Πέμπτη, 25 Φεβρουαρίου, 2021

Eκπαιδευτικοί του 5ου Δημοτικού Σχολείου στην Ισπανία

Eκπαιδευτικοί του 5ου Δημοτικού Σχολείου στην Ισπανία

Επίσκεψη εκπαιδευτικών του σχολείου μας στην Ισπανία 4-10 Μαρτίου 2013 με το πρόγραμμα Comenius

Γράφει η εκπ/κός Αγγλικής του 5ου δημοτικού Σχολείου Αγρινίου και Person Contact του προγράμματος, Στέβη Καρασούλα

 

Γενικά για το πρόγραμμα

Το 5ο Δημοτικό σχολείο Αγρινίου σε συνεργασία με άλλα 5 ευρωπαϊκά σχολεία και με επιχορήγηση του Ι.Κ.Υ. υλοποιεί για το χρονικό διάστημα Σεπτέμβριος. 2012-Ιούνιος 2014 το πρόγραμμα Comenius – Πολυμερείς σχολικές συμπράξεις με θέμα In the whorkshop of European artists.

Την τρέχουσα σχολική χρονιά και ακολουθώντας τον προγραμματισμό της 2ετίας, ασχοληθήκαμε με την παρουσίαση των πόλεων που βρίσκονται τα 6 σχολεία, κατασκευάσαμε ένα πολυγλωσσικό λεξικό (σε γραπτή και ακουστική μορφή) με 75 βασικές λέξεις, μελετήσαμε μύθους της περιοχής μας και αποτυπώσαμε έναν με μορφή Comics, ζωγραφίσαμε από 5 ιστορικά μνημεία της περιοχής μας και ενώσαμε τα μνημεία όλων των πόλεων φτιάχνοντας ένα επιτραπέζιο παιχνίδι γνώσεων με αυτά, φτιάξαμε την παρουσίαση Christmas in Europe με έθιμα από όλες τις χώρες της σύμπραξης, διοργανώσαμε bazaar αγάπης με κατασκευές των παιδιών οι οποίες πουλήθηκαν και τα χρήματα δόθηκαν στο «Χαμόγελο του παιδιού», ασχοληθήκαμε με γλυπτική και ζωγραφική και θα ασχοληθούμε ακόμη μέχρι τέλος της σχολικής χρονιάς με παραδοσιακά επαγγέλματα και παραδοσιακούς χορούς. Το κάθε σχολείο στέλνει τις δράσεις στα άλλα σχολεία, λαμβάνει τις δράσεις των άλλων τις οποίες παρουσιάζουμε στους μαθητές οι οποίοι έτσι μαθαίνουν τον πολιτισμό των άλλων, τις ομοιότητες και τις διαφορές, αποκτώντας με αυτό το τρόπο πολιτισμικό πλούτο. Επίσης οι δράσεις αυτές ανεβαίνουν σε κοινή ιστοσελίδα.

Η επίσκεψη στην Ισπανία

Την πρώτη μέρα που βρεθήκαμε στο σχολείο, την Τετάρτη, στο γυμναστήριο του σχολείου, όπου υπήρχε έκθεση με παραδοσιακά κεντήματα και φορεσιές, παρακολουθήσαμε την εκδήλωση Comenius Day. Ακολούθησαν ισπανικοί παραδοσιακοί χοροί και τραγούδια, ισπανικά παιχνίδια καθώς και ένα σύντομο θεατρικό με το Δον Κιχώτη να ψάχνει την Ντουλτσινέα σε όλες τις χώρες που συμμετέχουν στο πρόγραμμα. Ακολούθησε συνεδρίαση των εκπαιδευτικών του προγράμματος κάνοντας απολογισμό των δράσεων από την τελευταία συνάντηση (Νοέμβριος 2012) μέχρι τώρα καθώς και προγραμματισμό μέχρι τέλος της σχολικής χρονιάς.

Την Πέμπτη ξεναγηθήκαμε στην πόλη και στα αξιοθέατά της και πήραμε μέρος σε ένα workshop κεραμικής.

Την Παρασκευή κάναμε μάθημα στην Τετάρτη δημοτικού και το θέμα του μαθήματος ήταν ο ερχομός της Άνοιξης. Παρουσιάστηκε PowerPoint με θέμα τον μύθο της αρπαγής της Περσεφόνης με λίγα λόγια και εικόνες και ακολούθησε παρουσίαση δυο πολύ γνωστών παραδόσεων στην Ελλάδα, των «χελιδονισμάτων» και του «μάρτη». Όλοι οι Ισπανοί μαθητές φόρεσαν «μαρτάκι» και το μάθημα έκλεισε με βίντεο των Ελλήνων μαθητών να τραγουδούν τα χελιδονίσματα και να χαιρετούν τους Ισπανούς μαθητές στα ισπανικά. Ακολoύθησε επίσκεψη στο δημαρχείο όπου μας υποδέχτηκε ο υπεύθυνος πολιτιστικών θεμάτων. Το μεσημέρι η κοινότητα του σχολείου (δάσκαλοι και σύλλογος γονέων) μας παρέθεσαν γεύμα με παραδοσιακά ισπανικά φαγητά. Το Σάββατο επισκεφτήκαμε την αρχαία ρωμαϊκή πόλη Merida.

Μας εντυπωσίασε το γεγονός ότι γνώριζαν πολλά για την πόλη μας, αφού υπήρχε ακόμη και η φωτογραφία του γηπέδου του Παναιτωλικού! Εντύπωση μας προκάλεσε επίσης το γεγονός ότι οι περισσότεροι μαθητές ακόμα και οι μικρότεροι γνώριζαν κάποιες λέξεις στις γλώσσες των χωρών του προγράμματος!

 

 

Θέματα που ενδιαφέρουν

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.