Από τον Άννα στον Καϊάφα για την Τριχωνίδα, κολλήματα και για την Αμφιλοχία- Κομφούζιο με τα υδατοδρόμια στην Αιτωλοακαρνανία
Πέρασαν χρόνια από την πρώτη συζήτηση και την εκδήλωση ενδιαφέροντος για υδατοδρόμιο στην Αιτωλοακαρνανία και ιδιαίτερα στην Τριχωνίδα. Στην περιοχή της Αιτωλοακαρνανίας η εταιρία Hellenic seaplanes είχε εκδηλώσει ενδιαφέρον για την κατασκευή και λειτουργία υδατοδρομίου σε Τριχωνίδα, Μεσολόγγι και Αμφιλοχία, αφού το πιο χρήσιμο είναι άλλωστε να λειτούργει ένα δίκτυο υδατοδρομίων σε μια περιοχή, με σκοπό την καλύτερη εξυπηρέτηση των δρομολογίων. Στην Ελλάδα ,όμως, των πολύπλοκων νομικών πλαισίων και της ατελείωτης γραφειοκρατίας , η διαδικασία βρήκε αμέτρητα εμπόδια, με τους ανθρώπους της εταιρίας να δηλώνουν απογοητευμένοι.
Πριν από πολύ λίγες ημέρες μάλιστα το Δ.Σ. της εταιρίας, απέστειλε έγγραφο προς τον υπουργό Παραγωγικής Ανασυγκρότησης, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, προχωρώντας σε μια αποτίμηση της παρούσας κατάστασης αλλά και καταθέτοντας προτάσεις για να μπορέσει να επιτευχθεί, τι άλλο, η ταχύτερη ανάπτυξη των υδατοδρομίων.
Έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον το πως περιγράφει η εταιρία τα εμπόδια που έχει μέχρι τώρα συναντήσει , σε διάφορες περιοχές της Ελλάδας ειδικά όταν πρόκειται για λιμναία ύδατα, ενώ ιδιαίτερη μνεία γίνεται για την περιοχή και συγκεκριμένα για το πως εξελίχθηκε μέχρι τώρα η διαδικασία για την Τριχωνίδα.
Οι περιοχές των λιμνών, εντάσσονται σε πλαίσιο ειδικής προστασίας, ενώ παράλληλα εξακολουθεί να υπάρχει νομοθετικό κενό ως προς το ποιος είναι ο φορέας διαχείρισης της εσωτερικής υδάτινης επιφάνειας των λιμνών. Όπως σημειώνει η εταιρία στην επιστολή της προς τον αρμόδιο υπουργό, αν αυτό δεν διευθετηθεί , θα δημιουργεί σοβαρότατη εμπλοκή, ακόμη κι αν λυθούν όλα τα υπόλοιπα…
Παράλληλα, το Δ.Σ. της Hellenic seaplanes στην επιστολή της σημειώνει ότι ο όγκος των συμπληρωματικών εγγράφων που ζητείται είναι αφενός αδικαιολόγητα μεγάλος και αφετέρου, παρότι όλα τα απαιτούμενα έγγραφα παραδόθηκαν εγκαίρως η διαδικασία δεν έχει ακόμη καμία ουσιαστική πρόοδο. Τέλος, σημειώνεται ότι οι περισσότερες εμπλεκόμενες υπηρεσίες απλώς γνωμοδοτούν επί των περιβαλλοντικών επιπτώσεων που θεωρούν ότι επιφέρει το υδατοδρόμιο και όχι επί του δικαιώματος χρήσης της συγκεκριμένης επιφάνειας.
Ιδιαίτερη μνεία κάνει η εταιρία στην περίπτωση της Τριχωνίδας που ήταν και η πρώτη της αίτηση για παραχώρηση δικαιώματος χρήσης παραλίμνιας περιοχής. “Όπως εξηγεί το Δ.Σ. της εταιρίας, αρχικά υποβλήθηκε αίτηση στην Κτηματική Υπηρεσία Αιτωλοακαρνανίας για επιφάνεια δίπλα ακριβώς από το αλιευτικό καταφύγιο, στη θέση «Αμπάρια». Με έγγραφο της, η Κτηματική Υπηρεσία γνωστοποίησε στην εταιρία ότι δεν είναι δυνατή η παραχώρηση στη συγκεκριμένη θέση , γιατί σύμφωνα πάντα με την επιστολή της εταιρίας προς τον υπουργό, τα έργα που είδη έχουν λάβει χώρα εκεί, δηλαδή το αλιευτικό καταφύγιο, είναι παράνομα… και την παρέπεμψε σε περιοχή περίπου 100 μέτρα Βορειοδυτικά από την αρχικά αιτηθείσα , όπου φορέας διαχείρισης είναι η Εταιρία Αξιοποίησης Ακινήτων του Δημοσίου (ΕΤΑΔ).
Αφού διαπιστώθηκε ότι ο προτεινόμενος χώρος πληρούσε κατά τα λοιπά τις απαιτούμενες τεχνικές προδιαγραφές, υποβλήθηκε νέα αίτηση στην ΕΤΑΔ, η οποία με έγγραφό της, ενημέρωσε την Hellenic Seaplanes ότι η αιτηθείσα επιφάνεια είναι καταρχήν κατάλληλη για την ανάπτυξη χερσαίας υποδομής υδατοδρομίου. Ωστόσο όπως επισημαίνονταν «στην περίπτωση που αποφασιστεί η εκμίσθωση του ακινήτου» αυτή θα γίνει με δημόσιο πλειοδοτικό διαγωνισμό που θα λάβει την προβλεπόμενη δημοσιότητα, ενώ σημειώνονταν πως το ενδιαφέρον της εταιρίας έχει καταγραφεί και ότι θα ενημερωθεί όταν ληφθούν οι ,σχετικές με την αξιοποίηση του ακινήτου, αποφάσεις.
Το Δ.Σ. της εταιρίας στην επιστολή της προς τον Υπουργό, δεν κρύβει τον προβληματισμό και την απογοήτευσή του , καθώς μέχρι και σήμερα δεν έχει λάβει καμία άλλη ενημέρωση για το θέμα, ενώ προχωρά και σε μια σειρά προτάσεων για την ανάπτυξη υδατοδρομίων σε λίμνες , ώστε να μην μπλοκάρουν οι διαδικασίες σε ζητήματα όπως αυτά που παρουσιάστηκαν για την περίπτωση της Τριχωνίδας.
Γιατί «πάγωσε» της Αμφιλοχίας
Όπως ανέφερε μέλος του Δ.Σ. της Hellenic Seaplanes στο «Γ» στις αρχές του έτους, αλλά και ο δήμαρχος κ. Κοιμήσης, η Αμφιλοχία ήταν έτοιμη σε όλα τα επίπεδα για να υποδεχθεί το υδατοδρόμιο.
Σε εκείνη τη φάση, η περιβαλλοντική μελέτη είχε υποβληθεί και η εταιρία ανέμενε την έγκριση από του Υπουργείο. Ωστόσο και το υδατοδρόμιο της Αμφιλοχίας, που στα σχέδια της εταιρίας ήταν να γίνει και το κεντρικό για την περιοχή, βρήκε κολλήματα.
Ο χώρος που επρόκειτο να στεγαστούν οι εγκαταστάσεις του υδατοδρομίου είχε βρεθεί στο σημείο που βρίσκεται το τουριστικό καταφύγιο, στην παρόχθια περιοχή στην κατεύθυνση προς Πρέβεζα, έκτασης περίπου 250τ.μ.
Η Διεύθυνση Περιβάλλοντος και Χωροταξίας της περιφέρειας Δυτικής Ελλάδα όμως, ανέφερε στην εταιρία ότι βρήκε παραλείψεις στην περιβαλλοντική μελέτη, με τη διαδικασία να πηγαίνει πολλά βήματα πίσω και τους υπευθύνους της εταιρίας να θεωρούν ότι ίσως να μην υπάρχει και βούληση για να έρθουν τα υδατοδρόμια στη περιοχή.
Σε κάθε περίπτωση, οι χρονοβόρες διαδικασίες και η αοριστία για το ποια υπηρεσία/ φορέας είναι υπεύθυνος για το χερσαίο και το υδάτινο κομμάτι, ιδιαίτερα στις περιπτώσεις των λιμνών, κάνουν την κατασκευή υδατοδρομίων στην περιοχή να φαίνεται μακρινό όνειρο…
EΦΗΜΕΡΙΔΑ ΓΕΓΟΝΟΣ
1 Σχόλιο
ειναι τελειωμενη αυτη η χωρα. failed state. απο την αρχη!