Υψηλόβαθμοι Ιρανοί ακαδημαϊκοί μουσουλμάνοι διπλωμάτες και επιστήμονες επισκέφτηκαν προς τιμήν τους τα μέρη μας στη Ναύπακτο. Η έλευση τους στο δημόσιο λόγο (ΜΜΕ και συζητήσεις πολιτών) χαρακτηρίστηκε -και πολύ σωστά έγινε- θετική.
Μάλιστα ακουστήκαν και απόψεις του στυλ “θα μπορούσανε να δούνε και τον μιναρέ στο Ζαπάντι στην κοινότητα της Μεγάλη Χώρα ως ένας επίσης ισλαμικό μνημείο.
Έχει μεγάλη σημασία να δούμε στο δημόσιο λόγο πόσο διαφορετικά αντιμετωπίζονται οι μουσουλμάνοι μεταξύ τους.
Αν πρόκειται για επίδοξο άραβα αγοραστή ή υψηλόβαθμα στελέχη π.χ. είναι καλοδεχούμενοι.
Αν πρόκειται για πιο άσημους αμέσως γίνονται οι συνειρμοί για τζιχαντιστές, πορτοκαλί φόρμες κτλ κτλ.
Όπως και να έχει ακόμα και το Ισλαάμ καθρεφτίζεται με μια είδους κοινωνική ταξικότητα ακόμα και στην Ελληνική κοινή γνώμη: Από τη μια υπάρχει η “Μπουταριστική” προσσέγγιση δηλαδή οι καλοδεχούμενοι VIP Μουσουλμάνοι, από την άλλη οι εν δυνάμει “τζιχαντιστές”.
Όσο για τους ίδιους τους μουσουλμάνους; Μια από τις μοναδικές αναφορές τους στο Αγρίνιο είναι οι ώρες προσευχής από το τυποποιημένο site τους islamicfinder.org όπου δείχνει τις ώρες προσευχής για κάθε σημείο του πλανήτη…
Για την ιστορία πάντως ο μιναρές του Ζαπαντίου είχε χρησιμοποιηθεί ως χόρος προσευχής από Έλληνες Μουσουλμάνους της Δυτικής Θράκης που είχαν έρθει στο Αγρίνιο τη δεκαετία του ’90 ( το 1997 αν δεν απατώμαι) για ένα δικαστήριο και έψαχναν τόπο τέλεσης των θρησκευτικών καθηκόντων τους προκαλώντας ποικίλα σχόλια καθώς ήταν κάτι πρωτόγνωρο για τους Αγρινιώτες.
Άγριος
10 Σχόλια
Ας έρθουν στο Ζαπάντι, θα τους περιμένουμε. Κωστάκη. Ετοιμάσου, θα δούνε πόσα απίδια πιάνει ο σάκκος.
Άγριε, χαλάρωσε γιατί αρχίσαμε να αγριεύουμε εμείς, άν είσαι πράκτορας της ΜΙΤ, άλλαξε χώρο, δεν σε παίρνει στο Ζαπάντι, ούτε εσένα ούτε τους πληρωμένους φίλους σου….
Γράψε μας ρε μεγάλε το όνομά σου, να σου απαντήσω και εγώ επώνυμα. Το site βέβαια ξέρει ποιός είμαι….
Ωρέ Ροδίτη, πού είσαι; Μας πήρανε σβάρνα….
Εμεις εδω δεν κινδυνευουμε απο το Ισλαμ.Απο τους αθεους που ολο πλυθαινουν κινδυνευουμε και απο τους Αντιχριστους
kalitera atheos kai exontas to gnonthis ayton kai me th synidisi moy kathari para blakas xristianos katholikos h orthodoksos kai na me taizoyn me to opio tis thriskias kai to fovo toy theou pou taxa ta blepei ola alla pou na trexei na prolavei na diorthosei toses adikies.ti na sou thimiso tis listrikes staurofories,ta esxei tis emomiksies tis dolofonies tis paiderasties ton papwn , h mipos to kaskol tou geronta paisiou pou therapeuse kosmo apo apo oles tis arosties kai na konomane ta sainia apo kati korodia tou pistey kai mi ereuna.de lei na to sinexiso ….a re kazatzaki terastie o geros apo to agio oros tha mas sosi kai i kyria lana……..ra..
Περισσότερο κινδυνεύουμε από την αγραμματοσύνη….
Μαλλον απο το μισος και το μυαλο κουκουτσιου.Να μισειτε και τα αντερα σας.Περαστικα
Aggelako μου χαϊδιάρη, με το πολύ μυαλό πού πουλάνε να αγοράσω κι΄εγώ;
Και κάτι ακόμη τρελλό αγόρι. Αν έφτανα στο σημείο να μισήσω εσένα, θα πήγαινα να πνιγώ.
Αγοράκι; Το μίσος γεννήθηκε πρίν απ΄τη γνώση, γι΄αυτό δεν το γνωρίζω.
Εσύ έχεις όλο το περιθώριο -και την έξωθεν καλή μαρτυρία να μισείς- τράβα το δρόμο σου. Όταν καταλάβεις πού πάς, θάναι αργά.
Αλλά και τότε τον έχετε το τρόπο σας, θα πλακώσετε τις εξομολογήσεις και θα βγείτε πάλι από πάνω,Τρομάρα σας….
γα……μω τη γκινια μου .τωρα που εχω λιγεσ οικονομιεσ καταργησανε και τα συγχωροχάρτια και πολύ φοβάμαι πωσ θα παραμείνω αμαρτωλοσ.ενω αν ζουσα στο μεσαιωνα ,θα της εξαγοραζα και θα ειχα σιγουρη θεση στον παραδεισο…….αλλα δεν πειραζει θα το ριξω στις προσευχεσ και στις μετανοιεσ και κατι μπωρει να γινει……Υ.Σ δυο παραγματα είναι απειρα το συμπαν και ο μοφθαλμοσ θρησκευτικοσ σκοταδισμοσ…..[αγνωστοσ]
“..είχε χρησιμοποιηθεί ως χόρος προσευχής από Έλληνες Μουσουλμάνους της Δυτικής Θράκης”
Δεν είναι Έλληνες, είναι Έλληνες πολίτες. Άλλο το ‘Έλληνας” και άλλο το “Έλληνας πολίτης”. Είναι ξεκάθαρο. Άλλο το έθνος και άλλο η υπηκοότητα.