Μη βιώσιμα τα έργα, λένε οι Τράπεζες και δεν τα επαναχρηματοδοτούν
Τη νέα εμπλοκή στο ζήτημα μείωσης των διοδίων των μεγάλων οδικών αξόνων γνωστοποίησε στη Βουλή ο υφυπουργός Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων Γιάννης Μαγκριώτης. Ουσιαστικά πρόκειται για νέο κώλυμα στην επανέναρξη κατασκευής των οδικών αξόνων, όπως η Ιόνια Οδός, με το τοπίο πλέον να παραμένει απαισιόδοξο.Ο υφυπουργός Υποδομών Γιάννης Μαγκριώτης επέρριψε τις ευθύνες
στις τράπεζες υποστηρίζοντας ότι «δεν επαναχρηματοδοτούν τα έργα θεωρώντας τα μη βιώσιμα».
Σύμφωνα μάλιστα με τον κ.Μαγκριώτη ούτε οι παραχωρησιούχοι τήρησαν το πρόσφατο μνημόνιο συναντίληψης (το οποίο είχε ανακοινώσει προ μηνός ο Δ.Ρέππας)με την κυβέρνηση.
«Δεν έχει γίνει πράξη η μείωση των διοδίων, γιατί οι τράπεζες θεωρούν ότι τα έργα δεν είναι βιώσιμα. Η ευθύνη είναι στην πλευρά των τραπεζών. Εμείς διαφωνούμε με αυτή την εκτίμηση. Τους καλούμε να ξεκινήσουν την επαναχρηματοδότηση, ώστε να ολοκληρωθούν τα έργα και φυσικά να μειωθούν ταυτόχρονα και τα διόδια», σημείωσε ο υφυπουργός Υποδομών.
Κατα τον κ.Μαγκριώτη για οποιαδήποτε αλλαγή στις συμβάσεις των οδικών έργων θα πρέπει να συμφωνήσουν και οι δύο πλευρές ή το Δημόσιο να καταγγείλει μονομερώς την σύμβαση. Στη δεύτερη περίπτωση, ο κ. Μαγκριώτης ανέφερε ότι τα έργα θα σταματήσουν και θα υπάρξει πολλαπλή ζημία.
Ολα αυτά σε γενικές γραμμές δειχνουν ότι η Ιόνια Οδός θα καταστεί …αιώνια οδός και οι Αιτωλοακαρνανές θα πρέπει να συμβιβαστουν με την ιδέα πως για πολλά ακόμη χρόνια θα διασχίζουν ένα δρόμο καραμανιόλα.