Οι πιο παρατηρητικοί και απαιτητικοί καταναλωτές- συνήθως είναι οι πιο κοσμογυρισμένοι- έχουν κάνει τον τελευταίο καιρό μια διαπίστωση που είναι πέρα από κάθε αμφισβήτηση: Ειδικά στο χώρο της εστίασης έχουν μικρύνει οι μερίδες! Προσοχή, όχι σε όλα τα καταστήματα εστίασης αλλά σε ένα μέρος από αυτά, ακόμα όχι την πλειοψηφία αλλά με αυξητική τάση. Και ακριβώς εκεί είναι και η απάντηση σε τέτοια συμπεριφορά, στο να προτιμούμε δηλαδή όσους δεν προσπαθούν χωρίς αύξηση τιμής και με την άνοδο του ΦΠΑ στο 23% να βγάλουν το ίδιο κέρδος…
Η όλη ιστορία θυμίζει μια γνωστή εταιρία γαλακτοκομικών που άλλαξε πριν από χρόνια ιδιοκτησία και πρόσφερε το γιαουρτάκι στην τιμή του ενός ευρώ αλλά είχε μειώσει την ποσότητα!
Οι καταναλωτές και στο Αγρίνιο έχουν από καιρό διαπιστώσει περικοπές σε διάφορες ευκολίες που παρέχουν χώροι εστίασης (για παράδειγμα πολύ συχνά πλέον δύσκολα ανοίγει το a/c παρά μόνο όταν φτάσει η κατάσταση στο μη περαιτέρω) αλλά τελευταία παρατηρούν να… μικραίνουν τα σουβλάκια και ειδικά το γρήγορο φαγητό. Στα καταστήματα όπου παρέχεται κάποιας ανώτερης ποιότητας φαγητό κάτι τέτοιο είναι πολύ δύσκολο να γίνει αλλά στην ποσότητα κρέατος σε ένα «καλαμάκι» κοτόπουλο το οποίο είχε σαν όπλο του τη γενναιόδωρη ποσότητα εύκολα ο επαγγελματίας μπορεί να συμμαζέψει αυτό το πλεονέκτημα. Επίσης πολλοί καταναλωτές έχουν παρατηρήσει τη χρήση πιο φτηνών υλικών για τα περιτύλιγμα εδεσμάτων όπου ένα αλουμινόχαρτο πλέον έχει αντικαταστήσει την πολυτελή χάρτινη παλιά συσκευασία.
Αναγνώστης μας έχει κάνει υπόδειξη για συγκεκριμένη περίπτωση όπου συνήθιζε για χρόνια να τρώει και πλέον η μερίδα στο σουβλάκι έχει μειωθεί κατά 40%! Ίσως αυτό να εννοούσαν όσοι έκανα παραλληλισμό σε σουβλάκι και αστακό λόγω του 23%…
Ξεκαθαρίζουμε ότι η παραπάνω εμπορική επιλογή δεν είναι παράνομη, εφόσον κινείται στα πλαίσια των όρων που υπάρχουν για την εστίαση. Ο μαγαζάτορας που έβαζε παραπάνω ποσότητα ή πιο ελκυστικά υλικά για να πάρει πελατεία μπορεί τώρα να κρίνει ότι πρέπει να «κόψει». Είναι όμως κάτι που πρέπει να το συνυπολογίσει ο καταναλωτής και να αποφασίσει αν αποδέχεται στην ουσία να μετακυληθεί έμμεσα σε αυτόν η αύξηση του ΦΠΑ. Γιατί δεν μπορεί να λέει ένα κατάστημα ότι απορρόφησε την αύξηση αν έχει μειώσει τη ποσότητα. Το μεγάλο ερώτημα βέβαια για το χώρο είναι το κατά πόσον είναι σωστή στρατηγική επιλογή η συγκεκριμένη ή αν θα διώξει μακροπρόθεσμα πελάτες…
Και κάτι ακόμα: ως καταναλωτές πρέπει να ελπίζουμε η αλλαγή στη ποσότητα να μην έχει καμιά σχέση ή να μην οδηγήσει μετά και σε υποβάθμιση της ποιότητας. Και αυτό δεν έχει να κάνει μόνο με το φαγητό αλλά και με το ποτό, το ρόφημα κλπ…
Γ.Σ