Η εποχή μας έχει γίνει εξαιρετικά πολύπλοκη και δεν μπορεί να εξηγηθεί με τους όρους του 19ου ή του 20ου αιώνα. Πόσο μάλλον με κοσμοθεωρίες του 18ου αιώνα που προέκυψαν σε περιοχές άκρατης βιομηχανοποίησης και στα μυαλά εύπορων μεγαλοαστών και καλοταϊσμένων προικοθήρων.
Έτσι εξηγείται και η αμηχανία τόσων χιλιάδων συνανθρώπων μας μόλις κάποιος γάτος της επικοινωνίας, για να μην μιλάμε για τον ΕΝΦΙΑ και τις κατασχέσεις, μας βάζει να μιλάμε για την Εσθονία και τον Στάλιν. Αν τα πράγματα πάνε χειρότερα δεν θα συγκρίνουμε ολοκληρωτισμούς στην Ευρώπη μόνο. Αν χάσουμε καμιά αξιολόγηση θα κοντραριστούμε αν ήταν πιο αιμοβόρος ο Πολ Ποτ ή οι Ιάπωνες κατά την εισβολή τους στην Κίνα…
Κάπως έτσι χάνεται το δάσος, όπου δάσος είναι οι μεγάλες αλλαγές που συντελούνται γύρω μας και ο κόσμος που δεν μπορεί να ερμηνευτεί με όρους του παρελθόντος. Πάρτε την προκατάληψη και τον ρατσισμό. Η επίθεση των τριών κυριών στο ασανσέρ και τα κλωτσομπουνίδια σε ένα 91χρονο στο Αγρίνιο για να του πάρουν τα λεφτά είναι ρατσισμός ή όχι; Πως είπατε, δεν είναι; Αν πρόκειται-λέμε αν-για κυρίες από κάποια… ε, χμ μειονοτική ομάδα δεν πρέπει να δούμε αν έχει συμβεί ποτέ παρόμοιο περιστατικό(όχι για προσωπικές διαφορές αλλά για ληστεία!)μέσα στην κοινότητά τους; Μήπως χτυπούν κάποιες κυρίες μόνο «πλειοψηφικούς» γέρους; Όταν δεν πασάρουν τους εαυτούς τους ή- σε κάποιους ανώμαλους- ακόμα και 13χρονα κορίτσια;
Η επίθεση των κανίβαλων στο 13ο δημοτικό σχολείο στο Αγρίνιο δεν έχει χαρακτηριστικά φυλετικά; Αν την έχουν κάνει κάποιοι «πλειοψηφικοί» Έλληνες δεν πρέπει να πάνε με τον αντιρατσιστικό νόμο; Αν την έχουν κάνει μειονοτικοί δεν δείχνουν προκατάληψη, μίσος και αντιπάθεια της ίδιας της ράτσας τους προς τον θεσμό της εκπαίδευσης των «άλλων»; Ή μήπως δεν είχαν που αλλού να αφοδεύσουν και βιαζόταν να μπουν στο σχολείο;
Ας το παραδεχτούμε, οι όροι άλλαξαν. Κάποιοι Αφγανοί στη Θεσσαλονίκη προχθές κούρεψαν Πακιστανούς για να τους δείξουν ποιος κάνει κουμάντο(σ.σ. στη Θεσσαλονίκη!) και αν δεν δικαστούν με τον αντιρατσιστικό νόμο χιλιάδες πτυχία νομικής πρέπει να καούν . Διότι, τι άλλο από φυλετική επίθεση- με θρησκευτικά χαρακτηριστικά- είναι το, απολύτως προσβλητικό στο Ισλάμ, κούρεμα παρά τη θέλησή σου;
Όχι, δεν είναι όλα τα άκρα ίδια. Ναι, οι ολοκληρωτισμοί έχουν μια διαβάθμιση, υπάρχουν οι κακοί και οι χειρότεροι. Και όχι, δεν είναι όλοι ρατσιστές λευκοί ή «πλειοψηφικοί». Οι εποχές άλλαξαν και αν δεν το καταλάβουμε και να προστατέψουμε τα παιδιά του 13ου δημοτικού όλα τα σχολεία θα είναι σαν το 13ο και σύντομα.
Γ.Σ.