Για πρωτοφανές φιάσκο και άνευ προηγουμένου κοροϊδία της Βουλής έκανε λόγο το Υπουργείο Παιδείας . “Το περίφημο “στικάκι” του κ. Φίλη, περιείχε ένα αρχείο εις διπλούν, σε μορφή excel και pdf, με καταγραφή στατιστικών στοιχείων από τη σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση, τα οποία εντοπίζονται στο διαδίκτυο και συγκεκριμένα σε blog Υπεύθυνου Πληροφορικής και Νέων Τεχνολογιών Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης”, αναφέρει το Υπουργείο Παιδείας.
Σφοδρή αντιπαράθεση είχαν στη Βουλή η Υπουργός Παιδείας και ο προκάτοχός της Νίκος Φίλης, με αιχμή την εξ αποστάσεως εκπαίδευση και τις κάμερες στα σχολεία για απευθείας αναμετάδοση μαθημάτων, αλλά στην κόντρα ενεπλάκη και μία καταγγελία του κ. Φίλη για διαρροή προσωπικών δεδομένων εκπαιδευτικών και μαθητών από την πλατφόρμα των στατιστικών για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση που μάλιστα αφορά την Αιτωλοακαρνανία.
Για πρωτοφανές φιάσκο και άνευ προηγουμένου κοροϊδία της Βουλής έκανε ωστόσο λόγο το Υπουργείο Παιδείας σε ανακοίνωσή της απαντώντας στα όσα ισχυρίστηκε νωρίτερα ο Νίκος Φίλης για διαρροή προσωπικών δεδομένων μαθητών και καθηγητών. “Το περίφημο “στικάκι” του κ. Φίλη, περιείχε ένα αρχείο εις διπλούν, σε μορφή excel και pdf, με καταγραφή στατιστικών στοιχείων από τη σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση, τα οποία εντοπίζονται στο διαδίκτυο και συγκεκριμένα σε blog Υπεύθυνου Πληροφορικής και Νέων Τεχνολογιών Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης”, αναφέρει το Υπουργείο Παιδείας.
Ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ κατήγγειλε διαρροή προσωπικών δεδομένων εκπαιδευτικών και μαθητών από την πλατφόρμα των ψηφιακών αιθουσών με τα στατιστικά στοιχεία για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση, κατηγορώντας την Υπουργό Παιδείας ότι έχει αφήσει 1,5 εκατομμύριο μαθητές ανοχύρωτους απέναντι σε χάκερς, καταθέτοντας μάλιστα και σχετικό στικάκι.
«Μπήκαμε στο Google και αναζητήσαμε “στατιστικά σύγχρονης και ασύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευση”. Αυτή η έρευνα μας έστειλε στο αρχείο από το οποίο προκύπτει διαρροή προσωπικών δεδομένων εκπαιδευτικών και μαθητών κατά συνέπεια και αφορά στατιστικά στοιχεία σύγχρονης και ασύγχρονης εκπαίδευσης. 2024 εγγραφές εκατοντάδων εκπαιδευτικών με στοιχεία όπως ονοματεπώνυμο, σχολείο, τάξη, τμήμα, μάθημα, αριθμός μαθητών που συμμετείχαν, διάρκεια μαθήματος, ημερομηνία και προσωπικές σημειώσεις ή παρατηρήσεις των εκπαιδευτικών. Υπάρχει διαρροή προσωπικών. Καταθέτω στο προεδρείο τα στοιχεία. Ή δεν το ξέρετε που είναι πρόβλημα ή το αποκρύπτετε που είναι έγκλημα», είπε ο Νίκος Φίλης.
Απαντώντας σχετικά η Υπουργός Παιδείας αρχικά δήλωσε ότι δεν έχει καμία τέτοια ενημέρωση, διαβεβαιώνοντας, ωστόσο, ότι θα ερευνήσει τη συγκεκριμένη καταγγελία, καθώς και ότι το Υπουργείο έχει μεριμνήσει για όλες τις δικλείδες ασφαλείας αναφορικά με την προστασία των προσωπικών δεδομένων.
«Αναφέρατε ένα στοιχείο, θα το εξετάσω με μεγάλο ενδιαφέρον. Οτιδήποτε υπάρχει και αφορά στην λειτουργία και στην διάπραξη αδικημάτων στο σχολικό περιβάλλον, είτε δια ζώσης είτε μη, υπάρχει ενημέρωση του υπουργείου. Θα εξετάσω με πολύ μεγάλο ενδιαφέρον αυτό που λέτε, δεν έχω λάβει τέτοια ενημέρωση σαν αυτή που καταθέτετε», σημείωσε η κ. Κεραμέως.
Εν συνεχεία το θέμα ερευνήθηκε από το Υπουργείο Παιδείας το οποίο διέψευσε τις καταγγελίες περί διαρροής προσωπικών δεδομένων, καθώς κατά πληροφορίες διαπιστώθηκε ότι πρόκειται για στοιχεία που ανέβασαν στην πλατφόρμα μόνοι τους εκπαιδευτικοί στην Αιτωλοακαρνανία.
Η ανακοίνωση του υπουργείου Παιδείας
“Πρωτοφανές φιάσκο –Άνευ προηγουμένου κοροϊδία της ΕθνικήςΑντιπροσωπείας”–Ανακοίνωση του Γραφείου Τύπου του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων ως προς την αναφορά του κ. Φίλη σήμερα στη Βουλή
Το περίφημο “στικάκι” του κ. Φίλη, περιείχε ένα αρχείο εις διπλούν, σε μορφή excel και pdf, με καταγραφή στατιστικών στοιχείων από τη σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση, τα οποία εντοπίζονται στο διαδίκτυο και συγκεκριμένα σε blog Υπεύθυνου Πληροφορικής και Νέων Τεχνολογιών Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.
Παρά τη δημόσια τοποθέτηση του κ. Φίλη για την οποία κρίνεται και ο ίδιος και το κόμμα του από τους Έλληνες πολίτες, σημειώνεται ότι:
-Πρώτον, δεν πρόκειται για καμία διαρροή δεδομένων. Τα στοιχεία έχουν καταχωριστεί οικειοθελώς από τους ίδιους τους εκπαιδευτικούς και χρησιμεύουν, εν γνώσει τους, ως οδηγός για την καταχώριση στοιχείων από τους συναδέλφους τους.
– Δεύτερον, τα αρχεία δεν περιλαμβάνουν κανένα προσωπικό δεδομένο μαθητών.
– Τρίτον, καταγράφονται μόνο αριθμητικά, μη προσωπικά, αποτελέσματα της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, δηλαδή αποκλειστικά και μόνο συνολικοί αριθμοί μαθητών που συμμετείχαν σε συνεδρίες, ποσοστό συμμετοχής, διάρκεια σε λεπτά κτλ.
Καταρρέουν, συνεπώς, με τον πλέον εκκωφαντικό τρόπο οι ισχυρισμοί του κ. Φίλη περί διαρροής και περί δημοσίευσης προσωπικών δεδομένων μαθητών.
Περιμέναμε ότι θα διαψευσθούν παταγωδώς οι δήθεν αποκαλύψεις της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης, η οποία εξ αρχής εναντιώθηκε σε κάθε μορφής εξ αποστάσεως εκπαίδευση, αντιπροτείνοντας το απόλυτο σκοτάδι για την εκπαιδευτική κοινότητα.
Είναι αυταπόδεικτο ότι για κάθε λύση ψάχνουν ένα πρόβλημα, για κάθε πρόοδο αναζητούν έναν ανύπαρκτο εχθρό. Αλλά ότι – άθελα ή εσκεμμένα – συγχέουν τη διαρροή προσωπικών δεδομένων με την οικειοθελή ανάρτηση στατιστικών στοιχείων, αυτό δεν το περιμέναμε.
Πληροφορίες απο skai.gr