Για το Φθινόπωρο πηγαίνει η παράδοση των τελευταίων 17 χιλιομέτρων που ολοκληρώνει την αναβάθμιση σε αυτοκινητόδρομο του άξονα Άκτιο-Αμβρακία. Σε ενημέρωση δημοσιογράφων που πραγματοποιήθηκε στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έγινε αναλυτική παρουσίαση των έργων, μεταξύ των οποίων και της εξέλιξη της προόδου στα μεγάλο αυτό οδικό project.
Όπως ανέφερε ο υφυπουργός Υποδομών, Γιώργος Καραγιάννης, ο προγραμματισμός του υπουργείου τοποθετεί την παράδοση στην κυκλοφορία στα τέλη Φθινοπώρου, περίπου στα τέλη Οκτωβρίου. Ουσιαστικά το έργο ολοκληρώνεται με μια μικρή μετάθεση καθώς αρχικά υπολογιζόταν η παράδοση του μέσα στο καλοκαίρι.
Κάνοντας μια αναδρομή στην ιστορία του έργου, ο κ.Καραγιάννης ανέφερε πως πρόκειται για ένα έργο που έχει ταλαιπωρήσει διαχρονικά τις ελληνικές κυβερνήσεις για πάνω από μια δεκαετία. Σημείωσε πως λόγω των καθυστερήσεων υπήρχε ο κίνδυνος της δημοσιονομικής διόρθωσης (να ζητήσει δηλαδή η Ε.Ε. πίσω τα κονδύλια που είχαν δοθεί).
Επίσης υπήρχαν όπως είπε πολλά ζητήματα με τις προσφυγές που τελικά ξεπεράστηκαν. Δόθηκε πέρυσι ένα τμήμα 17 χιλιομέτρων που αφορούσε το ανατολικό τμήμα της Αμβρακίας Οδού (η λεγόμενη Παράκαμψη Αμφιλοχίας) και πλέον τρέχει η ολοκλήρωση και του τελευταίου τμήματος από το Άκτιο μέχρι την Βόνιτσα.
Με την απόδοση αυτού του τμήματος όλος ο άξονας της Αμβρακίας Οδού, από το Άκτιο μέχρι το νότιο άκρο της Αμβρακίας λίμνης θα έχει δοθεί στην κυκλοφορία. Να θυμίσουμε πως τα έργα έχει αναλάβει η Mytilineos (το κατασκευαστικό της κομμάτι που είναι η ΜΕΤΚΑ) από τα τέλη του 2020. Το έργο χρηματοδοτείται από το ΕΣΠΑ 2014-2020.
Παράλληλα ο υφυπουργός Υποδομών ανέφερε πως προχωρά και το άλλο έργο για τη Διπλή Σύνδεση Λευκάδας καθώς ήδη παραδόθηκε το πρώτο τμήμα από το Άκτιο μέχρι τον Άγιο Νικόλαο. Το δεύτερο τμήμα θα αποδοθεί μέχρι τις αρχές του 2024 και αφορά στο τμήμα Άκτιο-Βόνιτσα.
Ένα έργο με ιστορία
Η κατασκευή του αυτοκινητόδρομου της Αμβρακίας Οδού, είναι ένα έργο με μακρά ιστορία. Ο διαγωνισμός έσπασε σε 4 τμήματα το 2008 και τον Μάρτιο του 2010 υπογράφτηκαν οι 4 συμβάσεις. Από τότε και μέχρι το 2015 η πρόοδος ήταν σημαντικά μικρή με αποτέλεσμα να κινδυνεύει να τιναχτεί στον αέρα.
Το 2016 γίνεται μια εργολαβία την οποία ανέλαβε η ΑΚΤΩΡ, αποτέλεσμα της οποίας ήταν η απόδοση 17 χιλιομέτρων μεταξύ Ακτίου και Βόνιτσας την Άνοιξη του 2019. Ήταν το πρώτο μεγάλο τμήμα που παραδόθηκε στην κυκλοφορία.
Επίσης δημοπρατήθηκε μια εργολαβία-σκούπα ύψους 150 εκατ. ευρώ την οποία τελικά ανέλαβε η Μυτιληναίος και η οποία θα καταλήξει με την παράδοση και του τελευταίου τμήματος του αυτοκινητόδρομου.
Ο νέος άξονας μήκους 48,5 χιλιομέτρων έχει χαρακτηριστικά κλειστού αυτοκινητόδρομου και διαθέτει 2 λωρίδες ανά ρεύμα κυκλοφορίας. Διαθέτει ανισόπεδους κόμβους και αυξάνει γεωμετρικά τα επίπεδα οδικής ασφάλειας. Ο υφιστάμενος δρόμος είναι διαβόητος για τα συνεχή τροχαία που στοιχίζουν ανθρώπινες ζωές κάθε χρόνο.
Με την αποπεράτωση και λειτουργία του συνόλου του νέου αυτοκινητόδρομου η διαδρομή Λευκάδα-Αθήνα θα μειωθεί σε περίπου 3 ώρες και 20 λεπτά ενώ θα μειωθούν αντίστοιχα και οι αποστάσεις προς Άκτιο, Πρέβεζα, Ηγουμενίτσα.
2 Σχόλια
ΤΣΑΚΙΣΤΗΤΕ ΝΑ ΤΟ ΦΤΙΑΞΕΤΕ ΣΚΟΤΩΘΗΚΕ ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΠΡΟΧΤΕΣ
1ον. Νομίζω ότι πρέπει να είμαστε ευγενείς. Οι αρμόδιοι γνωρίζουν το χρέος τους, για το οποίο και τους συγχαίρω, και δεν περιμένουν υποδείξεις από μας, με τη χρήση μάλιστα κακοήχων ρημάτων, που δεν δηλώνουν ευγένεια εκ μέρους μας.
2ον. Γίνεται, ορθώς, πολύς λόγος για τη μεγάλη σημασία της λωρίδας έκτακτης ανάγκης (ΛΕΑ). Δεν πρέπει να οδηγούμε σ’ αυτήν ούτε να σταθμεύουμε, παρά μόνο σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης καί με την εφαρμογή όλων των κανόνων του ΚΟΚ.
Πώς είναι δυνατόν να κατασκευάζεται σήμερα αυτοκινητόδρομος χωρίς ΛΕΑ; Καί χωρίς αυτήν, θεωρείται αυκινητοδρομος ή επαρχιακή οδός; Άν είναι, και βεβαίως είναι, τόσο σημαντική η ΛΕΑ, δεν είναι σημαντική γι’ αυτόν το δρόμο; Μήπως οι αρμόδιοι πρέπει να διορθώσουν τώρα τη σημαντική αυτή παράλειψη, η οποία ίσως αποβεί πολλές φορές επικίνδυνη για χιλιάδες ανθρώπους, που περνούν κάθε μέρα από τό δρόμο αυτό; Εύχομαι να μην κινδυνεύσει ποτέ κανείς, αλλά νομίζω ότι καλύτερα είναι να προλάβουμε, και όχι να θρηνήσουμε κάποια συμφορά.
Ευχαριστώ θερμώς.
Δημήτριος Δάτσικας