Κυριακή, 5 Ιουλίου, 2020

ΓΕΑ: Ρεσιτάλ πιάνου με τους Κώστα Λούκο και Αμαλία Σαγώνα

ΓΥΜΝΑΣΤΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΑΓΡΙΝΙΟΥ

Ρεσιτάλ πιάνου

με τους

 

 

Κώστα Λούκο

και

Αμαλία Σαγώνα

Σάββατο 26 Μαΐου 2012, ώρα 9:00 μ.μ.

ΠΑΠΑΣΤΡΑΤΕΙΟ ΜΕΓΑΡΟ ΤΗΣ Γ.Ε.Α

 

Πληροφορίες: Παπαστράτειο Μέγαρο

Τηλ.: 26410-24767 & 26410-26984

Site: http://www.geagr.gr, E-mail: info@geagr.gr

 

 

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

 

Johannes Brahms (1833-1897)…….  Ballade op.10 No.1

                                                                 Ballade op.10 No.2

 

 

Frédéric Chopin (1810-1849)………  Sonata op.35

 

I. Grave. Doppio movimento

        II. Scherzo

        III. Marche funèbre: Lento

        IV. Finale. Presto. Sotto voce e legato

 

Στο πιάνο η Αμαλία Σαγώνα

 

 

 — ΔΙΑΛΕΙΜΜΑ —

 

 

Fréric Chopin……………………..  Nocturne op.27 No.2

 

                                Ballade op.23

 

                                Mazurka op.24 No.4

                                Mazurka op.17 No.4

 

                               Polonaise op. 53

 

Στο πιάνο ο Κώστας Λούκος

 

Τον Δεκέμβριο του 2002 οργάνωσε με μεγάλη επιτυχία – με την συνεργασία της Πρεσβείας του Καναδά, του Διεθνούς Πολιτιστικού Κέντρου Athenaeum και της Ελληνοαμερικανικής Ενωσης – ένα διήμερο εκδηλώσεων στη μνήμη του μεγάλου Καναδού πιανίστα Glenn Gould στην αίθουσα εκδηλώσεων της Ελληνοαμερικανικής Ενωσης. «…Συγχαρητήρια για τα προγράμματα, (Σημ.: εννοεί το διήμερο εκδηλώσεων, κατα την διάρκεια του οποίου ερμήνευσε στο πιάνο το έργο του J.S.Bach “Goldberg Variations”) και είμαι σίγουρος ότι έπαιξες πανέμορφα, όπως ακριβώς κάνεις στο υπέροχό σου CD με τις Goldberg!…» (Απόσπασμα e-mail τον Δεκέμβριο 2002 προς τον Κώστα Λούκο του Jed Distler, έγκριτου διεθνούς φήμης μουσικοκριτικού και τακτικού συνεργάτη (reviewer) των παγκόσμιας κυκλοφορίας περιοδικών κλασσικής μουσικής Grammophone και International Piano Quarterly.)    Το 2008 καθώς και το 2010, προσκλήθηκε στο Ραμπάτ, Μαρόκο, σαν μέλος της κριτικής επιτροπής για τον 8ο και 9ο Διεθνή Διαγωνισμό Πιάνου Her Royal Highness Princess Lalla Meryem”, που διεξάγεται εκεί κάθε δύο χρόνια απο την “Association les Amitiés Musicales”, εκπροσωπόντας επισήμως την Ελλάδα.

 

ΑΜΑΛΙΑ ΣΑΓΩΝΑ

 

Γεννήθηκε και μεγάλωσε στο Θέρμο Αιτωλοακαρνανίας. Τα πρώτα μαθήματά της στο πιάνο τα πήρε στο Θέρμο σε ηλικία 6 ετών, συνεχίζοντας τις σπουδές της στη μουσική σε Ωδεία της πόλης του Αγρινίου (πτυχία Πιάνου, Αρμονίας και Αντίστιξης με Άριστα Παμψηφεί).

Αριστούχος του Τμήματος Μουσικής Επιστήμης και Τέχνης του Πανεπιστημίου Μακεδονίας, στην ειδίκευση Πιάνου, και έχοντας πάρει το Δίπλωμα Πιάνου με Ά βραβείο από το Σύγχρονο Ωδείο Θεσσαλονίκης με καθηγητή τον καταξιωμένο Έλληνα πιανίστα Λάμπη Βασιλειάδη, συνέχισε τις ανώτερες σπουδές της στο πιάνο σε πανεπιστήμια των Η.Π.Α. Στο Bowling Green State University, και με υποτροφία του πανεπιστημίου, ολοκλήρωσε τον μεταπτυχιακό κύκλο σπουδών στο πιάνο, κοντά στον διεθνούς φήμης πιανίστα Maxim Mogilevsky.  Με υποτροφία του Ohio State University (University Fellowship), συνέχισε για τον διδακτορικό τίτλο σπουδών, με καθηγητή τον Αμερικανό πιανίστα Steven Glaser (αποσπώντας βραβείο για τις εξαιρετικές επιδόσεις κατά τη διάρκεια των σπουδών της, Graduate Outstanding Achievement Award – 2009).  Η διδακτορική της εργασία με τίτλο “Edvard Grieg: Μπαλλάντα σε Μορφή Παραλλαγών πάνω σε μια Νορβηγική Μελωδία, Op.24, για Πιάνο, και Παλιά Νορβηγική Μελωδία με Παραλλαγές, Op.51, για Δύο Πιάνα — Μια Αναλυτική Επισκόπιση και Ερμηνευτική Μελέτη της Παραλλακτικής Διαδικασίας” απέσπασε το ετήσιο βραβείο Α. Peter Costanza Distinguished Dissertation and DMA Document Award 2010, απονεμόμενο απο το Ohio State UniversitySchool of Music. Τον Αύγουστο του 2011 συμμετείχε στο διεθνές συνέδριο «Edvard Grieg – 2011», στην Κοπενχάγη, παρουσιάζοντας το θέμα της διδακτορικής της εργασίας πάνω στα προαναφερθέντα κομμάτια του Grieg.

Έχει παρακολουθήσει σεμινάρια πιάνου με διεθνούς ακτινοβολίας καθηγητές και σολίστ, μεταξύ των οποίων οι  Κώστας Λούκος, Viktor Merzhanov , Reinhard Becker, Burcin Büke, Nazzareno Carusi, Pantcho Vladigerov Jr, Alan Fraser, Alexander Toradze, Awadagin Pratt, Eitan Globerson, Robert Satterlee και Hideyo Harada,.

Εργάστηκε ως μεταπτυχιακή βοηθός στους τομείς της διδασκαλίας του πιάνου και της πιανιστικής συνοδείας στο Bowling Green State University και στο Ohio State University.  Έχει επίσης εργαστεί ως πιανίστα-συνοδός στα μουσικά σεμινάρια International Music DaysBrache στη Γερμανία, καθώς και στα Διεθνή Μουσικά Σεμινάρια  «Βερτίσκος» (υπό την καλλιτεχνική διεύθυνση του Λάμπη Βασιλειάδη). Έχει δώσει συναυλίες που περιλαμβάνουν σόλο εμφανίσεις καθώς και εμφανίσεις μουσικής δωματίου σε Ελλάδα (Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Κέρκυρα, Θάσος, Βερτίσκος, Φλώρινα, Κοζάνη, Αγρίνιο, Ξάνθη),  Γερμανία (Tuebingen, Hilden, Dortmund, Langenfeld), και Η.Π.Α. (Columbus, Bowling Green, Toledo). Από τον Οκτώβριο του 2010 εργάζεται ως καθηγήτρια πιάνου στο Πειραματικό Μουσικό Σχολείο Αγρινίου.

 

ΚΩΣΤΑΣ  ΛΟΥΚΟΣ

 

Ο Κώστας Λούκος γεννήθηκε στην Κύπρο και άρχισε μαθήματα πιάνου στην Αθήνα σε μικρή ηλικία μέ τήν Φόνη Φλουδοπούλου. Η παρουσία της Τέχνης ήταν ισχυρή στην οικογένειά του: η μητέρα του φιλόλογος και λογοτέχνης, ο πατέρας του αρχιτέκτων με υπέροχη φωνή τενόρου, και τέλος αδελφή του πατέρα του η μεγάλη Ελληνίδα ηθοποιός Έλλη Λαμπέτη.

Εμφανίστηκε για πρώτη φορά στο κοινό σε ηλικία 8 ετών. Μετά συνέχισε τις σπουδές του στο Ωδείο Αθηνών στην αρχή μέ τήν Ζωή Αγελάστου, και αργότερα – μετά από μια διακοπή λόγω σπουδών Αρχιτεκτονικής στο ΕΜΠ και ειδίκευσης στόν σχεδιασμό Εγκαταστάσεων Υγείας –με τον Γιώργο Αρβανιτάκη, απ’ όπου και αποφοίτησε με Άριστα και Πρώτο Βραβείο παμψηφεί. Στή συνέχεια μελέτησε μέ τήν διακεκριμένη διεθνούς φήμης Ελληνίδα πιανίστα Λίτσια Καλαφάτη, τής οποίας η βοήθεια στήν διαμόρφωση τής καλλιτεχνικής του καρριέρας ήταν αποφασιστική.

Διδάσκει πιάνο από το 1989 σε μερικά από τα σημαντικότερα Ωδεία τής Αθήνας (σήμερα στο Εθνικό Ωδείο και στο Ελληνικό Ωδείο), έχει διδάξει σε πολλά σεμινάρια πιάνου, έχει ηχογραφήσει στην ΕΡΑ 1 ενώ από το φθινόπωρο 2006 και μέχρι τον Απρίλη 2007 εχει παρουσιάσει καθημερινή ραδιοφωνική εκπομπή στο Τρίτο Πρόγραμμα της ΕΡΑ («Όλα τα πρωινά του Τρίτου») καθώς και την απογευματινή εκπομπή «Ένα πιάνο για όλες τις εποχές».

Εχει εμφανισθεί σαν σολίστ σε διάφορες συναυλίες, ρεσιτάλ, εκδηλώσεις, φεστιβάλ, κλπ με μεγάλη επιτυχία: Σε πρόσφατο ρεσιτάλ του στο Μέγαρο Μουσικής ο διακεκριμένος μουσικολόγος και μουσικοκριτικός Γιώργος Λεωτσάκος έγραψε: «…Καθηλωθήκαμε από τον πρώτο φθόγγο της μπετοβενικής «Απασσιονάτα» ως τον τελευταίο της άριας των «Παραλλαγών Γκόλντμπεργκ» του Μπάχ, μοναδικό «μπίς».Η φλόγα του ασυνήθιστα πηγαίου και όμως μελετημένου ως την παραμικρότερη απόχρωση μουσικού του οραματισμού είναι τόσο ισχυρή ώστε κάποτε διακυβεύει την αναμφισβήτητη στερεότητα της τεχνικής του: ο Λούκος τα παίζει όλα…κερδίζοντας το παιχνίδι της μεγάλης ερμηνείας. Ρωμαλέο «άγγιγμα», άξιο για αιθέριες ηχητικές-εκφραστικές διαφοροποιήσεις, αδρότατα «κιαροσκούρο» δυναμικής, εναλλαγές φωτός-σκότους. … Αξέχαστη βραδυά…» Γιώργος Λεωτσάκος, ΗΜΕΡΗΣΙΑ  30/05/2004

Το 1999 ηχογράφησε το μνημειώδες έργο του Johann Sebastian Bach “Παραλλαγές Γκόλντμπεργκ”. Η ηχογράφηση αυτή – που έχει κυκλοφορήσει σε cd – έγινε δεκτή με ενθουσιώδεις κριτικές και στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, που αναφέρουν χαρακτηριστικά: «(ο δίσκος σου αυτός) αποτελεί μεγάλο επίτευγμα ……σου αξίζουν συγχαρητήρια διότι είναι μια ηχογράφηση που εκφράζει αξιοσημείωτη ευφυΐα και διεισδυτική αντίληψη της δομής, που δεν είναι πάντα παρούσα σε άλλες ερμηνείες. Επίσης κατορθώνει να εκφράσει μια συγκινητική ψυχική διάσταση καθώς και μια ιδιαίτερη προσοχή στην λεπτομέρεια η οποία δεν θα περάσει απαρατήρητη απο τον ακροατή. ……Είναι τιμή μου να έχω τώρα την ερμηνεία σου των «Παραλλαγών Γκόλντμπεργκ» στην συλλογή μου.» John P. L. Roberts, Kαθηγητής του τμήματος Μουσικής του Τομέα Καλών Τεχνών του πανεπιστημίου του Calgary του Καναδά, τ. Δ/ντής του τμήματος μουσικής του Κρατικού Ραδιοφώνου του Καναδά (CBC Radio), πιανίστας, και στενότατος φίλος του μεγάλου Καναδού πιανίστα Glenn Gould.

«Η περίπτωση δικαίως μπορεί να εμφανισθεί ως μοναδική:Ενας «άγνωστος» πιανίστας πρωτοεμφανίζεται στη δισκογραφία …… εκπλήσσοντας με την έξοχη ερμηνεία του σε ένα έργο (Παραλλαγές Γκόλντμπεργκ) εμβληματικό στην παγκόσμια φιλολογία της μουσικής για πληκτροφόρο όργανο. …η νέα ελληνική ερμηνεία εκπέμπει μιάν ακαταμάχητη γοητεία.. …Ακριβώς όπως αντιμετωπίζει με θαυμαστό τρόπο, το αριστούργημα του Μπάχ ο Κώστας Λούκος». Γιώργος Μονεμβασίτης, ΔΙΦΩΝΟ, 10/2001

Θέματα που ενδιαφέρουν

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.