Τετάρτη, 2 Δεκεμβρίου, 2020

Κρίσιμη εβδομάδα για την Ιόνια

Κρίσιμη εβδομάδα για την Ιόνια

Αυτοκινητόδρομοι: κρίσιμη η άφιξη του Προέδρου της ΕΤΕπ για την επανεκκίνηση των “παγωμένων” έργων

Σημαντικό ρόλο θα παίξει τόσο η χρηματοδότηση της ΕΤΕπ όσο και το νέο χρηματοδοτικό εργαλείο, το Ταμείο Εγγυοδοσίας Μεγάλων Έργων

Το θέμα αναμένεται να βρεθεί και στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος κατά την επίσκεψη που θα πραγματοποιήσει ο πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων, Βέρνερ Χόγιερ, αυτή την εβδομάδα στην Αθήνα. Σε δηλώσεις του αμέσως μετά τη συνάντηση με τον πρωθυπουργό, ο κ. Χατζηδάκης επανέλαβε ότι προτεραιότητα είναι το θέμα της ρευστότητας και των αυτοκινητοδρόμων και προανήγγειλε σχετικές ανακοινώσεις τις επόμενες μέρες.

Σύμφωνα με τις σχετικές δηλώσεις, ζητούμενο αποτελεί «η επανάκτηση της εμπιστοσύνης των επενδυτών μέσα από την προώθηση των διαρθρωτικών αλλαγών και των μεταρρυθμίσεων, με άνοιγμα στην επιχειρηματικότητα, την προσπάθεια να ξεκολλήσει το ΕΣΠΑ και να προχωρήσουν τα μεγάλα έργα».

Η χρηματοδότηση των αυτοκινητοδρόμων Ελευσίνα – Πάτρα – Πύργος, Ιόνια Οδός, Ε65 και Μαλιακός – Κλειδί έχει σταματήσει από το 2010, μετά τη διακοπή της δανειοδότησης από τις τράπεζες. Σύμφωνα με τον σχεδιασμό του υπουργείου, σημαντικό ρόλο μπορεί να διαδραματίσει η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων και το νέο χρηματοδοτικό εργαλείο (Ταμείο Εγγυοδοσίας έργων υποδομών), το οποίο θα χρηματοδοτηθεί από πόρους των διαρθρωτικών ταμείων και με τη συνεισφορά της δανειοδότησης από την ΕΤΕπ.

Στις προθέσεις του υπουργείου είναι επίσης ο ορισμός ενός συντονιστή – διαπραγματευτή με στόχο έως τα τέλη Σεπτεμβρίου να υπάρχει μια κατ’ αρχήν κατάληξη των διαπραγματεύσεων. Ο αρχικός σχεδιασμός προέβλεπε τη διάθεση πόρων από το ΕΣΠΑ για την παροχή εγγυήσεων προς τις τράπεζες, ύψους 1,5 δισ. ευρώ, τα οποία μέσω μόχλευσης από την ΕΤΕπ θα μπορούσαν να φθάσουν έως τα 2,2 δισ. ευρώ για δανεισμό ή εγγυήσεις.

Η εμπλοκή που έχει υπάρξει με τη δυνατότητα δανειοδότησης από την ΕΤΕπ των ελληνικών τραπεζών, η βαθμολογία των οποίων δεν ανταποκρίνεται στα κριτήρια που πρέπει να τηρεί η Τράπεζα, αλλά και η αξίωση να υπάρχει κάλυψη σε περίπτωση εξόδου της χώρας από το ευρώ, έχουν μπλοκάρει μέχρι σήμερα τις σχετικές διαδικασίες και η ελληνική πλευρά αναζητεί τρόπους υπέρβασης του προβλήματος.

Η ένταξη της αρμοδιότητας του ΕΣΠΑ και των δημόσιων έργων κάτω από την ίδια ομπρέλα, δηλαδή το υπουργείο Ανάπτυξης, Μεταφορών και Υποδομών, βοηθάει στην παρούσα φάση τον καλύτερο συντονισμό των ενεργειών για τη δημιουργία ενός αποτελεσματικού μηχανισμού παραγωγής δημόσιων έργων.

ypodomes.com

Θέματα που ενδιαφέρουν

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.