Σάββατο, 22/09/2018

Σε ιδιώτες 40 αεροδρόμια

Το «πράσινο φως» για την αξιοποίηση των 40 περιφερειακών αεροδρομίων με τη συμμετοχή ιδιωτών τόσο στη συμπλήρωση των υφιστάμενων υποδομών όσο και τη διαχείριση άναψε πριν από λίγες ημέρες η Διυπουργική επιτροπή αποκρατικοποιήσεων.Στόχος των συναρμόδιων υπουργείων Οικονομίας και Μεταφορών που έδωσαν το «πράσινο φως» για μερική ιδιωτικοποίηση των ελληνικών αεροδρομίων είναι να μετατρέψουν σε πόλους τοπικής ανάπτυξης 40 περιφερειακά αεροδρόμια.O σύμβουλος ή οι σύμβουλοι που θα επιλεγούν, θα προτείνουν τις πιθανές λύσεις για την αξιοποίηση κάθε αεροδρομίου με συμβάσεις παραχώρησης ή με συμπράξεις δημοσίων και ιδιωτικών κεφαλαίων. Kατόπιν θα γίνουν ομαδικές ή και μεμονωμένες συμβάσεις για κάθε αεροδρόμιο.Το σχέδιο του οικονομικού επιτελείου θα έχει ως πρώτο βήμα την επιλογή ενός συμβούλου του δημοσίου ο οποίος θα επιλέξει τόσο τα αεροδρόμια που θα αξιοποιηθούν ενώ θα κάνει και την πρόσκληση ενδιαφέροντος προς τους ιδιώτες υποψήφιους επενδυτές. Οι ιδιώτες οι οποίοι θα επιλεγούν θα συστήσουν εταιρείες με τη νομική μορφή της ΑΕ για κάθε υπό αξιοποίηση αεροδρόμιο με το ελληνικό δημόσιο. Στις εταιρείες αυτές το δημόσιο θα διατηρεί πλειοψηφικό ποσοστό ενώ οι ιδιώτες θα κατέχουν ποσοστό μειοψηφίας. Με τη συμμετοχή τους, οι ιδιώτες επενδυτές θα αναλάβουν τη συμπλήρωση των υποδομών κάθε αεροδρομίου ώστε να μπορεί να υποδέχεται μεγαλύτερο αριθμό αεροπλάνων.Σε αντάλλαγμα είναι πιθανό να αναλάβουν το management του αεροδρομίου με βάση το μοντέλο της εταιρείας του Αερολιμένα Αθηνών. Αν το μοντέλο αυτό λειτουργήσει καλά είναι ενδεχόμενο – ανάλογα με τις συνθήκες της αγοράς – κάποιες από τις εταιρείες οι οποίες θα συσταθούν να εισαχθούν ακόμα και στο Χρηματιστήριο. Να σημειωθεί ότι αναλογικά με το μέγεθός της, η Ελλάδα ίσως έχει τα περισσότερα αεροδρόμια στην Ευρώπη. Τα αιτήματα για εκσυγχρονισμό των υπαρχόντων ή για κατασκευή νέων αεροδρομίων ακολουθούν το ένα το άλλο. Η αύξηση της εναέριας κυκλοφορίας επίσης δημιουργεί κάθε χρόνο ακόμα μεγαλύτερη πίεση σε πολλά από τα περιφερειακά αεροδρόμια. Την ίδια στιγμή όμως οι πόροι του δημοσίου είναι πεπερασμένοι. Επομένως καθίσταται επιτακτική η προσέλκυση και ιδιωτικών επενδύσεων. Η ανάγκη αυτή γίνεται ακόμα πιο επιτακτική αν λάβει κανείς υπόψη του τον έντονο τουριστικό ανταγωνισμό στην ευρύτερη περιοχή.

Πηγή: http://infognomonpolitics.blogspot.com/

Eμείς βρήκαμε τη συγκεκριμένη είδηση στο διαδύκτιο και την αναδημοσιεύουμε περιμένοντας να μάθουμε εάν σε ένα από τα 40 προαναφερθέντα αεροδρόμια ανήκει και το αντίστοιχο του Αγρινίου. Στο Αγρίνιο πάντως όσον αφορά το πολιτικό, έκταση του παραχωρείται για την ανέγερση των νέων εγκαταστάσεων του Πανεπιστημίου. Όσο αφορά το στρατιωτικό, εκείνο διαθέτει σύγχρονες κτιριακές εγκαταστάσεις που κατασκευάστηκαν σχετικά πρόσφατα, ο δε διάδρομος του έχει διαστάσεις περίπου ίδιες με αυτές των αεροδρομίων Αράξου και Ακτίου. Όλα αυτά τα στοχεία οδηγούν στο συμπέρασμα ότι είναι πολύ δύσκολο το εν λόγω αεροδρόμιο να απεμπλακεί από τη στρατιωτική του χρήση.

Διαβάστε επίσης

Facebook comments:

Σχολίασέ το

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.