Τα τοπικά ΜΜΕ, όπως και πάρα πολλά ανά τη χώρα, φιλοξένησαν ένα πολύ σοβαρό άρθρο του θεολόγου Παναγιώτη Ασημακόπουλου το οποίο με πλήρη σοβαρότητα καλεί τους ιθύνοντες να αποχαρακτηρίσουν την γιορτή των Τριών Ιεραρχών από επίσημη σχολική αργία. Η επιχειρηματολογία του είναι εκτενής αλλά εστιάζει στο προφανές: Πως όταν «γιορτάζεις» κάτι δεν στέλνεις τα παιδιά πάνω από κάποια ηλικία στις καφετέριες και τα υπόλοιπα σε «γιορτές» που τελικά εξαφανίζουν και το όποιο νόημα έχουν πια τέτοιες εκδηλώσεις.
Φοβάμαι ότι υπάρχει σοβαρότερος λόγος να καταργηθεί η συγκεκριμένη αργία. Οι Τρεις Ιεράρχες πράγματι είναι κορυφαίοι για την Ορθοδοξία. Η Ορθοδοξία πράγματι διαφύλαξε την ελληνική γλώσσα σε μια εποχή από την οποίο το ελληνικό στοιχείο υπάρχει μόνο ως συστατικό της Ανατολικής Ρώμης. Αλλά οι Τρεις Ιεράρχες είναι οι «ιδεολογικά υπεύθυνοι» για την υποχώρηση για αιώνες της κυριαρχίας των Ελλήνων Κλασικών στην σκέψη και τη φιλοσοφία.
Και οι Τρεις συνέβαλαν ώστε να επικρατήσει ο Χριστιανισμός και φιλοσοφικά. Αποστρέφονταν όμως με βδελυγμία κάθε τι ελληνικό. Ο Μέγας Βασίλειος έκανε λόγο για «των Ελλήνων την ψευδώνυμον γνώση», ο Ιωάννης έλεγε ότι «εμείς δεν παραιτούμαστε από τη μάχη εναντίον τους(των Ελλήνων)» γιατί ο λάρυγγας των Ελλήνων φιλοσόφων είναι «τάφος ανοιγμένος γεμάτος ακαθαρσίες». Ο δε Γρηγόριος έλεγε για την ελληνική σκέψη ότι ήταν αμορφωσιά, απάτη και μέθη ενώ για τους Έλληνες είχε τους χειρότερους χαρακτηρισμούς.
Σε μια χώρα που έχει σχολικές γιορτές όπου τα μισά παιδιά δεν συμμετέχουν, που έχει γιορτές για όλες τις πολιτικές θέσεις, αλλά που ουδέποτε έψαξε να δει γιατί τη θαυμάζουν οι ξένοι- δηλαδή για την αρχαία σκέψη της- οι «γιορτές» της επίσημης θρησκείας που αντιμάχονται την αρχαία ελληνική φιλοσοφία συμβάλουν στην παράνοια που διαπνέει την κοινωνία, στο διχασμό τελικά.
Δεν θέλω να θυμίσω τα αναθέματα κατά των ελληνικών μαθημάτων την Κυριακή της Ορθοδοξίας γιατί, φυσικά, προέρχονται από μια άλλη εποχή. Ε, ας τελειώσει λοιπόν εκείνη η εποχή! Γιατί μετά έχουμε και άλλες εποχές που πρέπει να λογαριαστούμε μαζί τους, άλλες γιορτές που κατέληξαν κενές νοήματος.
Οι μισές μας αλήθειες επιτείνουν τη σύγχυση που υπάρχει στην Ελλάδα. Γίνονται άλλη μια αφορμή για τον εμφύλιο που μας τρώει συνέχεια. Δεν λύσαμε τις υποθέσεις μας και δεν τολμήσαμε να ανακαλύψουμε ότι καλύτερο έχουμε, τους Κλασικούς μας Φιλοσόφους. Είμαι βέβαιος ότι αν τα παιδιά μάθαιναν Πλάτωνα και Αριστοτέλη δεν θα φτάναμε στο σημείο να είμαστε τόσο διχασμένοι, θα υπήρχε λόγος να αγαπήσεις αυτή τη χώρα. Δε λέω να πάψουν όσοι Έλληνες θέλουν να είναι Ορθόδοξοι, λέω αυτό να μην έχει σχέση με το σχολείο και πάντως όχι με αργίες. Και όχι με ιεράρχες που κανένας δεν λέει τι αληθινά πρέσβευαν!
Σήμερα τα παιδιά τη μισούν τη χώρα τους και την ειρωνεύονται. Δεν τους λέει τίποτε. Τρώγονται μεταξύ τους και μετά οι καθηγητές για να μην παλαβώσουν μέσα σε ένα τρελό σύστημα πάνε σε μια εξωφρενική μεταξύ τους αλληλεγγύη όπως έγινε με την περίπτωση της Άρτας που ακόμα και δίκιο να είχαν δεν κλείνεις τα σχολεία για να συμπαρασταθείς σε έναν συνάδελφο χωρίς να έχει γίνει η δίκη. Απλά για όλους τους λόγους τα σχολεία κλείνουν για να ανακουφίζονται όλοι οι εμπλεκόμενοι!
Γ.Σ.
2 Σχόλια
Με ξαφνιάζεις, ρε Γ.Σ. με τις αναλύσεις σου! Να σου πω εγώ πώς πέρασα σ’ όλη μου την ενεργή δράση την ημέρα των Τριών Ιεραρχών. Εκεί στα 1/θέσια ορεινά σχολεία, μιας και τα χωριουδάκια σχεδόν πάντα δεν είχαν παπά, έλεγα στα παιδιά απ’ την προηγούμενη ( αφού τα μάθαινα πρώτα και το απολυτίκιο “Τους Τρεις Μεγίστους Φωστήρες…” κ.τ.λ. ) να μην έρθουν σχολείο κι ανήμερα των Τριών Ιεραρχών, έπαιρνα το όπλο μου και πήγαινα για κυνήγι! Σχολική αργία, βλέπεις! Τα τελευταία 17 χρόνια που υπηρέτησα σε πολυθέσιο κοντά στο Αγρίνιο, αφού οι περισσότερες δασκάλες έπαιρναν άδεια για να…μαγειρέψουν στο σπίτι, οι υπόλοιποι πηγαίναμε στην εκκλησία μαζί με τα παιδιά, έβγαζε κάποιος λόγο (κάθε χρόνο τα ίδια), μετά τα παιδιά έφευγαν κι εμείς που είχαμε καθιερωμένο για κάθε χρόνο ρεφενέ (υπήρχαν τότε χρήματα) με αρνί ψητό, κοκκινέλι σπιτικό κι άλλα, τρώγαμε, πίναμε τραγουδούσαμε και χορεύαμε! Θα μου μείνουν αξέχαστες αυτές οι σχολικές γιορτές!!! Ζήλεψες,ε ???
Αγαπητέ κ Παπαδόπουλε, εφόσον είναι σχολική αργία, δεν χρειάζεται άδεια για να κάτσουν στο σπίτι για μαγείρεμα. Ούτε ο εκκλησιασμός είναι υποχρεωτικός -έγγραφο της περιφέρειας πέρυσι- επομένως είναι θεσμοθετημένη επισήμως κοπάνα. Η κατά τα άλλα λαλίστατη ΕΛΜΕ (λειτουργοί;) ενισχύει αυτή την τακτική, με αποτέλεσμα κάθε χρόνο να συνοδεύουν τους μισούς μαθητές στο εκκλησιασμό πάντα οι ίδιοι και μετά βέβαια να γεμίζουν τα ΚΑΦΕ της περιοχής.
Πολύ σωστα λοιπόν ο κ. Ασημακόπουλος – σημειωτέον δεν τον γνωρίζω- προτείνει την κατάργηση αυτής της αργίας.
Θα μπορούσε να χαρακτηριστεί από τους φωστήρες που τη θεσμοθέτησαν ως αργία, σχολική γιορτή και να γιορτάζονται οι 3 Ιεράρχες όπως θα ‘επρεπε και στα σχολεία και στις εκκλησίες……..