ΠΡΟΤΑΣΗ ΧΑΡΑΞΗΣ ΚΑΘΕΤΟΥ ΑΞΟΝΑ ΠΟΥ ΔΙΕΡΧΕΤΑΙ ΕΝΤΟΣ ΤΩΝ ΟΡΙΩΝ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΑΓΡΙΝΙΟΥ
Η Ιόνια Οδός είναι γεγονός ότι κατασκευάζεται.Στα Ιωάννινα θα συναντά την Εγνατία Οδό πράγμα που σημαίνει ότι θα μπορούμε σε λίγο χρόνο να φτάσουμε με ασφάλεια στην Βόρεια Ελλάδα και την μακρινή μας Θεσσαλονίκη.
Τμήμα της Ιόνιας Οδού αποτελεί και η ευρεία παράκαμψη του Αγρινίου. Η παράκαμψη σύμφωνα με τα επίσημα σχέδια έχει 5 κόμβους .
1ος κόμβος Χαλίκι Αιτωλικού
2ος κόμβος Αγ.Ηλίας όπου κατασκευάστηκε δρόμος με σήραγγα που συνδέει την Ιόνια Οδό με τον Αστακό και το εμπορικό λιμάνι ” Πλατυγιάλι”
3ος κόμβος Αγγελοκάστρου
4ος κόμβος Ρίγανης
5ος κόμβος Κουβαρά
Το πρόβλημα: Δεν έχει προβλεφθεί κάθετος άξονας σύνδεσης της μεγαλύτερης πόλης του Νομού μας (Αγρίνιο) με την Ιόνια Οδό.
Με αποτέλεσμα τα οχήματα που θα κινούνται από το Αγρίνιο προς Αθήνα θα πρέπει να φτάσουν έως το Κεφαλόβρυσο μέσα από το στενό φαράγγι της Κλεισούρας και έπειτα να εισέλθουν στον κόμβο Χαλικιού, με λίγα λόγια θα διανύουμε έναν ολόκληρο γύρο σε ένα δρόμο που δεν φημίζεται για την ασφάλεια του και που ποτέ δεν θα μπορέσει να γίνει κλειστός αυτοκινητόδρομος αφού διέρχεται μέσα από οικισμούς.
Επίσης τα οχήματα τα που θα κινούνται από Αγρίνιο προς Ιωάννινα θα πρέπει να φτάσουν ως τον κόμβο Κουβαρά κάνοντας άσκοπα χιλιόμετρα στην παλαιά εθνική οδό και περνώντας από τα χωριά Νεάπολη, Στράτο, Κυψέλη κλπ. άλλη μια ταλαιπωρία σε ένα δρόμο που διέρχεται μέσα από πυκνό κατοικημένους οικισμούς, όπου τα τελευταία χρόνια έχουν γίνει αρκετά θανατηφόρα ατυχήματα.
Επιπλέον θα πρέπει να αναφερθεί ότι για να φτάσουν εμπορεύματα από την πόλη του Αγρινίου στο εμπορικό λιμάνι του Αστακού πάλι θα πρέπει να γίνεται αυτή η ταλαιπωρία του γύρου προκειμένου να μπορέσουν τα οχήματα να φτάσουν ως τον κόμβο του Αγ. Ηλία που συνδέει την Ιόνια Οδό με το Πλατυγιάλι.
Τέλος οχήματα που θα θέλουν να κινηθούν προς τα πανέμορφα παραθαλάσσια μέρη Αστακός, Μύτικας, Πάλαιρος (Παρά Ιόνια )πάλι θα πρέπει να μπουν σε αυτήν την διαδικασία προκειμένου να προσεγγίσουν τον κόμβο Αγ. Ηλία.
Λύση
Κάθετος άξονας σύνδεσης της πόλης του Αγρινίου με το κόμβο Αγγελοκάστρου.
Γιατί στον κόμβο Αγγελοκάστρου ;
1) Γιατί το Αγγελόκαστρο και ο κόμβος του στην Ιόνια Οδό είναι το Πλησιέστερο σημείο στο Αγρίνιο .Γεωγραφικά η απόσταση από το Αγρίνιο μέχρι και το Αγγελόκαστρο με μια νοητή γραμμή που θα διασχίζει τον κάμπο δίπλα από την λίμνη Λυσιμαχεία και θα φτάνει ως την είσοδο του Αγγελοκάστρου δεν είναι ούτε δέκα χιλιόμετρα.
2)Είναι το μοναδικό σημείο που μπορεί να κατασκευαστεί κλειστός δρόμος χωρίς στροφές διότι στην ουσία διασχίζει τον κάμπο, πρόκειται για νέα χάραξη κι όχι για τον παλιό και επικίνδυνο δρόμο από Δοκίμι -> Πλάτανο ->Καλύβια->Αγγελόκαστρο κτλ.
Στο κομμάτι του δρόμου από Αγγελόκαστρο έως και κόμβο της Ιόνιας Οδού δηλαδή κατεύθυνση προς Σταμνά είναι πολύ εύκολο να γίνουν παρεμβάσεις και να καταργηθούν οι υπάρχουσες στροφές. Επισημαίνεται ότι στο τμήμα αυτό υπάρχουν Δημοσιές εκτάσεις και δεν θα χρειασθούν πρόσθετες απαλλοτριώσεις. Ο χρόνος που θα χρειάζεται κάποιος για να βρεθεί στην Ιόνια οδό από το Αγρίνιο θα είναι 5 λεπτά.
3)Με την είσοδο στην Ιόνια μέσω του κόμβου Αγγελοκάστρου οι οδηγοί θα βρίσκονται πάρα πολύ κοντά στον κόμβο του Αγ.Ηλια δηλαδή θα μπορούν εύκολα να έχουν πρόσβαση στον Αστακό και το εμπορικό λιμάνι Πλατυγιάλι.
4)Τα οχήματα Θα βρίσκονται στο μέσο της παράκαμψης του Αγρινίου και Θα μπορούν να κατευθυνθούν είτε προς Ιωάννινα είτε προς Αθήνα είτε προς Αστακό εξοικονομώντας πολύ χρόνο και αρκετή ενέργεια.
5)Σε ένα μεγάλο τμήμα ο νέος δρόμος θα πέφτει πάνω στην επαρχιακή Οδό « Χάνι Μπάγια – Αγγελόκαστρο» η οποία έχει ήδη απαλλοτριώσεις δεξιά και αριστερά του υπάρχοντος δικτύου , έτσι δεν θα χρειασθούν δαπάνες για νέες απαλλοτριώσεις.
6) Με την πρόταση αυτή αξιοποιούνται και συνδέονται μεταξύ τους 2 υπάρχοντες κυκλικοί κόμβοι , ένας της πόλης του Αγρινίου και ένας ο κόμβος Αγγελοκάστρου .
Κατά καιρούς έχουν υπάρξει προτάσεις ο άξονας αυτός να είναι ήδη ο υπάρχον δρόμος από Αγρίνιο προς Καλύβια και να επεκταθεί ο δρόμος έως και τον κόμβο Ρίγανης. Το έργο αυτό είναι δαπανηρό γιατί η απόσταση από Καλύβια-Αγ Γεώργιο, Γουριώτισσα , Ρίγανη είναι μεγάλη και το έδαφος με ανωμαλίες, επίσης ο κόμβος Ρίγανης δεν εξυπηρετεί για όλες τις κατευθύνσεις διότι για να κατευθυνθούμε προς Αθήνα πάλι θα πρέπει να διέλθουμε αναγκαστικά από τον κόμβο Αγγελοκάστρου το ίδιο και για να κατευθυνθούμε προς Αστακό με αποτέλεσμα να διανύουμε τα διπλά χιλιόμετρα. Σημαντικότερο όμως εμπόδιο είναι ότι θα χρειαστεί νέα γέφυρα στον ποταμό Αχελώο η οποία κάνει αυτόματα το έργο απαγορευτικά δαπανηρό , την στιγμή μάλιστα που έχει γίνει ήδη μια γέφυρα.
Τέλος επειδή δημοσιευθήκαν κάποιες προτάσεις σχετικά με την σύνδεση του Αγρινίου στο ύψος της Γουριώτισσας , αναφέρω ότι : Οι κόμβοι της ευρείας παράκαμψής Αγρινίου είναι 5 και είναι συγκεκριμένοι . Είναι ήδη πολλοί και οποιαδήποτε διεκδίκηση για νέο κόμβο θα πέσει στο κενό . Άρα η σύνδεση θα πρέπει να γίνει σε έναν από τους 5 αυτούς κόμβους.
Ιωάννης Ε. Μήλας
3 Σχόλια
Πρέπει να είμαστε η μοναδική πόλη Πανελλήνια τέτοιου μεγέθους που δεν εχει σύνδεση μεκα ια αρτηρία ή καινούργιο έργο.
Εγιναν κόμβοι στο πουθενα,περασε ο δρόμος ακομα κ με το στανιο σε διαφορα σημεία της χώρας πιο κοντα απο πόλεις,πιέσανε φορείς κ βουλευτες κ του αλλάξανε τη χαραξη…ΜΟΟΟΟΝΟ εμας εδω υπνος. Μόνο τα κορόιδα μείνανε στην απέξω,εμεις.
Να θυμηθούμε επίςης εγνατία κ τοοοςα άλλα που οι μετσοβίτες πιασανε υπουργους απο γιακαδες κ άλλαξε η χαραξη ωστε να περασει δίπλα?
Απο Πατρα μέχρι Αρτα-Γιαννενα δν εχει αφησει καμια πολη όχι απλα μακριά,ποσο μαλλον χωρις καθολου συνδεση.
Γιατι εγινε το εργο χωρις να εχει διασφαλιστει κ αυτο το τμημα ή χωρις οι αρμοδιοι να πιεσουν τρομερα σε αυτο τον τομεα?
Μας ένοιαζε απλα να κανουμε μεγαλυτερο το δήμο και να μην εχει καμια προσβαση κ αναπτυξη πουθενα?
Θα μπορούσε να μας απαντήσει κάποιος αρμόδιος – από όσους διαχειρίστηκαν το θέμα αυτό – γιατί δεν συνδέθηκε το Αγρίνιο;
Ας μας ενημερώσει τέλος πάντων ο λαλίστατος κατά τα άλλα κ. Μωραίτης, αν δεν ξέρει να ρωτήσει και να μάθει.
Σύντροφε, περιμένω απάντηση στο ερώτημά μου, αν δεν σου κάνει κόπο….
Αν μπορεί να μας απαντήσει και ο κ. Καραγκούνης ακόμη καλύτερα, θα διασταυρώσουμε απόψεις.
Ανδρεάς Ξ
18/2/2018
Θα μπορούσε να μας απαντήσει κάποιος αρμόδιος –όπως οι Μωραιτης , Καραγκουνης , Σαλμάς , Σταρακά από όσους διαχειρίστηκαν το θέμα εξόδου Αγίου Ηλία στη Ιονία οδό γιατί βάλανε αυτό και όχι έξοδος Σταμνά μιας και η Σταμνά είναι πιο κοντά και μεγαλύτερο χωριό καθώς και τα λιοστάσια και τα οικόπεδα που απαλλοτριώθηκαν ήταν σταμνιώτικα .και γενικότερα το γεωγραφικό ανάγλυφο ανήκει στη Σταμνά , που τόσα χρόνια έφαγε όλη την λάντζα της λασπουριά σ μέχρι την ολοκλήρωση του έργου . Αναμένω απάντηση σας.