Η αξιοποίηση του Ελληνικού θεωρείται η πιο επίφοβη από όλες τις εν εξελίξει αποκρατικοποιήσεις. Η συγκεκριμένη έχει συμφωνηθεί από τον Μάρτιο του 2014, έχει εγκριθεί από το Ελεγκτικό Συνέδριο και έχει υπογραφεί η σχετική συμφωνία μεταξύ ΤΑΙΠΕΔ και Lamda Development. Mένει να ικανοποιηθεί η έγκριση του Σχεδίου Χωρικής Ανάπτυξης (ΕΣΧΑΔΑ) με στόχο να εκταμιευθεί η συμφωνημένη προκαταβολή.
Υπενθυμίζεται ότι η Lamda Development έχει συμφωνήσει να καταβάλει 915 εκατ. ευρώ σε διάστημα 10ετίας, εκ των οποίων τα 300 εκατ. θα προκαταβληθούν. Η συμφωνία αυτή, ωστόσο, έχει βρεθεί πολλές φορές στο στόχαστρο των στελεχών του ΣΥΡΙΖΑ, τόσο όταν βρίσκονταν στην αντιπολίτευση, όσο και τώρα που βρίσκονται στην κυβέρνηση. O δύο πλευρές, ΤΑΙΠΕΔ και Lamda Development, έχουν περιθώριο λίγους μήνες για να ολοκληρωθούν οι προαιρέσεις της σύμβασης. Κατόπιν, η κάθε πλευρά μπορεί να αποχωρήσει, χωρίς καμία συνέπεια για την ίδια.
[B]14 ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΑ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΑ[/B]
Η αποκρατικοποίηση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων θεωρείται η πιο πιθανή, εν εξελίξει, αποκρατικοποίηση για να συνεχίσει τον δρόμο που είχε λάβει πριν από τις εκλογές του περασμένου Γενάρη. Αιτία; Η συμμετοχή της γερμανικής κρατικής Fraport, αλλά κυρίως οι πιεστικές ανάγκες εκσυγχρονισμού των αεροδρομίων. Ακόμη θα πρέπει να σταθμιστεί το υπέρογκο τίμημα που καταβάλλει ο προτιμητέος επενδυτής, το οποίο ξεπερνάει με κάθε είδους μέτρηση το τίμημα όλων των άλλων αποκρατικοποιήσεων.
Συνολικά, εκτιμάται ότι το ελληνικό Δημόσιο θα λάβει πάνω από 10 δισ. ευρώ στην 40ετία από την παραχώρηση της εκμετάλλευσης των αεροδρομίων στην κοινοπραξία Fraport – Slentel. Επίσης, το ΤΑΙΠΕΔ θα εισπράξει το υψηλότερο προκαταβαλλόμενο τίμημα, ύψους 1,24 δισ. ευρώ. Υπενθυμίζεται ότι μέχρι σήμερα το υψηλότερο τίμημα που έχει εισπράξει είναι τα 622 εκατ. ευρώ από την ιδιωτικοποίηση του ΟΠΑΠ (Νοέμβριος 2013) και ακολουθούν τα 400 εκατ. ευρώ από την πώληση του 10% του ΟΤΕ (Ιούλιος 2011), τα 261 εκατ. ευρώ από την πώληση και επαναμίσθωση των 28 κτιρίων (Απρίλιος 2014) και τα 190 εκατ. ευρώ από τη 12ετή παραχώρηση της άδειας των λαχείων (Σεπτέμβριος 2013).
Πολλοί εγείρουν θέμα ανταγωνισμού, καθώς ένας επενδυτής θα ελέγχει σημαντικό αριθμό σχετικά μεγάλων αεροδρομίων. Στελέχη της κοινοπραξίας αντεπιχειρηματολογούν αναφέροντας ότι τα δύο μεγαλύτερα αεροδρόμια της χώρας («Ελ. Βενιζέλος» και «Ν. Καζαντζάκης») δεν βρίσκονται υπό τον έλεγχο της κοινοπραξίας, ενώ επιπλέον παραμένει μια σειρά άλλων μικρότερων αεροδρομίων υπό τον έλεγχο του Δημοσίου, τη λειτουργία των οποίων θα χρηματοδοτεί η κοινοπραξία από τα έσοδα των 14 αεροδρομίων.