Μια ταινία με τίτλο Agora του Alejandro Amenábar παίχθηκε χθες στο Αμφιθέατρο του Πανεπιστημίου από την Κινηματογραφική Ομάδα Πανεπιστημιακών Τμημάτων του Αγρινίου. Θα ήταν μια συνηθισμένη προβολή αν η κινηματογραφική Υπατία δεν είχε αποσυρθεί ξαφνικά μερικά χρόνια πριν από το Άνεσις ενώ είχε αναγγελθεί. Τότε αναγράφονταν ότι η Agora ( Η ταινία για την Υπατία δηλαδή) θα προβάλλονταν προσεχώς χωρίς να έχει οριστεί ημερομηνία.
Παρόλα αυτά όμως η ταινία δεν προβλήθηκε ποτέ. Στη θέση της και χωρίς να δοθεί κάποια συγκεκριμένη εξήγηση παίχτηκε η ταινία “Το βουνό μπροστά” ενώ η Υπατία αποσύρθηκε από εκείνες που θα προβάλλονταν “προσεχώς”.
Πολλοί συνειρμοί έγιναν σε πηγαδάκια φίλων του cinema για το λόγο μη προβολής της , που συνήθως παρέπεμπαν στην αντίστοιχη περίπτωση του Κώδικα Da Vinci που δεν προβλήθηκε ούτε αυτή στο Αγρίνιο.
Ο λόγος είναι ότι η Υπατία είχε μαρτυρικό θάνατο από μαινόμενο πλήθος που όρμησε πάνω της. Η Υπατία ήταν μια σπουδαία δασκάλα και μαθηματικός, εντάσσονταν όμως κατά μια έννοια στο Αρχαίο Ελληνικό Πνεύμα και βρέθηκε στη δίνη της σύγκρουσης μεταξύ Παγανισμού και Χριστιανισμού, πληρώνοντας το με την ίδια της τη ζωή. Πολλοί που είδαν καχύποπτα την μη προβολή της το αποδίδουν στο ότι περιέχει σκηνές σαν και αυτές ( καταστροφή της Βιβλιοθήκης της Αλεξάνδρειας) που φωτίζουν την κακή πλευρά του θρησκευτικού φανατισμού:
Όπως όμως για το θάνατο της υπάρχουν πολλές θεωρίες και εικασίες, έτσι και δεν μπορεί κανείς να αποδείξει τους λόγους μη προβολής της τότε, που όμως προκάλεσε σίγουρα πολλές απορίες.
Εν τέλει, ο Χριστιανός (το τονίζουμε) ιστορικός Σωκράτης ο Σχολαστικός φωτίζει τα αίτια με τον καλύτερο τρόπο: ” Ωστόσο, πολλοί με πείσμα την ζήλευαν και επειδή συχνά συναντούσε και είχε μεγάλη οικειότητα με τον Ορέστη, ο λαός την κατηγόρησε ότι αυτή ήταν η αιτία που ο Επίσκοπος και ο Ορέστης δεν γινόταν φίλοι. Με λίγα λόγια, ορισμένοι πεισματάρηδες και απερίσκεπτοι κοκορόμυαλοι με υποκινητή και αρχηγό τους τον Πέτρο, έναν οπαδό αυτής της Εκκλησίας, παρακολουθούσαν αυτή τη γυναίκα να επιστρέφει σπίτι της γυρνώντας από κάπου.”
Συμπέρασμα: Ορισμένοι κοκορόμυαλοι-όπως εύστοχα αναφέρει ο Σωκράτης ο Σχολαστικός- παντού υπάρχουν σε όλες τις ιδεολογίες και τις θρησκείες. Δεν μπορούν σε καμία περίπτωση να τις χαρακτηρίσουν, ούτε αυτές έχουν να φοβηθούν τίποτα από τέτοιες θλιβερές μειοψηφίες.
Η Υπόθεση της Κινηματογραφικής Υπατίας (Agora)
ΥΠΟΘΕΣΗ: Η ιστορία μας ταξιδεύει στη Ρωμαϊκή Αίγυπτο, τον 4ο αιώνα μ.Χ., όπου η αστρολόγος-φιλόσοφος Υπάτια της Αλεξάνδρειας μάχεται για να σώσει την συγκεντρωμένη σοφία του αρχαίου κόσμου. Η μειοψηφία του Χριστιανικού πλυθησμού υποκινεί τη βία στους δρόμους της Αλεξάνδρειας, με αποτέλεσμα το ξέσπασμα ενός εμφυλίου πολέμου τεραστίων διαστάσεων. Ο σκλάβος της Υπάτιας, Ντάβους, είναι διχασμένος ανάμεσα στην αγάπη για την αφέντρα του και στην πιθανότητα να αποκτήσει την ελευθερία του, με την έλευση του Χριστιανισμού.
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Alejandro Amenábar
ΠΑΙΖΟΥΝ: Rachel Weisz, Max Minghella, Oscar Isaac
Πηγή: http://www.imdb.com/title/
Άγριος
1 Σχόλιο
Η ταινία δεν έχει σχέση με την πραγματικότητα. Αποτελεί απόπειρα του επινοητή της να διαβρώσει ασθενικές συνειδήσεις. Όποιος θέλει να μάθει την αλήθεια ας ανατρέξει στίς ιστορικές πηγές. Στο άρθρο σας γίνεται μια σημαντική διευκρίνιση. Χαρακτηρίζετε τήν Υπατία ως αστρολόγο(= μέντιουμ, μάγο) και όχι ως αστρονόμο(=επιστήμονα). Η αλήθεια βρίσκεται΄στην συγκεκριμένη διευκρίνιση… Ερευνήστε την ιστορική αλήθεια, που βρίσκεται μακριά απο την ταινία. Επισημένω ότι κι άλλη τανία στο παρελθόν δεν πέχτηκε στο Αγρίνιο, είναι η ΕΛΕΝΗ του Γκατζογιάννη…