Όπως επιτάσσει η δεοντολογία, το agrinionews.gr αναδημοσιεύει την επιστολή του διευθυντή του 7ου Γυμνάσιο Αγρινίου στην εφημερίδα «Συνείδηση» αναφορικά με το δημοσίευμα με τίτλο «Άγριο bullying σε 12χρονο μαθητή του 7ου Γυμνασίου Αγρινίου» (το οποίο επίσης αναδημοσίευσε το agrinionews.gr) . Aναλυτικά:
Απάντηση σε δημοσίευμα της εφημερίδας «Συνείδηση»
Αξιότιμοι κύριοι,
Σχετικά με το δημοσίευμά σας της 7ης Νοεμβρίου 2015 με τίτλο «Άγριο bullying σε 12χρονο μαθητή του 7ου Γυμνασίου Αγρινίου» θα θέλαμε να σας δώσουμε κάποιες σημαντικές πληροφορίες, που αντίθετα με την δημοσιογραφική δεοντολογία δεν έχετε αναζητήσει.
Το ατυχές αυτό περιστατικό ξεκίνησε όχι σαν επίθεση, αλλά σαν ένα πείραγμα που συμβαίνει παντού και ανέκαθεν, όταν ένας μαθητής έρχεται φρεσκοκουρεμένος στο σχολείο και σε καμία περίπτωση δεν είναι bullying, το οποίο ορίζεται σαν περιοδικά επαναλαμβανόμενες πράξεις που αποσκοπούν στην επιβολή ενός ατόμου ή ομάδας πάνω σε ένα άλλο άτομο ή ομάδα. Δεν επικράτησε στο προαύλιο του Σχολείου κανενός είδους πανικός και αμέσως ανέλαβε την διευθέτηση του θέματος ο Διευθυντής του Σχολείου.
Εκεί διαπιστώθηκε πως το παιδί δεν ήταν εμφανώς τραυματισμένο, ούτε πονούσε, αλλά είχε προφανώς ταραχθεί και έτσι ειδοποιήθηκε η μητέρα του , η οποία ήρθε στο σχολείο και το πήρε. Επανήλθαν και οι δύο μετά από ένα δίωρο περίπου, καθησυχασμένοι και με καλή διάθεση. Ακολούθησε συζήτηση με την μητέρα και το παιδί χωριστά, κατά την διάρκεια της οποίας με προσεκτικά διατυπωμένες διερευνητικές ερωτήσεις (σύμφωνα με τους παιδαγωγικούς κανόνες) ώστε να καταλάβουμε αν ήταν μεμονωμένο περιστατικό ή αν είχαν προηγηθεί άλλα γεγονότα στο παρελθόν, ο μαθητής αρνήθηκε την ύπαρξη προηγούμενων περιστατικών ψυχολογικής, λεκτικής ή σωματικής βίας. Μετά από μια ώρα ο μαθητής με την μητέρα του έφυγαν για να πάνε σε προγραμματισμένη επίσκεψη, τελείως άσχετη με το περιστατικό. Επομένως συμπεραίνεται ότι δεν πήγε το παιδί αμέσως στο νοσοκομείο, για να του παρασχεθούν οι πρώτες βοήθειες, αφού δεν τις χρειαζόταν. Τα άγρια χτυπήματα, ο καθένας μπορεί να καταλάβει πόσο άγρια ήταν, αφού δεν χρειάστηκε νοσηλεία, παρά μόνο φόρεσε το ειδικό κολάρο για μια ώρα και το παιδί ήρθε κανονικά την Δευτέρα το πρωί στο σχολείο για να παρακολουθήσει μάθημα, χωρίς να παραπονεθεί για πόνο και χωρίς να προσκομίσει ιατρική γνωμάτευση τραυματισμού.
Γνωρίζουμε βέβαια πως η εφημερίδα σας είναι προσεκτική και με δημοσιεύματα σύμφωνα με την δημοσιογραφική δεοντολογία. Γνωρίζουμε επίσης το ιδιαίτερο ενδιαφέρον και την προσήλωσή σας προς την εκπαιδευτική κοινότητα.
Θεωρούμε όμως, πως το συγκεκριμένο δημοσίευμα που μας αφορά, είναι μια κακή δημοσιογραφική στιγμή, που μπορεί να συμβεί σε όλους. Επειδή όμως το θέμα είναι ευαίσθητο και αφορά κυρίως παιδιά θα θέλαμε να σας επισημάνουμε τα παρακάτω, τα οποία έπρεπε να αναζητήσει ο υπεύθυνος δημοσιογράφος που υπογράφει το άρθρο αυτό.
1. Να ενημερωθεί πως ορίζεται το bullying και μάλιστα το άγριο και να μην βάζει τέτοιο τίτλο στο άρθρο του, άσχετα από τον χαρακτηρισμό που έκανε η μητέρα του παιδιού.
2. Να επικοινωνήσει αμέσως και οπωσδήποτε πριν την δημοσίευση του άρθρου με το Σχολείο και να ζητήσει ενημέρωση από τον Διευθυντή, γιατί η μονομερής πληροφόρηση συνήθως είναι μεροληπτική και άδικη.
3. Να ενημερωθεί ότι οι καθηγητές εφημέρευαν κανονικά στις θέσεις τους και είναι απορίας άξιον από πού εξάγεται το συμπέρασμα πως δεν υπήρχε κανένας στο χώρο και μάλιστα να ζητά και άμεσες απαντήσεις για το θέμα σαν άλλος Εισαγγελεύς.
4. Να ξέρει πως δεν είναι θεμιτό να δημοσιεύονται φωτογραφίες παιδιού, στις οποίες μάλιστα παραπέμπει και το κείμενο, γιατί έτσι το παιδί μετατρέπεται σε ευάλωτο στόχο.
5. Να ξέρει πως οι άλλοι μαθητές είναι κι εκείνοι 12χρονοι και σε καμιά περίπτωση δεν είναι νταήδες, και για τη χρήση αυτού του χαρακτηρισμού οι γονείς τους μπορεί να εγείρουν νομικές ευθύνες.
Η εσφαλμένη πληροφόρηση εναντίον του Σχολείου και της Σχολικής κοινότητας και η χρήση εντυπωσιακών τεχνικών στην δημιουργία ενός άρθρου δεν έχει θετικά αποτελέσματα, ούτε είναι σκόπιμη η συκοφαντία εις βάρος παιδιών, αλλά και εις βάρος του Δημόσιου Σχολείου.
Τέλος η αναφορά στο περιστατικό Γιακουμάκη είναι όχι μόνον ατυχής και περιττή, αλλά και επικίνδυνη, γιατί δημιουργεί συνειρμούς που δεν έχουν απολύτως καμία σχέση με το συγκεκριμένο περιστατικό.
Κατόπιν όλων αυτών αποδεικνύεται πως η Διεύθυνση του Σχολείου και ο Σύλλογος των διδασκόντων δεν αγνοεί, ούτε υποβαθμίζει το περιστατικό, αλλά έχοντας την απαιτούμενη επιστημονική γνώση και παιδαγωγική επάρκεια, εξετάζει και αναλύει τα γεγονότα, με στόχο να τιμωρηθούν οι υπαίτιοι και να λήξει το θέμα χωρίς ανεπιθύμητες συνέπειες για τους εμπλεκόμενους μαθητές, όπως γίνεται με όλα τα προβλήματα που αντιμετωπίζει καθημερινά η Σχολική κοινότητα.
Επιφυλασσόμενοι για κάθε νόμιμο δικαίωμα, παρακαλούμε η επιστολή αυτή να δημοσιευθεί με τον ίδιο τρόπο και στον ίδιο χώρο με το αρχικό δημοσίευμα προς αποκατάσταση της αλήθειας και επιστροφή του κλίματος ηρεμίας στο Σχολείο μας, το οποίο διατάραξε το συγκεκριμένο δημοσίευμα. Είμαστε στη διάθεσή σας για κάθε άλλη διευκρίνιση.
Αγρίνιο 9 Νοεμβρίου 2015
Για το 7ου Γυμνάσιο Αγρινίου
Ο Διευθυντής
Γεώργιος Κομπορόζος
Απάντηση εφημερίδας «Συνείδηση» στα όσα μας καταλογίζει ο Διευθυντής του 7ου Γυμνασίου Αγρινίου
Κ. Διευθυντά
1. Γνωρίζουμε επ’ ακριβώς τον όρο του bullying. Εμείς αναφερθήκαμε στον συγκεκριμένο όρο βάσει της καταγγελίας της μητέρας του 12χρονου μαθητή της Α’ τάξης του σχολικού σας συγκροτήματος, αλλά και τις μαρτυρίες του παιδιού, σύμφωνα με τις οποίες και κατά το παρελθόν είχε δεχθεί μορφή λεκτικής και σωματικής βίας από μερίδα συμμαθητών του, ωστόσο αυτή τη φορά εκδηλώθηκε στην πιο ακραία του μορφή
2. Επιχειρήσαμε να επικοινωνήσουμε μαζί σας, ωστόσο αυτό δεν κατέστη δυνατό λόγω του περασμένου της ώρας. Εξάλλου την Παρασκευή το μεσημέρι (καθ’ όσον γνωρίζουμε) οι σχολικές μονάδες κλείνουν ελέω Σαββατοκύριακου.
3. Αντιλαμβανόμαστε την ευαισθησίας σας περί μη δημοσίευσης φωτογραφιών του συγκεκριμένου παιδιού αλλά και κάθε άλλου ανηλίκου, κάτι που μας βρίσκει απολύτως σύμφωνους, ωστόσο όπως εύκολα μπορεί να διακρίνει ο οποιοσδήποτε, δεν εκτίθενται τα χαρακτηριστικά του προσώπου του 12χρονου, παρά μόνον το πίσω μέρος του κεφαλιού του
4. Η χρησιμοποιούμενη φρασιολογία από μέρους μας, περί αγριότητας του συμβάντος, κινήθηκε με βάση την καταγγελία της μητέρας του 12χρονου
5. Αναφορικά με την επισήμανση «νταήδες μαθητές» ΣΕ ΚΑΜΙΑ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ δεν έχουμε την άποψη αυτή και θεωρούμε μάλιστα ότι η ηλικία αυτή διακατέχει τα παιδιά (και τα συγκεκριμένα) από τρυφερότητα και αθωότητα. Πλην όμως χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή, όταν ακόμα και σε αυτή την ηλικία τα παιδιά ομαδοποιούνται και γίνονται όχλος. Πάντως διαφωνούμε πλήρως με την τιμωρία αποβολής των μαθητών καθώς θεωρούμε και πιστεύουμε ότι ο διάλογος φέρνει σε κάθε κομμάτι της κοινωνίας μας καλύτερα αποτελέσματα. Και εν προκειμένω παιδαγωγικά
6. Ο συνειρμός με την υπόθεση του Βαγγέλη Γιακουμάκη ουδεμία σχέση έχει με το συγκεκριμένο περιστατικό, ωστόσο έρχεται να μας υπενθυμίσει, σε τι μπορεί να εξελιχθεί μία καταρχήν φάρσα ή πλάκα, σε περίπτωση κατά την οποία δεν υπάρξει πρόληψη από τους εμπλεκόμενους ή καταγγελία από την πλευρά του «θύματος».
7. Σε ό,τι αφορά την παρουσία ή μη εφημερευόντων καθηγητών από τον προαύλιο χώρο του σχολείου, η αναφορά μας βασίστηκε σε μαρτυρία από την πλευρά της καταγγέλλουσας. Ωστόσο διαβάζουμε δήλωσή σας στον δημοσιογραφικό ιστότοπο protothema.gr -ο οποίος άντλησε το θέμα από την δημοσιογραφική μας ιστοσελίδα sinidisi.gr- σύμφωνα με την οποία εκείνη τη στιγμή δεν ήταν παρών στο περιστατικό ο εφημερεύων καθηγητής. Σας παραθέτουμε το χαρακτηριστικό απόσπασμα από το protothema.gr:
«Σχετικά με την καταγγελία ότι την ημέρα που έγινε αυτό στο προαύλιο δεν υπήρχαν καθηγητές να επιτηρούν, ο διευθυντής του σχολείου δηλώνει: «Κάθε ημέρα, έτσι και την περασμένη Παρασκευή, υπάρχουν τρεις εφημερεύοντες, ένας στο προαύλιο και δύο στις σκάλες και στον εσωτερικό χώρο. Εκείνη τη στιγμή δεν ήταν παρών στο περιστατικό ο εφημερεύων καθηγητής, γιατί το προαύλιο μας κάνει ένα «πι» και δεν είναι ένα ορθογώνιο που το ελέγχεις εύκολα. Επενέβησαν, όμως, συμμαθητές του που σταμάτησαν το περιστατικό και το παιδί ήρθε μέσα στο γραφείο μου».
Είμαστε στη διάθεσή σας για οποιαδήποτε άλλη διευκρίνιση.
6 Σχόλια
Είμαι η μητέρα του παιδιού και θέλω να σχολιάσω μια φορά και μόνο για να λυθούν τυχόν παρεξηγήσεις. Όσο αφορά το θέμα του νοσοκομείου υπάρχει έγγραφο που αποδεικνύει τα πάντα (ώρα και διάγνωση του ιατρού) και η επίσκεψη σε αυτό έγινε διότι το παιδί αισθανόταν ζάλη και ενώ είχαν περάσει σχεδόν 3 ώρες από το συμβάν και το σχολείο είχε κλείσει, για αυτό το λόγο δεν το είδε η διεύθυνση του σχολείου. Επίσης το κολάρο το φορούσε δύο μέρες το παιδί και όχι μια ώρα όπως αναφέρεται. Όσον αφορά το γεγονός ότι επέστρεψα στο σχολείο 2 ώρες αργότερα καθησυχασμένη ανήκει στην σφαίρα της φαντασίας του κυρίου Διευθυντή αφού εκείνος προσπαθούσε να με καθησυχάσει και να μειώσει την σοβαρότητα του θέματος. Επίσης ουδέποτε δήλωσα ότι είχε συμβεί παρόμοιο περιστατικό στον γιό μου, παρά μόνο σε άλλους μαθητές στο παρελθόν σε μικρότερη όμως ένταση. Τέλος η δημοσιοποίηση του συμβάντος από την πλευρά μου έγινε μόνο για την μελλοντική προστασία του παιδιού μου και των άλλων παιδιών σε περίπτωση που συμβεί παρόμοιο περιστατικό και όχι για την τιμωρία-ποινική ευθύνη των εμπλεκομένων, γεγονός το οποίο επιβεβαιώνεται από την ένορκη κατάθεση μου στις Αρχές οι οποίες κινήθηκαν αυτεπάγγελτα.
Επιτέλους απάντησαν στο κατάπτυστο δημοσίευμα που εμφάνιζε τα παιδιά του σχολείου μας ως συμμορίτες. Βλακεία έκαναν, ναι το δέχομαι. Αλλά όχι το χτύπαγαν και στο κεφάλι με κλωτσιές το άλλα παιδάκι. Που βρισκόμαστε; Σχολείο επαρχιακής πόλης με πρωτάκια μαθητές. Είναι δυνατόν; Και γιατί το παιδί δεν νοσηλεύτηκε με χτυπήματα; γιατί όπως λέει ο δ/ντης δεν πήγε αμέσως στο νοσοκομείο; γιατί δεν έμεινε μέσα στο νοσοκομείο;
Πάντως και ο αρθρογράφος ούτε λίγο ούτε πολύ πετάει την ευθύνη από πάνω του και την ρίχνει στη μάνα. Καλά ήταν για να αυξήσει την αναγνωσιμότητα, αλλά τώρα που του απάντησαν ωραία, λέει “όχι εγώ, η μάνα”. Μαγκιά του.
κύριε Παπαδόπουλε φυσικά πρέπει να κάνουν ΜΗΝΥΣΗ κατά του αρθρογράφου. Δηλ. χωρίς καμία διασταύρωση ξεφτίλισαν ένα σχολείο σε όλη την Ελλάδα. Και είναι και ένας άλλος τύπος στο facebook που ξεφτιλίζει το σχολείο και τα παιδιά που συμμετείχαν. Χωρίς να έχει καμία σχέση με το περιστατικό. Καλά ρε παιδιά, πάμε καλά χωρίς να έχουν ενημερωθεί για τίποτα φτάσανε να συγκρίνουν την υπόθεση γιακουμάκη με την τρέχουσα υπόθεση. Προς Θεού πια.
Ξεκινώ με μιά παρατήρηση. κ. Παπαδόπουλε, θα πρέπει να πάτε σε σεμινάρια “για να μπορείτε να μιλάτε για πολιτική, δεν την κατέχετε” γιατί έτσι έκρινε, γνωστός και αλάνθαστος στο site, για τα τρολλαρίσματά του.
Έρχομαι στο συγκεκριμένο θέμα. Το περιστατικό παρουσιάστηκε με άθλιο τρόπο και η απρέπεια συνεχίζεται και στην σημερινή απάντηση του αρθρογράφου. Δεν κατάφερε να επικοινωνήσει μας λέει ο συντάκτης του άρθρου “ελέω σαββατοκύριακου”, δηλαδή στο συγκεκριμένο σημείο πετάει και λάσπη στο ανεμιστήρα. Τα θερμά μου συγχαρητήρια, όμως αγαπητέ μου κύριε, από πού το παίρνετε αυτό το δικαίωμα; Σας διαβάζουμε και άτομα που φάγαμε όλοι τη ζωή μας στα θρανία είτε σαν μαθητές είτε σαν καθηγητές. Εσείς δεν πήγατε σχολείο; Αυτό το μίσος για τη δημόσια εκπαίδευση από πού πηγάζει; Οι καθηγητές-τριες δεν έχουν παιδιά στα σχολεία; Μήπως κατέβηκαν από άλλο πλανήτη;
Επι της ουσίας τώρα. Όπως φαίνεται από την απάντησή σας, δεν μπήκατε στον κόπο να κάνετε διασταύρωση των πληροφοριών σας, αν το θέλατε, μπορούσατε να το κάνετε και μέσω τηλεφώνου.
Παρόλα αυτά επιμένετε να τονίζετε ότι μεταφέρατε πληροφορίες από την μητέρα. Πήγατε σε σχολείο; Ξέρετε κανένα αύλειο χώρο να είναι ορατός σε όλες τις πλευρές του; Τέλος πάντων, σταματώ εδώ. Θα πρέπει να μάθετε όμως ότι: και οι δάσκαλοι είναι γονείς, άνθρωποι που ιδρώνουν για πενταροδεκάρες, επιστήμονες που φάγανε όλη τους τη ζωή στα θρανία και κυρίως συμπολίτες σου, τους οποίους δεν μπορώ να καταλάβω, πως θα τους κοιτάξεις στα μάτια, τουλάχιστον τους γνωστούς σου….
Μπράβο στη Μητέρα B.N. του παιδιού που σχολιάζει πιο πάνω. Μιλάει ήρεμα και απαντά πειστικά για ποιο λόγο δημοσίευσε το γεγονός. Πιστεύω βέβαια ότι έδρασε βιαστικά και ίσως δεν είναι τελικά προς όφελος κανενός παιδιού. Αλλά κανείς δεν μπορεί να κατηγορήσει μια μητέρα που έστω και ως αστείο, επιτέθηκαν στο παιδί της.
Αναφέρει: “Επίσης ουδέποτε δήλωσα ότι είχε συμβεί παρόμοιο περιστατικό στον γιό μου, παρά μόνο σε άλλους μαθητές στο παρελθόν σε μικρότερη όμως ένταση.” που δείχνει ότι όντως το άρθρο περιείχε ανακρίβειες.
Όσον αφορά το κολάρο, το πιστεύω ότι αν φας καρπαζιές για το νέο κούρεμα μαζικά από 15 παιδιά, φυσικά θα αισθανθείς άσχημα και θα χρειαστείς και κάποια στήριξη. Αλλά αυτό διαφέρει από το αυτό που αναφέρει το άρθρο για άγριο ξυλοδαρμό και κλωτσιές στο κεφάλι και που μάλιστα αναπαράγει με ευκολία γνωστός Αγρινιώτης σχολιαστής των πάντων στο FB. Μάλιστα ο φεισμπουκας μιλάει για 15 +15 μαθητές που κλωτσούσαν το παιδί. Εκεί δεν πρέπει αυτεπάγγελτα να επέμβει ο εισαγγελέας; Και για τον αρθρογράφο και για τον σχολιαστή του FB που διασύρει σχολείο και μαθητές;
Παρακολουθώ τα σχόλια από την πρώτη μέρα και επειδή ο γιός μου είναι συμμαθητής το Χρήστου το μόνο που έχω να πω είναι:
1)Το παιδί το χτύπησαν στην αρχή αστειευόμενοι όπως κάναμε και εμείς παλιά για το κούρεμα του με μια καρπαζιά φιλική αλλά ας σκεφτούμε 15 να κάνουν το γνωστό σύννεφο?
2)Μετα από όλο αυτό έπεσαν και κάποιες κλοτσιές γιατί δεν είναι και όλα καλά παιδιά και βρήκαν ευκαιρία να κλοτσήσουν γιατί στο σπίτι ίσως αυτό βλέπουν.
3)Οι μαθητές πήραν 2 μέρες αποβολή (ενώ σήμερα επανήλθαν να κάνουν κατάληψη) και οι καθηγητές είπαν ότι δεν αντιλήφθηκαν εγκαίρως το συμβάν.
Όσο αν υπάρχουν νταήδες μαθητές? Ναι υπάρχουν και είναι αυτοί που έκλεισαν το σχολείο σήμερα Πέμπτη 12/11/15 και είναι της Α τάξης. (Δηλαδή πριν λίγους μήνες θα έκλειναν και το Δημοτικό Σχολείο). Ένας μαθητής εξ αυτών ζήτησε το τηλέφωνο του Διευθυντή να πάρει την μητέρα του και όταν του το έδωσε κάλεσε και σε λίγο ήρθε delivery και έφερε καφέδες και σάντουιτς στα παιδιά οπότε καταλαβαίνεται τι έλεγχος γίνεται.
Και ρωτάω αν το παιδί έπαιρνε τηλ οπουδήποτε όπως και έκανε τι θα απαντούσατε κ. Διευθυντά? τι δώσατε το τηλέφωνό σας σε μαθητή και δεν ελέγξατε που κάλεσε?
Δεν έχω τίποτε με τους καθηγητές ίσα ίσα που τους εκτιμώ και επιβραβεύω το έργο τουςγιατί τα παιδιά πλέων είναι ατίθασα αλλά και λίγη αυστηρότητα δεν βλάπτει γιατί υπάρχουν και παιδιά που θέλουν να μάθουν γράμματα ακόμη,
Και για όλα αυτά πρώτα φταίει η οικογένεια και οι γονείς που δεν ασχολούνται με τα παιδιά τους και δεν επιτρέπουν στους καθηγητές να κάνουν ούτε παρατήρηση στα βλαστάρια τους μην τα στεναχωρήσουν και δεύτερον οι καθηγητές να βάλουν λίγη τάξη γιατί θα φάνε και ξύλο απο τους μαθητές.