Τώρα που παραχωρήθηκαν για εκμετάλλευση τα 14 αεροδρόμια, ανάμεσά τους και εκείνο του Ακτίου, άρχισαν τα κλάματα από τους κυβερνητικούς και η καζούρα από εκείνους που εννοείται ότι έχουν στην ιδεολογία τους τέτοιες πρακτικές για να μην έρθει μια μέρα που θα υπάρξει αληθινό ξεπούλημα και θα τα φυλάει ο στρατός για να τα πάρει κάποιος χρεώστης. Ο Σπίρτζης κλαίει και μαζί του δακρύζει στο γραφείο η εικόνα του Βελουχιώτη. Αντίθετα ο Αυγενάκης κατακεραυνώνει το ξεπούλημα ενώ τα δίκτυα γεμίζουν από υπενθυμίσεις των όσων έλεγε ο Τσίπρας για το θέμα: «πετάμε πάνω από το αεροδρόμιο της Κέρκυρας που θέλει να ξεπουλήσει το ΤΑΙΠΕΔ. Στις τόσες του μήνα τους χαλάμε τα σχέδια»… Ε και; Έλεγε πράγματα που δεν θα τηρούσε. Κι αυτό τι σημαίνει, ότι είχαν δίκιο τελικά η Ζωή κι ο Λαφαζάνης;
Δεν είχαν. Κι ας πούμε και καμιά αλήθεια γι’ αυτή η ιδιωτικοποίηση.Όσο και να την διακωμωδήσουν οι αντιπολιτευόμενοι, όσο κι αν την ξεφτιλίσουν δειλοί κυβερνητικοί που δεν την πιστεύουν, τελικά είναι από τα λίγα αποφασιστικά βήματα που έχουν γίνει για να υπάρξουν οικονομίες κλίμακας στην επαρχία και για να γίνουν κάποια πράγματα που θα φτιάξουν κάποτε αληθινή βιομηχανία τουρισμού.
Έχουμε ξαναγράψει για το θέμα και τα στοιχεία δεν είναι δικά μας, δεν θα μπορούσαν να είναι εφόσον δεν έχουμε τη γνώση για κάτι τέτοιο. Είναι του Γιώργου Στρατόπουλου από το άρθρο του στο protagon.gr με τίτλο «Ψέματα και ιδεοληψίες για τα 14 αεροδρόμια». Οι μύθοι και οι κατάρριψή τους:
1. Στην πραγματικότητα το ελληνικό Δημόσιο δεν παραχωρεί κέρδη αλλά έσοδα, ύψους περίπου 155 εκατ. ευρώ ετησίως – τόσα είναι τα έσοδα των 14 περιφερειακών αεροδρομίων. Και επειδή το ελληνικό Δημόσιο μαζί με τα έσοδα των αεροδρομίων εκχωρεί στον πλειοδότη και τα έξοδα συντήρησης, λειτουργίας και μισθοδοσίας, το ποσόν που απομένει ως κέρδος της επιχείρησης είναι πολύ χαμηλότερο των 155 εκατ. ευρώ. Και με σημερινά δεδομένα θα χρειαστούν 56 χρόνια και όχι 4, για να συγκεντρώσει το ελληνικό Δημόσιο από τα κέρδη αυτής της δραστηριότητας το ισοδύναμο του αντιτίμου που καταβάλλει τώρα ο αγοραστής
2. Η ΥΠΑ έχει έσοδα από τέλη Υπερπτήσης – Αεροναυτιλίας περίπου 170 εκατ. ετησίως από τα 39 περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας. Αυτή η δραστηριότητα και τα αντίστοιχα έσοδα δεν παραχωρούνται στην Fraport, όμως αυτό δεν εμποδίζει την ΟΣΥΠΑ να αναφέρεται, στις παρεμβάσεις της, γενικά στα έσοδα των αεροδρομίων και όχι ειδικά στα έσοδα που εκχωρούνται στον πλειοδότη.
3. Με παράδειγμα τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών όπου το περιθώριο κέρδους ήταν 29% το 2014 και 21% το 2013, αν λάβουμε υπόψιν ότι το Δημόσιο θα εισπράττει 22,9 εκατ. ετησίως ως ενοίκιο, τότε απομένουν 22 εκατ. ευρώ κέρδη, που το κράτος παραχωρεί στην Fraport και για τα οποία λαμβάνει 1.234 εκατ. ευρώ. Δηλαδή προεισπράττουμε τα κέρδη 56 και όχι 4 χρόνων, όπως λένε. Όλα αυτά αν η αποδοτικότητα των 14 αεροδρομίων είναι εφάμιλλη του αεροδρομίου Ελ. Βενιζέλος. Προφανώς δεν είναι, γιατί το αεροδρόμιο Αθηνών έχει οικονομίες κλίμακας (συντήρηση και λειτουργία ενός μεγάλου και όχι 14 μικρών αεροδρομίων) και… ιδιωτικό management. Αν κάποιος έκανε εξαντλητικά τους λογαριασμούς επιμερίζοντας όλα τα κόστη, θα ανακάλυπτε πως το Δημόσιο έχει ζημιές όχι κέρδη.
4. Στην περίπτωση του “Ελευθέριος Βενιζέλος” έβαλε το… χεράκι του το κράτος και… κατάφερε να ακριβύνει το εισιτήριο! Ο τότε υπουργός Υποδομών, Κώστας Λαλιώτης, επαναδιαπραγματεύτηκε την αρχική σύμβαση παραχώρησης, μειώνοντας στο μισό τη διάρκειά της. Έτσι, τα 50 χρόνια της αρχικής διάρκειας της παραχώρησης (5 χρόνια κατασκευής και 45 εκμετάλλευσης) έγιναν 30 (5 κατασκευής και 25 εκμετάλλευσης), με αποτέλεσμα να μειωθεί στο μισό και ο χρόνος απόσβεσης των 2,2 δισ. ευρώ που κόστισε η επένδυση. Αυτή η τροποποίηση επέφερε την αύξηση των τελών χρήσης του αεροδρομίου και κατέστησε ακριβές τις υπηρεσίες του.
Άντε και καλά κουράγια στους πενθούντες!
Γ.Συμψηρής
1 Σχόλιο
Περιμένω σχόλια από τους γνωστούς Συριζαίους εδώ μέσα (κρυφούς και … βασικά μόνο κρυφοί έχουν μείνει) για το ξεπούλημα…
Αναμένω και άρθρο σχετικά με τις κινητοποιήσεις των κατοίκων του Ακτίου, όπως επί Σαμαρά.
ΧΑΧΑΧΑ