Μετά τα Παπαστράτεια από προχτές, και τα 2ο και 6ο Γυμνάσια από χτες έχουν το ίδιο πρόβλημα… ναφθαλίνης(μιλάμε για τις ώρες που μπήκε η ναφθαλίνη κι όχι όταν έγινε η διαπίστωση ότι έχει μπει). Φαντάζομαι ότι σε μια πόλη όπως το Αγρίνιο δεν μπορεί να βρίσκουν και να πετάνε ναφθαλίνη και τόσα πολλά παιδιά στα σχολεία. Μάλλον κάποια συμμοριούλα πρέπει να είναι που λογικά θα ήταν απλό να πιαστεί να τελειώνει αυτή η φαρσοκωμωδία.
Δεν τελειώνει όμως και επιτρέψτε μου να προσπαθήσω να εξηγήσω γιατί πρώτα έπρεπε να φτάσουμε εδώ. Ποιος είναι ο λόγος δηλαδή που είναι τόσο δύσκολο να σταματήσει όλο αυτό. Νομίζω πως η ιδιαιτερότητα είναι ότι εμπλέκονται μαθητές και ότι όλα συμβαίνουν σε σχολεία. Και αφορούν σε παιδιά τα οποία από τα 9 τους χρόνια ανακατεύονται με κάθε είδους αντράλα στην πόλη και κυκλοφορούν με το ψευδώνυμό τους…
Και εξηγούμαι: λίγες ώρες πριν πέσει η ναφθαλίνη προχτές στα Παπαστράτεια στο κατάμεστο από παιδιά και γονείς προαύλιο των εκπαιδευτηρίων κυκλοφορούσαν κάτι πιτσιρικάδες. Ήταν φανερό ότι δεν είχαν έρθει για να αθληθούν όπως δεκάδες παιδιά ακόμα και 6 ετών που ήταν εκεί. Η παρέα δεν έκανε κάτι το τρομερό, απλά σε κάποια στιγμή έβγαλε ένα σπρέι και άρχισε να βάφει! Δεν μίλησε κανείς. Στη συνέχεια άραξε στα σκαλιά του δημοτικού με εμφανή τη γλώσσα του σώματος που λέει «είμαστε μαγκίτες και παράνομοι». Τα μισά παιδιά με φορεμένη την κουκούλα για κάποιο λόγο.
Από τους δεκάδες γονείς που ΟΛΟΙ-μα όλοι-είχαν τον νου τους στη παρουσία αυτών των πιτσιρικάδων, δεν μίλησε κανείς. Δεν λέμε να πάρουν την αστυνομία. Αλλά να περιφρουρήσουν(άλλη λέξη προερχόμενη από τις νεολαίες και τα πανεπιστήμια αυτή)την άθληση των παιδιών τους. Κοινώς να ρωτήσουν «γιατί βάφετε το διατηρητέο ρε παιδιά;», «εσύ παιδί μου γιατί κρύβεις τα χαρακτηριστικά σου απογευματιάτικα;». Τίποτε. Και δεν πρόκειται για ψόγο προς τους γονείς, έτσι κάνουμε όλοι και έτσι θα κάνουμε και στο μέλλον.
Ο λόγος πρέπει να αναζητηθεί στη επικρατούσα άποψη. Αυτή που λέει ότι τα σχολεία είναι άσυλα και μάλιστα χωρίς φύλαξη. Αυτή που λέει ότι αν κρίνεις ότι ο άλλος φέρεται αντικοινωνικά δεν πρέπει να μιλάς πόσο μάλλον να δράσεις κιόλας. Ξέρουμε ότι τη ναφθαλίνη, προχτές ή χτες, την έριξε η συγκεκριμένη παρέα; Όχι, μπορεί να μην είχε σχέση. Αλλά η ίδια ημιπαράνομη στάση και ο δισταγμός των πολιτών να εξηγήσουν στα παιδιά τι δεν πρέπει να κάνουν στα σχολεία οδηγεί στις ναφθαλίνες. Και η ενοχοποίηση της παρέμβασης αν δεν είναι για κάποια από τις γνωστές… κατακτήσεις. Καλά, να πάρεις την αστυνομία, είναι ρουφιανιλίκι. Με τον τρόπο αυτό μικρά παιδιά νιώθουν όλο και πιο δυνατά κι ανέγγιχτα.
Άλλωστε η φύλαξη θεωρήθηκε κάτι αχρείαστο και από τους κυβερνώντες αλλά και κάτι που πρέπει να σαμποτάρεται από τους αντιπολιτευόμενους. Στη χώρα άλλωστε που πέφτει ναφθαλίνη σε σχολεία στο Αγρίνιο, στην Αθήνα διεξάγεται πολιτική μάχη για το αν πρέπει να μπαίνει στο πανεπιστήμιο όποιος γουστάρει και είναι «κατάκτηση» να κάνει εκεί ότι γουστάρει…
Γ.Σ.
5 Σχόλια
Να επέμβει ο σχολικός σύμβουλος, να βρουν τα παιδιά που τα κάνουν αυτά και να τα βάλουν σε πρόγραμμα κοινωφελούς εργασίας πχ να βάψουν τους τοίχους κτιρίων που έχουν καταστρέψει γνωστοί άγνωστοι.
Αλλά γιατί δεν το κάνουν; Μα φυσικά γιατί οι μισοί και πάνω εκπαιδευτικοί δεν πιστεύουν σε τέτοιου είδους μεθόδους. Το ίδιο και οι σχολικοί σύμβουλοι και οι από πάνω τους συνδικαλιστές.
Γιατί αν το αποφασίσει κάποιος θα πέσουν όλοι πάνω του γιατί θα “στιγματιστούν” τα παιδιά, γιατί είναι αντιπαιδαγωγικό και άλλες τέτοιες δικαιολογίες.
Γιατί αυτές είναι μέθοδοι της δεξιάς που σαν αριστερή κοινωνία δεν πρέπει να ακολουθήσουμε.
Έχουμε αποφασίσει με την ψήφο μας και τη γενικότερη στάση μας να απορρίπτουμε κανόνες και λύσεις που εφαρμόζουν άλλες κοινωνίες της δύσης και θέλουμε να κάνουμε τα δικά μας.
Συμπέρασμα: Δεν έχει νόημα να διαμαρτυρόμαστε για τέτοιου είδους περιστατικά. Έτσι τα θέλουμε τα σχολεία μας, έτσι θέλουμε τα πανεπιστήμιά μας και έτσι θέλουμε την κοινωνία μας. Ακόμα και η αναρχία αν είναι απόφαση των πολλών είναι δημοκρατία…
Και να συμπληρώσω κάτι έτσι ωμά…
Οι εκπαιδευτικοί στην πλειοψηφία τους βάζουν το προσωπικό συμφέρον πάνω από το κοινωνικό.
Και για να γίνω πιο συγκεκριμένος: ΔΕΝ τους ενδιαφέρει αν το Χ παιδί όταν μεγαλώσει γίνει παράνομος, επειδή αν τους ενδιέφερε θα τιμωρούσαν την παρανομία στα πλαίσια του σχολείου. Γιατί δεν τους ενδιαφέρει;
Μα φυσικά γιατί οι συνδικαλιστές και τα κόμματα που τους προστατεύουν και τους δίνουν αυξήσεις μισθών, επιδομάτων, αδειών κτλ υπερασπίζονται αυτές τις τακτικές. Σήμερα είναι ο ΣΥΡΙΖΑ, παλιότερα ΝΔ-ΠΑΣΟκ κτλ.
Γιατί λοιπόν να κάνουν κάτι που θα είναι αντίθετο στην κομματική γραμμή και να κινδυνεύουν να χάσουν την εύνοια των κομματικά διορισμένων προϊσταμένων τους; Ειδικά τώρα με την αξιολόγηση το σχολείο να γκρεμίζεται θα κάθονται με σταυρωμένα χέρια…
Οι εκπαιδευτικοί αν αποτινάξουν την κομματική συνδικαλιστική νοοτροπία από πάνω τους θα μπορούσαν να κάνουν την κοινωνία πολύ καλύτερη. Αλλά αλίμονο…
Προς τον αντικειμενικό
Μάλλον έχεις άγνοια διατάξεων και κανόνων που στέλνει το υπουργείο παιδείας και οι διευθυντές εκπαίδευσης ως προς το θέμα της τιμωρίας, δηλαδή να μην τιμωρούνται οι μαθητές. Οι εκπαιδευτικοί στην μεγάλη πλειοψηφία τους δεν βάζουν το δικό τους συμφέρον πάνω από το κοινωνικό αλλά δεν μπορούν και να παρανομήσουν γιατί θα υποστούν κυρώσεις.
Μα δε διάβασες τι έχω γράψει. Λέω ότι ευθύνη έχουν οι προϊστάμενοί τους αλλά και οι ίδιοι.
Αν δεν υπάρχουν οι σωστές διατάξεις γιατί δεν κάνουν μία κινητοποίηση για να υπάρξουν;
Γιατί αν φταίει η πολιτεία δεν προτείνουν λύσεις να εφαρμοστούν;
Άρα φταίνε και οι ίδιοι και βολεύονται με την κατάσταση.
Pou xathikan oi thesmoi mas pame kata diaolou
pou einai h astunomia, pou einai o stratos, pou einai oi eidikes dunameis na mas swsoun apo tous tromokrates.
aaaaaaaxxxx