Μιλώντας καλοκαιριάτικα για έργα και…προοπτικές του τόπου μας πέσαμε χτες σε μια πολύ ενδιαφέρουσα αφήγηση ενός ανθρώπου πολύ σχετικού με τα της Ιόνιας Οδού(δεν έχει σημασία ποιου). Σίγουρα βγήκαμε σοφότεροι αλλά και ακόμη μια φορά προβληματισμένοι τι είναι αυτό που φταίει και πάντα σε τούτη τη ρημάδα τη χώρα πάει μπροστά το γαϊδούρι από το κάρο.
Πρώτο εκπληκτικό που μάθαμε: Αντίθετα από τα άλλα μεγάλα έργα που θέλουν τους εργαζόμενους “απίκο” το καλοκαίρι, στην Ιόνια και το κομμάτι από Κεφαλόβρυσο μέχρι Αντίρριο-που ήταν και το θέμα μας-οι άδειες στο προσωπικό δόθηκαν όλες μαζί τώρα γύρω στο 15αύγουστο! Οι πιο πολλοί που ξέρουν τέτοιες δουλειές έμειναν με ανοιχτό στόμα που θα κάθονται τέτοια εποχή, γιατί το νόημα σε αυτά τα έργα είναι να τρέχουν τώρα που οι μέρες είναι μεγάλες. Αν πιάσει Οκτώβρης και αλλάξει και η ώρα χαιρέτα μου τον πλάτανο. Οι εργάτες ούτε 8ωρο δεν συμπληρώνουν…Αλλά γιατί αυτή η ιδιαιτερότητα; Γιατί τα έργα πάνε πάλι με σχετικά αργό ρυθμό και τα προβλήματα είναι πάλι-εκτός άλλων- τα υλικά και η απαλλιοτριωμένη γη που δεν έχει αδειάσει.
Για το δεύτερο ζήτημα το θέμα είναι περίπλοκο αφού είναι γνωστό ότι υπάρχουν και πολίτες που δεν έχουν ακόμα αποζημιωθεί αλλά υπάρχουν και άλλοι, είτε οικίες είτε επιχειρήσεις, που έχουν πάρει την αποζημίωσή τους(κάποιες μεγάλες)αλλά ακόμα να φύγουν από το δρόμο… Σε άλλες χώρες μπορεί και να τους έτρεχε το κράτος για πόρους που χάνονται, εδώ μάλλον δύσκολο. Για το πρώτο ζήτημα όμως επικρατεί ο “περιβαλλοντικός” παραλογισμός.
Αν δεν δινόταν το κρατικό “ο.κ.” για διαστήματα που μπορούν να παίρνουν οι υπεργολάβοι υλικά από τον Εύηνο(λες και είναι καλό να παίρνεις υλικά από το ποτάμι), το έργο θα είχε σταματήσει προ πολλού! Όλα τα ιδιωτικά “νταμάρια” έχουν σταματήσει κατά καιρούς με αποφάσεις αιρετών(πρόσφατο παράδειγμα υπάρχει μέσα στο καλοκαίρι), ακόμα και σε περιπτώσεις που ο ιδιώτης είχε έρθει σε συμφωνία με τον κατασκευαστή για έργο ανταπόδοσης. Παράδειγμα: προ καιρού είχε συνεννοηθεί ιδιώτης να δώσει υλικά από τη γη του και να του φτιάξει η κατασκευάστρια διαβαθμίσεις για να βάλει ελιές. Ε, δεν κατέστη δυνατόν! Παρότι οι όροι μάλιστα που υπάρχουν για τα ιδιωτικά λατομεία σταματάνε τα έργα 35% κάτω από ότι υπολογίζει εκείνος που θέλει να πάρει τα υλικά, ούτως ή άλλως. Κι άλλα παραδείγματα ων ουκ έστιν αριθμός, σε σημείο που ο συνομιλητής μας να ο θεωρεί το υπ’ αριθμόν 1 πρόβλημα του έργου.
Και τώρα το καλύτερο: στο συγκεκριμένο κομμάτι μόνο του έργου δουλεύουν τουλάχιστον 200 άτομα από το Αγρίνιο και περίπου 7 υπεργολάβοι(αν ήταν κι άλλοι διαθέσιμοι θα μπορούσαν να πάνε κι εκείνοι). Μέσα στο τελευταίο δίμηνο το έργο αυτό έχει πληρώσει σε μισθούς-λένε οι εκτιμήσεις-περίπου 3 εκατομμύρια ευρώ από τα οποία πολλά έχουν πέσει εδώ, σε τούτη τη ρημαδοπόλη. Έχει ακούσει κανένας κάποιον αιρετό, κάποιο σωματείο, κάποιον φορέα να ζητά ή να προτείνει λύση στο υπαρκτό παραπάνω πρόβλημα; Όχι, παρότι όλοι ξέρουν ότι τα έργα συνεχίζονται και πάλι με το γνωστό “σταμάτα -ξεκίνα”, μέχρι να κάτσουν στο “σταμάτα”…
Γ.Σ.
3 Σχόλια
Η συνδεση του αγρινιου ρεεεεεεεεεεεεε!!!!!!!!!!!!!!!!
@Ρένα
Ναι και θέλω και μία σύνδεση της Ιονίας με Ξηρόμερο που έχει η γυναίκα μου ένα χωράφι να περάσει ο δρόμος να πάρουμε καμία αποζημίωση γιατί ο ΕΝΦΙΑ μας έχει γονατίσει….
Ρε είμαστε καλά; Έχει δει κανένας τη χάραξη της Ιονίας; Πως να περάσει από Αγρίνιο; Σε παλιότερο post είχα δώσει και χάρτη. Ας πάρει κάποιος από αυτούς που θέλουν σύνδεση με Αγρίνιο, πέραν των 2 που υπάρχουν, το χάρτη και να μας υποδείξει σε ποιο σημείο θα έπρεπε να γίνει και αν το σημείο αυτό είναι λιγότερο από 20 λεπτά, όσο απέχουν οι 2 ήδη υπάρχουσες έξοδοι…
Αντικειμενικε, θεωρεις σοβαρα οτι οι υπαρχουσες συνδεσεις Αγρινιου – Ιονιας οδου ειναι επαρκεις;