Όλο και περισσότεροι Αγρινιώτες οδηγοί στρέφονται σε φθηνότερα καύσιμα
Οι μετακινήσεις στην Ελλάδα της κρίσης έχουν μετατραπεί σε εξαιρετική πολυτέλεια. Αυτοκίνητο ίσον έξοδα. Έξοδα για τα τέλη κυκλοφορίας, έξοδα για σέρβις και κυρίως έξοδα για καύσιμα. Η τιμή της βενζίνης τα τελευταία χρόνια έχει εκτοξευθεί, φτάνοντας ανά διαστήματα τα 2 ευρώ ανά λίτρο.
Η λύση για τους περισσότερους οδηγούς ήρθε μέσω του υγραερίου. Ενός καυσίμου όχι και τόσο διαδεδομένου στη χώρα μας, τουλάχιστον μέχρι πρόσφατα, άλλα πολύ φθηνότερου στην τιμή, που τα τελευταία χρόνια όλο ένας και περισσότεροι οδηγοί αποφασίζουν να εγκαταστήσουν στο αυτοκίνητό τους σύστημα υγραεριοκίνησης.
Σύμφωνα με τον κ. Αθανάσιο Μέντα, το κατάστημα του οποίου ανήκει σε εκείνα που πιστοποιημένα μπορούν να εγκαθιστούν συστήματα υγραερίου, πρόκειται για την πιο οικονομική και ασφαλή για το αυτοκίνητο επιλογή.
Το πιο μεγάλο πλεονέκτημα της υγραεριοκίνησης είναι, όπως ο ίδιος εξηγεί, το κόστος χρήσης σε σχέση με τα υγρά καύσιμα. Ενδεικτικά, η μείωση της κατανάλωσης καυσίμου σε σχέση με την αμόλυβδη βενζίνη ανέρχεται στο εντυπωσιακό 50%, ενώ σε σχέση με τη Diesel η μείωση της κατανάλωσης ανέρχεται στο 45%. Επίσης το μικρό κόστος εγκατάστασης υπόσχεται, σύμφωνα με τον κ. Μέντα, γρήγορη απόσβεση ανάλογα βέβαια και με την χρήση.
«Είναι ένα επιπλέον εισόδημα των 100 με 150 ευρώ μηνιαίως, θα μπορούσαμε να πούμε. Με τα ίδια χρήματα που θα έδινε για να βάλει βενζίνη, ο οδηγός κάνει τα διπλά χιλιόμετρα», αναφέρει ο ίδιος.
Η τιμή της εγκατάστασης είναι περίπου 800 ευρώ. Ένα ακόμη συν, είναι τα λιγότερα service που χρειάζεται το αυτοκίνητο, καθώς λόγω της καθαριότητας του καυσίμου δεν υπάρχουν κατάλοιπα καύσης με αποτέλεσμα το λιπαντικό του κινητήρα, τα φίλτρα καυσίμου, τα μπουζί κλπ, να θέλουν αλλαγή σε μικρότερη συχνότητα από ότι προβλέπεται με τη βενζίνη. Επίσης πολύ μικρότερη είναι και η φθορά του καταλύτη (λόγω καθαρότητας του καυσίμου και λιγότερων ρύπων.
Η ισχύς του κινητήρα είναι παρόμοια με της βενζίνης, ενώ, λόγω του ότι το αυτοκίνητο έχει τη δυνατότητα να χρησιμοποιεί και τα δυο καύσιμα αυξάνει την απόσταση που μπορεί να διανύσει το όχημα χωρίς ανεφοδιασμό. Η μετάπτωση από το ένα καύσιμο στο άλλο γίνεται αυτόματα. Όταν τελειώσει το υγραέριο γυρνάει αυτόματα στη βενζίνη και το αντίστροφο, ενώ ο ίδιος ο οδηγός έχει τη δυνατότητα να το γυρίσει στη βενζίνη όποτε επιθυμεί.
To σύστημα ξεκινάει να καίει βενζίνη για ένα λεπτό περίπου και γίνεται η αλλαγή σε υγραέριο αυτόματα όταν ζεσταθεί ο κινητήρας. Εάν το υγραέριο τελειώσει εν κινήσει, το σύστημα θα γυρίσει αυτόματα σε βενζίνη χωρίς να σβήσει ο κινητήρας, ακόμα και σε μεγάλες ταχύτητες.
Ο κ. Μέντας επιμένει να εξηγεί πως η συσχέτιση βλαβών των αυτοκινήτων με την εγατάσταση συστήματος καύσης υγραερίου, είναι εντελώς άστοχη. «Αυτή η νοοτροπία ευτυχώς έχει αρχίσει να εκλείπει. Το βλέπω από την ίδια τη δουλειά. Μέσα στα τελευταία τρία χρόνια όλο και περισσότεροι στρέφονται σε αυτή την εναλλακτική. Μιλώντας εκ πείρας, λέω ότι και 50 αυτοκίνητα το μήνα θα έρθουν για να κάνουν τη μετατροπή.
Ο ίδιος μάλιστα αποκαλύπτει πως πλέον, από το δικό του κατάστημα, μπορούν να βάλουν υγραέριο και πετρελαιοκίνητα οχήματα. Είναι κάτι που στο εξωτερικό συμβαίνει εδώ και καιρό. «Μετά και από σχετική παρουσίαση που έγινε στην Αθήνα ακριβώς για αυτό τον σκοπό, μπορεί όποιος θέλει να αλλάξει το αυτοκίνητό του που καίει πετρέλαιο, σε υγραέριο. Αυτό συμφέρει περισσότερο τα μεγάλα οχήματα, που έχουν από έναν έως δεκαέξι κυλίνδρους, όπως οι νταλίκες, που κάνουν ταξίδια πολλών χιλιομέτρων. Εάν κάποιος χρειαστεί για το «πήγαινε-έλα» σε ένα μεγάλο ταξίδι με νταλίκα, να βάλει 1.000 ευρώ πετρέλαιο, με το υγραέριο γλιτώνει 350 ευρώ σε κάθε γέμισμα!»
Πέραν όλων των θετικών, ο κ. Μεντάς συμβουλεύει τους οδηγούς να απευθύνονται σε πιστοποιημένα και μόνο καταστήματα για την τοποθέτηση συστήματος καύσης υγραερίου στα αυτοκίνητά τους, καθώς σε άλλη περίπτωση καραδοκούν κίνδυνοι. Ο ίδιος μάλιστα σκοπεύει να ανοίξει το δικό του πρατήριο, στο οποίο θα διαθέτει αποκλειστικά υγραέριο.
Οι άδειες για την τοποθέτηση συστημάτων υγραερίου εγκρίνονται από το τμήμα Μεταφορών και Επικοινωνιών Αγρινίου της Διεύθυνσης Μεταφορών Π.Ε Αιτωλοακαρνανίας και χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή από τους οδηγούς που σκοπεύουν να εγκαταστήσουν σύστημα υγραεριοκίνησης στο αυτοκίνητό τους, ώστε να ξέρουν πως έχουν απευθυνθεί σε πιστοποιημένο κατάστημα.
Γιατί κατά το παρελθόν, σε ελέγχους που έγιναν από το αρμόδιο τμήμα, εντοπίστηκαν περιπτώσεις όπου σε καταστήματα γινόταν τοποθέτηση φιαλών υγραερίου, χωρίς την απαιτούμενη άδεια. Σε αυτοψία σε συνεργείο της Μακρυνείας, εντοπίστηκαν από το αρμόδιο τμήμα, δεξαμενές υγραερίου, που επρόκειτο να τοποθετηθούν σε αυτοκίνητα, χωρίς το κατάστημα να φέρει καμία πιστοποίηση και καμία σχετική άδεια.
Στην περιοχή του Αγρινίου λειτουργούν 5 πρατήρια υγρών καυσίμων που πωλούν και υγραέριο ενώ άλλα 4 είναι υπο ίδρυση και 7 συνεργεία που έχουν την απαιτούμενη άδεια για εγκατάσταση του συστήματος.
Μαρίνα Ζαρκαβέλη
Eφημερίδα “Γεγονός”
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ VIDEO
5 Σχόλια
ΠΡΟΣΟΧΗ: Ο ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ ΜΕ ΤΟ ΥΓΡΑΕΡΙΟ ΔΟΥΛΕΥΕΙ ΣΕ ΥΨΗΛΟΤΕΡΕΣ ΘΕΡΜΟΚΡΑΣΙΕΣ ΚΑΙ Η ΚΑΥΣΗ ΕΙΝΑΙ ΞΗΡΗ…ΤΟ ΛΙΠΑΝΤΙΚΟ ΠΟΥ ΒΑΖΟΥΝ ΔΕΝ ΚΑΝΕΙ ΜΕΓΑΛΗ ΔΟΥΛΕΙΑ ΚΑΙ ΕΠΙΣΗΣ Η ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗ (ΜΠΕΚ) ΠΟΥ ΒΑΖΟΥΝ ΕΙΝΑΙ ΠΛΑΣΤΙΚΑ ΚΑΙ ΤΕΛΑΥΤΑΙΑΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΜΕ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΝΑ ΞΕΡΥΘΜΙΖΟΝΤΑΙ ΕΥΚΟΛΑ…ΑΡΚΕΤΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ ΓΥΡΩ ΣΤΑ 20.000-30.000 ΚΜ ΚΙΝΗΣΗΣ ΜΕ ΥΓΡΑΕΡΙΟ ΕΧΟΥΝ ΧΤΥΠΗΣΕΙ ΜΗΧΑΝΗ…ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ, ΕΓΩ ΕΚΑΝΑ ΜΕΤΑΤΡΟΠΗ, ΣΤΑ 23000 ΧΤΥΠΗΣΕ ΜΗΧΑΝΗ, ΤΗΝ ΕΠΙΣΚΕΥΑΣΑ ΚΑΙ ΚΑΤΗΡΓΗΣΑ ΤΟ ΑΕΡΙΟ ΚΑΙ ΤΟ ΑΜΑΞΙ ΔΟΥΛΕΥΕΙ ΤΕΛΕΙΑ ΤΩΡΑ ΟΠΩς ΔΟΥΛΕΥΕ ΠΡΩΤΑ ΜΕ ΑΜΟΛΥΒΔΗ!
l
Μεγάλη απάτη το υγραέριο. Έβαλα πριν από 20 μέρες και το αποτέλεσμα είναι απογοητευτικό. Αρχικά οι στροφές του κινητήρα πέφτουν αρκετά και η απόδοση είναι αισθητά μικρότερη. Επίσης στα ίδια χιλιόμετρα με το υγραέριο απαιτεί να κάψει κατά 40% περισσότερο για να φθάσει την απόδοση της βενζίνης. Δηλαδή αν βάλεις υγραέριο στην τιμή 0,85€ τότε είναι σα να βάζεις βενζίνη με περίπου 1,2€. Πρόσθεσε μέσα και τη συντήρηση που απαιτεί και τα λάδια του συν το γεγονός ότι ένα αξιοπρεπές σύστημα υγραερίου κοστίζει περίπου 890€ (εγώ έβαλα το πολωνικό Stag) τότε η απόσβεση θα γίνει του Αγίου …. Καλύτερο καύσιμο τώρα είναι το πετρέλαιο και μετά από έναν χρόνο φυσικό αέριο ! Αυτά.
Εγω εβαλα υγραεριο. Στα 4 χρονια λειτουργίας: μου εκαψε 4 φορες αντλία βενζίνης, 1 φορα καταλυτη και μια φορα διαλυθηκαν οι βαλβιδες απο το αυτοκινητο και αλλαξα μηχανή.
ΠΡΟΣΟΧΗ΅: ΤΑ ΥΓΡΑΕΡΙΑ ΒΓΑΖΟΥΝ ΟΛΟ Β΄ΛΑΒΕΣ…ΚΟΙΤΟΥΝ ΜΟΝΟ ΝΑ ΣΑΣ ΠΑΡΟΥΝ ΤΑ ΛΕΦΤΑ…!!!
Κυριοι δεν ξερω τι λενε περι δυσαρεσκειας ορισμενοι …εγω εβαλα υγραεριο σε τογιοτα γιαρις του 2013 101 ιπ σταρτ στοπ και με 22 ευρω εκανα 650 χιλιομετρα..χωρις καμια διαφορα στον τροπο λειτουργιας του κινητηρα το ειχα εως το 2016 που αγορασα ντιζελ..το κακο ας πουμε ειναι οτι πριν το κτεο ακομπας στον εγκαταστατη μηχανικο για το πιστοποιητικο και τα σερβις που θελει με τις αλλαγες των φιλτρων του πνευμωνα κλπ