Στο πλαίσιο του βραχυπρόθεσμου σχεδίου Erasmus+ με τίτλο “Can’t take my eyes off you!” , που χρηματοδοτήθηκε από την Ευρωπαϊκή Ένωση και ύστερα από την έγκριση της πρότασης από το ΙΚΥ (Ίδρυμα Κρατικών Υποτροφιών), μαθητές και εκπαιδευτικοί του 1ου Γενικού Λυκείου Αγρινίου συμμετείχαν σε πρόγραμμα ομαδικής μαθησιακής κινητικότητας.
Το πρόγραμμα φιλοξενήθηκε από το Liceo Nolfi Apolloni στην πόλη Φάνο, στην επαρχία Πέζαρο-Ουρμπίνο της περιφέρειας Μάρκε, στην κεντρική Ιταλία, από τις 8 Απριλίου έως τις 11 Απριλίου 2024.
Οι εκπαιδευτικοί, Αποστόλου Μαρία (ΠΕ 06), Καραγκούνη Αλίκη (ΠΕ 06), Τόλη Θεοδώρα (ΠΕ 86), Φλώρου Κωνσταντίνα (ΠΕ 03), και 24 μαθητές πραγματοποίησαν εκπαιδευτικό ταξίδι στο Fano, μια γραφική πόλη που βρίσκεται στις ακτές της Αδριατικής, μια πόλη που συνδυάζει την ιστορία, τον πολιτισμό και την όμορφη παραθαλάσσια τοποθεσία. Σκοπός ήταν να γνωρίσουν το εκεί εκπαιδευτικό σύστημα, να ανταλλάξουν απόψεις και εμπειρίες και κυρίως, μέσα από σειρά εργαστηρίων, να καλλιεργήσουν γνώσεις, ικανότητες και δεξιότητες που θα προωθήσουν τους κεντρικούς στόχους του σχεδίου.
Ακολουθώντας ένα συνεκτικό και διαδραστικό πρόγραμμα, οι μαθητές συμμετείχαν σε μια σειρά από βιωματικά εργαστήρια με στόχο την ενίσχυση των κοινωνικών, γλωσσικών και ψηφιακών τους δεξιοτήτων.
Οι δραστηριότητες περιελάμβαναν την αλληλεπίδραση με τα μέλη της ομάδας, την ενημέρωση και την έρευνα για τις συνέπειες της υπερβολικής χρήσης κινητών τηλεφώνων, την κατανόηση των επιπτώσεων στην ψυχική υγεία, την ακαδημαϊκή απόδοση και τις κοινωνικές σχέσεις.
Ενδεικτικά:
- Οι μαθητές συμμετείχαν σε ένα “κυνήγι θησαυρού” για να ανακαλύψουν και να αντιμετωπίσουν στερεότυπα, ενισχύοντας την κριτική σκέψη και την ομαδική εργασία.
- Συμμετείχαν σε παιχνίδια ρόλων (π.χ εξαρτημένος έφηβος, γονέας, δάσκαλος κ.λπ.). Μέσα από αυτά παρουσίασαν και την έννοια της “γλυκιάς απραξίας” (‘La Dolce Far Niente’), επισημαίνοντας την αξία της αποσύνδεσης από την τεχνολογία για την ψυχική ευεξία.
- Απάντησαν σε ερωτηματολόγιο σχετικά με τη χρήση του κινητού τηλεφώνου και τις συνήθειές τους, ανέλυσαν τις απαντήσεις και παρουσίασαν σχετικά διαγράμματα που έδωσαν ανατροφοδότηση και βοήθησαν στην κατανόηση των επιδράσεων στην ψυχική υγεία και τις κοινωνικές σχέσεις.
- Μέσω της συλλογής σοκαριστικών στοιχείων αναφορικά με τη χρήση των κινητών τηλεφώνων και της ανάρτησης σε ψηφιακό τοίχο, οι μαθητές επιχείρησαν να ενεργοποιήσουν το ενδιαφέρον όλων, ξεκινώντας μία εκστρατεία ευαισθητοποίησης της κοινότητας.
- Εργάστηκαν ομαδικά σε διαδικτυακή πλατφόρμα προκειμένου να δημιουργήσουν και να μοιραστούν ψηφιακές αφίσες με στόχο την προστασία των συνομηλίκων τους από τους κινδύνους που ελλοχεύουν, αναγνωρίζοντας τον ρόλο που μπορούν να διαδραματίσουν οι ίδιοι σε έναν τρόπο ζωής απαγκιστρωμένο από τα κινητά τηλέφωνα.
Η κινητικότητα αυτή ήταν μια πολύτιμη εμπειρία, καθώς μέσω διαδραστικών παιχνιδιών και συνεργατικών δράσεων, οι μαθητές κατάφεραν να αποκτήσουν μια πιο ολοκληρωμένη άποψη για το θέμα και παροτρύνθηκαν να κάνουν πιο υγιείς επιλογές. Επιπλέον, με την ενεργό συμμετοχή τους, ανέπτυξαν δεξιότητες που τους επιτρέπουν να συμβάλλουν στην ενημέρωση και να επηρεάσουν θετικά την κοινότητα.
«Εκ μέρους της εκπαιδευτικής μας ομάδας, θέλουμε να εκφράσουμε τη βαθιά μας εκτίμηση προς όλους εκείνους που συνέβαλαν στην υλοποίηση αυτής της σημαντικής πρωτοβουλίας για τη μαθησιακή κινητικότητα. Αναμένουμε με ανυπομονησία τη διοργάνωση περαιτέρω προγραμμάτων που θα δώσουν την ευκαιρία σε ακόμη περισσότερους μαθητές μας να εξερευνήσουν νέους πολιτισμούς και ιδέες.
Θέλουμε επίσης να ευχαριστήσουμε το Liceo Nolfi Apolloni για την ζεστή φιλοξενία και την αδιάκοπη υποστήριξη κατά τη διάρκεια αυτού του εγχειρήματος. Εκτιμούμε ιδιαίτερα την ευκαιρία που μας παρείχε ο διευθυντής του σχολείου, Prof. Samuele Giombi, η οποία επέτρεψε στους μαθητές μας να εμπλουτίσουν τις γνώσεις και τις εμπειρίες τους, καθώς και την προσπάθεια της αφοσιωμένης εκπαιδευτικού Angela Quaranta, η οποία εργάστηκε ακούραστα για την επιτυχία αυτού του προγράμματος.
Προσβλέπουμε σε μελλοντικές συνεργασίες με το Liceo Nolfi Apolloni και άλλα εκπαιδευτικά ιδρύματα που μοιράζονται την ίδια προσήλωση στην παροχή ανάλογων εμπειριών που εμπλουτίζουν τη ζωή των μαθητών μας», καταλήγει η σχετική ενημέρωση.