Η ανακατασκευασμένη εδώ και τέσσερα χρόνια ιστορική σιδηροδρομική γραμμή Αγρινίου – Κρυονερίου ως γνωστό έχει αφεθεί εγκατελειμένη στην τύχη της από τους αρμόδιους φορείς. Παρότι έχουν ολοκληρωθεί τα έργα σε βαθμό 90% και παρά τις δοκιμές με σύγχρονο τροχαίο υλικό που πραγματοποιήθηκαν επάνω της, χωρίς καμία αιτία, δεν έχει λειτουργήσει ακόμη. Φυσικό είναι χωρίς καμία συντήρηση από τον ΕΔΙΣΥ (Εθνικός Διαχειριστής Σιδηροδρομικής Υποδομής) και τις τοπικές αρχές να έχει υποστεί ήδη κάποιες φθορές οφειλόμενες κυρίως στα φυσικά φαινόμενα. Αυτού του τύπου οι φθορές είναι αναμενόμενες και φυσικά υφίστανται λόγω της παντελούς απουσίας της πολιτείας. Το ανησυχητικό είναι όταν φθορές και μάλιστα μεγάλου μεγέθους προκαλούνται από την ίδια την πολιτεία ή με την ανοχή της. Οι φωτογραφίες που ακολουθούν αποτελούν απόδειξη των μεγάλου μεγέθους φθορών που έχουν προκληθεί από την εργολαβία που κατασκευάζει την «παράκαμψη Αγρινίου» στο σημείο που η γραμμή τέμνετε με την «Ιωνία οδό» νοτιοδυτικά του Αγγελόκαστρου. Επίσης σε πολλά σημεία που δρόμος διασχίζει την γραμμή, σε ισόπεδες διαβάσεις δηλαδή, η γραμμή έχει καλυφθεί εντελώς από άσφαλτο και θάβετε κάνοντας αδύνατη την κυκλοφορία επάνω της. Γενικά παρατηρούμε μια εγκληματική αδιαφορία από όλους τους εμπλεκόμενους και μια καταπάτηση της γραμμής που εμποδίζει οποιαδήποτε κυκλοφορία κάθε συρμού. Νομίζω είναι περιττό να αναφέρουμε στο Άρθρο 292 του ποινικού κώδικα περί παρακώλυσης συγκοινωνιών, μιας και ελπίζουμε πως αυτές οι φθορές προκλήθηκαν από αμέλεια και πολύ σύντομα θα αποκατασταθούν ώστε να είναι δυνατή η κίνηση τροχαίου υλικού επί της γραμμής. Αυτή η γραμμή όπως και κάθε σιδηροδρομική υποδομή στην χώρα είναι περιουσία των πολιτών, χρηματοδοτημένη από τους ίδιους και δεν έχει κανείς δικαίωμα να την καταστρέφει. Ίσως η μέχρι τώρα εγκατάλειψη την κάνει να φαντάζει εύκολος και ανώδυνος στόχος αλλά αυτό αποτελεί μια πολύ λανθασμένη εντύπωση.
Βαγγέλης Π.