Σε καθημερινότητα τείνει να εξελιχθεί η απόπειρα επιτήδειων να αποσπάσουν χρήματα από πολίτες της ευρύτερης περιοχής του Αγρινίου εξαπατώντας τους είτε μέσω κινητών είτε μέσω μηνυμάτων ηλεκτρονικού ταχυδρομείου.
Συμπολίτης, παρ’ ολίγον παθών, επικοινώνησε με το agrinionews.gr σήμερα για να αναφέρει τη δική του εμπειρία προς γνώση και… συμμόρφωση.
Ο εν λόγω ανήρτησε αγγελία πώλησης προϊόντος σε γνωστή πλατφόρμα αγοραπωλησιών του ελληνικού διαδικτύου και ένας άγνωστος επικοινώνησε μαζί του με το πρόσχημα της αγοράς.
Ζήτησε να κάνει την πληρωμή μέσω VIVA Wallet και χρησιμοποιώντας μηνύματα e-mail ζήτησε από τον καταγγέλλοντα τραπεζικούς κωδικούς, μεταξύ των οποίων και το PIN του. Ακολούθως τρεις τουλάχιστον φορές ήρθε στο κινητό του μήνυμα με κωδικό OTP για «επιβεβαίωση πληρωμής».
Αξιοποιώντας τα όποια στοιχεία είχε, ο επιτήδειος επιχείρησε να αποσπάσει 850 ευρώ από το λογαριασμό του, ωστόσο για καλή του τύχη, ο καταγγέλλων δεν είχε σχεδόν καθόλου χρήματα μέσα σε αυτόν. Αντιλαμβανόμενος τότε το τι ακριβώς συμβαίνει, ο συμπολίτης επικοινώνησε με τις αρχές και ακολούθως με το agrinionews ώστε να γνωστοποιηθεί το θέμα προς ενημέρωση των πολιτών.
Αυτό που πρέπει, σε κάθε περίπτωση, να έχει ο οποιοσδήποτε υπόψιν, είναι ότι ποτέ δεν ζητείται από τράπεζα ή άλλη πλατφόρμα συναλλαγών ο κωδικός PIN τραπεζικής κάρτας.
*Θύμα πανομοιότυπης μεθοδολογίας παραλίγο να πέσει και έτερος πολίτης που επικοινώνησε για να αναφέρει ότι στη δική του περίπτωση ο επιτήδειος απέκτησε πρόσβαση στο λογαριασμό του Viber του και ζητούσε με γραπτά μηνύματα από συγγενικό του πρόσωπο τον κωδικό του τραπεζικού του PIN!
1 Σχόλιο
Παραλίγο να πέσω σε εξαπάτηση ηλεκτρονικά σε γνωστή πλατφόρμα διαδικτυακού παιχνιδιού.
Μου παρουσιάστηκε ένα άτομο, και είπε πως έκανε αναφορά τον λογαριασμό μου από λάθος του και θα γίνει αποκλεισμός του προσωπικού λογαριασμού μου και δεν θα μπορέσω να ξανά μπω από την ίδια ηλεκτρονική διεύθυνση. Μου είπε να επικοινωνήσω με ένα άτομο που είναι Support της εταιρείας που ‘χει την πλατφόρμα για να μην γίνει ο αποκλεισμός του λογαριασμού μου από ένα λάθος. Το άτομο που μου έστειλε ήταν ο ίδιος από άλλο λογαριασμό και μου ζητούσε προσωπικές πληροφορίες του λογαριασμού όπως email και κινητό Εκεί που κατάλαβα πως ήταν απάτη ήταν στην φάση που μου ζήτησε να πληρώσω 100€ για να μπορέσω να μην αποκλειστεί ο λογαριασμός μου και τα λεφτά ήταν να μπουν σε άλλο λογαριασμό σαν “Gift Card”.
Όταν κατάλαβα τι ακριβώς παίζει έστειλα μήνυμα στην εταιρεία για να γίνει αναφορά και αποκλεισμός αυτού του ατόμου.
Κάποιοι άνθρωποι δεν γνωρίζουν από ηλεκτρονικό ψάρεμα και δυστυχώς την πατάνε.
Ενημερωθείτε για το Phishing από σελίδες που υπάρχουν στο διαδίκτυο ή την αστυνομία.
Αν δείτε κάτι ύποπτο ειδοποιήστε την αστυνομία ή αν είναι σαν την δικιά μου περίπτωση μιλήστε με την εταιρεία για να σας βοηθήσει και να αποκλείσει τέτοια κακόβουλα άτομα.