«Τα έργα μένουν ενώ η ταλαιπωρία είναι προσωρινή». Οι περισσότεροι θα συμφωνήσουν με τη φράση αυτή αλλά αυτό δεν σημαίνει πως δεν πρέπει να αναζητούνται τρόποι για μικρότερη ταλαιπωρία.
Η αναφορά γίνεται με αφορμή τις κυκλοφοριακές δυσχέρειες που προκλήθηκαν λόγω των εργασιών κατασκευής του απαραίτητου κυκλικού κόμβου στη συμβολή των οδών Χαριλάου Τρικούπη και Μάνου Κατράκη στο Αγρίνιο. ‘Έχουν εκφραστεί αρκετά παράπονα οδηγών, κυρίως βαρέων οχημάτων, αλλά και κατοίκων.
Τα έργα εντάσσονται στο πλαίσιο της «λειτουργικής αναβάθμισης επιχειρηματικού κέντρου στη νοτιοανατολική είσοδο πόλης Αγρινίου» και για την ομαλή εκτέλεση τους οι οδοί που κλείνουν είναι η είσοδος στην οδό Μάνου Κατράκη από την Εθνικό οδό, η Χαρ. Τρικούπη από το ύψος της οδού Σ. Γερολυμάτου έως το νέο κόμβο, η Μάνου Κατράκη από το ύψος της οδού Φιλελλήνων έως το νέο κόμβο, η οδός Πυλλήνης από τη συμβολή της με την Χαρ. Τρικούπη έως το νέο κόμβο.
Η κίνηση των οχημάτων με κατεύθυνση από και προς Αγρίνιο, Καμαρούλα, Αβόρανη, Καρπενήσι, Θέρμο, Περιμετρική οδό κλπ. θα γίνεται μέσω των υπολοίπων οδών εκατέρωθεν του νέου κόμβου.
Χαρακτηριστικό της κατάστασης είναι ο κυκλοφοριακός φόρτος της οδού Ευγενίου απ’ όπου γίνεται διέλευση φορτηγών παρά τη στενότητα του δρόμου.
Από μέρα σε μέρα πάντως αναμένεται η τοποθέτηση περισσότερων πληροφοριακών πινακίδων, ειδικά για τους οδηγούς βαρέων οχημάτων, με την Τροχαία να παρακολουθεί την διαμορφωθείσα κατάσταση και να προτείνει τρόπους για την ομαλή κυκλοφορία.
Ωστόσο αυτό που τίθεται από οδηγούς ως αναγκαιότητα είναι να ανοίξουν οι μπάρες στο ύψος της Πανεπιστημίου και η κίνηση να διοχετεύεται εκεί. Αυτό θα γίνει προσεχώς σύμφωνα με όσα αναφέρει και ο γραμματέας του δήμου Δημήτρης Τζιώλης.
Το πρόβλημα περιγράφει στο agrinionews.gr oδηγός φορτηγού αναφέρoντας τα εξής: «Από τη μέρα που τέθηκαν σε ισχύ οι κυκλοφοριακές ρυθμίσεις γίνεται κακός χαμός. Υπάρχει πολύ μεγάλο πρόβλημα με τον τρόπο που επιλέχθηκε να διοχετευτεί η κίνηση και να παρακαμφθούν τα έργα, ιδίως σε ότι αφορά τα βαρέα οχήματα. Το μεγαλύτερο ζήτημα φυσικά το αντιμετωπίζουν οι οδηγοί που έρχονται από άλλες περιοχές όπως η Αθήνα. Ιδίως όσοι κουβαλούν φορτία. Φτάνουν στον κόμβο Τσίγκα, βλέπουν τα έργα, δεν ξέρουν προς τα πού να κινηθούν διότι συνήθως προς την περιοχή του Πανεπιστημίου κινούνται και κάνουν αναστροφή, καταλήγοντας να εγκλωβίζονται στον παράδρομο μέχρι το ύψος του ΚΤΕΛ. Κάνουν στην άκρη και ξεκινούν τα τηλέφωνα. Μέχρι να πάρουν χαμπάρι ότι πρέπει να γυρίσουν εκ νέου στο ύψος της Ερμίτσας υπάρχει θέμα».
Καταλήγοντας τόνισε ότι «το μεγαλύτερο ζήτημα για τα βαρέα οχήματα είναι η πολύ στενή οδός Ευγενίου, η οποία είναι και πολύ κοντά σε σχολεία. Θα υπάρξει θέμα εκεί. Η ιδανική λύση θα ήταν να απομακρυνθούν οι προστατευτικές μπάρες στο ύψος της Πανεπιστημίου στα ΚΤΕΛ και τα οχήματα να κινούνται από την Εθνική Οδός διαμέσου αυτής προς τα μέσα».
Για το ζήτημα μίλησε στο agrinionews.gr ο Γενικός Γραμματέας Δήμου, Δημήτρης Τζιώλης. Σημείωσε τα εξής: «Η όλη διαδικασία με τις κυκλοφοριακές ρυθμίσεις γίνεται διότι ο κόμβος στη συμβολή Τρικούπη-Κατράκη ήταν προβληματικός. Χρειάζεται να υπάρξει παρέμβαση και αποκατάσταση του ώστε να βελτιωθεί η κατάσταση σε ένα σημείο στο οποίο το Αγρίνιο αντιμετώπιζε επί χρόνια σοβαρό πρόβλημα. Τα μέτρα που πάρθηκαν και οι ρυθμίσεις που τέθηκαν σε ισχύ σε συνεργασία με τους αρμοδίους φορείς θεωρούμε ότι είναι η καλύτερη δυνατή λύση.
Οι πρώτες μέρες κύλησαν σχετικά ομαλά, δεν αναφέρθηκαν ιδιαίτερα κυκλοφοριακά προβλήματα, αν και αυτά υπήρξαν διότι είναι ακόμη ξεκίνημα και είναι λογικό να υπάρχει άγνοια στους οδηγούς.
Σε δεύτερο χρόνο, μόλις ξεκινήσουν και τα έργα της περιφέρειας στην Εθνική Οδό θα ανοίξουν οι μπάρες στο ύψος της Πανεπιστημίου και η κίνηση θα διοχετεύεται εκεί, οπότε και το όποιο ζήτημα θα λυθεί οριστικά».