Πέμπτη, 24 Σεπτεμβρίου, 2020

Αναζητούνται λύσεις για το κυκλοφοριακό πρόβλημα στο Καινούργιο

Η Ανεξάρτητη Συνεργασία Δημοτών Καινουργίου «Επι|Μένουμε Καινούργιο» καταθέτοντας υπόμνημα στον Πρόεδρο του ΤΕΕ, Λίνο Μπλέτσα, το οποίο και κοινοποιείται στη δημοτική και περιφερειακή αρχή μα και στα πολιτικά κόμματα, προσεγγίζει το κυκλοφοριακό ζήτημα που ταλανίζει το χωριό του Καινούργιου, καταγράφοντας πλήθος προβλημάτων, ζητώντας παράλληλα προτάσεις για το τι είδους παραμβάσεις απαιτούνται για τη θεραπεία τους.

Αναλυτικά:

Κύριε Πρόεδρε,

Σας είναι γνωστό το οξυμένο κυκλοφοριακό πρόβλημα που υπάρχει στον επαρχιακό δρόμο Αγρινίου Θέρμου, όπως αυτός εκτίνεται, εντός του οικισμού της κωμόπολης του Καινουργίου, της Δ.Ε. Θεστιέων, διευρυμένου Δήμου Αγρινίου, από τα διερχόμενα και τοπικά οχήματα κάθε είδους..

Το καθημερινό υπερβολικό κυκλοφοριακό φόρτο (σε πολλές περιπτώσεις ταχείας κυκλοφορίας), καθώς και οι παραβατικές συμπεριφορές, αυξάνουν τους κινδύνους ατυχημάτων-δυστυχημάτων (έχουμε 10 νεκρούς και δεκάδες συχνούς τραυματισμούς από τον δρόμο αυτό).

Αποτέλεσμα είναι αυτό το κυκλοφοριακό «αλαλούμ», να είναι καθημερινός βραχνάς για του κατοίκους του Καινούργιου, όπου μάλιστα δυσκολεύονται ακόμα και στις μετακινήσεις τους, ενώ η προσπέλασή τους, από το ένα πεζοδρόμιο στο άλλο, να γίνεται με μεγάλη δυσκολία και μετά από αρκετή ώρα!

Εκτός των ως άνω συνεπειών, το πρόβλημα του κυκλοφοριακού έχει τεράστιες (έμμεσες) παρενέργειές, στη ψυχικής υγείας του πληθυσμού, από την ηχορύπανση.

Συγκεκριμένα στις νυχτερινές ώρες  ο δρόμος μετατρέπεται σε «πίστα» αγώνων. Οι μεγάλες ταχύτητες που αναπτύσσονται από τους «διαγωνιζόμενους» οδηγούς δημιουργούν εκκωφαντικούς θορύβους, επιβαρύνοντας την εκτός των δυσκολιών διαβίωσης και το αστικό περιβάλλον.

Με το παρόν υπόμνημά μας ως ενεργοί δημότες, που ζούμε και δραστηριοποιούμαστε στην περιοχή, θεωρούμε ότι στο θέμα αυτό εκφράζουμε το σύνολο των χωριανών μας, ζητούμε ως επιστημονικό – τεχνικό σύμβουλο του κράτους, να μας δώσετε την γνώμη σας, για το τι είδους παρεμβάσεις χρειάζονται για τη θεραπεία του όλου προβλήματος.

Προκειμένου να καλυφθούν όλες εκείνες οι παράμετροι που επηρεάζουν τους πολίτες αλλά και επηρεάζονται από αυτούς, η τεκμηριωμένη άποψη από το Τεχνικό Επιμελητήριο με το κύρος του θα βοηθήσει, εκτός από τη αυτοδιοίκηση, και την πολιτεία συνολικότερα να προβούν στην ανάλογη μελέτη και στις δέουσες παρεμβάσεις, ώστε να επιτευχθεί η οριστική επίλυση του προβλήματα.

Η διατύπωση επιστημονικής γνώμης του φορέα σας, πρέπει να αφορά των κυκλοφοριακών παρεμβάσεων και ρυθμίσεων, συμπεριλαμβανομένης πρότασης νέας ιεράρχησης του οδικού δικτύου του οικισμού και πιο συγκεκριμένα της περιοχής, που περικλείεται από την παλαιά είσοδο «Χαραυγή» έως τα όρια με τον οικισμό της Κάτω Τραγάνας της ΔΕ Παραβόλας. Ενώ η παντελής έλλειψη πεζοδρομίων στην είσοδο του χωριού από το Αγρίνιο μέχρι τον κόμβο της «Χαραυγής», αυξάνει την επικινδυνότητα του επαρχιακού δρόμου για τους πεζούς, μάλιστα σε κομβικό σημείο που εξυπηρετείται  μεγάλη μονάδα μαζικής εστίασης.

Ενδεικτικά αναφέρουμε ορισμένα προβλήματα, όπως τα καταγράψαμε:

  • Οι μεγάλες ταχύτητες διέλευσης των οχημάτων και  επικίνδυνες προσπεράσεις σε όλο το μήκος του δρόμου.
  • Δεν υπάρχουν διελεύσεις πεζών, κυρίως πλατεία, σχολεία, αγορά.
  • Έλλειψη κεντρικού διαχωριστικού επί του δρόμου, όπως επίσης και ο ελλιπής φωτισμός
  • Τα μεγάλης κλίμακας πεζοδρόμια και στις δύο πλευρές του δρόμου, είναι χωρίς εσωτερικές θέσεις στάθμευσης, για προσωρινή στάθμευση και για την εξυπηρέτηση των επιχειρήσεων κ.α.
  • Τα σημεία που συναντιέται η επαρχιακή οδός με τους κάθετους κοινοτικούς δρόμους, ελλοχεύουν κινδύνους άμεσων ατυχημάτων και για το γεγονός ότι όλοι είναι διπλής κατευθύνσεως.
  • Τα οχήματα σταθμεύουν κυρίως μπροστά στα καταστήματα και στις δύο πλευρές του κεντρικού δρόμου.
  • Δεν υπάρχει κοινοτικό παρκινγκ
  • Έμπροσθεν του ΙΝ Αγ. Δημητρίου δεν υπάρχει χώρος στάθμευσης οχημάτων, τουλάχιστο κατά τις τελετές και υπάρχει μεγάλη συμφόρηση του δρόμου.
  • Δυσκολία διάβασης πεζών και μαθητών, χωρίς σήμανση ή άλλων τεχνικών μέσων προφύλαξης κ.α.
  • Με δεδομένη την ύπαρξη των δύο δημοτικών Σχολείων και του ΕΠΑΛ, ουσιαστικά επί το κεντρικού δρόμου αυξάνονται οι κίνδυνοι ατυχημάτων, ιδιαίτερα στον κόμβο στη θέση «Χαραυγή» του 2ου Δη. Σχολείου. Ανάλογο πρόβλημα υπάρχει και στην έξοδο των παιδιών του 1ου Δημ. Σχολείου, όπου δεν υπάρχουν καν φωτεινοί σηματοδότες.
  • Οι γεωργικοί ελκυστήρες και ειδικά οχήματα, διέρχονται καθόλα το 24ωρω από τον κεντρικό δρόμο
  • Δεν υπάρχουν χώροι στάθμευσης και αντίστοιχων θέσεων στάθμευσης για ΑμεΑ.
  • Επιπροσθέτως δε, πρέπει να υπάρξει σαφής χωροθέτηση (υπόγειων) σημείων τοποθέτησης κάδων απορριμμάτων κ.λ.π. που σήμερα είναι πεταμένα στους δρόμους και δημιουργούν έριδες και ατυχήματα.

Με εκτίμηση

Κώστας (Τάκης) Διον. Κορδάτος

(Συντονιστής αυτoδιοικητικής κίνησης)

Καθηγητής, Μηχανολόγος – Υπ. Τομέα ΕΠΑΛ Καινουργίου

Υπολογιστικά συστήματα βιομηχανικής παραγωγής  [CNC, CAD-CAM, Robot]

     

 

Θέματα που ενδιαφέρουν

1 Σχόλιο

  1. Σίμος

    2-3 φανάρια ένα στην αρχή το άλλο στην μέση και το τρίτο στο τέλος του καινούργιου..
    2ον όλα τα αυτοκίνητα θα επιτρέπεται να παρκάρουν μόνο στις παράπλευρες οδούς και μόνο από την μία μεριά ..έτσι ώστε να κινούνται ελεύθερα…από όλες τις μεριές.
    εάν κάνετε δρόμο ο οποίος να βγαίνει έξω από το καινούργιο το χωριό θα ερημώσει αυτή είναι η γνώμη μου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.