Νομίζετε ότι είναι πλάκα αλλά κάνετε λάθος. Έτσι ξεκίνησαν και τα άλλα αυτονομιστικά κινήματα τι νομίζετε; Πριν από καμιά δεκαριά χρόνια στην Καταλονία ένα 11% ήθελε όλο κι όλα να αποσχιστεί και κοίτα τώρα! Εκεί που ήταν να φύγουν τα εθνίκια μόνα τους- και κάτι πλούσιοι που δεν βολεύονται να δίνουν φράγκο αλλού- τώρα μαζί τους είναι μέχρι και η ΑΝΤΑΡΣΥΑ! Όχι της Καταλονίας, εδώ της Ελλάδας!
Τέλος πάντων, ας μην ξεφύγουμε. Το θέμα είναι ότι ήδη στην μαρτυρική μας Ακαρνανία σκέφτονται να αποκοπούν από την Αιτωλία αλλά και από την καταπιεστική Ελλάδα!
Έγινε λοιπόν η σελίδα «Δημοψήφισμα για την ανεξαρτησία της Ακαρνανίας», στην πραγματικότητα μια πρόσκληση ενδιαφέροντος στο facebook στη διεύθυνση εδώ
Ακόμα γελάτε; Μάθετε ότι ήδη «ενδιαφέρονται 62» και «θα πάνε 65»! Και πότε είναι το δημοψήφισμα παρακαλώ; Στις 28 Φεβρουαρίου του 2018 στην όμορφη και μαρτυρική Κανδήλα! Σε πέντε μήνες σχεδόν! Μη μου πείτε ότι ακόμη γελάτε, ε; Αν ναι, πάρτε κι αυτό, το μανιφέστο του δημοψηφίσματος:
«Ήρθε η ώρα να απαλλαγούμε από τον καταπιεστικό ζυγό των Αιτωλών και από τα καταστροφικά μνημόνια της Ελλάδας.
Ας γίνει η Ακαρνανιά το επόμενο Ευρωπαϊκό κράτος!!!»(σ.σ. «Ακαρνανιά» λέει, δεν φταίμε εμείς).
Λοιπόν, για να είστε υποψιασμένοι. Έρχεται τσουνάμι παγκόσμιων εξελίξεων, όλοι παντού θα αυτοδιατεθούν. Γιατί όχι και η Ακαρνανίας μας; Το θέλουν και οι εθνικιστές το θέλουν και οι εναλλακτικοί, ελευθεριακοί, αυτοί με τα πολύχρωμα φουλάρια και γενικώς όσοι ακούν αυτοδιάθεση και έρχονται σε οργασμό. Άρα, τίποτε να μην αποκλείετε.
Σκεφτείτε μόνο ότι με αφορμή αυτό το δημοψήφισμα θα θυμηθούμε πάλι ότι και το Αγρίνιο και το Μεσολόγγι είναι Αιτωλία. Μόνο η διεύθυνση της Αστυνομίας είναι Ακαρνανία στο Αγρίνιο. Φανταστείτε αν καταφέρει και αποσχιστεί η Κανδήλα μετά πόσα κομμάτια θα γίνει η Αιτωλοακαρνανία!
Αυτά είναι… Ζούμε μαγικές εποχές.
ο (υ)περαστικός
55 Σχόλια
η αιτωλικοι συμπολιτηα ηταν ειναι και θα ειναι χορα των γνισιων ελληνον αιτωλον ετσι λεει η ιστορια αν καποιοι τα τελευταια νεοτερα χρονια δημιουργησαν αυτεσ τησ καταστασεισ δεν φτεει ο πολιτισμοσ και η ιστορια η ακαρνανια εχει δικοτησ πολιτισμο συμβολα και ιστορια
Οι τουρκαλβανοί Σουλιώτες,μποτσαραιοι,ποιούς ήρθαν να πολεμησουν στην Αιτωλία; Και όταν πέραν των γεγονότων γιατί δεν επέστρεψαν στή χορατους; Και αποίκισαν το Μεσολόγγι καί τή γύρω περιοχή ος σήμερα;
Οι μποτσαραιοι,αλβανοί Σουλιώτες ποιον ήρθαν να πολεμήσουν στην Αιτωλία; Μετά γιατί πέρα των γεγονότων γιατί δεν επέστρεψαν στι χορατους; και αποίκισαν το Μεσολόγγι και τη γύρω περιοχή ός σήμερα;
Η Αιτωλική συμπολιτεία, παλαιότερα συνόρευε, με τη βιοτηκι συμπολιτεία, τη μικρά Βλαχία, το Ρούμελη απο που προέκυψε; Ποιος είναι ο ρουμελιοτης; Ο Έλλην αν δεν είναι Αιτωλός τη θα είναι ρουμελιοτης; Ποιος τα έκανε αυτά;
Ο Παναιτωλικός και όλες η ποδοσφαιρικές ομάδες της αιτωλικής συμπολιτείας, δε πρέπει να φέρουν τα σύμβολα του φλάμπουρο σημαία, το σκούρο μπλε, το λεφκο, και το χρυσό ξανθό, τα ελληνικά απο αρχαία χρόνια; Αυτά που φοράει τη πολιτισμός είναι;
Ο πανετωλικος και όλες η ποδοσφαιρικές ομάδες της αιτωλικής συμπολιτείας δέ πρέπει να φέρουν τα χρομμα σύμβολα του φλάμπουρο σημαία,το σκούρο μπλε το λεφκο και το χρυσό ξανθό, απο αρχαία χρόνια; Αυτά που φοράει;
Λαός που γνωρίζει, ότι οι κυβερνονταις, που επέλεξε καταστρέφουν, το πολιτισμοτου τα σύμβολα του την ιστορία του την οικονομία του τα σύνορα της Χόρας του οπου φέρνουν αποικιστές, η συνεργάζονται για συμφέροντα άλλον χορόν,τοτε αυτός ο λαός είναι προδότης
Όταν ένας λαος που φέρει την εθνικότητα του, και εκπροσωποι να των κυβερνούν, απατριδες άποικοι, η ότι άλλο, τοτε αυτή τη χόρα και το λαό, θα των οδηγήσουν, σέ θολά νερά, όπου αυτά κρύβουν πολλές παγίδες, και σε Σκοτίνα μονοπάτια που οδηγούν σε γκρεμό
Στο εξωτερικό λένε τους έλληνες, βρομοελληνες, ποιοί είναι αυτή η έλληνες που βρομανε; Ο έλληνας δέν φέρει σύμβολο, τη Σμυρτιά και τη βάγια; Όπου το σωματοςτου μοσχοβολαει; Αητεμου χρυσοπρασινε με της χρυσές φτερουγες, όταν παιρνας τής γειτονιές μοσχοβολουν πι ρουγιες
Η μυρωδιά του γνήσιου έλληνα τη βρίσκουμε και στα παραδοσιακά του τραγούδια, αητεμ χρυσεμ αητε με της χρυσές φτερούγες όταν παιρνας της γειτονιές μοσχοβολαν οι ρουγες,μαντζουραναμου,ιτιά,στις μανζουρανας τόν ανθό,βασιλικός μυρίζει εδώ, καί πολλά άλλα
γιατι΄στιν ακαρνανια και ατωλικοι συμπολιτηα δεν ειπαρχουν αρχαιολογικα ιστορικα λαογραφικα μουσια οστε να προβαλλετε και να παρουσιαζεται ο πολιτισμοσ τησ χορασ και των λαον αυτον οποσ παρουσιαζετε σε αλουσ λαουσ και πολιτισμουσ εδω γιατι δεν προβαλλετε και δεν παπουσιαζετε ποτε ο πολιτισμοσ ποιοι τον αποκριπτουν
δωρεισ εχουμε την καθωδο προσ τη πελποννησο και την ανοδο ποσ τη μακεδωνια δωρεισ ειναι η γνησι σλληνεσ αιτωλοι αν σκαψουν σαι ολοκλιρη την αιτωλικοι συμπολιτηα θα βρεη ο πολιτησμοσ λενε δωρεισ απο βορεια απο που βορεια που ειναι αυτοσ ο πολιτισμοσ απο αρχαια χρονια βορεια που βρηκαν δωρεισ βορεια να μασ των δειξουν και εμασ βορεια νοτια περα δοθε δεν ειναι ο καθε πολιτισμοσ τησ καθε χορασ και λαου τοτε ποσ παρουσιαζουν αλουσ πολιτισμουσ οσ ελληνικουσ
Οι Αιτωλοί, έχουν σύμβολα,τον αητό Περδίκκα, απο αρχαία χρόνια, απο αυτά παίρνουν το φλάμπουρο, τη φορεσιά, το ρυθμο μουσικής, και τα βήματα χορού, πρέπει να φέρουν τα ίδια σέ ολόκληρη την Αιτωλική συμπολιτεία
Όλα τα ορεινά βουνά της Αιτωλίας Αιτωλικοις συμπολιτείας, ονομάζονται καστανιωτηκα, ος αγραφιωτηκα η Πίνδος, δε υπάρχουν, το χωριό άγραφα προϋπήρχε στην Αιτωλία,στη πόλη κράτη τών αγραιων, όπως και τά άλλα πόλης κράτη, Απεραντίων, κτοιμενιων,Ευρυτάνων Δολόπων, κτλ,ότι άλλο λέγεται τα άγραφα πήραν το ονοματους απο διάφορες εκδοχές,αυτά είναι γιά κουτους, και ανιστορητους, το χωριό άγραφα προϋπήρχε πολύ πρίν,των οθωμανον,βυζαντινών κτλ,και όπως δεν υπάρχουν θεσσαλικά άγραφα
Σέ μια χώρα γεωγραφικά, δε μπορεί να είναι, άλλα πολιτισμός και σύμβολα, σε μιά περιοχή χωριό, και άλλα παραπέρα, στην ίδια γεωγραφικά χώρα, δηλαδή άλλο κράτος εδώ και άλλο παραπέρα; Αυτό που βλέπουμε σήμερα δεν έχει προηγούμενο στην ίδια γεωγραφικά χώρα μέ πολλές χωρες τα σύμβολα στην ίδια γεωγραφικά χώρα είναι τα ίδια, δε μπορεί να είναι άλλα εδώ και άλλα παραπέρα,για παράδειγμα,η Αργιθέα φέρει πολιτισμό σύμβολα, ξεχωριστά απο τη Θεσσαλία, από ποιά σύμβολα προέρχονται, ο ρυθμός μουσικής, τα βήματα χορού, και η φορεσιά; Αυτό παρουσιάζουν καί σε κάθε χωριό, δηλαδή Λες και είναι κράτη με ξεχωριστό πολιτισμό σύμβολα ιστορία, αλλά δε λένε απο ποιά σύμβολα προέρχονται, πήραν τα αιτωλικα δωρικά ελληνικα σαρακατσανικα τα παραποιησαν,και τα παρουσιάζουν ος πολιτισμό, αυτό συμβαίνει σε πολλές περιοχές του νεοελληνικού κράτους
Η Αιτωλία αιτωλικοι συμπολιτεία, έχει σύμβολα απο αρχαία χρόνια, οι φορης που ασχολούνται με αυτόν τό πολιτισμό πρέπει να το γνωρίζουν, ποιός ήταν αυτός ο έξυπνος που έφερε ος σύμβολο έναν που συκονη μια μεγάλη πέτρα; Μεγάλες πέτρες πολύ συκονουν αλλά δε φέρουν σύμβολα ιστορία πολιτισμού
Η φορεσιά του κάθε πολιτισμού, προέρχεται απο τά σύμβολα του κάθε λαού, τα χρομματα της γνήσιας ελληνικής φορεσιάς προέρχεται απο το φλάμπουρο σημαία σκούρο μπλε,το λεφκο, και το χρυσό ξανθό, τόρα φουστανέλα με σούρες πιέτες, μαύρα γιλεκα,χωρίς πίσω φτερά αητου,μαύρες κόκκινες σκουφιες,από αυτά δεν είναι τίποτα μσ τίποτα ελληνικό,διότι πρέπει να είναι στα σύμβολα του αητου πέρδικας, η φουστανέλα πρέπει να φέρει της μάνες καί τα λαγκιολια της μαδουλες,και η γυναίκα της πέρδικας, το φλάμπουρο σημαία είναι αντιγραφή του πουλιού αητου στο γαλάζιο του ουρανού σύμβολο ελλήνων απο αρχαία χρόνια
Η φορεσιά του κάθε πολιτισμού, προέρχεται απο τά σύμβολα του κάθε λαού, τα χρομματα της γνήσιας ελληνικής φορεσιάς προέρχεται απο το φλάμπουρο σημαία σκούρο μπλε,το λεφκο, και το χρυσό ξανθό, τόρα φουστανέλα με σούρες πιέτες, μαύρα γιλεκα,χωρίς πίσω φτερά αητου,μαύρες κόκκινες σκουφιες,από αυτά δεν είναι τίποτα μσ τίποτα ελληνικό,διότι πρέπει να είναι στα σύμβολα του αητου πέρδικας, η φουσ ξιτανέλα πρέπει να φέρει της μάνες καί τα λαγκιολια της μαδουλες,και η γυναίκα της πέρδικας, το φλάμπουρο σημαία είναι αντιγραφή του πουλιού αητου στο γαλάζιο του ουρανού σύμβολο ελλήνων απο αρχαία χρόνια,όταν πετάει από Κάτο είναι άσπρος σταυραετός ο σταυρός στο φλάμπουρο σημαία δεν είναι χρηστηανικο σύμβολο
Όλες η παραπάνω δημοσίευσης προέρχονται απο πηγές ίντερνετ ιστορικόν λαογραφικών στοιχείον και πολλών άλλον που κυκλοφορούν
Το Βελούχι πήρε το όνομάτου από το σφύριγμα του αέρα, βεεεεε,λουουουου, χιιιιιιι,για τό όνομα Καρπενήσι Λέγονται πολλά δήθεν πολλά σφεντάμια, πολύ χιόνι, ίσος από αυτά να Μιν ευσταθή τίποτα, το όνομα Καρπενήσι από κάπου αλού προέρχεται,
Θυμάστε παλαιότερα πώς ήταν ο καιρός; Αρχές φθινόπωρο τα πρωτοβροχια,αρχές Οκτωβρίου τα πρώτα χιόνια στα βουνά, το καταχείμωνο τα χιόνια κατέβαιναν στά χαμιλοματα, και μετά την άνοιξη σιγά σιγά όλο και ψηλότερα, τά τελευταία χρόνια, αυτό το φαινόμενο απομακρύνθηκε, βλέπουμε σήμερα μια παράξενη ατμόσφαιρα, θαμπουρα σκόνη, βουνά χωρίς χιόνια στην ώρα τους, κηπευτικά να Μιν γίνονται, όταν έρχεται σκόνη η θερμοκρασία να ανεβαίνει απο 5 ος 15 βαθμούς, τα χιόνια να λιώνουν γρήγορα, να βλέπουμε βροχές χιόνια εκεί πού δέν ήταν τοσα,αλλά ρε παιδί μου αυτή η θαμπουρα σκόνη ρε παιδί μου, οπου δεν ήταν πριν το 1973 ρε παιδί μου, λέτε να έρχεται απο την Αφρική; Άντε ρε και γιατί δεν έρχονταν και τοτε;ρε πως ξεχνάει ο άνθρωπος, όσοι είναι Πάνο απο 60 ετών όπως είμαι εγώ δε θυμανται τίποτα; Άντε ρε,έλεγε ο γέροντας, τότε περπατουσαμε τσ κουρφαδες απ τα έλατα, πέρα τσαρης εκουβαμ δρόμου κι του χιόν δα ήταν παγουμενου,ψλα τσχαραδρης εικι δα τουχι ούλου του χρονου αυτό απ παν ηταν μαύρου κια απ κατ έσταζει ούλου του καλουκαιρ, που είν αυτά ουπ ήταν το τη,τη συνέβη τα τελευταία χρόνια; Θυμάμαι μικρός αρχές του 1960 στο κήπο της γιαγιάς όπου είχε βραεια κρεμμύδια και καθόταν απο Πάνο από τά κρεμμύδια και έλεγε,τή ναπαθαν ή του τα δα αποψη,ποιός ναρθη κι τσερξει βραστό νιρο,αλλά η γιαγιά δε τό μάθε ποτέ ότι αυτό έπεσε από Πάνο οξυνο, αλλά καί να τής το έλεγε κάποιος δέν θα το πίστευε, διότι ο θεός δε ρίχνει τέτοια
Λένε ότι παλαιότερα δεν ήταν κράτη, η ελληνικό κράτος ελλήνων, ποιοί τά λένε αυτά; Τά νομίσματα που βρίσκονται από αρχαία χρόνια ος σήμερα δέν αντιπροσώπευαν λαό καί χόρα; Τοτε εμείς δέν ήμασταν κράτος ελλήνων απο αρχαία χρόνια; Μέ πολιτισμό σύμβολα ιστορία; Τότε γιατί δε λένε ότι τα κράτη και η λαοί υπ υπήρχαν
Λένε ότι παλαιότερα δεν ήταν κράτη, η ελληνικό κράτος ελλήνων, ποιοί τά λένε αυτά; Τά νομίσματα που βρίσκονται από αρχαία χρόνια ος σήμερα δέν αντιπροσώπευαν λαό καί χόρα; Τοτε εμείς δέν ήμασταν κράτος ελλήνων απο αρχαία χρόνια; Μέ πολιτισμό σύμβολα ιστορία; Τότε γιατί δε λένε ότι τα κράτη και η λαοί υπήρχαν
Υπήρξε ποτέ άνοδος των Δωριέων προς τή Μακεδονία; Και κάθοδος πρός τη Πελοπόννησο; Τότε απο πού ξεκίνησαν; Ποιοί είναι οι Δωριείς; Γιατί δεν ανασκάπτεται ο πολιτισμός των Δωριέων; Όστε να βγουν στην επιφάνεια ;
Υπήρξε ποτέ άνοδος των Δωριέων προς τή Μακεδονία; Και κάθοδος πρός τη Πελοπόννησο; Τότε απο πού ξεκίνησαν; Ποιοί είναι οι Δωριείς; Γιατί δεν ανασκάπτεται ο πολιτισμός των Δωριέων; Όστε να βγουν στην επιφάνεια ; Να δούμε ποιοί είναι απο πού και πος; Που υπάρχει αυτός ο πολιτισμός σήμερα; Που πρέπει νά γίνουν ανασκαφές; Σε ποια περιοχή; μήπως στήν αιτωλικοι συμπολιτεία;
Άκουσα ένα τραγύδι, βλεπο καπνο πανταργισε, σε βλάχικα καληβγια, βγηκα στι ραχι για δο, να βρο και να ριτησω, τηραω σφαχτά να ψενουνε, καζάνια να χοχλαζουν, κρασιά σιασκια να φέρνουνε, πριβεντις κι πιτρατα, κοιταω τη νυφ στολιζανε, τραγδαν σαρακατσανες, σήμα στεκ κι μανατγς, το δακρυτης σκουπιζει, πλεξουδια βαλλαν στα μαλλιά, κια πόξο το φακιολη, κουστεηκ φλουργια στο στηθοτης, στό χέρι της βραχιόλι, πόδια μαλινοφουστανο, με τασπρα τα καιντηδισ, τσαρούχια φορεί στα πόδια της, καιντιτα φαρδιά μανίκια, στολισαν πετροπέρδικα, του σταυραετου το ταίρι, θα κάνουνε αητοπουλα, κι όμορφα Περδικόπουλο, ξεικσμση κι τού φλάμπουρο, πίσω τραγουδάνε, σαι άσπρο φάρο είν ο γαμπρός, με φουστανέλα σταυραετός, έχουν πγιαστη και στο χορό, με φουστανέλες ζμιθεργιακο, καιρνουν και χαιρετγιουντε, και να εφχολογουνται, αηντι κι στα υπουδελιπα ούρε. Έτσι το άκουσα να το τραγουδάει,
Άκουσα καί αυτό, εικοσηδγιο ημέρα κι άνοιξη, κι Μάρτης του εικοσιένα, γλυκολακουσαν τα πουλιά, τριγύρω στι τηταρνα, Ανδρούτσος με το γουμενο, καλόγεροι και σταυραετοι, κρυφά του κουβέντιαζανε, τους τούρκους να βαρεσουν, με χρήματα θα δγιαβαιναν, στ Μαρδάχα στό γιοφύρι, και κεί τους καρτερεσανε, τους κύκλωσαν μαι γκραδες, δεν ήταν να ληστεψουνε, τους τούρκους να βσρεσουν, ήταν να ναψη η φωτιά, ξεσηκωμός νά γήινη, έτσι ξεκίνησε η επανάσταση του 1821,τα άλλα που λέγονται, είναι
Οι Σαρακατσάνοι, είναι η γνήσιοι έλληνες Δωριείς Αιτωλοί, σύμβολα τους είναι, αητος πέρδικα, Σμυρτιά βάγια, και τα σύμβολα χρομματα, σκούρο μπλε, λεφκο, και χρυσό ξανθό, απο όλα αυτά τά σύμβολα, είναι, φορεσιά, ρυθμό μουσικής, βήματα χορού, και το φλάμπουρο σημαία, τότε στο Περτούλι η όπου αλού τη είναι αυτά ,πού παρουσιάζουν ός σαρακατσανικα; Από που προέρχονται, αυτές η πάμπολλες φορεσιές, τα βήματα χορού,; Τά φλάμπουρα; Ποιος λαός είναι αυτός; Και παρουσιάζονται ος έλληνες Δωριείς Αιτωλοί Σαρακατσάνοι, αλλά με άγνωστα σύμβολα πολιτισμού;Ιν
ΤΟΥ ΚΑΤΣΑΝΤΩΝΗ, σήκω να ντωνη σταυραετε,να τρεμ η γη κιο κόσμος, βάλε τη φουστανέλα σου, κια αητος για να πεταξεις, ανεβα κσι στο φαροσου, με ταρματα ζωσνενος, ψηλά ναχης το φλάμπουρο, και το σπαθί στο χερι, και διάβα ράχες καί βουνά, κατομερα, καί κάμπους, καί Μασέ κατσαντωνημου, αρματολούς κσι κλέφτες, γιατί μας ήρθε η σκλαβιά, μας ζωσαν τα γεράκια, αυτή είναι μελαψα πουλιά , κατάμαυρα κοράκια
Γιατί στα καστανιωτηκα, σκοτηδγιασε ο ήλιος, μήτε και γάστρα βγαίνουνε, της νύχτες να φωτίσουν, για δανταργιαζουν τα βουνά, και δε παχνιαζ ο τόπος, μη κραζουν τα πετουμενα, κια γριμια μες τους λόγκους, παραπονιέται ο σταυραετός, πού Μένη μοναχοςτου, στεναζ η πετροπερδιυ, και δε παριγορητε, προς μείναν άδεια Μάντια, καί στάνες.ρημαγμενες, πώς μηναν άδεια μαντριά, και στάνες ρίμαγμενες, κτοιματα πλάγια λογικάσαν , και στρατες να μή βρισκης
Πουλιά μου ταξιδγισρηκα, στο ντοπομου αν πάτε, μη λάχει και περάσετε, γύρο το Καρπενήσι, να στιλο Χαιρετίσματα, στη μάνα τη καλή μου, μαντιλ γεμάτο δάκρυα, καυτά και δέ στεγνώνουν, εδώ ςιμ ορθός ολημερίς, και συλοες τα βράδυα, στή ξενιτιά μαρέν όντε, βλαστάρια καί λουλούδια ο ορεινός Πάνο απο τή κοιλάδα του βάλτου
Θα πάω να Μίνο στα βουνά, της πέρδικας καί τού αητου, ναχο δροσιά του έλατου, και ίσκιο του πλατάνου, το κάμπο να μη ξαναδο, της ζέστες τα λιοπηργια, Θε να γυρνο κρύα νερά , μέ φάρο και με Γρίβα, ναχο μαντρί με πρόβατα, Στρούγκα γρεκι,και σταλο, τη κάπα μου και το ντρουβα, τη κλητσαμ καί τη φλογιερζ, κι όταν θα μπαίνει η άνοιξη, καί θα λαλι, Κίο κούκος, τα αγρίμια θά ουρλιάζουνε, και της βραδυες ο γκιώνης, εκεί θα ζήσω στα βουνά, χειμώνες καλοκαίργια, σαρακατσανα στο πλευρό, φιλιά τραγούδι και χορό. Ο ορεινός Αιτωλός Πάνο απο τη κοιλάδα
Γιατί κάποιοι χρησιμοποιούν θεότητες, άλλου πολιτισμού, γιά παράδειγμα, την αγραια Άρτεμης; Η και άλλον ελληνικόν συμβόλων, όπως γλώσσα, τραγούδια, χορούς, και πολλά άλα, γιατί; Δεν έχουν πολιτισμό σύμβολα ιστορία θεότητες δικές τους;
Οι ηπειρώτες λέγονται ηπειρώτες, οι Θεσσαλοί Θεσσαλοί, οι πελοποννησοι πελοποννησοι, οι κρητικοί κρητικοί, οι έλληνες Δωριείς Αιτωλοί Σαρακατσάνοι γιατί λέγονται Ρουμελιώτες ευρυτανοι; Στο ελληνικό κοινοβούλιο γιατί δεν υπάρχει καθόλου ελληνικό σύμβολο; Όπως έχουν όλα τά κοινοβούλια των χορόν; Ακόμα και τών ΗΠΑ που δέν είναι ιθαγενείς έθνος κράτος; Στο Αγρίνιο Μεσολόγγι Καρπενήσι Σπερχειάδα που είναι τα αρχαιολογικά λαογραφικά ιστορικά μουσεία Όστε να προβάλλεται και να παρουσιάζεται ο γνήσιος ελληνικός Αιτωλικός δωρικός σαρακατσανικος πολιτισμός;
Απο αρχαία χρόνια,ος και σήμερα, στην Αιτωλική συμπολιτεία, όπου το φυσικό της αλπικό τοπίο, με της κοιλάδες της, Σπερχειού, και Αχελώου, ήταν περιοχή χόρα κτοινοτροφικη,με τούς μετακινούμενους, πρός, τα κατωμερα του βάλτου, και προς τα κατωμερα του Σπερχειού Θερμοπύλες, και από τα , ψηλομματα, στα χαμπλοματα, της ίδιας ππεριοχής, αυτός ο πολιτισμός ο Αιτωλικός δωρικός σαρακατσανικος,επικράτησε απο αρχαία χρόνια ος της μερεσμας,αλλά ποτέ κανένας φορέας δεν παρουσιάσε το λαό αυτόν ποτε, ουτε η Ευρυτανία, ουτε το Αγρίνιο, ουτε η Φθιώτιδα, και Πάρουσιαζουν διάφορες εκπομπές, κανάλια, ίντερνετ κ τ λ άλλες περιοχές ος μετακινούμενους, έλληνες Δωριείς Αιτωλοί Σαρακατσάνοι γιατί; Αυτή πού μένουν σήμερα οι μεγάλη ηλικίας, Αγρίνιο Μεσολόγγι κατοχή καλυβγια αγκιλοκαστρου Σπερχειάδα Καρπενήσι κ τ λ δε θυμούνται δεν τα είχαν δεί με τα μάτια τους; Δε ζούσε ένας δίπλα στον άλλον δεν ήτα ο ίδιος λαος μετακινούμενη, ημιμετακοινουμενη,και αυτή που μέναν μόνιμα στην ίδια περιοχή δεν ήταν ο ίδιος λαός ος σήμερα Σαρακατσάνοι;
Οι ναοί τα θέατρα, που υπάρχουν σήμερα, σε ολόκληρη τη ρωμαϊκή αυτοκράτορα, Παρθενώνας, κ τ λ είναι ελληνικά; Οπος λένε καί ελληνιστικής εποχής; Τότε στην Αιτωλική συμπολιτεία όπου είναι η έλληνες και η Ελλάδα, γιατί δεν υπάρχει καθόλου ναοί και θέατρα; Ρωμαϊκό αη άλλον πολιτισμόν;
Όσοι έχουν σύμβολο αητό πέρδικα χορεύουν, τουμ τουρουτουτουμ τουμ τουρουτουτουμ τουμ στο τόπο, όσοι έχουν σύμβολο χήνα πάπια τραγουδαν παπαπαπα πα οχοχοχοχο Χο χιχιχιχιχι χι το προς χορεύουν δε ξερο Πάντος στα σύμβολα βήματα χήνας πάπιας, άλλη πολιτισμοί έχουν άλλα, Πάντος απο τα σύμβολα του κάθε λαού προέρχονται η φορεσιά ο ρυθμός μουσικής και τα βήματα χορού κια απο τα χρώματα του φλάμπουρο τού κάθε πολιτισμού λαού προέρχονται τα χρώματα της φορεσιάς
Μία φορά παλαιότερα, τότε που ήταν τσοπάνηδες πολύ, κάποιος τους έκανε καλαμπουρη,για νά γελανε,εκεί πού καθντν τους έλεγε, τρέξε λύκος στα πρόβατα, αυτό τό επαναλάμβανε πάμπολλες φορές, κάποια στιγμή ήρθε πραγματικα λύκος στα πρόβατα, τρέξε λύκος στα πρόβατα, τότε οι υπόλοιπη άρχισαν να γελανε δε τόν πίστεψαν, ο ορεινός Πάνο από τη κοιλάδα του βάλτου
Παλαιότερα στό Καρπενήσι, πέρασαν κάποιοι, λαογράφοι ερευνητές περιηγητές ιστορική, Πάντος κάτι απο αυτά, ρώτησαν ένα μικρό κοριτσάκι, πώς σέ λένε; αυτό λέει,λιε-ιν, αυτή δε κατάλαβαν και το ξαναρωτανε, πες μας πώς σε λένε, και αυτό απαντάει, λιε-ιν μη Λιεν ζλει-ν, κοιτατε τη παραδοσιακή προφορά της περιοχής! η κάθε περιοχή ο κάθε πολιτισμός, πρέπει να φέρει τα δικά του, και να μιν αντιγράφουν άλλους πολιτισμούς, διότι μολύνουν το δικό τους πολιτισμό,
Όλα τα τσαμικα συρτά είναι αιτωλικα,διότι το τραγούδι πρέπει να προέρχεται απο σύμβολα, τέτοια σύμβολα γιά τσάμικο συρτό δεν έχει σύμβολα άλλος πολιτισμός, τα επιτραπέζια καθιστικά κλευτηκα του γάμου, κ τ λ πάλι πρέπει να προέρχεται απο πολιτισμό του κάθε λαού, στα σύμβολα του, στη γλώσσα του,στην ιστορία του, στα δρώμενα του, να μιλούν για το πολιτισμό του,
Παλαιότερα πέρναγαν γύφτοι, δγιαβαιναν απο τόπο σε τόπο, εγκαταστενονταν επητοπλυστον κοντά σε ποτάμια αυλάκια , όπου είχε νερά, εκεί στηναν το με κάποιο τρόπο το νοικοκιργιοτος, αλλά μακρύτερα από κατοικειμενες περιοχές επητοπληστον, και μπαιναν ζητιανιά στα σπίτια καλύβες, και τους δίναν διάφορα τρυγία ψωμί ότι έδινε ο κάθε ένας, η αλος τούς έδιωχνε, από της γυβτσες πολλές κάναν διάφορα δήθεν σε έχουν μαγεψη, δοσεμου λεφτά να σου πό τη μοιρασου, κάποιο κακό θα παθης, δοσεμου λεφτά να σου λησο τα μάγια, κ τ λ μια φορά μια νιόπαντροι ήθελε να κάνει παιδί (αγόρι), εκεί στο κλυβιτης πήγαν γυβτσες, αυτή ήταν μόνη της, η άλλη ήταν στα πράματα, λέει στης γυβτσες, θέλω να καμου πηδι, Μάκι ξερσ τίπουτα; πουνιρες αυτές λέει Μίνια, ξερού, φέρει ένα καζαην βάλτου κιφαηλτσ μέσα κι θα κανου ιγο τα μαγικά να καντσ πηδι, ετσ καην βαην απ πάν του καζαην, του κιφαλητσ,ούλου μέσα, κι η γυβτσα πηρι νια πέτρα κι βαργι του καζαην κι εληγι, ταγκσ τουγκα το καζαην σερνηκο πιδη να καην, καί το επαβαλβανε όσπου η άλλες τήν κατακλεψαν, και της είπε το καζαην να το βγαλης πολύ αργότερα, όταν όμως έβγαλε το Καζάνη, είδε τη έπαθε δε της άφησαν τίποτα,
Συνέχεια του προηγούμενου, η γυφτοισες όταν πήγαιναν για ζειτιανια, είχαν στό φόρεμα τους μεγάλες τσέπες έτσι ήταν το ντύσιμο τους, και ένα μεγάλο τρουβα φανταστείτε περίπου ός μισό σακί, οι γύφτοι ασχολούνταν μέ άλλες ασχολίες, γανοναν χαλκοματα, επισκεύαζαν σαμάρια, καλυβοναν άλογα, έκαναν συναλλαγές, επισκεύαζαν σήτες κόσκινα αρελεγους, κάποια στιγμή τα μάζευαν για κάπου αλλού, -(Τάγκα τουγκα το Καζάνη σερνηκο παιδί να κάνει-) αυτή το βαρουσε επανειλημμένα ρυθμικά Όστε να Μιν ακούγεται τό ψάξιμο η κάποιος βροντος από της άλλες, και της είπε για να πιάσει καλά να Μιν το βγαλεις πρίν από τόσι ώρα, Όστε αυτές να απομακρυνθούν, κάπως έτσι ζούσε παλαιότερα ο λαός μας, σας το ξαναγραψα λόγου λάθους το σ με το α, στά νερά πήγαιναν διότι πλένονταν συνέχεια διότι ήταν καλοκαίρι τότε παιρνουσαν καλοκαίρι
Παλαιότερα που πήγαινε ο παππούς μου στα χειμαδιά, τότε κάποια χρονολογία, 1905,1910,όπως έλεγε, στο Αγρίνιο τα σπίτια ήταν στρουτα καθ κάνα ανουηαστο, και ηταν και κούπες που πιναν τα άλογα, έλεγε, από το Αγρίνιο για Αμφιλοχία ήταν χωματόδρομος και ήταν άμαξα με άλογα για συγκοινωνία η μεταφορά, τότε εκείνη την εποχή πήγαμε με τα πράματα για χειμαδιό, ήμασταν περα σιακι κατά του σουρουβηλ, ήταν η μπρουσνελα κι η κουτνελα, το τη φαγκι κια Μαξ, μόλις ξεικαμπση τα πρόβατα σκόρπσαν, αυτό παηνε στου δρόμου, κάποια στιγμή γειραν αυτή απού μπροστά μπρουσνελα γειραν τη να ιδουν, πρόβατα πθυνα, αυτό έρχονταν, καί λένε εφαη ούλα τα πρόβατα τώρα θα φάει κι μας, κι κοβνη μπροστά τρεχουντα κι αυτήν απ τα αμαξ να κάνη γούστο κι να γειλαν, αυτό έπαθαν κοντά στό σουροβηλ όπως μου το είχε πει ο παππούς μου τοτε μικρός εκεί ο παππούς πέθανε το 2000 , 105 ετών έλεγε πάμπολλες ιστορίες
Εκείνη την εποχή, ο παππούς μου, κατέβαιναν καί από τα ψιλοματα στά χαμπλοματα, κάποια περίοδο μαζί με τα αδέρφια του και τους άλλους συγκαινηδεςτου, πρίν το 1930, είχαν τα πράματα πρόβατα πρός χαντρεβα μάγουλα κοντά στό γεφύρι Τατάρνας, και λέει, κάποιος αποψ γιαν θα ρηξ χιόν, ήταν δα ξαστηρου ντιπ, τλεει ου γιαντσ, μκι που ξερσ ίση, μάμα ζλεου ιγω, τα πρόβατα ήταν στού γρεηκ ικει παραπέρα, ημείς άναψαμ τφουτια εστρουσαμ Καλάρης απ κατ τα πουδαργια κατ τφουτια απαν τσκαπης κια κουμσαμ να πλαηασμη, τνηχτα νια πθαμη του χιον απ παν τσκαπης, η φουτια δα εζβησι ντιπ, ημείς απ κατ τσκαπης Κρου Κρου Κρου του χιόνι απ πάν τσκαπης, κταμη ου τοπους αγνορμους τα πρόβατα τοσου του χιον απαν τσραχις, λέει ου γιαντσ στου Γιώργου, μκι που ηξειρης ησυ ουπ θα ρηξ χιόν; Αμ δε σούπα γω; Ούσα πρόβατα είχαν κδουνια τναχκαν ούλα, τναχκαν κι τάλα ουπ δα νηχαν, έτσι ήταν παλαιότερα η νομαδική μετακοινουμενη κτοινοτροφια, όπου γιά τη περιοχή μας, δέν αναφέρουν τίποτα, γιά αυτόν το πολιτισμό πού η μετακινούμενη κτοινοτροφια είχε φτάσει ος της μέρες μας, μέχρι το 1980 περίπου
Η Αιτωλία είναι χόρα, δέν είναι νομός, όπου φέρει το πολιτισμό της,τα σύμβολα της, τήν ιστορία της, από πανάρχαια χρόνια, σήμερα παραβιαστικαν τα σύνορά της, τα συμβολατης, ο πολιτισμοςτης, απο εισβολής αποίκους κ τ λ εαν αμφηβαλετε, κάντε έρευνα να δείτε τη ήταν και τη είναι
Ο Τσίπρας στη Ρωσία, όταν δίναν συνέντευξη ο Πούτιν μπροστά του είχε το σύμβολο των βυζαντινό αετό, η ότι άλλο έχει από τών αετό, ο Τσίπρας ος έλληνας πρωθυπουργός μπροστά του δεν έφερε απόλυτος τίποτα σύμβολα, το νεοελληνικό κράτος, η το κράτος το ελληνικό δε φέρει σύμβολα; Εάν φέρει γιατί λείπουν παντελώς;; Ποιος είναι ο λόγος; Όλα τα άλλα έθνη φέρουν σύμβολα του πολιτισμού τους, το ελληνικό κράτος δε φέρει σύμβολα ιστορία πολιτισμό από αρχαία χρόνια; Εάν φέρει γιατί δε παρουσιάζονται; Ακόμα καί κράτη που δέν είναι ιθαγενή παρουσιάζουν σύμβολα
Ο ΓΑΜΟΣ ΤΗΣ ΑΙΤΩΛΙΑΣ. Άκου τραγούδι καί χαρά, ρίχνουν καί τιυφεκιδη, είναι σέ γάμο βλάχικο, γλενταν Σαρακατσάνοι, τηραω στόλιζαν άλογα, κρεμαν άσπρα μαντίλια, δισκάκια μαντανιες, δεμένα στά σαμαργια, οι συμπεθεροι δώρα φέρνουνε, πριβεντης γλυκά πιτρατα, κόκκινο γλυκό σασκια κρασί, και σουφλισμενα τά σφαχτά, ραψαν γαλάζιο φλάμπουρο, με σταυραετο στη μέση, λουλουδγια στο ξύλο δεσανε, ρο ι δα μήλα στη κορφή, κοιταω ξουριζαν το γαμπρό, και γύρω τραγουδάνε, σταυρώνουν μέ νομίσματα, σε σαγανη τα ρίχνουν με νερό, πάνε να φέρουν το νουνο με όργανα καί μέ χορό, να στεφανοση αναδεχτο, πέρδικα και σταυραετο, μάζεψαν φύλλα τριαντάφυλλα, μέσα σε τσκαλη με νερό, το φκιαξαν να ραντισουνε νύφη και γαμπρό, μπροστά κινησ το φλάμπουρο, καβάλα στον άσπρο φάρο είν ο γαμπρός, όργανα βαρανε σε σκοπό, τραγδαει το ζμπιθεργιακο, θα δγιαβουν ράχες και βουνά, στάνες καλυβγια και χοργια, ρέματα και ποταμούς, ξύλινα πέτρινα γιωφυργια, κι όταν θα ζυγωσουνε, τραγούδγια και τουφέκια, να κους η πετροπέρδικα, να λαξη δαχτυλίδια, σα γεινουνε τα στέφανα, θα φάν θα κεραστουνε, να ποιουν καί να χορεψουνε, καί να πολυεφκιθουνε…… Α ι ντη ουρε κι στά υπουδελιπα, δέν αφήνει το παρελθόν, η ιστορία, τα σύμβολα , να κάνεις άλλο γάμο, στό κάθε πολιτισμό, ούτε φορεσιά ούτε τραγούδια, ούτε ήθη έθιμα, ούτε δρώμενα, μπορεί κάποιος αλος πολιτισμός να τα αντιγράψει, διότι μολυνη το δικό του πολιτισμό, ο ορεινός πάνω απο τη κοιλάδα του βάλτου, αν δε ξέρουν το πολιτισμοτους κάποιοι ας κάνουν έρευνα να τών βρούνε
Τα τραγούδια του γάμου, βλέπω καπνό πανταργιασε, και το ακου τραγούδια σε χαρά, τα εχο γράψει πριν από πολλά χρόνια,
Όλα τα τραγούδια, προέρχονται απο πολιτισμό σύμβολα ιστορία, προσέξτε ένα τσάμικο προέρχετε από σύμβολο τών αετό, το σύμβολο αυτό τό έχουν μόνο η γνησι έλληνες, είναι μόνο Αιτωλικό Σαρακατσάνικο, δε μπορεί να το πάρη άλλος πολιτισμός, διότι δε μπορεί να βάλει άλλη φορεσιά,και να χορέψει άλλα βήματα χορού, διότι τα δικά του είναι άλλα σύμβολα, όπως καί ενα του γάμου η κλευτηκο, αυτά φέρουν ήθη έθιμα δρώμενα ιστορικά γεγονότα, για παράδειγμα κλευτηκα του Κατσαντώνη ακούμε το όνομάτου της δαστιριοτητεςτου,αλλά το ακούμε στο σύμβολο ντζαμαρας Σαρακατσάνικο ,οοοοορε να ντωνιμουουουου τη σκεπτεσεεεεε,παρόμοια του γάμου, μάς μιλούν για πολιτισμό,για Σαρακατσαναίους γιά φουστανέλες για καλύβια για πράματα κ τ λ ,τώρα ένα κλευτηκο του Κατσαντώνη, η του γάμου , δε μπορεί να το τραγουδιση άλλος πολιτισμός, όπως αυτή που έχουν τη χήνα πάπια, διότι δε μπορεί να πεί πολυφωνικά άλλου λαού τραγούδια, ούτε τού γάμου, διότι ο κάθε πολιτισμός πρέπει να είναι όλα στά σύμβολα του, αυτό που γενετε σήμερα δέν έχει προηγούμενο, η μετέπειτα νεότερος ηχογραφήσεις, ος σαρακατσανικα, εάν τα προσέξουμε δε φέρουν σύμβολο ρυθμό βήματα στό ντοπο, η χορευτικά πού δραστιροποιουνται ος σαρακατσανικα δε φέρουν φορεσιά βήματα χορού από σύμβολα σαρακατσανικα, ότι φοράν άλλοι και χορεύουν το ίδιο βλέπεις παντού, μια φορεσιά και βήματα αγνώστου πολιτισμού
Όσο γιά τό γάμο, παρεληψα να διευκρινησω γιά ποιό αναλυτικά, τού αητου πέρδικας, τα τραγούδια τού γαμου ο ήχος τους πρέπει να προέρχεται από όλο το δρώμενο, δηλαδή, ένο είναι χαρά ταυτόχρονα είναι καί κλάμα, αυτό συμβαίνει σε όλους τούς πολιτισμούς, στον αητό Περδίκκα έχουμε, αααααααα το κλάμα, τού τού του του του, τη χαρά, αυτό θα το ακούσουμε σε δίσκο ο γάμος τής Ευρυτανίας,άλλα σύμβολα στό γάμο ακουμε και τα τραγουδια πέρδικα αητος ματζουράνα κτλ. Οπου ο ηχως τους ειναι χαρακτιρηστικος του γαμου, παράδειγμα για τη χήνα πάπια, πρέπει να είναι πολυφωνικά,δηλαδή παπαπαπα χη χη χη χη Χο Χο Χο Χο αυτά που τα λένε σήμερα μοιρολόγια, δέν είναι μοιρολόγια είναι πολιτισμός, αν ερευνησουμε τα σύμβολα του κάθε λαού θα βρούμε το πολιτισμό του, αλλά γιά κάποιους λόγους αποφεύγουν κάποιοι το πολιτισμοτους, αν κάποιος ξέρει κάτι άλλο, να το γράψει να το δούμε , είδατε ότι πόσο απλός είναι ο πολιτισμός, και πόσο δύσκολο να τών παρουσιάσουν, κάναν καταγραφές από χρόνια, τη κατέγραψαν; Σήμερα τη καταγράφουν; Τα ίδια παραποιημένα
Για να βρούμε το ρυθμό μουσικής και τα βήματα χορού, αυτά θα τά βρούμε από τα σύμβολα του κάθε λαού, για παράδειγμα, στον έλληνα Αιτωλό σαρακατσανο, σύμβολα του είναι ο αετός Περδίκκα, όπως κοινητε η χορευη το πουλί αυτό, πρέπει να είναι, ο ρυθμός μουσικής και τα βήματα χορού, δηλαδή ο τραγουδιστής και το μουσικό όργανο ο τόνος θα πρέπει να είναι, στο βήμα του συμβόλου, εάν ο μουσικός δε γνωρίζει του κάθε λαού τα σύμβολα, θά δραστηροποιείται ανεξέλεγκτα, (όπως σήμερα που παλαιότερα στις πρώτες ηχογραφήσεις ακούμε την ιτιά παπαλαμπραινα στό ντοπο π χ ένο σήμερα δε μπορεί ο μουσικός χορευτής να δραστηροποιήθη σε σύμβολο του πολιτισμού του, λόγου που δε φέρουν γνώση, ούτε ο μουσικός ούτε ο χορευτής στά σύμβολα) δηλαδή ότι παραποίησε κάποιος μουσικός η από άγνοια, η εσκεμμένα, το αντέγραψαν και το διέδωσαν οι πληθώρα των Μουσικόν και χορευτών, (αυτό βλέπουμε σήμερα τήν ιτιά παπαλαμπραινα κ τ λ, σε ρυθμό βήματα μουσικής αγνώστου συμβόλων πολιτισμού) εαν ακούσουμε τό τραγούδι Δημητρούλα (σήκω δημητρομ) στη παλαιά ηχογράφηση φέρει ρυθμό καί λόγια πολιτισμού, ένο σέ νεότερη ηχογράφηση φέρει άγνωστο πολιτισμό ρυθμό, καί λόγια χήνα πάπια άλλου λαού σύμβολα, ενο το τραγούδι αναφέρει άγραφα Καρπενήσι αρνιά κριάρια σουφλιστα κ τ λ όπου στο πολιτισμό αυτό σύμβολα του είναι αετός Περδίκκα, καί ο λαός αυτός φέρει αρνιά κριάρια κτοινοτροφια Πάνο στά ψηλά βουνά άγραφα Καρπενήσι, κ τ λ
Όταν ένας λαός,πολιτισμός, φθάσει στο σημείο αφανισμού, δε μπορείς να άνοιξης τα σύνορα,γιά να αναπλήρωσης το κενό, διότι δεν αφήνουν, τα σύμβολα η ιστορία καί το παρελθόν, να παραποιήσεις το παρόν και το μέλον, αν ένας πολιτισμός λαός, μειωθεί στο μισό, ο στρατός πρέπει να πάρη τα όπλα για να αναπλήρωση το κενό, διότι ο πολιτισμός αυτός εάν μειωθεί στο μισό, θα αφανιστεί μέ μαθηματική ακρίβεια, είπε και κάποιος άλλος, αν θες να αφάνισεις έναν λαό πολιτισμό, μια ιστορία, δεν θα πάρεις τα όπλα για να τούς σκοτώσεις, διότι θα σέ καταλάβουν καί θά αντιδράσουν, και λέει, μαθετους γράμματα, άλαξε τους και τη μουσική, καί αστους, αυτή θα αφανιστούν μόνη τους, κάποιος αλος είπε, το δέντρο άμα το ξερίζωσεις ξεραίνεται και πεθαίνει, άμα έχει τής ρίζες του, όσα κλωναρια και να του κόψης,αυτό πάλη θα ξαναβγάλει, καί εγώ διερωτομαι, τίποτα από τά παραπάνω κανένας; Ούτε τοπική, ουτε μακρινή, ούτε θρησκευτική, κανένας μα κανένας; Τότε γιατί δέν άφηναν τους λαούς στην εξελιξητους; Μέ τούς πολιτισμούς τους; Τα σύμβολα τους, τήν ιστορία τους;
Θα σάς αναλισο το πολιτισμό σύμβολα ιστορία,του κάθε λαού, μες τη Φραγκίστα στο χόριο, μικρή μου περδικουλα, άσπρη ξανθή καί κρασσογαλανη, με τής λαβοματιεσου, κτλ, παρασπρη μαντζουραναμου, ξανθή περδικοματα, μοσχοβολας γαρύφαλλο, κανέλα και βασιλικό, κτλ, εδώ βλέπουμε μέρος του ποιήματος, που μας μιλάει για πολιτισμό σύμβολα, πέρδικα, ξανθή, κρασσογαλανη, μαντζουρανα, κτλ,έτσι μιλούν και για δρώμενα του γάμου, για κλεφταρματολους, γιά πολιτισμό κτοινοτροφιας, γιά ιστορικά γεγονότα, κτλ, τα τραγούδια που φέρουν σύμβολα του του κάθε λαού, δε μπορεί να το πάρει άλλος πολιτισμός λαός, γιά παράδειγμα, δε μπορεί να τραγουδισεις,στι Πάτρα Πάνο κάθονταν, μιά πέρδικα και λιαζονταν, η να ακουσεις, μες στη Λάρσα κάθονταν, ένας αητος καί λιαζονταν, γιαυτό από αρχαία χρόνια, αυτά είναι φτιαγμένα στο κάθε πολιτισμό ξεχωριστά από μόνα τους, δε μπορεί να κάνει άλλος πολιτισμός γάμο, με δρώμενα άλλου πολιτισμού, δε μπορεί να πάρει ρυθμό μουσικής και βήματα χορού άλλου λαού, διότι δέν αφήνει τα σύμβολα ιστορία το παρελθόν, βλέπουμε το ποίημα στήν αρχή, το πώς πρέπει να είναι η γυναίκα ελληνίδα, τη σύμβολα πρέπει να φέρει, και όχι μόνο αυτά, έτσι πρέπει να μιλάει καί γιά άλλους πολιτισμούς το τη σύμβολα ιστορία πολιτισμό φέρουν ο κάθε λαός
Όταν ένας ιθαγενείς λαός, γίνεται αδιάφορος γιά τη χόρα του και το πολιτισμό του, καί υοθετη πολιτισμό, άλλον πολιτισμόν λαόν και χορόν, έστω και εν άγνοια του, τότε αυτός ο λαός είναι προδότης του πολιτισμού του, δε μπορεί ένας λαός, να βαδίζει σε Σκοτίνα μονοπάτια, και να περπατά σε θολά νερά, διότι θα βρεθεί σε απροσμενες καταστάσεις για τών ίδιο και το πολιτισμό του, αυτό θέλει απο υπεύθυνους φορείς να πληροφορούν και να ενημερώνουν σωστά, όπως και η ίδια η πολιτεία οφειλή να αποτρέπει παραποιημένα φαινόμενα, από ειδικούς ιστορικούς ερευνητές επιστήμονες, όπως καί στό κάθε πολιτισμό, πρέπει οι φορείς να σταματούν,κάθε τή ξενόφερτο για των ευρύτερο πολιτισμό του κάθε λαού, διότι στο μέλον θα υπάρξουν αντιδράσεις
Βρε τη σύμπτωση κι αυτή, ο Παναιτωλικός νά φέρει στίς φόρμες του, ίδια χρώματα μέ αυτά που φέρουν το καταστήματα, των αουτηδων ποντίων, γαλαξίας, βρε τη σύμπτωση κι αυτή, καλά ρε η Αιτωλία δεν έχει δικατης χρώματα σύμβολα,; Καί αυτά των αουτηδον στα καταστήματα γαλαξίας τά παίρνουν σύμβολα η Αιτωλοί; Τότε αν είναι έτσι έχουμε παραποίηση τόν Σύμβολον,πού είναι η πνευματική έλληνες Δωριείς Αιτωλοί; Μπορεί κάποιος να αλλάξει το πολιτισμό σύμβολα ιστορία χρώματα σε μια χόρα πανάρχαια; Αφού δεν αφήνει το παρελθόν να παραποιήσεις το παρόν και το μέλλον