Έχουν περάσει περισσότερα από δεκαπέντε χρόνια από όταν τέλειωσε το έργο της κατασκευής της Γέφυρας και από τότε δεν έχει γίνει το παραμικρό για την αξιοποίηση ενός χώρου πραγματικού «φιλέτου». Του χώρου των εργοταξιακών εγκαταστάσεων του Αντιρρίου.
Ο χώρος εδώ και χρόνια έχει περάσει στο ΤΑΙΠΕΔ και έχουν ακουστεί σχεδόν τα πάντα για την υποτιθέμενη αξιοποίησή τους. Πλέον διακοινούνται πληροφορίες για διενέργεια πλειοδοτικού διαγωνισμού στον οποίο προτίθεται να προχωρήσει το ταμείο, με ενδιαφέρον να υπάρχει ήδη από εταιρείες, ενώ έντονα ακούγεται ανάμεσά τους και εταιρεία που διακινεί κοντέινερ και παρόμοιες εγκαταστάσεις.
Όπως αναφέρει το ίδιο το ΤΑΙΠΕΔ στην ιστοσελίδα του «πρόκειται για παραθαλάσσιο ακίνητο στον οικισμό του Αντιρρίου πλησίον της απόληξης της καλωδιωτής γέφυρας Ρίου – Αντιρρίου (Γέφυρα «Χαρίλαος Τρικούπης»). Το ακίνητο αποτελείται από τέσσερα (4) επιμέρους τμήματα και χρησίμευσε στο παρελθόν ως κύριος εργοταξιακός χώρος κατασκευής της Γέφυρας. Σε δύο τμήματα του έχουν διαμορφωθεί τεχνητές προβλήτες.
Συγκριτικά πλεονεκτήματα του ακινήτου είναι η θέση του στο κέντρο ενός σύγχρονου συγκοινωνιακού-διαμετακομιστικού κόμβου που συνδέει την Πελοπόννησο με τη Δυτική Στερεά Ελλάδα και την Ήπειρο καθώς και με την υπόλοιπη Ευρώπη, αφού οι λιμένες της Πάτρας και της Ηγουμενίτσας αποτελούν κύριες πύλες της Ελλάδας προς τη Δυτική Ευρώπη, το εκτεταμένο θαλάσσιο μέτωπο του καθώς και το μέγεθος του. Το ακίνητο βρίσκεται επί της Ιονίας Οδού σε κομβικό σημείο για οδικές μεταφορές και ιδιαίτερα προνομιούχο για την εξυπηρέτηση θαλάσσιων μεταφορών. Η σύνδεση με την Ιονία Οδό είναι άμεση. Το ακίνητο απέχει 211χλμ από Αθήνα, 15χλμ από την Πάτρα, 205χλμα από Ιωάννινα».
Παρά τις πολλές προσπάθειες που είχαν γίνει παλιότερα από το φορέα «Γέφυρες Ανάπτυξης προς την τουριστική κατεύθυνση το ακίνητο πέρασε στο ΤΑΙΠΕΔ, για να βγει σε διαγωνισμό το 2014, με τιμή εκκίνησης τα 1.300.000 ευρώ, ένας διαγωνισμός όμως ο οποίος απέβη άκαρπος. Το 2016 εκπρόσωπος Σκανδιναβών επενδυτών είχαν μεταβεί στην περιοχή για να συλλέξει στοιχεία για το ακίνητο, με την πρότασή του να προβλέπει τη δημιουργία υποδομών βαφής μεγάλων σκαφών. Η πρόταση αυτή, όμως, συνάντησε την αντίθεση της τοπικής κοινωνίας.
Σήμερα, μετά και τα όσα έχουν ακουστεί το τελευταίο διάστημα, ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Επαγγελματικών, Βιοτεχνικών & Εμπορικών Σωματείων Ναυπακτίας και Δωρίδας Θέμης Δαβανέλος αναφερόμενος στο ζήτημα που έχει ανακύψει ξεκαθαρίζει ότι ο ίδιος και ο φορέας που εκπροσωπεί διαφωνούν με την εξέλιξη αυτή. «Τα προηγούμενα χρόνια, όταν κάναμε κάποια αναφορά στους εργοταξιακούς χώρους, μας έλεγαν ότι έχουν περάσει στο ΤΑΙΠΕΔ και δεν μπορεί να παρέμβει κανείς. Τώρα ακούμε για πλειοδοτικό διαγωνισμό και βλέπουμε σχεδόν να φωτογραφίζεται εταιρεία που θα εναποθέτει κοντέινερ στην περιοχή. Αυτό είναι μακριά από όσα λέμε τόσα χρόνια τώρα για μια υποδομή στην κατεύθυνση του τουρισμού και της ήπιας ανάπτυξης», εξηγεί ο κ. Δαβανέλος. «Χθες το βράδυ ζήτησα να συγκροτηθεί μια διαπαραταξιακή επιτροπή και στο δημοτικό συμβούλιο Ναυπακτίας ώστε να πάμε μαζί, εμείς ως Ομοσπονδία, να πιέσουμε για να δούμε πως μπορούμε να αποτρέψουμε αυτή την εξέλιξη», καταλήγει. Να σημειωθεί ότι ανάλογη θέση, αρνητική για τον διαγωνισμό που μπορεί να δώσει τις εργοταξιακές εγκαταστάσεις, έχει εκφράσει και το τοπικό συμβούλιο Αντιρρίου.