Δευτέρα, 18/06/2018

τέντες μπινιάρος all4care
PRAKTIKA

Το Δημοτικό Συμβούλιο Θέρμου απέρριψε το Ψήφισμα της ΚΕΔΕ για απόσυρση του «Κλεισθένη»

dimotiko-symvoulio-thermou-2

Κρέατα ΑΥΦΑΝΤΗΣ
Το Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Θέρμου στην έκτακτη συνεδρίασή του που έλαβε χώρα χθες, Δευτέρα 7 Μαΐου 2018, εξέτασε το Σχέδιο νόμου «ΚΛΕΙΣΘΕΝΗΣ 1»για την μεταρρύθμιση στην Αυτοδιοίκηση .
Κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης διαβάστηκε το Ψήφισμα της ΚΕΔΕ , εκφράστηκαν διάφορες απόψεις για το περιεχόμενου του νόμου που έχει τεθεί σε διαβούλευση και επισημάνθηκαν τα θετικά και τα αρνητικά του σημεία.
Σε ψηφοφορία που έγινε στο τέλος της συνεδρίασης, το Δημοτικό Συμβούλιο με ψήφους 14 κατά και 5 υπέρ, απέρριψε το ψήφισμα της ΚΕΔΕ, με το οποίο ζητάει την επιστροφή του Νομοσχεδίου στο Υπουργείο Εσωτερικών και την απόσυρσή του.
Στη συνέχεια κατατέθηκαν για ψήφιση στο Δημοτικό Συμβούλιο δύο προτάσεις:

Η πρώτη πρόταση από το Δημοτικό Σύμβουλο Νικόλαο Κωστακόπουλο που πρότεινε τα εξής: « Με δεδομένο ότι η τροποποίηση του εκλογικού νόμου αποτελεί το κεντροβαρικό ζήτημα του προτεινόμενου νομοσχεδίου ,πράγμα το οποίο δεν είναι το κύριο ζητούμενο, δεδομένων των συνθηκών και υπάρχουν θετικά σημεία σε αυτό, είναι αναγκαιότητα να αποσυρθεί το νομοσχέδιο ως έχει και να επανέλθει με μέτρα ενδυνάμωσης της Τ.Α. σε πόρους και προσωπικό, με τις αναγκαίες προσαρμογές, με στόχο την οικονομική και επιχειρησιακή αυτοτέλεια της Τ.Α. χωρίς να αποκλείεται και η τροποποίηση του εκλογικού νόμου επί το αναλογικότερον, αλλά με καλύτερη μέριμνα για τη διασφάλιση της κυβερνησιμότητας και να επανέλθει το νομοσχέδιο για συζήτηση εντός του χρονικού διαστήματος των δύο μηνών, που δόθηκε ως παράταση στη διαβούλευση».
Η δεύτερη πρόταση κατατέθηκε από τον Πρόεδρο του Δημοτικού Συμβουλίου Κων/νο Μαραγιάννη που περιλάμβανε την αποδοχή του εκλογικού συστήματος της Απλής Αναλογικής και αξιολογούσε ως θετικά σημεία του σχεδίου νόμου τα παρακάτω:
1. Την κατηγοριοποίηση των Δήμων και τη διεύρυνση των κριτηρίων ανακατανομής των Κ.Α.Π.
2.Τη θεσμοθέτηση του Επόπτη (Ελεγκτή νομιμότητας) των ΟΤΑ, με στόχο τη σταδιακή αποδυνάμωση της Αποκεντρωμένης Διοίκησης.
3.Τα Τοπικά δημοψηφίσματα.
4.Τη διαδικασία ψήφισης του Προϋπολογισμού, αφού η τμηματική ψήφισή του, ανά κωδικό δαπάνης και έργου, καθιστά σχεδόν αδύνατο το μπλοκάρισμά του.
5.Τις Προγραμματικές συμβάσεις, με διεύρυνση δυνατοτήτων και ευκολία συμπράξεων.
6.Το Ηλεκτρονικό μητρώο Δημοτικών ακινήτων, εκμίσθωση ακινήτων.
7.Τη θεσμοθέτηση δυνατότητας συμμετοχής σε ενεργειακές συμπράξεις, σε εταιρείες διαχείρισης και παραγωγής ενέργειας και επιχειρήσεις κοινής ωφέλειας κ.λπ.
8.Τη θεσμοθέτηση Επιτροπής παρακολούθησης και υλοποίησης χωρικών και αναπτυξιακών σχεδίων.
9.Τη θεσμοθέτηση Επιτροπής διερεύνησης των δυνατοτήτων παρέμβασης στον αγροτικό τομέα και αξιοποίησης των δημοτικών εδαφών.
10.Την καταπολέμηση της πολυνομίας- μέσω της διυπουργικής επιτροπής- της κακονομίας και των επικαλύψεων στο υπάρχον νομοθετικό πλαίσιο, με συμμετοχή της Αυτοδιοίκησης.
11.Την παρακολούθηση και τον έλεγχο του διαρκώς παραγόμενου νομοθετικού έργου και τις επιπτώσεις του στην Αυτοδιοίκηση, μέσω της μόνιμης επιτροπής αρμοδιοτήτων.
Παράλληλα, πρότεινε να βελτιωθούν και να συγκεκριμενοποιηθούν τα παρακάτω σημεία του σχεδίου νόμου:
1. Συγκεκριμενοποίηση των πόρων για την απόδοση των παρακρατηθέντων και την σταδιακή απελευθέρωση των προσλήψεων εξειδικευμένου προσωπικού .
2. Δημιουργία ενός επιχειρησιακού, επενδυτικού υποστηρικτικού σχεδίου για την άρση των ενδοπεριφερειακών και ενδοδημοτικών ανισοτήτων.
3. Κατάργηση του άρθρο 1 της παραγράφου 2 του Ν. 3852/2010, που “μειώνει” τον συνταγματικό ρόλο της Τ.Α. σε αυτοδιοικούμενα Νομικά Πρόσωπα δημοσίου Δικαίου, υπευθύνων μόνο κατά τόπο, και η επαναφορά του ορισμού των ΟΤΑ σύμφωνα με τον Ν. 3463/2006 (Κώδικας) και το Σύνταγμα.
4. Η εισαγωγή του Ενιαίου ψηφοδελτίου στις Τοπικές Κοινότητες είναι ένα πολύ θετικό μέτρο που διασφαλίζει την ενότητα των τοπικών κοινωνιών και δίνει την ευκαιρία στους πολίτες να εκλέξουν τους καλύτερους, ανεξάρτητα από την κεντρική επιλογή Δημάρχου και δημοτικών συμβούλων και δεν θα πρέπει να αφορά τις Τοπικές κοινότητες μέχρι 500 κατοίκους αλλά όλες τις τοπικές Κοινότητες, γιατί έτσι χωρίζονται οι Κοινότητες σε δύο κατηγορίες.
Τέλος, γίνεται πρόταση στην ΚΕΔΕ να μπει σε μια ουσιαστική συζήτηση για τη βελτίωση του σχεδίου νόμου.
Η δεύτερη πρόταση του Κωνσταντίνου Μαραγιάννη εγκρίθηκε από το Δημοτικό Συμβούλιο με 9 ψήφους υπέρ, 4 υπέρ της πρότασης του Νίκου Κωστακόπουλου, 3 ψήφοι υπέρ της πρότασης της ΚΕΔΕ και ο δημοτικός σύμβουλος της «Λαϊκής Συσπείρωσης» Ιωάννης Τριανταφυλλάκης καταψήφισε και τις δύο προτάσεις.

Διαβάστε επίσης

Facebook comments:

Σχολίασέ το

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται.