Ξεκίνησαν οι αιτήσεις για την ένταξη των νέων παιδιών στο τμήμα της Πρώιμης Εκπαιδευτικής και Θεραπευτικής Παρέμβασης στην ΕΛΕΠΑΠ Αγρινίου.
Παρέχεται ένα πρότυπο ολοκληρωμένο πρόγραμμα που στοχεύει στην ολόπλευρη ανάπτυξη των παιδιών στο γνωστικό, εννοιολογικό, ψυχοκινητικό και ψυχοσυναισθηματικό τομέα, στην καλλιέργεια δεξιοτήτων σχολικής ετοιμότητας και στην κοινωνική ένταξη.
Η ανακοίνωση:
Ειδικοί παιδαγωγοί στελεχώνουν τα τμήματα εφαρμόζοντας ομαδικά και εξατομικευμένα προγράμματα προσαρμοζόμενα στο αναλυτικό πρόγραμμα προσχολικής αγωγής.
Παράλληλα τα παιδιά έχουν τη δυνατότητα να παρακολουθούν τα θεραπευτικά τους προγράμματα που πραγματοποιούνται στο ίδιο κτήριο κατά τη διάρκεια του σχολικού ωραρίου.
Πρόκειται για ένα ολοήμερο εκπαιδευτικό πρόγραμμα ( 08:00-15:00) και παρέχεται φροντίδα στα παιδιά (πρωινό και μεσημεριανό γεύμα, προσωπική υγιεινή), και εποπτεία από νοσηλευτή.
Η πρώιμη εκπαιδευτική και θεραπευτική παρέμβαση παρέχει επίσης τα εξής προγράμματα:
• Mουσικοκινητική αγωγή
• Ψυχοπαιδαγωγική παρέμβαση
• Dog and play
• Αισθητηριακή ολοκλήρωση
• Λειτουργική φυσικοθεραπεία
• Διαδραστικά προγράμματα για την
κοινωνικοποίηση των παιδιών
• Φυσική αγωγή
Μελλοντικά απώτερος στόχος είναι ο εμπλουτισμός των προγραμμάτων με τη λειτουργία:
• Υποστηρικτικής τεχνολογίας
• Θεραπευτικής κολύμβησης
• Μουσικοθεραπευτικής παρέμβασης
Τα κριτήρια για την ένταξη των παιδιών είναι:
• Εγκεφαλική παράλυση, επίκτητες εγκεφαλικές βλάβες, σύνδρομα, ψυχοκινητική καθυστέρηση, νευροαναπτυξιακές διαταραχές με συνοδά κινητικά προβλήματα, μαθησιακές δυσκολίες.
• Νοημοσύνη σε επαρκές επίπεδο για την παρακολούθηση του προγράμματος
• Δεκτά γίνονται τα παιδιά από 18 μηνών έως 7 ετών.
Πληροφορίες και κατάθεση δικαιολογητικών: 2641055035 Κοινωνική Υπηρεσία ΕΛΕΠΑΠ, www.elepap.gr
Το πρόγραμμα της πρώιμης εκπαιδευτικής και θεραπευτικής παρέμβασης έχει αναγνωριστεί επίσημα ως ισότιμη μονάδα ειδικής προσχολικής αγωγής ( Ν. 3699/08, αρθρο 32)
Ενημέρωση προς γονείς:
1 Σχόλιο
Άλλο ισότιμη φοίτηση, άλλο ισότιμοι φορείς
Στο Άρθρο 32 του Ν. 3699/2008 αναφέρονται τα εξής :
1. Η φοίτηση παιδιών με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ηλικίας τεσσάρων (4) έως επτά (7) ετών στο πρόγραμμα πρώιμης παρέμβασης της Ελληνικής Εταιρίας Προστασίας και Αποκαταστάσεως Αναπήρων Παίδων (ΕΛΕΠΑΠ) είναι ισότιμη με τη φοίτηση σε οποιαδήποτε μονάδα ειδικής προσχολικής αγωγής.
2. Οι ΣΜΕΑΕ που λειτουργούν στις εγκαταστάσεις της ΕΛΕΠΑΠ Αθηνών και Παραρτημάτων εντάσσονται στην κατηγορία της παραγράφου 4β του άρθρου 6 του παρόντος νόμου.
Στο Άρθρο 6, παρ. 4 επισημαίνεται πως «Όταν η φοίτηση των μαθητών με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες καθίσταται ιδιαίτερα δύσκολη στα σχολεία του κοινού εκπαιδευτικού προγράμματος ή στα τμήματα ένταξης, λόγω των ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών τους, η εκπαίδευση των μαθητών αυτών παρέχεται:
β) Σε σχολεία ή τμήματα που λειτουργούν είτε ως αυτοτελή είτε ως παραρτήματα άλλων σχολείων σε νοσοκομεία, κέντρα αποκατάστασης, ιδρύματα αγωγής ανηλίκων, ιδρύματα χρονίως πασχόντων ή Υπηρεσίες εκπαίδευσης και αποκατάστασης των Μονάδων Ψυχικής Υγείας, εφόσον σε αυτά διαβιούν άτομα σχολικής ηλικίας με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Οι εκπαιδευτικές αυτές δομές θεωρούνται ΣΜΕΑΕ που υπάγονται στο Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων, εμπίπτουν στο πλαίσιο της ΕΑΕ παιδιών σχολικής ηλικίας και εφαρμόζουν εκπαιδευτικά προγράμματα που εποπτεύονται από το Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων.
Η Πρώιμη Παρέμβαση δεν εποπτεύεται από το Υπουργείο Παιδείας ούτε υποστηρίζεται από τις υποστηρικτικές δομές ΠΕΚΕΣ , ΚΕΣΥ, ΕΔΕΑΥ, όπως οι ΣΜΕΑΕ. Άρα δεν είναι ισότιμη με τις ΣΜΕΑΕ. Άλλο φοίτηση, άλλο φορέας…Άλλο δημόσιος οργανισμός , άλλο μη κερδοσκοπικός οργανισμός φιλανθρωπικού χαρακτήρα…
Κατσένη Ευγενία, δασκάλα Ειδικής Αγωγής