Το 40% όσων δουλεύουν στην Ελλάδα ανησυχεί για την εργασία του. Το 80% προσπαθεί συνεχώς να κόψει τα έξοδα του, αναφέρει έρευνα της Nielsen.
«Την πρώτη θέση μεταξύ των ευρωπαϊκών χωρών καταλαμβάνει η Ελλάδα αναφορικά με την εργασιακή ανασφάλεια», προκύπτει από την έρευνα Consumer Confidence της Nielsen για το δεύτερο τρίμηνο του 2016.
Συγκεκριμένα, 4 στους 10 Ελληνες ανησυχούν για την εργασία τους, ενώ για την οικονομία ανησυχεί το 34% των Ελλήνων. Σημαντική ήταν η αύξηση που σημειώθηκε στις ανησυχίες για τις αυξήσεις στους λογαριασμούς κοινής ωφέλειας (13% έναντι 5%), ενώ αξίζει να σημειωθεί πως το ποσοστό ανησυχιών για τη μετανάστευση και τον πόλεμο επέστρεψαν στα περσινά επίπεδα.
Σύμφωνα με τα ευρήματα της έρευνας, ο παγκόσμιος δείκτης αισιοδοξίας των καταναλωτών ανέρχεται στις 98 μονάδες και φαίνεται να σταθεροποιείται σε αυτά τα επίπεδα, τα τελευταία τρίμηνα. Στην Ελλάδα με 52 μονάδες, ο δείκτης μειώθηκε κατά μία μονάδα.
Αναλυτικότερα, για την Ελλάδα, σημαντικό είναι το ποσοστό όσων πιστεύουν ότι η χώρα θα συνεχίσει να βρίσκεται σε οικονομική ύφεση και την επόμενη χρονιά και παραμένει στο υψηλό 82% των ερωτηθέντων (-2%, σε σχέση με το προηγούμενο τρίμηνο). Σε σχέση, όμως, με την αντίστοιχη περσινή περίοδο, είναι αυξημένο κατά 18 ποσοστιαίες μονάδες.
Παράλληλα με την ανησυχία για την οικονομία της χώρας, σταθερά το 76% των Ελλήνων φαίνεται να ανησυχεί και για την προσωπική οικονομική του κατάσταση, γεγονός που απεικονίζεται και στο υψηλό 33% αυτών που ισχυρίζονται ότι δεν τους περισσεύουν καθόλου χρήματα. Τέλος, 8 στους 10 Ελληνες προσπαθούν σε σταθερή βάση να περικόψουν τα έξοδα του νοικοκυριού τους. Οι κύριες ενέργειες περικοπής των εξόδων συνεχίζουν να εντοπίζονται στη μείωση των δαπανών για διασκέδαση εκτός σπιτιού (72%), στην αγορά φθηνότερων τροφίμων (67%) και στα έξοδα για ρουχισμό (62%).
thetoc.gr