Σε συνέντευξη Τύπου που έλαβε χώρα σήμερα στο δημαρχείο Αγρινίου ο Περιφερειάρχης Δυτικής Ελλάδος Απόστολος Κατσιφάρας και ο Δήμαρχος Γιώργος Παπαναστασίου παρουσίασαν την πρώτη πράξη της Στρατηγικής Βιώσιμης Αστικής Ανάπτυξης που εντάχθηκε προς χρηματοδότηση στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Δυτικής Ελλάδος 2014- 2020 και αφορά το έργο της αναβάθμισης της «λειτουργικής αναβάθμισης επιχειρηματικού κέντρου στη νοτιοανατολική είσοδο της πόλης», προϋπολογισμού 4.800.000 €.
Το έργο περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, κατασκευή κυκλικού κόμβου και δικτύων υποδομών, διαμόρφωση δρόμων και πεζοδρομίων, δημιουργία νησίδων πρασίνου και αναμένεται να συμβάλλει στην αναβάθμιση της νοτιοανατολικής εισόδου της πόλης
Περιοχή παρέμβασης του έργου είναι η νότια περιοχή του πράσινου δακτυλίου, στο μέτωπο της Εθνικής Οδού Αντιρρίου – Ιωαννίνων. Η περιοχή αυτή είναι χαρακτηρισμένη από το Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο ως Επιχειρησιακό Κέντρο – Ειδικό Πολεοδομικό Κέντρο και σήμερα είναι ιδιαίτερα υποβαθμισμένη.
Η περιοχή οριοθετείται νότια της Ε.Ο. Αντιρρίου – Ιωαννίνων έως την οδό Αναπαύσεως και από την αερογέφυρα έως το νέο σταθμό του υπεραστικού ΚΤΕΛ Αιτωλοακαρνανίας και από την οδό Μάνου Κατράκη έως τη συμβολή με την οδό Αγίου Ιωάννη Ριγανά.
Σκοπός του έργου είναι η αναβάθμιση της νοτιοανατολικής εισόδου της πόλεως του Αγρινίου με κατασκευή νέων και ανακατασκευή υπαρχουσών οδών που βρίσκονται εντός της περιοχής του επιχειρησιακού κέντρου και συνδέονται με την Ε.Ο. Αντιρρίου-Ιωαννίνων (ΔΕΔ-Μ) και την Ε.Ο. Αγρινίου- Καρπενησίου (ΔΕΔ-Μ) .
Η υλοποίηση του έργου θα συμβάλλει :
• στην άμεση και ασφαλή πρόσβασης από και προς τα ΔΕΔ-Μ
• στη βελτίωση των μεταφορικών υποδομών για υφιστάμενες επιχειρήσεις και δομές ( υπεραστικό ΚΤΕΛ Ν. Αιτωλ/νίας, Μουσικό Σχολείο Αγρινίου)
• στην προσέλκυση επιχειρηματικών επενδύσεων, ενισχύοντας την τοπική οικονομία και την απασχόληση.
Στην περιοχή νότια της Ε.Ο. Αγρινίου –Αντιρρίου
Κατασκευάζονται εκ νέου οι οδοί:
• Κλεισθένους, μήκους 480 μ, από τον νέο υπεραστικό σταθμό του ΚΤΕΛ Ν. Αιτωλ/νίας έως την οδ. Αρχιμήδη.
• Παυσανία, μήκους 480 μ, από την οδ. Αναπαύσεως έως την Ε.Ο. Αντιρρίου – Ιωαννίνων.
• Αρχιμήδη, μήκους 70,00 μ από Ηρακλείτου έως την οδ. Αναπαύσεως ,η οποία σήμερα είναι αδιάνοικτη
Ανακατασκευάζονται οι οδοί :
• Πάροδος οδ. Αρχιμήδη , μήκους 50 μ.
• Αρχιμήδη, μήκους 170 μ από Ε.Ο. Αντιρρίου – Ιωαννίνων έως την οδ. Ηρακλείτου.
• Αναπαύσεως, μήκους 560 μ, από την οδ. Ευκλείδη έως το τέρμα της στο νεκροταφείο Αγρινίου.
• Ησιόδου, μήκους 260 μ από την οδ. Αναπαύσεως έως το τέρμα της.
• Τμήμα της οδ. Ηρακλείτου μήκους 150 μ καθώς και πάροδος της ίδιας οδού μήκους 50 μ.
Διαμορφώνονται με πράσινο οι κοινόχρηστοι χώροι εκατέρωθεν της οδού Ηρακλείτου
Στην άνω διάβαση της Ε.Ο. ( Αερογέφυρα ) επί της οδού Ηρακλείτου θα γίνει αντικατάσταση των παλαιών επικίνδυνων κιγκλιδωμάτων με νέα χαλύβδινα στηθαία ασφαλείας τεχνικών έργων .
Στη συμβολή των οδών Αρχιμήδη – Ηρακλείτου στη θέση του υφιστάμενου τετρασκελούς ισόπεδου κόμβου θα κατασκευαστεί κυκλικός κόμβος με τα εξής γεωμετρικά χαρακτηριστικά:
• Δακτύλιος διαμέτρου 38μ.
• μία λωρίδα κυκλοφορίας πλάτους 6,00μ.
• πλάτος πεζοδρομίου 2,00μ. και επίκλιση 2,5% προς το εξωτερικό του κυκλικού κόμβου.
• τοποθέτηση σιντριβανιού διαμέτρου 10,00 μ στο κέντρο του κόμβου.
Στην περιοχή άνω της Εθνικής Οδού, που αποτελεί το ανατολικό τμήμα του πράσινου δακτυλίου της περιοχής παρέμβασης της ΣΒΑΑ Αγρίνιου θα βελτιωθεί η οδός Μάνου Κατράκη και θα αναδιαμορφωθούν τα κράσπεδα αυτής έως τον κόμβο με την οδ. Αγίου Ιωάννου Ριγανά.
Πριν τον κόμβο της οδού Αγίου Ιωάννη Ριγανά δημιουργείται νέος ισόπεδος κόμβος στην συμβολή των οδών Μάνου Κατράκη και Πανεπιστήμιου που επιτρέπει με ασφάλεια τις κινήσεις των οχημάτων προς όλες τις κατευθύνσεις.
Στη συμβολή των οδών Χαριλάου Τρικούπη και Μάνου Κατράκη θα κατασκευαστεί νέος κυκλικός κόμβος.
Η δημιουργία του νέου κυκλικού κόμβου αποτελεί την σημαντικότερη παρέμβαση στην περιοχή ευθύνης του έργου καθώς βελτιώνει τις συνθήκες κυκλοφορίας εξασφαλίζοντας μικρότερους χρόνους αναμονής των οχημάτων και μεγαλύτερη ασφάλεια.
Τα γεωμετρικά χαρακτηριστικά του νέου κόμβου είναι τα εξής:
• Δακτύλιος διαμέτρου 44μ.
• μία λωρίδα κυκλοφορίας πλάτους 6,00μ.
• ελεύθερη ζώνη ασφαλτικού ερείσματος με το ελάχιστο πλάτος 1,00μ.
• υπερβατή ζώνη πλάτους 1,50μ. στην εσωτερική οριογραμμή με επίκλιση 3,5%
• πλάτος πεζοδρομίου 1,50μ. και επίκλιση 2,5% προς το εξωτερικό του κυκλικού κόμβου.
• τοποθέτηση σιντριβανιού διαμέτρου 10,00 μ στο κέντρο του κόμβου.
Ανακεφαλαιώνοντας το έργο περιλαμβάνει:
• 3.000 Μ Αστικής Οδοποιίας
• 3 Κόμβους
• 12.300 Μ2 Πλακοστρώσεις πεζοδρόμιων – νησίδων
• 3.700 Μ2 Χλοοτάπητα
• 370 Δέντρα
• 580 Θάμνους
• 400 Ποώδη φυτά
6 Σχόλια
Καλά κι άγια όλα αυτά τα έργα .Αλλά για να θωρακιστεί η πόλη από τις επερχόμενες πλημμύρες χρειάζονται νέοι υπόνομοι. Στο ύψος της περιοχής
Κοκκινοπήλια, ο υπόνομος της Χ. Τρικούπη έχει τεράστιο πρόβλημα , στην περιοχή Λίντλ κλπ.κλπ.
Μεγαλο και χρησιμο εργο αλλα στειλτε και καποιον απο τους μονιμους μπογιατζηδες του δημου να βαψει αυτη την ερμη την αερογεφυρα που 3 δεκαετιες τωρα εχει μεινει βανδαλισμενη και ασχημο θεαμα για καθε διερχομενο απο την πολη απο τα πρασινα και μπλε κομματοσκυλα. ΥΓ. αυτοι οι δημαρχοι με ελικοπτερο καταιβενουν στο δημαρχειο?
Δεν ζούν στο Αγρίνιο ! Κάνουν παρεμβάσεις σε μιά περιοχή που το υπ αριθμό ένα πρόβλημα ειναι το ΚΤΕΛ Αγρινιου . Εχουν παιθάνει ΑΝΘΡΩΠΟΙ και μπροστά στο ΚΤΕΛ καμμία περέμβαση ΚΑΜΜΙΑ !
ΣΤΗΝ Μ. ΚΑΤΡΑΚΗ ΚΑΙ Χ. ΤΡΙΚΟΎΠΗ ΠΡΕΠΕΙ ΚΑΤΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ Κ ΓΡΗΓΟΡΑ. ΚΑΘΕ ΜΕΡΑ ΠΡΩΗ Κ ΜΕΣΗΜΕΡΙ ΓΙΝΕΤΕ ΠΑΝΙΚΟΣ. ΟΤΑΝ ΕΙΣΑΙ ΑΠΟ ΤΗ ΜΕΡΙΑ ΤΟΥ ΣΤΟΠ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΕΡΙΜΕΝΕΙΣ ΑΡΚΕΤΗ ΩΡΑ.
Χρήστο πονάς????
Έργο ανούσιο για την πόλη του Αγρινίου…και εγώ θα συμφωνήσω με τον προλαλησαντα που όταν βρέχει η πολη πλημμυρίζει .Να πατε στους δρομους πισω απο το παρκο .ουτε με βαρκα δε περνας Η ιδια κατασταση και στην Μαρινου Αντυπα…….ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ ΞΕΒΟΥΛΩΣΤΕ ΚΑΝΑ ΦΡΕΑΤΙΟ