Συζήτηση μεγάλη γίνεται στο Μεσολόγγι για μελετητική αστοχία της Ιόνιας Οδού που προκαλεί αγανάκτηση σε εκατοντάδες κατοίκους της συνοικίας «Νέα Υδραγωγεία» (σ.σ. περιοχή κόμβου Χαλαζιά). Αναφορικά με το ζήτημα ο Επ. Αγρονόμος Τοπογράφος Μηχανικός Θεόδωρος Μυλωνάς εκφράζει την ακόλουθη άποψη:
Σήμερα μετά από τη κουβέντα που είχα με το Νίκο Κορδόση έκανα μια αυτοψία στη διασταύρωση του υπάρχοντος Εθνικού δρόμου με τη Ιόνια οδό. Οι διαπιστώσεις μου συνοψίζονται στα παρακάτω.
1) Δεν πρόκειται για κόμβο αλλά δυστυχώς απλά για μια διασταύρωση δυο αυτοκινητόδρομων. Η πολιτεία κατασκεύασε τη δυτική περιμετρική, που είμαστε περήφανοι γι’ αυτήν, με ποιο σκοπό, παρά να ενώνεται με τον οποιοδήποτε μεγάλο αυτοκινητόδρομο που θα διέρχεται από τη πόλη;. Έγινε ώστε να διευκολύνεται η κυκλοφορία οχημάτων με την άμεση πρόσβαση στο λιμάνι και την μελλοντική έξοδο από την περιοχή του ΤΕΙ προς τον αυτοκινητόδρομο. Αντί αυτού το λιμάνι αποκόπτεται με τραγικές συνέπειες.
2)Όπως έγραψα πριν δυο χρόνια και πριν ξεκινήσει οποιαδήποτε κατασκευή, στη θέση αυτή, μια έξοδος, τουλάχιστον, προς τη Πόλη και το λιμάνι δεν θα κόστιζε τίποτε παραπάνω δεδομένου ότι η Ιόνια και ο υπάρχων δρόμος προς Αγγελόπουλο βρίσκονται στο αυτό επίπεδο. Διαπιστώνω ότι, ακόμα και τώρα, εάν πραγματικά αντιληφθούμε ποια τεράστια ζημιά θα επιφέρει αυτό που επιχειρείται θα πρέπει και ενόψει και των Γιορτών Εξόδου να απαιτήσουμε να διεκδικήσουμε και να εκβιάσουμε αν θέλετε για την αδικία που γίνεται σε βάρος της Ιστορικότερης Ιερής Πόλης της Ελλάδας. Η γέφυρα, όπως έγινε, ευτυχώς για το ζήτημά μας παρουσιάζει νότια, από κάτω ακόμα ένα άνοιγμα για την διέλευση του καναλιού και του παράπλευρου αγροτικού δρόμου. Οπότε μια πλακόστρωση του καναλιού θα δημιουργήσει αυτόματα την προϋπόθεση για την κατασκευή της πρόσβασης προς την πόλη. Η οποιαδήποτε αιτιολογία για εγκατάσταση διοδίων δεν θεωρώ ότι στέκει λογικής αφού πολύ κοντα στη περιοχή της Ρήγανης, εγκάρσια στην Ιόνια, έγιναν διόδια.
3)Όντως η κλίση της κατασκευασθείσας γέφυρας είναι .πάνω από τα επιτρεπτά όρια, η δε επικοινωνία των δύο περιοχών, που πλέον αποκόπτονται, αρκετά προβληματική.
4)Η ένωση της γέφυρας με το Εθνικό δρόμο αρκετά απότομη. Αλλά και έτσι όπως είναι τα πράγματα στο σημείο αυτό, με ελάχιστο κόστος από πλευράς έργων, λόγω της άμεσης παράπλευρης κατασκευής με σχετική διαγράμμιση και ηλεκτροφωτισμό άνετα και εύκολα μπορεί να συνδεθεί ο Εθνικός με την Ιόνια. Έτσι και μόνο έτσι μπορεί να λεχθεί κόμβος.
Αυτό είναι το ελάχιστο που οφείλει η Πολιτεία σήμερα να κάνει για τη Πόλη αυτή.
Θεόδωρος Μυλωνάς
Επ. Αγρονόμος Τοπογράφος Μηχανικός
2 Σχόλια
Τώρα είναι πλέον πολύ αργά!Οι τοπικοί άρχοντες και του Αγρινίου και του Μεσολογγίου ήταν απών όταν γινόντανε ο σχεδίασμος της Ιονίας οδού.Η εταιρεία έπραξε με γνώμονα το συμφέρον της αδιαφορώντας για τους κατοίκους των πόλεων.Ομως την πιο μεγάλη ευθύνη την έχούν οι τότε δήμαρχοι της εποχής.
ενω οι τωρινοι απαλλασονται των ευθυνων τους!!!