Τις σύγχρονες, «επιθετικές» πρακτικές μάρκετινγκ και προώθησης προϊόντων επιστρατεύει η Μονή Βατοπεδίου προκειμένου να βελτιώσει τις επιδόσεις της στο εμπόριο.
Η Μονή, που λειτουργεί ηλεκτρονικό κατάστημα, όπως και πάρα πολλά μοναστήρια σε όλη τη χώρα, προωθεί πλέον τα προϊόντα της και μέσω sms που στέλνει μαζικά, μέσω εταιρείας στα κινητά τηλέφωνα πολιτών, προσδοκώντας ότι κάποιοι δεν θα τα προσπεράσουν, αρκετοί θα μπουν έστω από περιέργεια στο e-shop της μονής και πολλοί πέρα από την περιήγηση θα προχωρήσουν και σε παραγγελία.
Είναι ενδεικτικό ότι τις προηγούμενες ημέρες έγινε μαζική αποστολή τέτοιων μηνυμάτων με στόχο φυσικά να μεγαλώσει το πελατολόγιο της διάσημης Μονής. Το μήνυμα ήταν απλό και άμεσο: «Αποκτήστε τα αγαπημένα σας βατοπαιδινά προϊόντα μέσω του νέου eshop της Μονής: https://www.vatopedi.com/gr»
Μπαίνοντας στη σελίδα του μοναστηριού -που κάποτε μονοπώλησε την επικαιρότητα χάρη στα χρυσόβουλα με τα οποία δήλωνε ότι η λίμνη Βιστωνίδα ήταν περιουσιακό της στοιχείο- ο επισκέπτης διαπιστώνει ότι αν μη τι άλλο οι μοναχοί της έχουν εμπορικό δαιμόνιο, αφού προς πώληση διατίθενται δεκάδες προϊόντα, αναμενόμενα και λιγότερο αναμενόμενα. Για παράδειγμα μπορεί να αγοράσει κανείς μέλι, κρασί, λάδι, αλλά και συμπληρώματα διατροφής για την καλή λειτουργία του προστάτη, για την αντιμετώπιση του άγχους και για ηρεμία, για την ενίσχυση του ανοσοποιητικού συστήματος, ακόμη και για την αποφυγή της … τριχόπτωσης.
Βεβαίως από τα ράφια του ηλεκτρονικού φαρμακείου της Μονής Βατοπεδίου, που είναι ίσως το πιο πλούσιο μοναστήρι του Αγίου Όρους, δεν λείπουν και τα κλασικά εκκλησιαστικά προϊόντα- ξεχωρίζουν τα μοσχοθυμιάματα σε 12 διαφορετικά αρώματα, ενώ οι τιμές είναι για όλα τα βαλάντια, αφού τα προς πώληση αντικείμενα και σκευάσματα ξεκινούν από λίγα ευρώ έως κάποιες εκατοντάδες ευρώ, αν πρόκειται για χειροποίητες εικόνες, οι οποίες διατίθενται σε μεγάλη ποικιλία και μάλιστα κάποιες πωλούνται με την επισήμανση ότι είναι αντίγραφα θαυματουργών εικόνων- αυτές είναι και ακριβότερες.
Η Μονή Βατοπεδίου πάντως, ακολουθεί όλες τις επιταγές του ηλεκτρονικού εμπορίου, αφού συνεργάζεται με διεθνείς εμπορικές πλατφόρμες όπως η amazon, διαθέτει επίσημο διανομέα και βεβαίως οι συναλλαγές γίνονται με κάρτα. Παράλληλα, διαθέτει σελίδες στα social media- αν και αυτές φαίνεται να έχουν δημιουργηθεί από τον διανομέα των προϊόντων του μοναστηριού.