Πέμπτη, 9 Δεκεμβρίου, 2021

Ιωάννης Χωματάς-ΔΕΣΦΑ: Ενισχύοντας τη βιώσιμη περιφερειακή ανάπτυξη με έργα υψηλής προστιθέμενης αξίας

Ιωάννης Χωματάς-ΔΕΣΦΑ: Ενισχύοντας τη βιώσιμη περιφερειακή ανάπτυξη με έργα υψηλής προστιθέμενης αξίας

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον στο Στρατηγικό Συνέδριο «Δυτικά eπιχειρείν», που διεξήχθη το περασμένο Σάββατο στο Αγρίνιο, παρουσίασε η ομιλία  του κ. Ιωάννη Χωματά, Διευθυντή Δραστηριοτήτων Διαχείρισης Έργων του  Διαχειριστή Εθνικού Συστήματος Φυσικού Αερίου (ΔΕΣΦΑ) Α.Ε.

Ο ΔΕΣΦΑ είναι υπεύθυνος για τη λειτουργία, τη διαχείριση, την εκμετάλλευση και την ανάπτυξη του Εθνικού Συστήματος Φυσικού Αερίου (ΕΣΦΑ) και των διασυνδέσεών του, κατά τρόπο τεχνικά άρτιο και οικονομικά αποδοτικό και με σκοπό τη βέλτιστη εξυπηρέτηση των Χρηστών του με ασφάλεια, αξιοπιστία και επάρκεια.

Στο Συνέδριο, ο κ. Ιωάννης Χωματάς, αναφέρθηκε στο επενδυτικό αναπτυξιακό πρόγραμμά ώστε να φθάσει το φυσικό αέριο σε κάθε γωνιά της χώρας και στη Δυτική Ελλάδα.

Ο Διευθυντής Δραστηριοτήτων Διαχείρισης Έργων ,επεξηγώντας το στόχο και τη λειτουργία του ΔΕΣΦΑ, ανέφερε ότι το υπάρχον σύστημά του αποτελείται από 1.500 χλμ αγωγών υψηλής πίεσης, έξι κέντρα λειτουργίας και συντήρησης, ένα τερματικό σταθμό υγροποιημένου φυσικού αερίου, 22 σημεία εξόδου σε σημεία διανομής, τέσσερα σημεία διασύνδεσης, δύο κέντρα κατανομή φορτίου, 53 μετρητικούς και ερευνητικοί σταθμοί και ένας σταθμός συμπίεσης, με άλλους τρεις να βρίσκονται υπό κατασκευή.

Δείτε την ομιλία του κ. Χωματά στο 6:14:00: 

Παρέθεσε τις τρεις μορφές φυσικού αερίου και τους τρόπους που αυτές μεταφέρονται (Αέριο Αγωγών NG, Υγροποιημένο φυσικό αέριο LNG και συμπιεσμένο φυσικό αέριο CNG), σημειώνοντας ότι η υγροποιημένη και συμπιεσμένη μορφή δίνουν τη δυνατότητα μεταφοράς μεγαλύτερων ποσοτήτων σε περιοχές όπου δεν υπάρχει ανάπτυξη δικτύου αγωγών.

Εστίασε, σε ότι αφορά τη Δυτική Ελλάδα, στην κατασκευή του νέου αγωγού προς Πάτρα, ώστε να έρθει το φυσικό αέριο στην περιοχή. Στο πενταετές πρόγραμμα του ΔΕΣΦΑ εντάσσεται το έργο που αφορά την σύνδεση   των Πατρών και της βιομηχανικής περιοχής τους με το δίκτυο των αγωγών φυσικού αερίου, έργο προϋπολογισμού 120 εκ. για το οποίο εκτελούνται ήδη μελέτες και σχετικές αδειοδοτήσεις.

Στάθηκε ιδίως στις εφαρμογές Small Scale LNG, με τις οποίες μπορεί το φυσικό αέριο να φτάσει σε οποιεσδήποτε περιοχές υπάρχει κατανάλωση αλλά όχι διασύνδεση με το δίκτυο του φυσικού αερίου. Η μεταφορά γίνεται με πλοία, αποθηκεύεται και αεροποιείται ώστε να μεταφερθεί  στον καταναλωτή, είτε μεταφέρεται μέσω βυτίων στον καταναλωτή, είτε χρησιμοποιείται ως καύσιμο στη ναυτιλία, με τους απαραίτητους πάντα αποθηκευτικούς χώρους.

Υπογράμμισε τις χρήσεις του υγροποιημένου φυσικού αερίου, το οποίο αποτελεί ευέλικτη και οικονομική λύση για τον καταναλωτή και ακολούθως αναφέρθηκε στο βιομεθάνιο, υπογραμμίζοντας ότι η προώθησή του μπορεί να έχει θετικό αντίκτυπο στον αγροτοδιατροφικό τομέα.

Θέματα που ενδιαφέρουν

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.