Τρίτη, 1 Δεκεμβρίου, 2020

Ιόνια Οδός: στην κυκλοφορία το Καμπή-Πέρδικα μήκους 37χλμ

Ιόνια Οδός:  στην κυκλοφορία το Καμπή-Πέρδικα μήκους 37χλμ

1
Με πανηγυρικούς τόνους έγινε πριν από λίγο η τελετή εγκαινίων στην περιοχή της Πέρδικας, όπου παρουσία του Υπουργού Υποδομών Χρήστου Σπίρτζη, δόθηκε από την κατασκευάστρια εταιρεία ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ το δεύτερο αυτοτελές τμήμα του αυτοκινητόδρομου, το Καμπή-Πέρδικα. Στο χώρο των εγκαινίων παραβρέθηκε ο Περιφερειάρχης Ηπείρου κος Καχριμάνης και πλήθος φορεών της περιοχής. Το ypodomes.com ήταν εκεί για να καταγράψει το κλίμα, όπου ομολογουμένως ήταν εορταστικό.

Το Καμπή-Πέρδικα μήκους 37χλμ. αντικαθιστά το σημερινό οδικό τμήμα της Εθνικής Οδού Άρτας-Ιωαννίνων, ένα από τα στενότερα, δυσκολότερα οδικά τμήματα στο οποίο κάθε χρόνο ο φόρος αίματος είναι μεγάλος καθώς συμβαίνουν δεκάδες τροχαία ατυχήματα και δυστυχήματα. Από το σύνολο του αυτοκινητόδρομου της Ιόνιας Οδού, το συγκεκριμένο τμήμα θα μπορούσε κάλλιστα να χαρακτηριστεί ως “Τέμπη” της Ηπείρου και λόγω της γεωμορφολογίας της περιοχής.

Ξεκινά από την υφιστάμενη παράκαμψη Άρτας-Φιλιππιάδας και συγκεκριμένα από την Φιλιππιάδα Άρτας και καταλήγει στην Πέρδικα Ιωαννίνων. Μαζί με την Παράκαμψη Άρτας-Φιλιππιάδας δημιουργούν ένα συνεχόμενο αυτοκινητόδρομο 53χλμ. Το τμήμα αυτό θα συντομεύσει την χρονοαπόσταση από/προς τα Ιωάννινα κατά περίπου 30 λεπτά, μικραίνοντας ακόμα περισσότερο τη διαδρομή. Το τμήμα που εγκαινιάστηκε σήμερα, αναμένεται να παραδοθεί στην κυκλοφορία έως τις 5 μ.μ.

Δεν είναι υπερβολή να πούμε ότι σήμερα παραδίδοντας στην κυκλοφορία το νέο αυτό τμήμα παρακάμπτονται τα “Τέμπη της Ηπείρου”. Μολονότι η περιοχή είναι ιδιαίτερου φυσικού κάλλους, δημιουργεί μεγάλα προβλήματα στους οδηγούς. Το νέο τμήμα αντικαθιστά την πολύ δύσκολη σημερινή διαδρομή που χαρακτηρίζεται από την στενότητα του δρόμου, τα πολύ άσχημα χαρακτηριστικά του οδοστρώματος ενώ κινείται ανάμεσα σε ορεινούς όγκους που ιδιαίτερα το χειμώνα κάνουν την συγκεκριμένη διαδρομή ιδιαίτερα επικίνδυνη.

3Το τμήμα Καμπή-Πέρδικα έχει 4 ανισόπεδους κόμβους: 1.Ανισόπεδος Κόμβος Φιλιπιάδας, 2.Ανισόπεδος Κόμβος Γοργόμυλου, 3.Ημικόμβος Αμμοτόπου, 4.Ανισόπεδος Κόμβος Τερόβου. Διαθέτει 2 λωρίδες + ΛΕΑ Στο τμήμα θα λειτουργήσει ο σταθμός διοδίων Τερόβου, όχι όμως από την παράδοση που έρχεται αλλά από την επίσημη έναρξη λειτουργίας του αυτοκινητόδρομου στα τέλη Μαρτίου.

Τμήμα από περιοχή Καμπής Α/Κ Φιλιππιάδας έως περιοχή Πέρδικας

Το τμήμα που θα παραδοθεί σε κυκλοφορία ξεκινά στο 145,7 χλμ. (περιοχή Καμπής Α/Κ Φιλιππιάδας) και τελειώνει στο 182,5 χλμ. (περιοχή Πέρδικας). Έχει συνολικό μήκος 36,8 χλμ. και έρχεται να προστεθεί στο τμήμα της Παράκαμψης Άρτας που βρίσκεται ήδη σε κυκλοφορία και έχει συνολικό μήκος περίπου 16 χλμ. (από 129 χλμ. έως και 145,7 χλμ.)

Στα τεχνικά του χαρακτηριστικά περιλαμβάνονται:

– 7 Γέφυρες με μεγαλύτερες τη Γέφυρα Τσαγκαρόπουλου & τη Γέφυρα Γυμνότοπου
α) Γέφυρα Τσαγκαρόπουλου: Με μήκος 430 μ., κατασκευάστηκε με προβολοδόμηση (μονοκύψελο κιβώτιο) & προκατασκευασμένες δοκούς με πρόπλακες. Στον αριστερό κλάδο διαθέτει 6 ανοίγματα/5 μεσόβαθρα και στο δεξιό κλάδο 5 ανοίγματα/4 μεσόβαθρα. Κάθε κλάδος με πλάτος 13,5 μ.διαθέτει 2 λωρίδες κυκλοφορίας και ΛΕΑ.
β) Γέφυρα Γυμνότοπου: Με μήκος 252 μ., κατασκευάστηκε με προκατασκευασμένες δοκούς με πρόπλακες. Διαθέτει 7 ανοίγματα και 6 μεσόβαθρα. Κάθε κλάδος με πλάτος 13,26 μ., διαθέτει 2 λωρίδες κυκλοφορίας και ΛΕΑ.
γ) Ο λοιπές γέφυρες είναι οι: BR152 με μήκος 37,3 μ., BR153 με μήκος 36,78 μ., BR162 με μήκος 129,36 μ., BR167 με μήκος 79,5 μ., γέφυρα Ξερόλακο με μήκος 30 μ.

– 6 Άνω & 7 Κάτω διαβάσεις

– 116 οχετοί

– 3 Ανισόπεδοι Κόμβοι: Φιλιππιάδας, Γοργόμυλου και Τερόβου

– 1 Ημικόμβος: Αμμότοπου

– 3 χώροι προσωρινής στάθμευσης αμφίπλευροι: 160,9 χλμ., 172,1 χλμ. & 179,4 χλμ.

– 1 Σταθμός Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών: Αμφίπλευρος στη Φιλιππιάδα (148,7 χλμ)

– 1 μετωπικός σταθμός διοδίων στο Τέροβο (174,1 χλμ.)

– 1 σετ πλευρικών διοδίων στο Γοργόμυλο (163,1 χλμ.)

Με αυτό το νέο τμήμα ο χρόνος του ταξιδιού από Φιλιππιάδα σε Ιωάννινα μειώνεται στο μισό και έτσι από περίπου 1 ώρα, πλέον όλοι οι οδηγοί θα χρειάζονται 20 με 30 λεπτά για να διανύσουν αυτή την απόσταση. Επί της ουσίας, κινούμενος κάποιος προς τα Ιωάννινα μέσω της παράκαμψης Άρτας θα οδηγείται απευθείας στο υπό παράδοση τμήμα, στο ύψος του οικισμού Καμπής. Η διαδρομή έως την προσωρινή έξοδο (Πέρδικα) θα είναι περίπου 20 λεπτά. Από εκεί θα οδηγείται μέσω μιας παράκαμψης 500 μέτρων στην υφιστάμενη Εθνική Οδό πριν από το Αβγό, και σε απόσταση 15 χλμ. από την πόλη των Ιωαννίνων. Η ίδια διαδρομή ακολουθείται και από Ιωάννινα προς Άρτα.

1ΤΙ ΕΧΕΙ ΠΑΡΑΔΟΘΕΙ ΣΤΗΝ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑ 

Μέχρι σήμερα έχει δοθεί στην κυκλοφορία περίπου το 57% του συνολικού μήκους του αυτοκινητόδρομου από το Αντίρριο μέχρι τα Ιωάννινα, δηλαδή περίπου 112χλμ. Συγκεκριμένα.

Την περίοδο 2009-2011 δόθηκε στην κυκλοφορία η Παράκαμψη Άρτας-Φιλιππιάδας συνολικού μήκους 16ψλμ

Το 2011 δόθηκε στην κυκλοφορία η μεγάλη Παράκαμψη Αγρινίου (τμήμα Κεφαλόβρυσο-Κουβαράς) μήκους 33χλμ.

Στις 27 Δεκεμβρίου 2016 δόθηκε στην κυκλοφορία η Ανατολική Παράκαμψη Αμφιλοχίας (τμήμα Κουβαράς-Αμφιλοχία) μήκους 32χλμ.

Σήμερα 22 Φεβρουαρίου δόθηκε στην κυκλοφορία το τμήμα Φιλιππιάδα (Καμπή)-Πέρδικα, μήκους 37χλμ.

ΤΙ ΑΠΟΜΕΝΕΙ ΠΡΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗ
Τα τμήματα που εξακολουθούν να κατασκευάζονται είναι τα:
-Αντίρριο-Γαβρολίμνη-Κεφαλόβρυσο
-Αμφιλοχία-Παράκαμψη Άρτας (Άγιος Δημήτριος)
-Πέρδικα-Εγνατία

ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
Η απόσταση Αθήνα-Ιωάννινα θα καλύπτεται σε περίπου 4 ώρες και 20 λεπτά, με τους οδηγούς να πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί καθώς μέχρι την παράδοση του δρόμου θα πρέπει να μπαίνουν και να βγαίνουν από τον αυτοκινητόδρομο 4 φορές.

Για τα “στατιστικά” του δρόμου επίσης έχει αξία να πούμε ότι παραδίδεται στην κυκλοφορία το πρώτο τμήμα που ανήκει διοικητικά στην Ήπειρο (από την κατασκευάστρια της παραχώρησης καθώς από το 2009 λειτουργεί η παράκαμψη Άρτας-Φιλιππιάδας), κάνοντας κατά το ήμισυ το όνειρο της περιοχής για ένα σύγχρονο κλειστό αυτοκινητόδρομο προς Πελοπόννησο και Αθήνα, πραγματικότητα. Στα ώριμα τμήματα συγκαταλέγεται και το Γαβρολίμνη-Κεφαλόβρυσο μήκους 32χλμ. που απομένουν μόνο λεπτομέρειες. Αντίθετα το δύσκολο τμήμα είναι το Αμφιλοχία-Παράκαμψη Άρτας (Άγιος Δημήτριος) μήκους 27χλμ. που μάλλον θα δοθεί λίγο αργότερα χρονικά με το “κούμπωμα” με την Εγνατία Οδό.

Νίκος Καραγιάννης-ypodomes.com

•    Ομιλία Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστου Σπίρτζη

Σήμερα είναι μια ιδιαίτερη μέρα για την Ήπειρο και το νομό Ιωαννίνων. Ένα μεγάλος μέρος του έργου της Ιόνιας Οδού παραδίδεται σε κυκλοφορία στους πολίτες.
Να επαναλάβουμε ότι τα έργα, δεν ανήκουν σε καμία κυβέρνηση, σε κανένα υπουργό, σε κανένα περιφερειάρχη ή δήμαρχο. Ανήκουν στον ελληνικό λαό. Εμείς κρινόμαστε όλοι, για την αποτελεσματικότητα μας, το κόστος του έργου και τις διαφανείς διαδικασίες που πρέπει να τηρούνται.
Θα ήθελα να πω επίσης, ότι η Ήπειρος είναι μια περιφέρεια στην οποία υπάρχει ένα άλλο κλίμα στο πολιτικό της δυναμικό. Είναι ένα κλίμα εθνικής ενότητας και ομοψυχίας στη προσπάθεια να βγούμε από την κρίση. Πιστεύουμε στους Ηπειρώτες:  στους Γιαννιώτες, στους Αρτινούς, στους Θεσπρωτούς και στους Πρεβεζάνους, που είναι και ο κ. Μπάρκας και οι Δήμαρχοι μας.
Πιστεύουμε ότι μπορούν να συμβάλλουν αποφασιστικά στην παραγωγική ανασυγκρότηση της χώρας. Μπορούν να συμβάλλουν σε μεγάλο ποσοστό να φτιάξουμε ξανά, να οικοδομήσουμε, παραγωγική δομή. Και οφείλουμε, να τους δώσουμε τις απαραίτητες δημόσιες υποδομές, για να μπορεί η Δυτική Ελλάδα  να εισφέρει στην προσπάθεια της χώρας, κάτι που τα προηγούμενα χρόνια ήταν απαγορευτικό, καθώς δεν υπήρχαν οι βασικές υποδομές.
Δεν υπήρχαν βασικές οδικές συνδέσεις και με την Αθήνα και με τη Θεσσαλονίκη, αλλά και με την ενδοχώρα των Βαλκανίων. Δεν υπήρχαν οι λιμενικές υποδομές. Δεν υπήρχαν εμπορευματικά κέντρα. Δεν υπήρχε σχεδόν τίποτα, η περιοχή ήταν σε εγκατάλειψη.
Πιστεύουμε ότι ο προγραμματισμός που έχουμε κάνει τόσο για τα έργα που αφορούν τη συγκεκριμένη περιοχή, όσο και για τις μεγάλες υποδομές και τα εθνικά και τα ευρωπαϊκά δίκτυα  και ολοκληρώνονται και επεκτείνονται.
Έχουμε μια καλή συνεργασία και με τους Δημάρχους και με τη Περιφέρεια  για μια σειρά από έργα και ελπίζουμε ότι με την ολοκλήρωση του μεγάλου έργου της Ιόνιας Οδού και τη σύνδεση της με την Εγνατία και με το Ρίο – Αντίρριο, προχωράμε για να ολοκληρώσουμε τις οδικές υποδομές. Ο επόμενος στόχος είναι ο οδικός άξονας από τα  Γιάννενα στη Κακαβιά. Να φτιάξουμε ακόμη τα εσωτερικά δίκτυα της Ηπείρου, να τελειώσουν οι λιμενικές  υποδομές που είναι και αυτές στη μέση. Να αναβαθμιστούν τα αεροδρόμια της περιοχής και επιτέλους μετά από 10ετίες η Ήπειρος να ανακτήσει την αίγλη και τη λάμψη που είχε παλιότερα. Οι Ηπειρώτες να ξαναχτίσουν όχι μόνο την Ελλάδα αλλά και όλη τη Ευρώπη.
Παραδίδουμε αυτό το έργο στους πολίτες. Ευχόμαστε να μη γίνει ούτε ένα μικρό ατύχημα, να μην ξαναζήσουν οι Ηπειρώτες, αυτό που ζούσαν τόσα χρόνια, αυτόν τον μεγάλο φόρο αίματος που πλήρωναν οι οικογένειες και οι φίλοι μας στην Ήπειρο. Να είστε καλά.

Θέματα που ενδιαφέρουν

5 Σχόλια

  1. Αιτωλος

    ………………”` Απ το βορα μεχρι το νοτο “……….
    ολες οι πολεις εφαπτονται — γειτνιαζουν — ακουμπανε- στο νεο αυτοκινητοδρομο – ιονια οδος-
    ολοι οι κατοικοι , χαιρονται κ αντιλαμβανονται ,ποσο σημαντικο ειναι για τον τοπο τους , να περναει τοσο κοντα , ο νεος συγχρονος μεγαλος ασφαλης δρομος……………………Τα Γιαννενα , η φιλιπιαδα , η αρτα , η αμφιλοχια , το αιτωλικο , το Μεσολογγι , η Ναυπακτος και τελος η Πατρα γιορταζουν ………………………ΤΟ ΑΓΡΙΝΙΟ – η πολη που ζουμε η δευτερη πιο μεγαλη πολη της δυτικης ελλαδας ΑΠΟΜΟΝΩΣΗ..
    ΤΙΠΟΤΑ — OYTE ΜΙΑ ΚΑΘΕΤΗ ΣΥΝΔΕΣΗ ……..ΚΡΙΜΑ ΚΑΙ ΑΙΣΧΟς!!!..

  2. PANE-6

    ΠΑΡΑΚΑΜΨΗ ΑΜΦΙΛΟΧΙΑΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΑΓΡΙΝΙΩΤΕΣ ΠΟΥ? ΠΑΡΑΚΑΜΨΗ ΜΕΝΙΔΙΟΥ ΠΟΥ? ΠΟΥ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΔΩΘΕΙ ΠΡΩΤΗ ΣΤΗΝ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑ. ΣΤΗ ΝΕΑ ΠΑΡΑΚΑΜΨΗ ΠΑΝΤΟΥ ΠΙΝΑΚΙΔΕΣ ΠΡΟΣ ΠΑΤΡΑ , ΑΓΡΙΝΙΟΥ ΠΟΥ?ΣΥΝΔΕΣΗ ΜΕ ΑΓΡΙΝΙΟ ΠΟΥ?!! ΔΕΝ ΦΤΑΙΕΙ Η ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΑΛΛΑ ΤΟ ΟΤΙ ΤΟ ΑΓΡΙΝΙΟ ΕΙΝΑΙ ΕΝΤΕΛΩΣ ΟΡΦΑΝΗ ΠΟΛΗ ΧΩΡΙΣ ΕΝΑ ΠΟΛΙΤΙΚΟ ΝΑ ΜΕΤΡΑΕΙ. ΔΗΜΑΡΧΟΙ ΚΑΙ ΒΟΥΛΕΥΤΕΣ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΚΟΜΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΕΠΟΧΩΝ ΠΟΥ? ΠΟΥΘΕΝΑ!!!!!!!!!

  3. αγρινιώτης

    Χαίρομαι που προχωρούν αυτά τα έργα. Πλέον θα οδηγούμε γρήγορα και με ασφάλεια.

  4. Σοβαρατωρα

    Προς: Αγρινιώτη. Εμείς να δεις πόσο χαιρόμαστε αρκεί να μας βρεις και τρόπο να χρησιμοποιήσουμε το καινούργιο δρόμο

  5. nonname_kid

    Πραγματικα δν θα μπορουσα να συμφωνησω περισσοτερο με τους προλαλησαντες κ οσον αφορα την απομονωση της πολης,ισως η μοναδικη τοσο μεγαλη αλλα κ για τους λογους που αναφερθηκαν περι τοπικων αρχοντων κ βουλευτων.
    Εχω γραψει κ ξαναγραψει απειρες φορες με αλλους με κίνδυνο να χαρακτηριστουμε γραφικοί σε παρα πολλα απο τα δημοσιευματα της ιονιας οδους οτι ειναι απαραδεκτο για το αγρινιο να τυχαινει αυτης της αντιμετωπισης.
    Για την χαραξη εργου,καθετες οδους,συνδεση,τριχωνιδα κ αξιοποιηση διαδρομης κτλ τα εχουμε πει απειρες φορες να μην τα ξαναλεμε.
    Παρακαμψη αγρινιου ονομα κ πραγμα.Ασε που δεν υπαρχει πουθενα ουτε μια πινακιδα με το ονομα,ουτε μια.
    Μας εχουν τοσο γραμμενους που ουτε τν ανισοπεδο κουβαρα δεν εδωσαν ακομα ή σωστά δεν εφτιαξαν πριν δωσουν το κομματι της Αμφιλοχιας.
    20 χρόνια πισω κ λιγα λεμε.
    Ειλικρινα με καλυψαν με τα λεγόμενα τους οι 2 φίλοι αιτωλος κ πανε.
    Το θεμα ειναι οτι κ απο τα σαιτ εδω κ απο τον τοπικο τυπο θα έπρεπε να ειναι κ πιο ηχηρες αυτες οι διαμαρτυρίες κ να προβαλλονται σαν δίκαια αιτηματα των αγρινιωτων κ κραυγες αγωνίας κ προβληματισμού συνέχεια αλλά κ μεσα απο προσωπικα αρθρα συντακτών.
    Να μν γινονται μονο τοποθετησεις ή καυστικά αρθράκια για βαθυστοχαστα ζητηματα οικονομικης φυσεως του eurogroup κ εξωτερικης πολιτικης ή θρησκευτικων με δήθεν ουδέτερο χαρακτήρα.
    Εδώ που καίβε τα κάρβουνα να βγαίνουμε μπροστά να τα λέμε,δν μας κάνει κανένας νταντά.Δν ανήκουν σε κανεναν τοπικο άρχοντα,βιυλευτη του νομού ηπ κυβερνηση τα εργα.Σε εμάς ανήκουν.Ενα τοπικο σαιτ θα πρέπει να προβαλλει ακομα πιο πολυ κ αυτα.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.