Αυξάνεται κατά 9% η τιμή του εισιτηρίου στα αστικά και υπεραστικά ΚΤΕΛ ανά την επικράτεια, μία αναπροσαρμογή που έρχεται 14 χρόνια μετά την τελευταία ανατίμηση του 2010.
Όπως τονίζουν οι επαγγελματίες του κλάδου η αναπροσαρμογή του κομίστρου κρίθηκε απολύτως αναγκαία, καθώς το λειτουργικό κόστος έχει αυξηθεί κατακόρυφα.
Συγκεκριμένα, έπειτα από 14 ολόκληρα χρόνια τροποποιήθηκε η υπ’ αριθ. Β/οικ.69088/4971/15/2015 υπουργική απόφαση «Καθορισμός των κομίστρων των αστικών και υπεραστικών ΚΤΕΛ και ΚΤΕΛ Α.Ε. της χώρας» και επέρχεται μία ήπια αύξηση στην τιμή του κομίστρου.
Η διοίκηση της ΠΟΑΣ κατέληξε σε συμφωνία με το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών για αύξηση κατά 0,10 λεπτά, δηλαδή 9% στις τιμές των εισιτηρίων, όπως αναγράφεται ρητώς στο ΦΕΚ Β΄7141/20/12/2023 που δημοσιεύτηκε. Η τελευταία αύξηση έγινε το 2010, δηλαδή πριν από 14 χρόνια τότε που το μεταφορικό και λειτουργικό κόστος ήταν πολύ πιο χαμηλό σε σχέση με σήμερα.
«Μικρή αύξηση στα εισιτήρια που δεν επιλύει τα συσσωρευμένα προβλήματα»
Για την αύξηση κατά 9% στα εισιτήρια των ΚΤΕΛ ο Μιχάλης Σακελλαρίου, πρόεδρος της Πανελλαδικής Ομοσπονδίας Αστικών Συγκοινωνιών (ΠΟΑΣ) και πρόεδρος/Διευθύνων Σύμβουλος του Αστικού ΚΤΕΛ Λάρισας δήλωσε: «Το κοινωνικό έργο των ΚΤΕΛ συνεχίστηκε παρά τις αντίξοες συνθήκες που ενέσκηψαν όλα αυτά τα χρόνια. Απορροφήσαμε ως Αστικά ΚΤΕΛ όλους τους οικονομικούς κραδασμούς που προκάλεσαν οι αλλεπάλληλες οικονομικές και υγειονομικές κρίσεις, σεβόμενοι πρώτα από όλα την κοινωνία και το επιβατικό μας κοινό».
Και πρόσθεσε: «Πλέον, με το μεταφορικό έργο να έχει μειωθεί εξαιτίας του κορονοϊού, τις πληθωριστικές τάσεις να πιέζουν, το ενεργειακό κόστος να έχει εκτοξευτεί, κρίνεται όχι μόνο η βιωσιμότητα της ανάπτυξης, των νέων επενδύσεών μας προς όφελος του επιβατικού κοινού, αλλά και η ίδια η επιβίωση των ΚΤΕΛ πανελλαδικά. Πρόκειται ωστόσο για μία μικρή αύξηση που δεν επιλύει τα συσσωρευμένα προβλήματα, αλλά καλύπτει μακροπρόθεσμα ένα μέρος από τις πάγιες και διαρκείς ανάγκες των λειτουργικών εξόδων μας. Οι συζητήσεις με τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Χρήστο Σταϊκούρα και την υφυπουργό Χριστίνα Αλεξοπούλου ήταν εποικοδομητικές και σε αμοιβαίο κλίμα κατανόησης».
Πηγή: Newmoney.gr
1 Σχόλιο
Παρεμπιπτόντως..
ΔΕΝ “αυξάνεται” , αλλά ΑΥΞΗΘΗΚΕ!…
Δε γνωρίζω από πότε.. αλλά σίγουρα ΠΡΙΝ την επίσημη ανακοίνωση, από ΚΤΕΛ και κυβέρνηση, Παρασκευής.
Ταξίδεψα, χτες, Πέμπτη 21.12.2023 από Αθηνιστάν προς πατρικό Αγρίνιο και το (ευγενέστατο) Παλληκάρι στη θυρίδα εξυπηρέτησης (ας γράφουμε καμιά φορά ελληνέζικα, αντί για το στερεότυπο “γκισσέ”..) μου δήλωσε τιμή μετ’ επιστροφής 50 ευρουδάκια, αντί για τα συνήθη κάπου 46…
.. Και ΟΚ… ΔΕΝ’ μαι κανας καρμιροτσιφούτης…. ΔΕΝ είμαι όμως και κανά πλουσιόπαιδο!…
Ήδη και τα προηγούμενα κάπου 46 ήσανε μπόλικα… ενώ όπως διαπίστωσα φθινόπωρο ξαναγυρνώντας ύστερα από μπόλικο καλοκαιρινό Αγρίνιο εις Αθηνιστάν, το “μετ’ επιστροφής” είχε λήξει χρονικά (γκαγκάαννν… κι άλλο που δεν ήξερα..) και έσκασα επί πλέον ταρίφα 10 ευρουδάκια για να ταξιδέψω..
Στα λοιπά: ΔΕΝ αμφισβητώ την αύξηση εξόδων των λεωφορειούχων… έστω και εάν τα πετρελαιοειδή, λόγω συγκυριών ΟΠΕΚ κλπ πάνε προς ιστορικό πάτο, έναντι της πρόσφατης αισχροκέρδειας…
Από την άλλη, εκτός των πανάκριβων σε καυσιμοδιόδια ΙΧ και των “πειρατικών” ταξί, τα ΚΤΕΛ τουλάχιστο προς τα δικά μας μέρη, χωρίς τραίνα, αεροδρόμια κλπ. αποτελούν επιχειρηματικό μονοπώλιο…
Έτσι που λες..
Θ._