Mετά τον πανελλήνιο σάλο που προκλήθηκε από την πληροφορία πως σε αγρυπνία για το Άγιο Παΐσιο τέθηκε σε προσκύνημα ένα κάστανο , ο Ιερός Ναός Αγίου Δημητρίου επανέρχεται με νέα ανακοίνωση στην οποία αναφέρει πως «τις τελευταίες ημέρες δυστυχώς παρατηρήθηκε πληθώρα επικριτικών και υποτιμητικών σχολίων σχετικά με την Αγρυπνία που τελέσθηκε στις 11 Ιουλίου 2017 στον Ιερό Ναό Αγίου Δημητρίου στο Αγρίνιο προς τιμήν του Οσίου και Θεοφόρου Πατρός Παϊσίου του Αγιορείτου, με αποτέλεσμα πολλοί Χριστιανοί να πέσουν εν αγνοία τους θύματα μιας απόπειρας διαπόμπευσης από συγκεκριμένους δημοσιογραφικούς κύκλους τόσο του Αγίου Παϊσίου όσο και του Ι.Ν. Αγίου Δημητρίου Αγρινίου».
Ο Ιερός Ναός Αγίου Δημητρίου διευκρινίζει τα εξής:
– Στην πρόσκληση του Ναού για την Αγρυπνία, η οποία δημοσιεύθηκε στις 8/7/2017, δεν υπήρχε καμία αναφορά ότι θα εκτίθετο κανένα κάστανο και μάλιστα προς προσκύνηση. Συνεπώς οι πιστοί δεν προσήλθαν για να προσκυνήσουν ένα κάστανο αλλά για να συμμετάσχουν στην Αγρυπνία και να τιμήσουν τον Όσιο Παΐσιο τον Αγιορίτη.
– Το κάστανο είχε δοθεί μαζί με άλλα ως ευλογία σε ομάδα φοιτητών από τον Όσιο Παΐσιο τον Οκτώβριο του 1990. Ουδέποτε είχε δημιουργηθεί έως σήμερα κανένα ζήτημα, παρότι πολλοί άνθρωποι το έχουν δει πάρα πολλές φορές στο παρελθόν. Άλλωστε, το μνημονεύει και ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Αιτωλίας και Ακαρνανίας κ.κ. Κοσμάς σε παλαιότερο πόνημά του για τον Όσιο Παΐσιο.
– Η Αγρυπνία τελέσθηκε υπαιθρίως, δίπλα στον πλάτανο όπου ο Άγιος Ιωάννης ο Βραχωρίτης μαρτύρησε. Κάτω από αυτόν τον πλάτανο, ο Όσιος Παΐσιος, ως στρατιώτης στο Αγρίνιο, καθόταν σχεδόν κάθε απόγευμα και προσευχόταν, όπως ο ίδιος πληροφορούσε προσκυνητές στο Άγιο Όρος που τον επισκέπτονταν, με καταγωγή από το Αγρίνιο.
– Τα κύρια εκθέματα καθ’ όλη τη διάρκεια της Αγρυπνίας τα οποία εκτέθηκαν για προσκύνηση ήταν η εικόνα του Οσίου Παϊσίου και λείψανο του Αγίου Ιωάννη του Βραχωρίτη, καθόσον εκεί ήταν ο τόπος μαρτυρίου του.
– Στη διάρκεια της Αγρυπνίας, πολλοί άνθρωποι που γνώριζαν την ύπαρξη του κάστανου, αναζήτησαν να το δουν. Έτσι αυτό εκτέθηκε στο τέλος του Εσπερινού (και όχι σε όλη την Αγρυπνία), με σκοπό να δουν οι άνθρωποι ότι παρέμενε αναλλοίωτο, με τον καρπό του να ακούγεται. Ουδέποτε ειπώθηκε ή γράφτηκε σε ανακοίνωση ότι το κάστανο είναι ιερό ή θαυματουργό.
– Κανείς από τους χιλιάδες παρισταμένους στην Αγρυπνία δεν εξέφρασε καμία αντίδραση όταν εκτέθηκε το κάστανο, όπως βεβαίως και ποτέ δεν είχε συμβεί όλες τις άλλες φορές στο παρελθόν που αυτό είχε παρουσιασθεί σε κύκλους, κατηχητικά, χριστιανικά μαθήματα ή ομιλίες στον Ι.Ν. Αγίου Δημητρίου Αγρινίου.
Στην ανακοίνωση του, μεταξύ άλλων, καταλήγει αναφέροντας τα εξής: «Ενημερώνουμε όλο το χριστεπώνυμο πλήρωμα ότι ο Ιερός Ναός Αγίου Δημητρίου ουδέποτε παρουσίασε το κάστανο προς «άγρα πιστών» ή προς λατρεία του αλλά το παρουσίασε απλώς για να φανεί ότι δεν έχει αλλοιωθεί μετά από τόσα χρόνια. Το εξέθεσε μάλιστα όχι σε όλη την Αγρυπνία αλλά μόνο στο τέλος του Εσπερινού και μόνο κατόπιν απαίτησης ανθρώπων που ήθελαν να το δουν. Συνεπώς το κάστανο σε καμία περίπτωση δεν ήταν η αιτία του δημιουργηθέντος ζητήματος αλλά χρησιμοποιήθηκε από συγκεκριμένους δημοσιογραφικούς κύκλους ώστε να εγερθεί ζήτημα και να χλευαστεί η μνήμη του Αγίου Παϊσίου, με αποτέλεσμα πολλοί Χριστιανοί δυστυχώς να πέσουν εν αγνοία τους θύματα παραπλάνησης με απόπειρα διαπόμπευσης τόσο του Αγίου Παϊσίου όσο και του Ι.Ν. Αγίου Δημητρίου Αγρινίου».
Σημείωση: Στην ανακοίνωση του Ι.Ν.Αγίου Δημητρίου επιφυλάσσονται και χαρακτηρισμοί για μέσα ενημέρωσης και αρθρογράφους. Αυτοί ωστόσο κρίνονται από τους αναγνώστες τους. Θα πρέπει εξάλλου να επισημανθεί πως στην πρώτη ανακοίνωση επι του θέματος αναφέρονται τα εξής: «Κατά την Αγρυπνία, εκτέθηκαν για προσκύνηση η εικόνα του Οσίου Παϊσίου, λείψανα του Αγίου Ιωάννη του Βραχωρίτη και του Οσίου Παϊσίου, καθώς και ένα αντικείμενο, δοσμένο από τον Όσιο Παΐσιο: τον Οκτώβριο του 1990, ο Γέροντας Παΐσιος είχε δώσει ως ευλογία βρασμένα κάστανα σε μια ομάδα φοιτητών που τον είχε επισκεφθεί. Ένας εκ των φοιτητών, ο οποίος τυγχάνει να είναι και ο ένας εκ των δύο Ιερέων που τέλεσαν την Αγρυπνία, φύλαξε το βρασμένο κάστανο που πήρε, το οποίο έως σήμερα, 27 χρόνια μετά, παραμένει κατά θαυμαστό τρόπο, αναλλοίωτο, ενώ ακούγεται ακόμη και ο καρπός μέσα σε αυτό. Έτσι, ακόμη και εκείνο το απλό γεγονός μαρτύρησε σε βάθος χρόνου, τη συνεχή παρουσία του Θεού, την οποία δυστυχώς κάποιοι, όχι μόνο την αρνούνται αλλά φθάνουν ακόμη και να εμπαίζουν».
Επιτρέπεται, έστω και εκ παραδρομής, δηλαδή στον αναγνώστη της ο συμπέρασμα πως και το κάστανο τέθηκε σε προσκύνημα.
2 Σχόλια
Αν έχω καταλάβει το επιχείρημα του Αη Δημήτρη είναι ότι δεν έγινε λατρεία κάστανου,ότι δεν το προσκύνησαν οι πιστοί.Καλά όταν πάνω σε ένα τραπέζι είναι μια εικόνα,λείψανα κι ένα κάστανο ο κόσμος κάνει τον σταυρό του και λέει “εξαιρείται το κάστανο”;
Δεν παραυρέθηκες λεπτέ παπά για να γνωρίζεις, Το πλήθος γνωρίζει. Μαθαίνουμε και οι νεώτεροι γιατί πολεμάτε τόσο την Εκκλησία. Εμεί ς που είμασταν εκεί ξέρουμε και έχουμε άποψη και για τα σχόλια όσων προσπαθούν να δημιουργήσουν μια άποψη. Πλέον η προπαγάνδα επιρεάζει λίγους. Αν όμως είσαι πολύ λεπτός έχουμε και τα συσίτια. Έχει και η Εκκλησία φαγητό, όχι όμως απ΄αυτό ¨τρώς¨απο άλλους.