Νέες εξελίξεις και πλοία από Ρέθυμνο και Ηράκλειο προμηνύονται όσον αφορούν τις ακτοπλοϊκές γραμμές Κρήτης, Κυκλάδων, και Πειραιά.
Νέα πλοία έρχονται να εξυπηρετήσουν το Αιγαίο και παλαιότερα θα αλλάξουν προορισμούς με την νέα θερινή σεζόν, προωθώντας έτσι τον ευγενή, αλλά και υψηλού επιπέδου ανταγωνισμό στο χώρο της ακτοπλοϊκής μετάβασης και κίνησης.
Ο όμιλος Attica Group έχει ήδη καλύψει τις πρωταρχικές ακτοπλοϊκές διαδρομές από το λιμάνι του Πειραιά σε όλο το Αιγαίο, έχοντας εξασφαλίσει επιτυχώς την ασφαλή μετακίνηση και εξυπηρέτηση των επιβατών προς τους αντίστοιχους προορισμούς. Ειδικά μετά την εξαγορά της ANEK Lines, γεγονός που εξετάζεται σύμφωνα με το πρωτόκολλο της Επιτροπής Ανταγωνισμού. Πάραυτα, τα βλέμματα πέφτουν στην ομαλή λειτουργία της νέας θερινής σεζόν και φυσικά στα αντίστοιχα πλοία που φέρουν το βάρος της υψηλής ακτοπλοϊκής κινητικότητας για τους πιο απαιτητικούς μήνες του χρόνου.
Σύμφωνα με το αντίστοιχο ρεπορτάζ στο ot.gr, στις δύο πιο πρόσφατες συνεδριάσεις του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (ΣΑΣ), κεντρικό σημείο αναφοράς και ενδιαφέροντος για τις ακτοπλοϊκές εταιρείες, αποτέλεσαν τα δρομολόγια από Πειραιά και Κρήτη προς δυτικές και ανατολικές Κυκλάδες.
Υπάρχει μια νέα τάση σύμφωνα με την οποία η ακτοπλοϊκή μετάβαση και μετακίνηση ανάμεσα σε Κρήτη, Κυκλάδες και Πειραιά αποκτά νέο χαρακτήρα. Μέχρι πρόσφατα, η συχνότητα δρομολογίων κατά την διάρκεια του χρόνου εξαρτώταν πλήρως από την τάση της εποχής, πλέον όμως φαίνεται να αποκτά ένα πιο μόνιμο χαρακτήρα που δεν περιορίζεται σε συγκεκριμένους μήνες μέσα στο χρόνο. Η τάση αυτή ισχυροποιείται από παραδείγματα όπως αιτήματα κατοίκων της Μήλου για αύξηση δρομολογίων κατά την διάρκεια του χειμώνα ανάμεσα στο νησί, τον Πειραιά και την Κρήτη.
Με γνώμονα το νέο αυτό ρεύμα, Ρέθυμνο και Ηράκλειο δραστηριοποιούνται ως λιμάνια αναχώρησης πλοίων για Πειραιά και Κυκλάδες και οι ακτοπλοϊκές εταιρείες Seajets, Fast Ferries, Minoan Lines, και Horizon Sea Lines Panellenic Lines, αναμένονται να ανταγωνιστούν έντονα σε αυτές τις γραμμές πλεύσης.
Συγκεκριμένα, η Fast Ferries θα διαθέσει φέτος, το ταχύπλοο πλοίο της Thunder στην γραμμή Ηράκλειο – Σαντορίνη – Ίος – Πάρος – Μύκονος – Σύρος – Πειραιάς, αλλά και Πειραιάς – Σύρος – Μύκονος – Πάρος – Ίος – Σαντορίνη – Ηράκλειο, αντί σε αυτή της γραμμής Πειραιάς – Σύρος – Μύκονος – Νάξος – Μύκονος – Σύρος – Πειραιάς.
Το Santorini Palace της Minoan Lines, θα λειτουργήσει «συμπληρωματικά» με το Thunder, το οποίο μέχρι τώρα εκτελούσε δρομολόγια στην γραμμή Πειραιάς – Σύρος – Μύκονος – Πάρος – Νάξος – Σαντορίνη – Ηράκλειο – Σαντορίνη – Νάξος – Πάρος – Μύκονος – Σύρος – Πειραιάς. Όταν το πλοίο Thunder θα εκτελεί το δρομολόγιο από Πειραιά προς Ηράκλειο, τότε το Santorini Palace θα εκτελεί το αντίστροφο δρομολόγιο, από Ηράκλειο προς Κυκλάδες και Πειραιά.
Αντίστοιχα, η εταιρεία SeaJets, με επίσης αξιόλογη παρουσία στην γραμμή αυτή, διαθέτει το Power Jet στο δρομολόγιο Ηράκλειο – Σαντορίνη – Ίος – Νάξος – Μύκονος – Πάρος – Νάξος – Ίος – Σαντορίνη – Ηράκλειο, αλλά και το πλοίο της Naxos Jet, με εναλλακτική προσθήκη το λιμάνι του Ρεθύμνου. Επιπροσθέτως, το Rapidlink Jet χρησιμοποιείται στην γραμμή Ρέθυμνο – Σαντορίνη – Ρέθυμνο, αντί για αυτή του Πειραιάς – Μήλος – Φολέγανδρος – Ίος – Σαντορίνη – Ίος – Φολέγανδρος – Μήλος – Σίφνος – Πειραιάς.
Επίσης, το πλοίο Santa Irini της Horizon Sea Lines Shipping Panellenic Lines μπαίνει στην ακτοπλοϊκή γραμμή Ηράκλειο – Σαντορίνη.
Νέα πλοία
Το Santa Irini αγοράστηκε στα μέσα του περασμένου Μαΐου και αποτελεί ένα από 3 νέα πλοία που ενσωματώθηκαν φέτος στην ομάδα της Horizon Sea Lines Shipping Panellenic Lines. Το πλοίο ναυπηγήθηκε το 1997 και έπειτα από τις απαραίτητες μετασκευές, είναι πλέον έτοιμο να μπει στη μάχη με χωρητικότητα 750 επιβάτες και 180 αυτοκίνητα. Ενώ έχει ήδη εκτελέσει κάποια εκδρομικά δρομολόγια από τον περασμένο Αύγουστο, η φετινή θερινή σεζόν θα αποτελέσει την επίσημη έναρξη του στην ακτοπλοϊκή μετάβαση με λειτουργία στο Αιγαίο κατά την διάρκεια την θερινής σεζόν.
Νέο πλοίο που θα χρησιμοποιοήσουν οι ακτοπλοϊκές εταιρίες σε δρομολόγια των Δυτικών Κυκλάδων, αποτελεί και το επιβατηγό – οχηματαγωγό Color Vicking που αποκτήθηκε πρόσφατα από την εταιρεία Seajets, και μέχρι τώρα διεξήγαγε δρομολόγια μεταξύ των Sandefjord και Strömstad της Νορβηγίας. Το Color Vicking κατασκευάστηκε το 1985 με μήκος 134 μέτρα, πλάτος 24,6 μέτρα, βύθισμα 5,65 μέτρα, και ταχύτητα πλεύσης έως και 19,5 κόμβους, ενώ μπορεί να φιλοξενήσει 1.720 επιβάτες και 170 αυτοκίνητα.
Τέλος, η Golden Star Ferries με την νέα της προσθήκη Andros Queen, αναμένεται να ταράξει τα νερά, αφού ξεκινάει επίσημα τα ακτοπλοϊκά του δρομολόγια αυτό τον Απρίλιο, με κύρια δραστηριότητα σε Ραφήνα – Κυκλάδες. Το πλοίο αποκτήθηκε τον Μάρτιο του 2022 από την Ιαπωνία, και έμεινε στο Πέραμα για τις απαραίτητες μετατροπές υψηλού επιπέδου. Μετά τις επισκευές και εργασίες, και πλέον από τον Ιανουάριο, το Andros Queen αποτελεί ένα πολυτελές πλοίο με χωρητικότητα 1.400 επιβάτες – 106 κλίνες και 380 αυτοκίνητα ή 70 φορτηγά, ενώ η ταχύτητα πλεύσης φτάνει αυτή των 21,5 κόμβων. Πιο συγκεκριμένα το πλοίο θα χρησιμοποιηθεί για απογευματινά δρομολόγια για Ραφήνα – Άνδρο – Τήνο – Μύκονο.