Σάββατο, 31 Οκτωβρίου, 2020

“Νέος δρόμος Αγρινίου – Καρπενησίου: Η οδυνηρή εμπειρία των κατοίκων της Καμαρούλας”

4214“Νέος δρόμος Αγρινίου – Καρπενησίου: Η οδυνηρή εμπειρία των κατοίκων της Καμαρούλας” τιτλοφορείται επιστολή κατοίκου της Καμαρούλας σχετικά με τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι κάτοικοι του χωριού εξαιτίας της χάραξης του δρόμου. Ενημερώνει μάλιστα πως χθες έγινε συνάντηση με εκπροσώπους της εταιρείας. Αναλυτικά η επιστολή:

Όταν γίνεται ένα δημόσιο έργο ο δήμος πρέπει να ενημερώνει έγκαιρα τους δημότες κι όλοι μαζί να λαμβάνουν τα μέτρα τους γιατί κατά τον σχεδιασμό του έργου όχι μόνο δεν υπολογίζονται οι τοπικές ανάγκες, αλλά καταστρέφονται ακόμη και υπάρχουσες, λειτουργικές υποδομές.

Στην περίπτωση του υπό κατασκευή δρόμου Αγρινίου – Καρπενησίου, στο κομμάτι που διέρχεται από την Καμαρούλα, τίποτα από τα παραπάνω δεν έγινε και -σχεδόν κατόπιν εορτής- οι κάτοικοι διαπιστώνουν με θλίψη ότι αποκόπτονται από το περιβάλλον τους! Και τώρα τρέχουν και δεν φτάνουν.

Ενδεικτικό της διαμορφωθείσας κατάστασης είναι το γεγονός ότι σε απόσταση τριών χιλιομέτρων εκατέροθεν του χωριού δεν προβλέπεται κατασκευή παραδρόμων και διαβάσεων, ενώ αχρηστεύονται και οι υφιστάμενες, κάτι που πρακτικά σημαίνει ότι η ζωή των κατοίκων δυσκολεύει αφάνταστα, καθώς εφεξής θα πρέπει να διανύουν τεράστιες αποστάσεις για να φτάσουν στα χωράφια και τα κτήματά τους, ακόμη και στα σπίτια τους. Δεν λείπουν μάλιστα και οι περιπτώσεις που η πρόσβαση καθίσταται δυνατή μόνο… δια αέρος!

Η αποκοπή από το περιβάλλον δεν είναι το μόνο τίμημα που καλούνται να πληρώσουν οι κάτοικοι της Καμαρούλας λόγω ελλειπούς πληροφόρησης σχετικά με την κατασκευή του αυτοκινητοδρόμου και καθυστερημένης αντίδρασης. Πολλοί είναι αυτοί που έχουν ήδη απωλέσει οριστικά μέρος της περιουσίας τους από τις απαλλοτριώσεις.

Οι παραπάνω διαπιστώσεις προέκυψαν κατά τη συνάντηση που είχαν σήμερα Τετάρτη, 15 Ιουνίου 2016, κάτοικοι του χωριού με εκπρόσωπο της εταιρείας που έχει αναλάβει την κατασκευή του έργου. Μια συνάντηση από την οποία απουσίαζαν για μία ακόμη φορά οι κοινοτικές και δημοτικές αρχές.

Ο εκπρόσωπος της εταιρείας κατέστησε σαφές ότι στο εγκριθέν από την Ευρωπαϊκή Ένωση σχέδιο του έργου δεν προβλέπεται η κατασκευή παραδρόμων και διαβάσεων, κάτι που ζήτησε με παρέμβασή της στο υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων και η ίδια η εταιρεία, προκειμένου να απορροφήσσει και τα κονδύλια απροβλέπτων, ίσως και επειδή διαπίστωσε τα… αδιέξοδα των κατοίκων.

Το υπουργείο, όμως, δεν αποδέχθηκε την εισήγηση της εταιρείας καθώς δεν υπήρξε καμιά αντίδραση από τις δημοτικές αρχές από τους κατοίκους και τώρα οι τελευταίοι αγωνίζονται να κερδίσουν τον χαμένο χρόνο και να περισώσουν ότι σώζεται, με υποβολή προτάσεων και ενστάσεων, συλλογή υπογραφών, πραγματοποίηση παραστάσεων διαμαρτυρίας και «ξύπνημα» των δημοτικών αρχών. Δεν λείπουν και οι φωνές που προτείνουν προσφυγή στους πολιτικούς του νομού, «όπως έχουν κάνει κάτοικοι άλλων κομματιών του αυτοκινητοδρόμου, με θεαματικά αποτελέσματα».

Τώρα πλέον οι κάτοικοι της Καμαρούλας έχουν εμπεδώσει ότι η ανάπτυξη δεν έρχεται μόνη και αλίμονο σε αυτόν που δεν προετοιμάζεται έγκαιρα να αντιμετωπίσει τις καταστροφικές παρενέργειές της. Εκείνο, όμως, που τους έχει δημιουργήσει έντονη αλγεινή εντύπωση, είναι ο τρόπος που σχεδιάζονται τα μεγάλα έργα, χωρίς να λαμβάνουν υπόψη τις τοπικές ανάγκες και καταστρέφοντας υπάρχουσες υποδομές.

Α. Π.

Θέματα που ενδιαφέρουν

3 Σχόλια

  1. rap

    Στο ίδιο έργο θεατές. Ενας μελετητής που έφτιαξε μία ελειπή μελέτη (εσκεμένα). Ενας ανύπαρκτος δήμος που δεν ενημερώνει τους πολίτες. Ένα υπουργείο που παρέλεβε μία μπου…………μελέτη. Και στο τέλος ένας εργολάβος που προσπαθεί να αρπάξει μερικά εκατομύρια απρόβλεπτα. Και μετά αυτό το λέμε έργο. Αίσχος.

  2. A.D.

    ΓΙΑ ΚΑΤΙ ΤΕΤΟΙΕΣ ΠΕΡΙΠΤΩΣΕΙΣ ,Κ.Κ. ΚΑΤΟΙΚΟΙ ΤΗΣ ΚΑΜΑΡΟΥΛΑΣ , ΥΠΑΡΧΕΙ ΤΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΤΗΣ ΕΠΙΚΡΑΤΕΙΑΣ ΣΤΟ ΟΠΟΙΟ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΕΙΧΕ ΚΑΠΟΙΟΣ ΑΠΟ ΕΣΑΣ ΠΡΟΣΦΥΓΕΙ, ΩΣΤΕ ΝΑ ΠΡΟΛΑΒΕΙ ΑΥΤΟ ΤΟ ΕΚΤΡΩΜΑ-ΕΡΓΟ ΠΟΥ ΟΙ ΣΥΝΤΑΚΤΕΣ ΤΩΝ ΤΟΠΙΚΟΩΝ BLOGS ΑΠΟΚΑΛΟΥΝ ΕΠΑΡΧΙΑΚΗ ΟΔΟ ΑΓΡΙΝΙΟΥ-ΑΓ.ΒΛΑΣΙΟΥ.
    ΕΝΝΟΕΙΤΑΙ ΠΩΣ ΟΙ ΔΙΚΕΣ ΣΑΣ ΑΠΟΨΕΙΣ ΔΕΝ ΘΑ ΑΚΟΥΓΟΝΤΟΥΣΑΝ. ΤΟ ΣΚΕΠΤΙΚΟ ΕΙΝΑΙ ΠΩΣ ΝΑ ΚΑΝΕΙ ΤΗΝ ΑΡΠΑΧΤΗ ΤΟΥ Ο ΕΡΓΟΛΑΒΟΣ ΚΑΙ ΤΑΥΤΟΧΡΟΝΑ ΝΑ ΠΕΙΣΤΟΥΝ ΤΑ ΚΟΡΟΙΔΑ ΤΩΝ ΓΥΡΩ ΠΕΡΙΟΧΩΝ ΟΤΙ ΑΥΤΟ ΤΟ ΕΡΓΟ ΕΙΝΑΙ ΠΡΟΣ ΣΥΜΦΕΡΟΝ ΤΟΥΣ ΚΑΙ ΘΑ ΟΦΕΛΗΣΕΙ ΤΑ ΜΕΓΙΣΤΑ ΤΗΝ ΠΕΡΙΟΧΗ ΚΑΙ ΤΡΙΧΕΣ…. ΠΑΡΑΛΛΗΛΑ Η ΔΙΠΛΑΝΗ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΑΓ. ΝΙΚΟΛΑΟΥ ΔΕΝ ΕΧΕΙ 15 ΜΕΤΡΑ ΟΔΟΣΤΡΩΜΑ ΣΤΗΝ ΓΕΦΥΡΑ ΠΟΥ ΕΝΩΝΕΙ ΤΟ ΧΩΡΙΟ ΜΕ ΤΗΝ ΥΠΟΛΟΙΠΗ ΕΛΛΑΔΑ, ΚΙ ΟΠΟΙΟΣ ΤΗΝ ΠΕΡΝΑΕΙ ΚΑΝΕΙ ΤΟ ΣΤΑΥΡΟ ΤΟΥ….
    ΑΥΤΟ ΤΟ ΕΡΓΟ ΦΑΙΝΕΤΑΙ ΔΕΝ ΗΤΑΝ ΖΩΤΙΚΗΣ ΣΗΜΑΣΙΑΣ….
    ΕΛΛΑΣ ΤΟ ΜΕΓΑΛΕΙΟ ΣΟΥ.

  3. tsak

    Αυτό το έργο θυμίζει πολύ αρπαχτή ρε παιδάκι μου.
    Η αρπαχτή
    της αρπαχτής
    την αρπαχτή
    ώ αρπαχτή

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.