Οι Nομοθετικές εκκρεμότητες της Παιδείας το 2019
Σ΄ ένα πολυνομοσχέδιο ευρείας ρυθμιστικής λογικής αναμένεται να χωρέσουν πολλά ετερόκλητα νομοθετήματα του Υπουργείου Παιδείας, που αφορούν κρίσιμες και αμφιλεγόμενες μεταβολές στην Εκπαίδευση. Συγκεκριμένα είναι έτοιμα για συζήτηση και ψήφιση από τη Βουλή των Ελλήνων τα εξής ζητήματα:
1)Το νέο σύστημα εισαγωγής στα ΑΕΙ από το 2019-20, με 4 ομάδες προσανατολισμού(Θετικών-Οικονομικών-Ανθρωπιστικών-Υγείας) και ελεύθερη πρόσβαση σε Σχολές με χαμηλή ζήτηση.
2)Αλλαγές στις ενδοσχολικές εξετάσεις στο Λύκειο, από φέτος 2018-19, όπου μειώνονται τα γραπτώς εξεταζόμενα μαθήματα στην Α΄ Τάξη από 13 σε 8, στη Β’ από 16 σε 6 και στη Γ΄ σε 4(στη Γ΄ ίσχυσε από πέρυσι, το 2018)
3)Η συγγραφή νέων βιβλίων Κοινωνιολογίας, μετά την αντικατάσταση των Λατινικών στη Θεωρητική Κατεύθυνση Σπουδών.
4)Η αναγνώριση των πτυχίων των λειτουργούντων Κολλεγίων στη χώρα μας.
5)Το νέο σύστημα διορισμού νηπιαγωγών-δασκάλων-καθηγητών, το οποίο προβλέπει ενιαία μοριοδότηση με κριτήρια ακαδημαικά, κοινωνικά και προυπηρεσίας, κατάργηση δε του γραπτού διαγωνισμού από τον ΑΣΕΠ. Αυτό θα εφαρμόζεται και στις προσλήψεις των αναπληρωτών εκπαιδευτικών, επίσης υπάρχουν μεταβατικές διατάξεις για την εξασφάλιση της Παιδαγωγικής Επάρκειας, όσων πτυχιούχων δεν τη διαθέτουν.
6)Αλλαγές στον τρόπο υποχρεωτικής επιμόρφωσης του εκπαιδευτικού προσωπικού.
7)Συγχωνεύσεις Πανεπιστημίων, ένταξη περιφερειακών ΤΕΙ σε μεγάλα ΑΕΙ, καθώς και ίδρυση νέων Σχολών, όπως η προαναγγελθείσα Νομική Πατρών που έχει προκαλέσει έντονες αντιδράσεις σε μερίδα του νομικού κλάδου(δικηγορικοί σύλλογοι, καθηγητές Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου, κ. ά.).
8)Συμφωνία Υπουργείου Παιδείας-Ορθόδοξης Εκκλησίας της Ελλάδος για την αξιοποίηση της εκκλησιαστικής περιουσίας και για το λεπτό θέμα του μισθολογίου των κληρικών.
Τα εκπαιδευτικά ζητήματα αποτελούν πάντα πεδίο τεράστιας αντιπαράθεσης στην πολιτική-κοινωνική-κοινοβουλευτική μας ιστορία, η απουσία δε της απαραίτητης συναίνεσης είναι από τις βασικές αιτίες των συχνών εκπαιδευτικών αλλαγών και μιας γενικότερης δυσπιστίας για την ορθολογική αντιμετώπιση της Παιδείας από την εκάστοτε κυβερνητική εξουσία.
*panagd@otenet.gr(Mαθηματικός-ΦΠΨ-MΔΕ Φιλοσοφίας)