Iστορική ημέρα για την Αιτωλοακαρνανία. Σε κυκλοφορία τα 149 από τα 196 χιλιόμετρα της Ιόνιας Οδού
Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστος Σπίρτζης παρέδωσε σήμερα το μεσημέρι στην κυκλοφορία τη σήραγγα στην περιοχή του όρους Κλόκοβα και το οδικό τμήμα του αυτοκινητοδρόμου «Ιόνια Οδός», που εκτείνεται μέχρι το Κεφαλόβρυσο, συνολικού μήκους 37 χιλιομέτρων. Η επίσημη παράδοση στην κυκλοφορία της Ιονίας Οδού θα γίνει από τον Πρωθυπουργό γύρω στην Πρωτομαγιά.
Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, έχοντας τη βούληση να εξασφαλιστεί η όσο το δυνατόν ασφαλέστερη μετακίνηση των πολιτών ενόψει του Πάσχα, παρέδωσε στην κυκλοφορία το προαναφερθέν τμήμα, το οποίο συμπεριλαμβάνει και το μεγαλύτερο τεχνικό έργο της Ιόνιας Οδού, τη δίδυμη σήραγγα στην περιοχή του όρους Κλόκοβα, που βρίσκεται στο Αντίρριο του νομού Αιτωλοακαρνανίας και παραδόθηκε σε χρόνο ρεκόρ.
Κατά συνέπεια, το ταξίδι από την περιοχή της Κλόκοβας έως την Αμφιλοχία θα διαρκεί περίπου 45 λεπτά αντί της μίας ώρας και 15 λεπτών. Επιπροσθέτως, μαζί με το οδικό τμήμα της Ιόνιας οδού Φιλιππιάδα (περιοχή Καμπής) – Πέρδικα Ιωαννίνων που δόθηκε στην κυκλοφορία τον περασμένο Φεβρουάριο από τον κ. Σπίρτζη, ουσιαστικά θέτει σε κυκλοφορία από σήμερα, τα 149χιλιόμετα από τα 196 χιλιόμετρα, που είναι το σύνολο του αυτοκινητοδρόμου Ιόνια Οδός.
Η λιτή εκδήλωση σήμερα έλαβε χώρα παρουσία της περιφερειακής αρχής, δημάρχων και βουλευτών καθώς και του Γενικού Γραμματέα Δημοσίων Έργων Γιώργου Δέδε.
«Στις περιοχές της Δυτικής Ελλάδας και της Ηπείρου, που βρίσκονταν για χρόνια στην απομόνωση, θα μετακινηθεί το κέντρο βάρους της ανάπτυξης της χώρας μας», τόνισε ο υπουργός Υποδομών, Χρήστος Σπίρτζης, μιλώντας σήμερα το απόγευμα στην Κλόκοβα, κατά τη διάρκεια της τελετής παράδοσης στην κυκλοφορία της σήραγγας και οδικού τμήματος της Ιόνιας Οδού μέχρι το Κεφαλόβρυσο. Όπως εξήγησε, «αυτό θα επιτευχθεί με τους νέους αυτοκινητόδρομους, την ολοκλήρωση της νέας γενιάς των έργων υποδομής και τις υπόλοιπες υποδομές που έχουμε προγραμματίσει».
Αναφερόμενος στο έργο, είπε ότι «μετά τη χθεσινή παράδοση στην κυκλοφορία από τον πρωθυπουργό του αυτοκινητόδρομου Κορίνθου – Πατρών, δίνεται σήμερα στην κυκλοφορία μία μεγάλη σήραγγα, και ένα μεγάλο κομμάτι της “Ιόνιας Οδού”, προκειμένου να διευκολυνθούν οι συμπολίτες μας στις μετακινήσεις τους». Όσον αφορά στην επίσημη παράδοση της «Ιόνιας Οδού» στην κυκλοφορία, αυτή, σύμφωνα με τον κ. Σπίρτζη, θα γίνει από τον πρωθυπουργό, γύρω στην Πρωτομαγιά.
Συνεχίζοντας, ο υπουργός τόνισε «θα ήθελα να δώσω πραγματικά συγχαρητήρια στους συντελεστές του έργου, διότι αυτές οι σήραγγες έπρεπε με βάση το συμφωνημένο χρονοδιάγραμμα, να παραδοθούν τον Αύγουστο» και συμπλήρωσε: «ήταν πραγματικά μία υπερπροσπάθεια σε ένα πάρα πολύ δύσκολο κομμάτι του έργου στις σήραγγες της Κλόκοβας. Κατάφεραν να φτιάξουν και τη σήραγγα της Ρίζας και να είναι έτοιμη, αλλά κάποιοι λειτουργοί από το δικαστικό σώμα δεν έτρεξαν τόσο γρήγορα, όσο έτρεξε ο τεχνικός κόσμος. ‘Αρα το κομμάτι του αυτοκινητόδρομου μεταξύ των δύο σηράγγων δεν είναι έτοιμο, λόγω της καθυστέρησης των απαλλοτριώσεων. Όμως με την τεχνική προσθήκη που έγινε, θα δοθεί η μεγάλη σήραγγα στους πολίτες πολλούς μήνες νωρίτερα, ώστε να μπορέσουν να χρησιμοποιήσουν το δρόμο και οι Αιτωλοακαρνάνες και οι Ηπειρώτες και μέρος των Επτανήσιών».
Ακόμη, ο Χρήστος Σπίρτζης είπε ότι «το έργο είναι πραγματικά αξιοζήλευτο, αλλά θέλει συμπλήρωση, διότι δεν έχουν προβλεφθεί οι απαραίτητες συνδέσεις με μεγάλα αστικά κέντρα της περιοχής, όπως το Αγρίνιο και η Πρέβεζα». Όμως όπως πρόσθεσε, «αυτές θα γίνουν, διότι το υπουργείο και οι υπηρεσίες έχουν προχωρήσει τις προετοιμασίες».
Επίσης, ανέφερε ότι «θα γίνουν τα απαραίτητα συμπληρωματικά αντιπλημμυρικά έργα και στο Μεσολόγγι και σε περιοχές της σήραγγας, για να μην έχουν οι πόλεις και οι οικισμοί τα γνωστά προβλήματα και τις καταστροφές».
Στη συνέχεια ο Χρήστος Σπίρτζης ανακοίνωσε ότι «επιτέλους ωρίμασε και ξεκόλλησαν τα δύο από τέσσερα τμήματα της “Παραϊόνιας” Οδού και προετοιμαζόμαστε για τον διαγωνισμό “σκούπα”, προκειμένου να γίνει και αυτό το έργο που έχει ταλαιπωρήσει τους κατοίκους πάρα πολλά χρόνια, ενώ τα υπόλοιπα έργα υποδομής τα έχουμε ήδη συνεννοηθεί».
Σε αυτό το σημείο, ο Χρήστος Σπίρτζης τόνισε «θέλω να επαναλάβω πως τα έργα δεν είναι καμιάς κυβέρνησης, κανενός υπουργού, περιφερειάρχη, δημάρχου, αλλά είναι του ελληνικού λαού που τα πληρώνει» και πρόσθεσε «εμείς κρινόμαστε για την αποτελεσματικότητα, τη διαφάνεια και το κόστος των έργων, και πιστεύω ότι αυτά δεν έχουν να κάνουν μόνο με έναν άνθρωπο, αλλά με όλη την ομάδα των ανθρώπων, που εμπλέκονται στον τρόπο παραγωγής των έργων στη χώρα μας».
Καταλήγοντας, ο υπουργός Υποδομών σημείωσε ότι «η περιοχή έχει ένα καταπληκτικό στελεχιακό δυναμικό και σε πολιτικό επίπεδο και στον τεχνικό κόσμο, οπότε είναι και ώριμη να σηκώσει το βάρος της παραγωγικής ανασυγκρότησης της χώρας σε μια άλλη λογική, από αυτή που είχαμε ζήσει μέχρι σήμερα».
Τα τεχνικά χαρακτηριστικά του οδικού τμήματος που παραδόθηκε σήμερα.
Το υπό παράδοση τμήμα ξεκινά από το 11ο χλμ. της Ιόνιας Οδού και την είσοδο στη σήραγγα της Κλόκοβας και φτάνει έως την παράκαμψη Αγρινίου όπου ενώνεται με το τμήμα «Παράκαμψη Αγρινίου (Α/Κ Κεφαλόβρυσο 48ο χλμ.) έως Α/Κ Αμφιλοχίας (107ο χλμ.) που είναι ήδη σε κυκλοφορία. (παράδοση Δεκέμβριος 2016) δημιουργώντας ένα ενιαίο και ασφαλή αυτοκινητόδρομο μήκους 97 χιλιομέτρων.
Το μεγαλύτερο τεχνικό έργο της Ιόνιας Οδού είναι η δίδυμη σήραγγα στην περιοχή του όρους Κλόκοβα, πλησίον του χωριού Ρίζα, στο Αντίρριο του Ν. Αιτωλοακαρνανίας, μήκους 2.906 μέτρων ο αριστερός και 2.925 μέτρων ο δεξιός κλάδος.
Η έναρξη των εργασιών της διάνοιξης ξεκίνησαν τον Μάιο του 2015 και εντός 13 μηνών, τον Ιούνιο του 2016 επιτεύχθηκε η πλήρης διάνοιξη (Α΄ και Β΄ Φάση) και των δύο κατευθύνσεων, που αποτελεί χρόνο ρεκόρ.
Το οδικό τμήμα που παραδόθηκε σήμερα διαθέτει 1 ανισόπεδο κόμβο (Μεσολογγίου) και 1 Ημικόμβο (Ευηνοχωρίου), και στα σημαντικότερα τεχνικά χαρακτηριστικά του περιλαμβάνονται:
- 4 γέφυρες με σημαντικότερη και μεγαλύτερη σε μήκος τη Γέφυρα Ευήνου ποταμού (μήκος 260μ. και ύψος βάθρων 35μ.)
- 2 δίδυμες σήραγγες: Κενταύρου Νέσσου (Κλόκοβας) με συνολικό μήκος 2.900μ. και Καλυδώνας με συνολικό μήκος 1.240μ.
- 11 Άνω & 24 Κάτω διαβάσεις
- 1 Cut & Cover μήκους 97μ.
- 98 οχετοί