Πέμπτη 23 Ιουνίου – Τετάρτη 29 Ιουνίου 2016
Το 1ο Γυμνάσιο Μεσολογγίου, “Παλαμαϊκή Σχολή”, συνεχίζοντας την προσπάθειά του για μορφωτική και κοινωνική πρόοδο των μαθητών του, κατά τη σχολική χρονιά 2015-2016 πραγματοποίησε 7ήμερη εκπαιδευτική επίσκεψη στη Ν. Ιταλία μετά από πρόσκληση της Ελληνόφωνης Κοινότητας του Castrignano de’ Greci. Συμμετείχαν 23 μαθητές/τριες, οι οποίοι διδάχτηκαν τα Γαλλικά ως δεύτερη ξένη γλώσσα και οι εκπαιδευτικοί Ζαχαράτου Μαριάνθη ΠΕ11, Τσώλου Σταυρούλα ΠΕ05, Τσάτσος Γεώργιος ΠΕ08 και Μαυρίδου Δέσποινα ΠΕ12 08.
Η ομάδα των μαθητών/τριών ξεκίνησε το οδοιπορικό της στη Ν. Ιταλία από το Μπάρι και διασχίζοντας τα Απέννινα όρη έφτασε στη Νάπολη όπου επισκέφθηκε και ξεναγήθηκε στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο της πόλης που φιλοξενεί μία από τις καλύτερες συλλογές στον κόσμο ελληνορωμαϊκών αντικειμένων, συμπεριλαμβανομένων των θησαυρών από την Πομπηία, την Πλατεία του Λαού, τη Στοά του Ουμπέρτο Β’, το Κάστρο του Αυγού, το ιστορικό κέντρο, το Μουσείο Cappella Sansevero.
Στη συνέχεια επισκέφθηκε και ξεναγήθηκε στην Πομπηία, το Σαλέρνο, το Αμάλφι- όπου με πολύ ενδιαφέρον ξεναγήθηκε στο Μουσείο χαρτιού- την Ποσειδωνία, την Ματέρα και τους βράχους της που συμπεριλαμβάνονται στα Μνημεία Παγκόσμιας Κληρονομιάς της UNESCO.
Έπειτα κατευθύνθηκε στην πρωτεύουσα της Απουλίας, την όμορφη πόλη του Λέτσε (Φλωρεντία του Νότου) όπου ξεναγήθηκε στο ιστορικό κέντρο της, με τα κτίρια σε ρυθμό μπαρόκ και ροκοκό από πέτρα λετσέζε, την πλατεία Σαντ Ορόντζο, όπου στο κέντρο υπάρχει η περίφημη κολώνα του προστάτη Αγίου της πόλης, το ρωμαϊκό αμφιθέατρο, την εκκλησία Σάντα Κρότσε, την θαυμαστή Cattedrale, το παλάτσο ντελ Σέτζιο, το θέατρο Πεζιέλο, την πόρτα Νάπολη και το Κάστρο του Καρόλου του Ε’.
Από εκεί επισκέφθηκε τα ελληνόφωνα χωριά της Ελλάδας του Σαλέντο (Grecia Salentina), στην περιοχή της Μεγάλης Ελλάδας, την Καλημέρα, το Castrignano de’ Greci, όπου της έγινε θερμή υποδοχή και τελετή από το Δήμαρχο, δημοτικούς συμβούλους, τη διευθύντρια του σχολείου, τον πολιτιστικό σύλλογο και παράγοντες της γκρεκάνικης κοινότητας.
Συνέχισε το οδοιπορικό της στο Οτράντο (αρχαία Υδρούντα) όπου απόλαυσε τοπικές γεύσεις, διασκέδασε στους ρυθμούς της Πίτσικα και επισκέφθηκε την επιβλητική Παναγία των Μαρτύρων και το ιστορικό κέντρο. Επόμενος σταθμός η Στερνατία, όπου εκεί ξεναγήθηκε στο φημισμένο υπόγειο ελαιοτριβείο και την πόρτα Φιλία. Μιλώντας με τους κατοίκους (γκρεκάνους), ιδιαίτερα τους ηλικιωμένους, με έκπληξη παρατήρησε την γλώσσα, την «γκρίκο», που κρατάει μες τους αιώνες τις αρχέγονες ρίζες της από την Ελλάδα και τον διακαή πόθο τους να διατηρήσουν τη γλώσσα τους και τους δεσμούς τους με την Ελλάδα και τους Έλληνες που τους θεωρούν ¨αδέρφια στην καρδιά¨.
Επίσης επισκέφθηκε το μοναδικό στον κόσμο Άλμπερομπέλο, το «χωριό των τρούλων», προστατευμένο από την UNESCO, που πήρε το όνομα του από τις κωνικές στέγες (trulli) των σπιτιών και τέλος ξεναγήθηκε και περιηγήθηκε στο Μπάρι και συγκεκριμένα στην Εκκλησία του Αγ. Νικολάου και στο ιστορικό κέντρο.
Κατά τη διάρκεια της εκδρομής οι μαθητές/τριες συμμετείχαν ενεργά θέτοντας ερωτήσεις και προβληματισμούς.
Σε ερωτηματολόγιο που τους διανεμήθηκε κατά τον πλου της επιστροφής:
• Αναφέρουν την καλή συνεργασία, τις φιλικές σχέσεις, τις γνωριμίες, την απόκτηση νέων φίλων, το ομαδικό πνεύμα, τις αξέχαστες στιγμές χαράς, την ομαλή και ευχάριστη συνύπαρξή τους, την αλληλοκατανόηση, το κέφι και τη διάθεση να μάθουν καινούργια πράγματα.
• Γνώρισαν καινούργιους τόπους, πολιτισμό, ρυθμούς ζωής που τους σύγκριναν με τους δικούς μας, κουλτούρα, γεύσεις και εμπειρίες που θα θυμούνται για πάντα…
• Εντύπωση τους προκάλεσαν οι κάτοικοι των περιοχών που επισκέφθηκαν οι οποίοι ήταν ευγενικοί, απλοί, καλοσυνάτοι με έντονα φιλελληνικά αισθήματα καθώς και η πολυπολιτισμικότητα και η ειρηνική συνύπαρξη.
• Θεωρούν τις πρωτοβουλίες και δραστηριότητες του σχολείου πρωτοποριακές γιατί διευρύνουν τις γνώσεις και τις εμπειρίες τους, καινοτόμες δράσεις και ευκαιρία που δεν προσφέρεται συχνά σε κάθε μαθητή και έχει μεγάλη εκπαιδευτική αξία.
Η καλή διάθεση, το πνεύμα συνεργασίας, η αυξημένη προσοχή και κυρίως η άψογη συμπεριφορά στα πλοία, λεωφορείο, ξενοδοχεία και δημόσιους χώρους, η υπευθυνότητα, η σοβαρότητα και η ευγένεια των μαθητών/τριών υπήρξαν τα στοιχεία εκείνα που επέτρεψαν σε όλους να περάσουν επτά αξέχαστες μέρες!!!
Οι μαθητές/τριες αλλά και το σχολείο γενικότερα δέχτηκαν συγχαρητήρια για τη συμπεριφορά τους από τους ξενοδόχους, τον οδηγό και το συνοδό -ξεναγό του ταξιδιωτικού γραφείου. Εκπροσώπησαν επάξια το σχολείο τους και την πατρίδα τους στο εξωτερικό και έγιναν οι πρεσβευτές τους!