Συνολικό πακέτο αντιπλημμυρικών έργων προετοιμάζει το Υπουργείο Υποδομώνσε για όλες τις παραχωρήσεις. Στόχος είναι να θωρακιστούν οι περιοχές από όπου διέρχονται οι άξονες και που έχουν εμφανιστεί πλημμυρικα φαινόμενα. Σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις το σχετικό ποσό θα φτάσει τα 350εκατ.ευρώ. Για να γίνει αυτό θα πρέπει να ολοκληρωθούν οι μελέτες.
Σύμφωνα με πηγές από το Υπ.ΥΠΟΜΕ, σήμερα έχουν κατατεθεί σε κάποιες περιπτώσεις μελέτες και σε κάποιες άλλες προμελέτες. Αυτό που επιχειρείται αυτή την εποχή είναι να συγκεντρωθούν και να ωριμάσουν μελετητικά όλα τα απαραίτητα έργα, να τρέξει η έγκριση των περιβαλλοντικών όρων προκειμένου να οριστικοποιηθεί ποια έργα προκρίνονται προς υλοποίηση.
Στη συνέχεια θα υπογραφεί συμφωνία με κάθε παραχώρηση και ακολούθως θα δεσμευτούν οι αντίστοιχες πιστώσεις. Σύμφωνα με πηγές του ypodomes.com η χρηματοδότηση θα καλυφθεί από το εθνικό σκέλος του ΕΣΠΑ.
Στα 40εκατ.ευρώ υπολογίζονται περίπου τα αντιπλημμυρικά έργα για την θωράκιση των περιοχών που διέρχεται η Ιόνια Οδός. Σύμφωνα με απαντητικές επιστολές του Υπουργείου Υποδομών σε σχετική ερώτηση του βουλευτή Δ.Κωνσταντόπουλου, τον Νοέμβριο του 2017, δόθηκε εντολή στην Νέα Οδό, να εκπονήσει αδαπάνως για το Δημόσιο τις οριστικές υδραυλικές μελέτες, τις αναγκαίες περιβαλλοντικές, γεωτεχνικές και στατικές μελέτες καθώς και μελέτες οριοθέτησης υδατορεμάτων.
Οι περιοχές που είχαν οριστεί για να εκτελεστούν τα αντιπλημμυρικά έργα είναι στην περιοχή της Αιτωλοακαρνανίας και είναι οι παρακάτω:
1. Κατασκευή τάφρου κοντά στο Νεκροταφείο Ρίζας, χ.θ. 6+120 έως 6+280.
2. Έργα προστασίας γεφυρών Π.Ε.Ο. & της Σ.Γ. και γεωτρήσεων Μεσολογγίου καθώς έργο προστασίας βάθρων γέφυρας Ιόνιας Οδού και κατασκευή υδροληψίας αρδευτικών δικτύων Γαλατά και Αγ. Γεωργίου στον ποταμό Εύηνο, περί την χ.θ. 19+300.
3. Καθαρισμός και Αποκατάσταση ρέματος Ζεστής, χ.θ. 28+341.
4. Καθαρισμός και Αποκατάσταση ρέματος Αγριλιάς, χ.θ. 32+212,70 έως χ.θ. 33+534,70.
5. Συλλεκτήρας κατά μήκος της Π.Ε.Ο. από την οδό Αγ. Αθανασίου έως το ρέμα Αγριλιάς, χ.θ. 33+944,58.
6. Νέα τάφρος στην περιοχή του Μεσολογγίου, περί την χ.θ. 172 +480 έως 172+872.
7. Καθαρισμός και Αποκατάσταση ρέματος Χρυσοβέργι Ανατολικό χ.θ. 50+897,80 και Δυτικό περί την χ.θ. 48+515,
8. Αποδέκτης ευρύτερης περιοχής κόμβου Χαλικίου, χ.θ. 50+253,80 έως χ.θ. 50+897,80.
9. Καθαρισμός και Αποκατάσταση ρέματος Χαβάς, περί την χ.θ. 106+414,60.
10. Καθαρισμός και Αποκατάσταση ρέματος Κακαβάκια, περί την χ.θ. 106+997,80.
Η ΩΡΙΜΑΝΣΗ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ
Σύμφωνα με πληροφορίες του ypodomes.com από την πλευρά της Νέας Οδού, οι μελέτες αυτές εκπονήθηκαν και παραδόθηκαν στην αρμόδια υπηρεσία του Υπουργείου Υποδομών. Ένα άλλο στοιχείο που βοηθά προς την κατεύθυνση της υλοποίησης αυτών των έργων είναι πως το 2018 ολοκληρώθηκε το Σχέδιο Διαχείρισης Κινδύνων Πλημμύρας Λεκανών Απορροής ποταμών του Υδατικού Διαμερίσματος Δυτικής Στερεάς Ελλάδας. Το σχετικό ΦΕΚ εκδόθηκε στις 6-7-2018 (Τεύχος Β’ Αρ. 2686).
Μία από τις κινήσεις που πρέπει να γίνουν σύμφωνα με άλλο απαντητικό έγγραφο είναι ο χαρακτηρισμός των έργων αυτών, από το Υπουργείο Υποδομών, ως ειδικά και σημαντικά έργα Εθνικού Επιπέδου (σύμφωνα με την παρ.4 του άρθρου 10 του ν.769/1977 (ΦΕΚ 245 Α`).
Nίκος Καραγιάννης–ypodomes.com
1 Σχόλιο
Σε κάποιο άλλο Κόσμο…
…όχι ντε και καλά σε κάποια άλλη «πολιτισμένη Χώρα» (διότι συμβαίνει και στις «καλύτερες» Δυτικές Οικογένειες από Ευρώπας μέχρι διαχείρηση κρίσεων και ανταπόκρισης κατασκευών) … ΜΗΝ πω γνωστές άθλιες Η.Π.Α. λέω το πρόσφατο … Πώς ένα «ακραίο καιρικό φαινόμενο» τσάκισε την αυτοματοποιημένη – multi Οργανωμένη Ιαπωνία…. Ισχυρών Κατασκευών…
• Τούτο το πράγμα , όχι το Γιαπωνέζικο… το «Ιονίας» ΘΑ ΗΤΑΝ Σκάνδαλο , Άμεσο αίτιο να Φύγει η Ιδιοκτησία – Χρήση – Διόδια και τα πάντα από την Εταιρία «κατασκευής» και Εκμετάλλευσης…. Να περιέλθει αυτοδικαίως στο Δημόσιο…
Πλην… γα να παραφράσω το γνωστό…. – «Είν’ οι Εργολάβοι ‘Ηλήθιε’..».
Υπήρξε μια κατασκευή … αναγκαίας Οδού , από Ιδιώτες (συνήθως αυτό γίνεται τσάμπα… με «εγγυημένα» τραπεζικά Δάνεια… από Χρήματα του Κόσμου Δηλαδή… που αποπληρώνονται σε βάθος χρόνου από τα κέρδη Διοδίων…. Συν ό,τι πηγαίνει απευθείας στα Ταμεία των Εργολάβων….
• ΝΤΟΟΟΪνννΣΣ!!!….
• Χωρίς αντιπλημμυρική μελέτη – έργα – προστασία… Ε;;…
Αντιγράφω από την είδηση:
“….σε σχετική ερώτηση του βουλευτή Δ.Κωνσταντόπουλου, τον Νοέμβριο του 2017, δόθηκε εντολή στην Νέα Οδό, να εκπονήσει αδαπάνως για το Δημόσιο τις οριστικές υδραυλικές μελέτες, τις αναγκαίες περιβαλλοντικές, γεωτεχνικές και στατικές μελέτες καθώς και μελέτες οριοθέτησης υδατορεμάτων….”.
(Νομίζω ότι … ) τα πλημμυρικά… που ξέσκισαν την Υπερσύγχρονη «Ιονία» ΔΕΝ είχαν εμφανιστεί τότε…
Παρόλαυτά… Υπήρξε ΤΟΤΕ Κρατική Εντολή στην «Ιονία» , Αδαπάνως για το Δημόσιο – Φορολογούμενους να Συμμαζέψει…
Τρόμπες (και σόρυ για τη λέξη…) από πλευράς Εργολάβων…
• Πολύ αργότερα χρονικά έριξε μια μπόρα παραπάνω και θάφτηκε η Ιονία στα όμβρια και κινδύνεψαν Οχήματα και Ζωές …. Αφού μάλιστα είχαν πληρώσει τα διόδια προς Αντίρριον… Ε;…
Λέω πάλι… – «Είν’ οι Εργολάβοι ‘Ηλήθιε’..».
.. Ή μάλλον Θύμα….
ΥΓΟΥ’…
ΔΕΝ είμαι των στοιχημάτων και δεν στοιχηματίζω…..
Χωρίς στοιχηματζήδικα , λοιπόν, θέτω δωπέρα μια βεβαιότητα …. Έναντι διαφορετικών προσδοκιών….
Ότι Πάλι το Δημόσιο , πάλι ο Φορολογούμενος θα πληρώσει τα μπάζα και τις «διανοίξεις» μιας Εργολαβίας … Μέσες άκρες άλλωστε το λέει και αυτό καθαυτό το ρεπορτάζ….
Ε;…
Θ._