Αν θέλεις να κάνεις το επόμενο βήμα και να μπεις στον κόσμο του ηλεκτρονικού εμπορίου, λογικά θα σε απασχολούν ορισμένα ερωτήματα όπως το τι e-shop να ανοίξεις, πώς θα τα καταφέρεις, αν θα μπορέσεις να είναι ανταγωνιστικός κ.λπ.
Όλες αυτές οι σκέψεις μπορούν δικαιολογημένα να προκαλέσουν άγχος, όμως υπάρχουν κάποια βήματα που μπορείς να ακολουθήσεις για να οδηγηθείς στην κατασκευή ενός επιτυχημένου e-shop.
Πάμε να δούμε ποια είναι αυτά!
- Φρόντισε για καλό σχεδιασμό ιστοσελίδας
Μια εικόνα είναι χίλιες λέξεις και η εντύπωση που δημιουργείται στον πελάτη μόλις επισκέπτεται το ηλεκτρονικό σου κατάστημα είναι πολύ σημαντική.
Αν ο ιστότοπος δεν είναι εύκολος στη χρήση, αργά ή γρήγορα θα απομακρύνει τον πελάτη από κάποια πιθανή αγορά. Επομένως, είναι σημαντικό να φροντίσεις για την ελκυστική εικόνα και την ευχρηστία του e-shop σου.
Προσπάθησε ώστε η ιστοσελίδα να είναι καλά οργανωμένη και με υψηλή αισθητική και διατήρησε τα γραφικά σου στη βέλτιστη μορφή για ταχύτερη ανταπόκριση.
Κατάγραψε την επισκεψιμότητα που έχει το ηλεκτρονικό κατάστημα και βεβαιώσου πως ο ιστότοπος είναι καταλλήλως προετοιμασμένος για τον όγκο των επισκεπτών.
Συνεπώς, ένα κακώς οργανωμένος και δύσχρηστος ιστότοπος το μόνο που θα πετύχει είναι να αποθαρρύνει τελικά τους πελάτες και να απομακρύνει ταυτόχρονα την πιθανότητα πραγματοποίησης κάποιας αγοράς.
- Εφάρμοσε μια απλή και εύκολη διαδικασία αγοράς
Η εμπειρία που θα αποκομίσει ο πελάτης στο τέλος της αγοραστικής διαδικασίας, πρέπει να είναι όσο καλύτερη γίνεται.
Αυτό μπορεί να επιτευχθεί μόνο μέσα από απλά βήματα στο τελικό στάδιο της αγοράς και σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να υπάρχει σύγχυση στις πιθανές ενέργειες που πρέπει να κάνει ο χρήστης για την αγορά του προϊόντος.
Για να το πετύχεις αυτό, θα πρέπει η ιστοσελίδα σου να έχει τα εξής βασικά χαρακτηριστικά:
- Η ολοκλήρωση της αγοράς να γίνεται μέσα από μια μόνο σελίδα και να μην ανακατευθύνεται ο πελάτης διαρκώς σε νέες καρτέλες.
- Να μπορεί ο πελάτης να πραγματοποιήσει κάποια αγορά και ως επισκέπτης. Αν η προϋπόθεση για να κάνει κάποιος μια αγορά είναι να εγγραφεί και να δημιουργήσει λογαριασμό, τότε πιθανότατα θα χάσεις αρκετούς πελάτες.
- Να αναφέρονται όλες οι χρεώσεις, έτσι ώστε ο πελάτης να μη βρεθεί αντιμέτωπος με κάποιο επιπλέον κόστος και οδηγηθεί στην έξοδο χωρίς κάποια αγορά.
- Να είναι η σελίδα σου απλή και χωρίς περιττές πληροφορίες που απλά θα κουράσουν το μάτι του επισκέπτη.
- Δώσε τη δυνατότητα για πολλαπλές επιλογές πληρωμής
Προσπάθησε να δώσεις στον πελάτη τη μέθοδο πληρωμής που εμπιστεύεται, ώστε να λειτουργήσει με τον τρόπο που επιθυμεί και να μην τον απωθήσει η ύπαρξη μιας μόνο μεθόδου πληρωμής.
Μπορείς να χρησιμοποιήσεις είτε την αντικαταβολή, για όποιον είναι διστακτικός και φοβάται να χρησιμοποιεί ηλεκτρονικά τις χρεωστικές και πιστωτικές κάρτες, είτε την προπληρωμή με κάρτα.
- Μερίμνησε για ένα φιλικό προς το κινητό σχεδιασμό
Οι ηλεκτρονικές αγορές δε γίνονται μόνο μέσω υπολογιστών. Το μεγαλύτερο μερίδιο των πωλήσεων γίνεται μέσα από το κινητό και πρέπει επομένως να προσέξεις ιδιαίτερα αυτό το σημείο.
Είναι σημαντικό ο ιστότοπος να είναι με τέτοιο τρόπο δομημένος και σχεδιασμένος, έτσι ώστε όταν ο πελάτης τον χρησιμοποιήσει να είναι πρακτικός και λειτουργικός για χρήση από κινητές συσκευές.
- Δώσε προσοχή στην εξυπηρέτηση πελατών
Κάθε σύγχρονο ηλεκτρονικό κατάστημα πρέπει να έχει μια σωστά δομημένη εξυπηρέτηση πελατών, τόσο από άποψη δεξιοτήτων όσο και από άποψη προσωπικότητας.
Με τον καιρό και όσο η επιχείρηση θα μεγαλώνει, υπάρχει μεγάλη ανάγκη για μια ομάδα επικοινωνίας που θα μπορεί να ανταποκρίνεται στους πελάτες και σε τυχόν απορίες που έχουν.
- Πρόσθεσε καλές εικόνες και ολοκληρωμένες περιγραφές προϊόντων
Οι εικόνες που θα έχει το e-shop πρέπει να είναι δελεαστικές για τον πελάτη, να έχουν όσο το δυνατόν καλύτερη ποιότητα και να είναι ευδιάκριτες. Κάποιος που δε μπορεί να διακρίνει καθαρά ένα προϊόν τείνει να είναι διστακτικός και λόγω αμφιβολιών αλλά και αισθητικής.
Τέλος, εξίσου σημαντικό είναι να προστεθούν και οι κατάλληλες περιγραφές των προϊόντων, που θα γνωστοποιούν όλα τα χαρακτηριστικά – λειτουργικά και εξωτερικά – του προϊόντος.
Τόλμησε, λοιπόν, αυτό το νέο βήμα, προσπάθησε να εφαρμόσεις τα παραπάνω χαρακτηριστικά και να είσαι σίγουρος πως θα διαθέτεις ένα άκρως ανταγωνιστικό e-shop!