Δευτέρα, Νοέμβριος 12, 2018

Ποιοί δρόμοι του Αγρινίου θα προταθούν για ένταξη στα «Ανοικτά Κέντρα Εμπορίου»

Η Δράση «Ανοικτά Κέντρα Εμπορίου» στοχεύει στην υλοποίηση ενός συνόλου  παρεμβάσεων σε εμπορικές περιοχές των πόλεων. Συνεργάζονται Εμπορικός Σύλλογος και δήμος Αγρινίου για την κατάθεση ολοκληρωμένης πρότασης με την ελπίδα να εγκριθεί στα πλαίσια του σχετικού προγράμματος ΕΣΠΑ .

Σε εξέλιξη είναι οι διεργασίες μεταξύ του Εμπορικού Συλλόγου και του δήμου Αγρινίου για την κατάρτιση της πρότασης που θα κατατεθεί  στα πλαίσια  της καινοτόμου δράσης «Ανοιχτά Κέντρα Εμπορίου»  του ΕΣΠΑ (Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Ανταγωνιστικότητα Επιχειρηματικότητα και Καινοτομία»). Ασχέτως της κατάληξης του εγχειρήματος, η συνέργεια αυτή (Εμπορικού Συλλόγου και δημοτικής αρχής) είναι μια ενθαρρυντική εξέλιξη.

Το εν λόγω πρόγραμμα χρηματοδοτεί δράσεις αστικής ανάπλασης με στόχο της δημιουργία «ανοιχτών εμπορικών κέντρων» σε πεζοδρόμους και οδούς ήπιας κυκλοφορίας στα κέντρα των πόλεων. Στοχεύει στην αναβάθμιση της λειτουργικότητας και αισθητικής των δρόμων που θα χαρακτηριστούν ως ανοιχτά κέντρα και την οργάνωση της οικονομικής δραστηριότητας που αναπτύσσεται εντός της περιοχής αυτής, με υιοθέτηση και χρήση έξυπνων εφαρμογών. «Θα μπορούσαμε να πούμε πως είναι μια εναλλακτική πρόταση στον αντίποδα των mall. Σαν ένα open mall της περιοχής  που θα δώσει ζωή σε κεντρικούς δρόμους, θα αποκτήσουν εμπορική ταυτότητα. Δεν θα μοιάζει όμως με mall υπό την έννοια του ότι δεν διεκδικούμε δομή εταιρείας κατά τα πρότυπα τους», αναφέρει  στο agrinionews. gr ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Αγρινίου Παναγιώτης Μπεσίνης.

Λόγω του μεγάλου ενδιαφέροντος των δήμων, από τον Ιούνιο που ξεκίνησε η διαδικασία, το Υπουργείο Ανάπτυξης αποφάσισε να δώσει παράταση έως 5 Νοεμβρίου 2018 στην ημερομηνία υποβολής προτάσεων. Αυτό δίνει ευχέρεια χρόνου ώστε ο φάκελος του Αγρινίου να είναι πληρέστερος.  Το διοικητικό συμβούλιο του Εμπορικού Συλλόγου Αγρινίου  έλαβε τη σχετική απόφαση ενώ θα υπογραφεί και μνημόνιο συνεργασίας με τον δήμο και η πρόταση θα πρέπει να εγκριθεί από το δημοτικό συμβούλιο.

Οι ιθύνοντες του Εμπορικού Συλλόγου προκρίνουν τις οδούς Καραϊσκάκη, Τσικνιά (πρώην Τσαλδάρη),  Ηλία Ηλιού και τη στοά Παπαγιάννη για να ενταχθούν στην πρόταση.«Στόχος είναι να αναπτυχθούν κεντρικοί δρόμοι της πόλης ως προς τα εμπορικά τους χαρακτηριστικά. Εμείς επικεντρωθήκαμε σε δρόμους που για τα επόμενα πολλά χρόνια δεν προβλέπεται κάποιο ουσιαστικό έργο και σε πεζόδρομους γιατί η παρέμβαση, σύμφωνα με τους όρους του προγράμματος,  θα πρέπει να γίνει σε δρόμους είτε ήπιας κυκλοφορίας  είτε πεζοδρόμους. Η Στοά Παπαγιάννη είναι καλή πρόταση μιας και έχει αφεθεί στην τύχη της και προσφέρεται ιδιαίτερα για κάτι τέτοιο, προς αξιοποίηση όχι μόνο της Παπαγιάννη, αλλά και του κάθετου στενού που βγάζει από την Παπαγιάννη στην Παπαστράτου. Η Ηλία Ηλιού και η Καραϊσκάκη έχουν προβλήματα. Για παράδειγμα, η Καραϊσκάκη είναι έτσι δομημένη που σε περίπτωση φωτιάς δεν μπορεί να την προσεγγίσει πυροσβεστικό όχημα Ακόμη και η Τσικνιά, στην οποία έχει γίνει σχετικά πρόσφατα παρέμβαση, δεν έχει δημοτικό φωτισμό, το φως είναι από τα καταστήματα», εξηγεί ο κ. Μπεσίνης.

Πρόταση μπορεί να υποβάλει κάθε Δήμος (ΟΤΑ Α’ βαθμού ως Δικαιούχος) αλλά είναι υποχρεωτική η ύπαρξη συνδικαιούχου. Αυτός πρέπει να είναι ο θεσμοθετημένος Εμπορικός Σύλλογος της πόλης είτε αν δεν μπορεί ή δεν θέλει το τοπικό Επιμελητήριο (τα χωρικά μόνο, όχι τα επαγγελματικά). Βέβαια, κάθε δήμος μπορεί να υποβάλλει μόνο μία πρόταση αλλά αυτός ο περιορισμός δεν ισχύει για τους εμπορικούς συλλόγους και τα επιμελητήρια. Αν υποβάλλουν πρόταση δήμοι που έχουν εγκεκριμένη και ενταγμένη Στρατηγική Βιώσιμης Ανάπτυξης (ΒΑΑ) στα Περιφερειακά προγράμματα του ΕΣΠΑ, θα διατεθεί κατά μέγιστο 30% του διαθέσιμου συνολικού προϋπολογισμού της Πρόσκλησης.

« Έχουμε , σε συνεργασία πάντα με τον δήμο, φτιάξει έναν πολύ καλό φάκελο, τον οποίο έχουμε περιθώριο να καταθέσουμε έως τα τέλη Νοεμβρίου, μετά από παράταση που πήρε το πρόγραμμα. Έως τότε θα πρέπει να περάσει από έγκριση Δημοτικού Συμβουλίου.Θεωρώ πως έχουμε πολύ καλές πιθανότητες να ενταχθούμε στο πρόγραμμα. Υπάρχουν προϋποθέσεις που τίθενται για την ένταξη στο πρόγραμμα  τις οποίες  δεν πληρούμε (για παράδειγμα  δεν έχουμε τα χαρακτηριστικά τουριστικής περιοχής) αλλά και άλλες που πληρούμε στο έπακρο και αυτές είναι οι περισσότερες», λέει ο κ. Μπεσίνης που χαρακτηρίζει σημαντικό το γεγονός  το σύνολο των εμπόρων των εν λόγω οδών ενδιαφέρεται για ένταξη στο πρόγραμμα. «Σύμφωνα με το πρόγραμμα θα πρέπει το 70% των εμπόρων της οδού ή των οδών που θα ενταχθούν  να συμφωνεί. Και εμείς έχουμε συμμετοχή σχεδόν στο 95%», τονίζει.

Το σχέδιο προβλέπει ο δρόμος ή οι δρόμοι που θα αξιοποιηθούν να είναι τουλάχιστον 400 μέτρα. Προβλέπει για τους δρόμους που θα ενταχθούν εξωτερικό φωτισμό, κάθετους κήπους, σκίαση κ.α. . Ο δήμος θα κληθεί εξάλλου μέσω του προγράμματος να προχωρήσει σε μια σειρά παρεμβάσεων που θα δίνουν μια νέα αισθητική και πρόσβαση σε νέες τεχνολογίες στο σημείο.

«Τα καταστήματα που θα συμμετάσχουν θα αποκτήσουν, με παρεμβάσεις που θα γίνουν μέσω του προγράμματος, μια ομοιομορφία χωρίς να σημαίνει πως θα γίνουν ίδια. Απλά θα έχουν ένα κοινό χαρακτηριστικό» αναφέρει ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Αγρινίου που προσθέτει πως  το πρόγραμμα είχε εφαρμοστεί πιλοτικά στο παρελθόν σε τέσσερις μεγάλες πόλεις της Ελλάδας αλλά υπήρξαν πολλές δυσκολίες ενώ εκτιμά πως και τώρα θα υπάρξουν καθώς «υπάρχει τρομερή γραφειοκρατία».

«Σίγουρα θα είναι καλό και για τον εμπορικό κόσμο της πόλης. Είναι ένα 100% επιδοτούμενο πρόγραμμα, του 1.900.000 ευρώ  και το 1,5 εκατ. αφορά σε παρεμβάσεις σε δημόσιο χώρο. Σε κάθε περίπτωση, θεωρώ πως μέχρι το τέλος του έτους θα γνωρίζουμε αν ενταχθήκαμε», καταλήγει ο Πάνος Μπεσίνης .

 

 

Θέματα που ενδιαφέρουν

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.