Η τεχνολογία και η ψηφιακή επανάσταση έχουν αλλάξει και συνεχίζουν να αλλάζουν συνεχώς τη σύγχρονη επιχειρηματικότητα. Ουσιαστικά, αποτελούν τους κινητήριους μοχλούς για την ανάπτυξη και την επιτυχία όλων των επιχειρήσεων. Οι μικρές επιχειρήσεις δε θα μπορούσαν να μείνουν ανεπηρέαστες από τη συνεχή εξέλιξη και φαίνεται να απολαμβάνουν τα θετικά αυτής της προόδου.
Καθώς ο κόσμος εξελίσσεται ραγδαία στον τομέα της καινοτομίας, οι μικρές επιχειρήσεις έχουν την ευκαιρία να αξιοποιήσουν προηγμένες τεχνολογικές λύσεις για να επεκτείνουν το πελατολόγιό τους, να αυξήσουν την αποτελεσματικότητά τους και να εδραιώσουν την παρουσία τους στην αγορά. Πάμε να δούμε λοιπόν τους τρόπους με τους οποίους η τεχνολογία έχει επηρεάσει θετικά την ανάπτυξη των μικρών επιχειρήσεων, συμβάλλοντας στην παραγωγικότητα και την προσβασιμότητά τους στις αγορές.
Καινοτομία στα ψηφιακά κανάλια επικοινωνίας
Στην προσπάθεια για ανάπτυξη και δημιουργία παρουσίας στο χώρο, οι μικρές επιχειρήσεις βρίσκουν ένα δυνατό σύμμαχο που δεν είναι άλλος από τα social media. Η πρώτη λοιπόν κίνηση για μια επιχείρηση είναι να δημιουργήσει τα προφίλ της σε κοινωνικά δίκτυα όπως το Facebook, το Instagram, το Twitter και το LinkedIn. Εκεί, μπορεί να επικοινωνήσει με το κοινό της, να δημοσιεύει περιεχόμενο και να αναπτύξει μια κοινότητα φίλων και πελατών.
Μόλις δημιουργήσει το target group που την ενδιαφέρει, μπορεί να στοχεύσει άμεσα σε αυτό με τη βοήθεια διαφόρων στρατηγικών, όπως για παράδειγμα τη μαζική αποστολή sms. Σε αυτήν την περίπτωση το κοινό θα ενημερώνεται για τις υπάρχουσες καμπάνιες μέσα από σύντομα, σαφή και στοχευμένα μηνύματα.
Δυνατότητα διαφημίσεων μέσω social media
Τα social media έχουν ισχυρά εργαλεία στοχευμένης διαφήμισης που επιτρέπουν στις επιχειρήσεις να ορίσουν ακριβείς παραμέτρους για το κοινό τους, όπως ηλικία, τόπο διαμονής, ενδιαφέροντα και αγοραστική συμπεριφορά. Αυτό σημαίνει ότι οι διαφημίσεις φτάνουν ακριβώς στον επιθυμητό στόχο, αυξάνοντας τις πιθανότητες επιτυχίας στην προώθηση των προϊόντων και των υπηρεσιών.
Με τον τρόπο αυτόν οι μικρές επιχειρήσεις εξοικονομούν σημαντικούς πόρους, όπως χρόνο και χρήματα. Αντί λοιπόν να δαπανούν μεγάλα ποσά για διαφημίσεις που πολλές φορές δε φέρνουν τα επιθυμητά αποτελέσματα, μπορούν να επενδύσουν σε πλατφόρμες κοινωνικών μέσων που προσφέρουν πολύ καλύτερη ανάλυση και στοχευμένη διαφήμιση.
Αξιοποίηση των λειτουργιών της Google
Η χρήση του Google Business και η προβολή στους χάρτες είναι ιδιαίτερα σημαντικές λειτουργίες για τις μικρές επιχειρήσεις, καθώς βοηθούν στην αυξημένη ορατότητα και την επικοινωνία με το κοινό. Τα βήματα για την εγγραφή στη συγκεκριμένη πλατφόρμα είναι απλά και τα αποτελέσματα άμεσα. Πιο συγκεκριμένα,
- Απαιτείται η ενεργοποίηση ενός λογαριασμού Google Business για την επιχείρηση. Στο λογαριασμό αυτόν μπορεί κανείς να καταχωρήσει τηλέφωνο επικοινωνίας, διεύθυνση, website, ωράριο λειτουργίας, φωτογραφίες, σχετικά άρθρα για τα προϊόντα και τις υπηρεσίες κ.ά.
- Στη συνέχεια, το Google για λόγους ασφαλείας χρειάζεται να επικυρώσει τις πληροφορίες και αυτό πραγματοποιείται με την αποστολή sms ή αλληλογραφίας ή τηλεφωνική κλήση.
- Μόλις ο λογαριασμός τεθεί σε λειτουργία, οι διάφοροι χρήστες μπορούν να ανεβάζουν reviews και φωτογραφίες. Με τον τρόπο αυτό διαφημίζεται (ή και το αντίθετο) η αξιοπιστία της εκάστοτε επιχείρησης.
- Η ύπαρξη Google Maps βοηθάει στον εύκολο εντοπισμό των φυσικών καταστημάτων και αποτελεί δωρεάν εργαλείο που ενισχύει την ανάπτυξη του brand.
- Τέλος, η Google Business πλατφόρμα παρέχει στατιστικά στοιχεία για τον τρόπο με τον οποίο το κοινό αντιδρά στην επιχείρηση. Αυτά τα δεδομένα θα πρέπει να αξιολογηθούν κατάλληλα και να βοηθήσουν στη βελτιστοποίηση της στρατηγικής.
Δημιουργία website
Η δημιουργία website ή eshop είναι ένα βασικό κομμάτι που κάθε επιχείρηση πρέπει να ενσωματώσει στο πλάνο της. Ο ιστότοπος θα πρέπει να είναι εύχρηστος, αισθητικά προσεγμένος και να περιλαμβάνει βασικές πληροφορίες για την επιχείρηση όπως τη διεύθυνση, τον αριθμό τηλεφώνου, το ωράριο λειτουργίας, το προφίλ της εταιρείας και πληροφορίες σχετικά με τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες που προσφέρει. Με αυτόν τον τρόπο το brand έχει μια συνεχή online παρουσία και καλλιεργεί δυνητικούς πελάτες.
Στην περίπτωση που η εταιρεία προσφέρει προϊόντα, τότε η δημιουργία ενός online καταστήματος (eshop) είναι απαραίτητη. Η πλατφόρμα για τους πελάτες πρέπει να είναι ξεκάθαρη και εύκολη στη χρήση και να προβάλει τα προϊόντα της επιχείρησης με εικόνες, περιγραφές και τιμές. Ιδιαίτερη έμφαση πρέπει να δοθεί στην εξασφάλιση της ασφάλειας για τις συναλλαγές των πελατών.
Από τα παραπάνω γίνεται αντιληπτό ότι, χάρη στην τεχνολογία, οι μικρές επιχειρήσεις έχουν τη δυνατότητα να είναι ανταγωνιστικές σε εθνικό, αλλά και παγκόσμιο επίπεδο. Ο ορίζοντας είναι ανοιχτός για ακόμη πιο σημαντικές επιτυχίες και αναγνώριση στην επιχειρηματική κοινότητα. Οι προκλήσεις εξακολουθούν να υπάρχουν, αλλά η τεχνολογία προσφέρει λύσεις που ευνοούν την εδραίωση των διαφόρων brands!