Πέμπτη, 21/06/2018

τέντες μπινιάρος all4care
PRAKTIKA

Ρισκάρεις η όχι να διασχίσεις τη γέφυρα του Μόρνου σήμερα;

gefyra-mornou

Κρέατα ΑΥΦΑΝΤΗΣ

Ότι απάντηση και αν δώσεις η γέφυρα έχει ανάγκη από άμεση επισκευή. Δείτε τις φωτογραφίες και αποφασίστε μόνοι σας. Όπως βλέπετε η 80ρα – Ναι είναι 80 χρονών – αλλά όμορφη πεντακάμαρη γέφυρα του Μόρνου είναι σε άθλια κατάσταση και χρήζει άμεσης συντήρησης και επισκευής πριν θρηνήσουμε θύματα.

Υπάρχουν ραγισμένες και κομματιασμένες κολώνες, κομμάτια από μπετόν που λείπουν και τα σίδερα κάτω από το μπετόν ειναι απογυμνωμένα, σκουριασμένα, και αποδυναμωμένα. Δεν είναι μια η δυο οι πληγωμένες κάμαρες, ειναι περίπου οι μισές! Δηλαδή υπάρχουν σοβαρά ερωτηματικά για την στατική επάρκεια της γέφυρας σήμερα.

Φαίνεται ότι στο παρελθόν κάποιοι «έξυπνοι» ενδιαφερόμενοι μόνο για την εμφάνιση και όχι την αντοχή της γέφυρας προσπάθησαν σε ορισμένα σημεία να καλύψουν μερικά από τα τραύματα της με «πεταχτό» τσιμέντο που χρησιμοποιείται για σοβατίσματα! Επίσης υπάρχουν πρόχειρες μεταλλικές λαμαρίνες σαν αυτές που χρησιμοποιούνται να δέσουν ξύλινα κιβώτια, με τις οποίες προσπαθούν σε ορισμένα σημεία να συγκρατήσουν το κομματιασμένο μπετό να μη αποκολληθεί τελείως!

Δεν γνωρίζω τι συμβαίνει κάτω από τη γέφυρα αλλά λογικό είναι να είναι σε παρόμοια κατάσταση. Ειναι φυσικό να έχει οξειδωθεί ο οπλισμός της γέφυρας όλα αυτά τα χρόνια. Οι φθορές, τα ραγίσματα, και οι αποκολλήσεις τσιμέντου από τα τόξα και τις κάθετες κολώνες που τη κρατάνε είναι επακόλουθο της ηλικίας της. Απαιτείται λοιπόν επισκευή. Στα 80 χρόνια της ζωής της δεν έχει γίνει κάποια σημαντική συντήρηση.

Agriniowebradio.gr: Ενημέρωση και μουσική όπως θα ήθελες ν΄ακούς

Επί πλέον η αμμοληψία τόσων χρονών σε κοντινή απόσταση από τη γέφυρα, μπορεί να έχει αποδυναμώσει το έδαφος και πιθανόν να υπάρχουν πρόσθετα προβλήματα.
Πολιτικάντηδες της Φωκίδας και Αιτωλοακαρνανίας, κάθε ποικιλίας, τοπικής αυτοδιοίκησης, Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδος, και Ελλαδικής επικράτειάς ανασκουμπωθείτε και συνεργαστείτε ώστε να επισκευαστεί η γέφυρα.

Επίσης, το πλάτος της γέφυρας μπορεί να επαρκούσε για τα τότε κάρα και λιγοστά αυτοκίνητα το 1938 που έγινε αλλά όχι σήμερα. Για να μπορούν να διασταυρώνονται δυο φορτηγά η λεωφορεία πάνω στη γέφυρα πρέπει να αφοσιωθεί η γέφυρα αποκλειστικά στα αυτοκίνητα. Ταυτόχρονα, νέα μεταλλικού δαπέδου πεζοδρόμια πρέπει να γίνουν σαν «φτερά» έξω από τη σημερινή γέφυρα και προς στις δυο κατευθύνσεις για τους πεζούς. Έχω δει τη τεχνική αυτή, σιδεράς κατασκευής πεζοδρομία έξω απ τη κύρια γέφυρα, αλλού. Έτσι ο πεζός θα προστατεύεται από τα αυτοκίνητα από τις κάθετες υπάρχουσες κολώνες της γέφυρας και από μεταλλικά κάγκελα προς τη πλευρά το ποταμού. Οι πολιτικοί μηχανικοί μπορούν να βρουν τη σωστή λύση.

ΕΠΕΝΘΥΜΗΣΗ: Το νομοσχέδιο για τη κατασκευή της γέφυρας του Μόρνου ψηφίσθηκε στη βουλή το Δεκέμβρη του 1907, η γέφυρα όμως άρχισε να κατασκευάζεται το 1936, 21 χρόνια αργότερα! Βλέπετε ανέκαθεν ήταν αργοκίνητη και φτωχή η Ελληνική πολιτεία! Η γέφυρα παραδόθηκε στην κυκλοφορία το καλοκαίρι του 1938. Διαθέτει πέντε τόξα, καθένα από τα οποία έχει άνοιγμα 45 μέτρων. Το ολικό μήκος της γέφυρας είναι 225 μέτρα και το πλάτος του καταστρώματός της είναι 6 μέτρα. Είναι κατασκευασμένη με σιδηροπαγές μπετόν-αρμέ. Στοίχισε 10 εκατομμύρια δραχμές. Τη γέφυρα του Μόρνου την έφτιαξε η ΑΝΩΝΥΜΟΣ ΤΕΧΝΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΕΡΓΟΛΗΠΤΙΚΗ. H γέφυρα του Μόρνου εξυπηρετεί κυρίως τους κατοίκους της Ναυπακτίας και Δωρίδας που τη χρησιμοποιούν για τις καθημερινές τους μετακινήσεις, αλλά και τους επισκέπτες των περιοχών αυτών.

Πηγή: Oineon – Omarefenti-Kastraki Fokidos, e-nafpaktia.gr

Φωτογραφία του χρήστη Oineon-Omarefenti-Kastraki Fokidos.

 

Φωτογραφία του χρήστη Oineon-Omarefenti-Kastraki Fokidos.

 

Φωτογραφία του χρήστη Oineon-Omarefenti-Kastraki Fokidos.

 

 

Φωτογραφία του χρήστη Oineon-Omarefenti-Kastraki Fokidos.

 

Φωτογραφία του χρήστη Oineon-Omarefenti-Kastraki Fokidos.

Διαβάστε επίσης

Facebook comments:

Σχολίασέ το

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται.