Τετάρτη, Απρίλιος 24, 2019

Σε κυκλοφορία και τα τελευταία 14 χλμ. της Ιόνιας Οδού

Το σύνολο του αυτοκινητοδρόμου σε κυκλοφορία!

1 Σήμερα, Πέμπτη 3 Αυγούστου, παραδόθηκε σε κυκλοφορία το τελευταίο τμήμα της Ιόνιας Οδού από Πέρδικα Ιωαννίνων  έως Ανισόπεδο Κόμβο ένωσης με την Εγνατία Οδό, μήκους 14 περίπου χιλιομέτρων.  «Σήμερα είναι ιδιαίτερη μέρα γιατί παραδίδεται σε κυκλοφορία το τελευταίο τμήμα της Ιόνιας Οδού, που ολοκληρώνει το έργο. Είναι κάτι που το χρωστάμε και στην Ήπειρο και στην ολοκλήρωση των οδικών αξόνων που επιτέλους μπορούμε να λέμε σαν χώρα ότι έχουμε ένα στοιχειώδες ικανό σε εύρος δίκτυο, για να κινούμαστε με ασφάλεια και για να αναβαθμίσουμε και τις αστικές μεταφορές και τις εμπορευματικές μεταφορές» υπογράμμισε χαρακτηριστικά στην ομιλία του ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης, προσθέτοντας παράλληλα ότι η εποχή της απομόνωσης που είχε καταδικαστεί η Ήπειρος και η Δυτική Ελλάδα περνά οριστικά στο παρελθόν.

Το συγκεκριμένο τμήμα της Ιόνιας Οδού παραδόθηκε στην κυκλοφορία νωρίτερα από τις συμβατικές υποχρεώσεις, καθώς η περίοδος κατασκευής του έργου προβλέπονταν να ολοκληρωθεί στο τέλος Αυγούστου.

Όπως τόνισε ο κ. Σπίρτζης η περίοδος λειτουργίας του, θα ξεκινήσει τις πρώτες μέρες του Σεπτέμβρη και «εκείνες τις ημέρες θα εγκαινιάσει το σύνολο του έργου ο Ηπειρώτης Πρωθυπουργός, Αλέξης Τσίπρας».

Με αυτή την τελευταία παράδοση,  το σύνολο της Ιόνιας Οδού δηλαδή 196 χλμ. σύγχρονου, ασφαλούς αυτοκινητοδρόμου θα βρίσκονται σε κυκλοφορία, μετατρέποντας το ταξίδι διάρκειας 3,5 ωρών από Αντίρριο έως Ιωάννινα σε μια ασφαλή, ξεκούραστη διαδρομή της 1 ώρας & 40 λεπτών.

Το τμήμα που παραδίδεται σε κυκλοφορία διαθέτει ανά κατεύθυνση, όπως και το σύνολο του αυτοκινητοδρόμου της Ιόνιας Οδού,  δυο λωρίδες κυκλοφορίας και Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης (Λ.Ε.Α.), ενώ στα σημαντικότερα τεχνικά χαρακτηριστικά του συναντάμε τη δίδυμη σήραγγα της Αμπελιάς μήκους 900 μ., τη Γέφυρα του Κρυβοφού μήκους 280 μ., 11 άνω & κάτω διαβάσεις, καθώς και 51 οχετούς.

Στα 14 αυτά χιλιόμετρα θα λειτουργούν δυο Ανισόπεδοι Κόμβοι: i)  Α/Κ Αβγού στο 192,7ο χλμ. για να  συνδέει την Ιόνια Οδό με τους κύριους οικισμούς στην ευρύτερη περιοχή και ii)  Α/Κ Εγνατίας στο 201ο χλμ. μεταξύ των χωριών Κοσμιρά και Πεδινά, ανατολικά της σήραγγας Δωδώνης της Εγνατίας Οδού. Με την παράδοση τους σε κυκλοφορία, η διάρκεια της διαδρομής από Πέρδικα Ιωαννίνων έως την Εγνατία Οδό στο κόμβο Ιωαννίνων, μειώνεται στο  μισό και δε θα ξεπερνά τα δέκα λεπτά.

Η κατασκευή της Ιόνιας Οδού, πέραν από απαίτηση ετών με στόχο την ανάπτυξη της ευρύτερης περιοχής της Δυτικής Ελλάδας και την παύση της απομόνωσης της Ηπείρου, υπήρξε μια τεράστια κατασκευαστική πρόκληση για την ΤΕΡΝΑ, καθώς πρόκειται για έναν αυτοκινητόδρομο εξ ολοκλήρου σε νέα χάραξη, σε ένα περιβάλλον με ιδιαίτερες γεωλογικές συνθήκες, έντονο ανάγλυφο και υψηλές γεωτεχνικές προκλήσεις.

Συνολικά όλος ο αυτοκινητόδρομος των 196 χλμ. περιλαμβάνει ανάμεσα σε άλλα:

  • 4 σήραγγες διπλής κατεύθυνσης, συνολικού μήκους 11,2 χλμ.
  • 24 γέφυρες, συνολικού μήκους περίπου 7 χλμ.
  • 77 κάτω & 24 άνω διαβάσεις
  • 3 Κέντρα Λειτουργίας και Συντήρησης

Η Ιόνια Οδός, είναι ένας σύγχρονος, ασφαλής αυτοκινητόδρομος ο οποίος διασχίζει δύο περιφέρειες και τέσσερις νομούς και με την ολοκλήρωσή του:

  • Συνδέει όλη τη Δυτική Ελλάδα, αναβαθμίζοντας σημαντικά αστικά και αγροτικά κέντρα όπως τα Ιωάννινα, την Άρτα και το Αγρίνιο.
  • Προσφέρει επαρκέστερη σύνδεση των λιμανιών Πάτρας, Αστακού και Ηγουμενίτσας.
  • Συμβάλλει στην ευρύτερη ανάπτυξη της περιοχής βελτιώνοντας την προσβασιμότητα σε περιοχές με υψηλό τουριστικό και αρχαιολογικό ενδιαφέρον.

Οι μετωπικοί σταθμοί διοδίων που θα συναντούν οι οδηγοί στην Ιόνια Οδό, στη διαδρομή από Αντίρριο έως Ιωάννινα είναι στην παρούσα φάση δυο: α) Κλόκοβας και β) Αγγελοκάστρου, καθώς επί της ουσίας, έχουν τεθεί σε εφαρμογή οι 2 από τις συνολικά 4 ζώνες χρέωσης του αυτοκινητοδρόμου.

Μέσα στο επόμενο διάστημα, με τη λειτουργία των μετωπικών σταθμών Μενιδίου και Τερόβου και των πλευρικών Γαβρολίμνης, Άρτας και Γοργόμυλου θα ολοκληρωθεί το σύστημα χρέωσης της Ιόνιας Οδού.

Η Νέα Οδός επισημαίνει   ότι εξαρχής η Νέα Οδός προσφέρει σε κάθε οδηγό, σε όλο το μήκος της Ιόνιας Οδού που βρίσκεται σε κυκλοφορία, μια σειρά υπηρεσιών οδικής ασφάλειας και εξυπηρέτησης όπως:

Α) 24ωρα Περίπολα Οδικής Ασφάλειας

Β) 4ψήφιο αριθμό Έκτακτης Ανάγκης 24ωρης λειτουργιάς, 1075

Γ) Τηλεφωνική Εξυπηρέτηση Πελατών στον αριθμό 2641 306 306

Δ) Δωρεάν Οδική Βοήθεια σε περιπτώσεις ακινητοποίησης

2

Τεχνικά χαρακτηριστικά τμήματος Πέρδικα – Α/Κ Εγνατίας

Το τμήμα ξεκινά στο 188 χλμ. του αυτοκινητοδρόμου (περιοχή Πέρδικα) και φτάνει έως το πέρας της Ιόνιας Οδού στον Ανισόπεδο Κόμβο Εγνατίας στα Ιωάννινα. (201 χλμ.)

Το τμήμα είναι διπλής κατεύθυνσης με δύο λωρίδες κυκλοφορίας και μια λωρίδα έκτακτης ανάγκης ανά κατεύθυνση. Στην κεντρική νησίδα εφαρμόζεται αμφίπλευρο στηθαίο ασφαλείας τύπου NewJersey. Το συνολικό πλάτος της διατομής είναι 22,00μ συμπεριλαμβανομένου του αμφίπλευρου στηθαίου ασφαλείας τύπου NewJersey:

  • 2 λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση, συνολικού πλάτους 14,50μ. [2x(3,50+3,75)].
  • 1 λωρίδα έκτακτης ανάγκης (Λ.Ε.Α.) με την αντίστοιχη εξωτερική λωρίδα καθοδήγησης ανά κατεύθυνση, συνολικού πλάτους 5,00μ.[2x(2,25+0,25)].
  • Κεντρική νησίδα συνολικού πλάτους 2,50μ.

Σήραγγα Αμπελιάς   μήκους 900 μ

Tunnel 2 κλάδων, έκαστος  πλάτους 11,00μ.Ο δεξιός κλάδος  έχει μήκος 845μ. & ο αριστερός  887μ  Καθαρό εσωτερικό ύψος 5.00m. Μέθοδος κατασκευής δια εκσκαφής (drillingandblasting) και προσωρινή υποστήριξη με εκτοξ.σκυρόδεμα (shotcrete). Κατασκευή τελικής επένδυση με χρήση φορείων PERI μήκους 12.00μ .Προηγήθηκε τοποθέτηση γεωυφάσματος καθώς και στεγανωτικής μεμβράνης.Σε κάθε κλάδο κατασκευάστηκε κεντρικός αγωγός αποστράγγισης (διάτρητη σωλήνα σκυροδέματος D400) & και πλευρικά κανάλια ΗΜ. Πλευρικοί αγωγοί αποστράγγισης από διάτρητους σωλήνες HDPE D250 σε κάθε κλάδο.

Γέφυρα Κρυφοβού μήκους 280μ.

Γέφυρα με 2 ανεξ.κλάδους μήκους L=280μ ,διαμήκης κλίση 5% και εγκάρσια κλίση 6.00% Μέθοδος κατασκευής προεντεταμένομονοκύψελο κιβώτιο ύψους Η=3,00μ.Πάχος άνω πλάκας 30εκ.στο μέσον του ανοίγματος (έγχυτο σκυρόδεμα επί τόπου) και πάχος κάτω πλάκας 25εκ στο άνοιγμα και 40εκ στις στηρίξεις.Κάθε κλάδος αποτελείται από 6 ανοίγματα (40+4Χ50+40). Σύνολο βάθρων 5 τα οποία θεμελιώνονται σε επιφανειακή θεμελίωση (πέδιλα) πάχους 2,50-3,00μ.Τα πέδιλα των βάθρων Μ4 & Μ5 κατασκευάζονται επί μικροπασσάλων Φ40 μήκους (βάθους) 7,00-12,00μ.Πλάτος κάθε κλάδου 13,61μ.

Περιγραφή του Ανισόπεδου Κόμβου Αβγού

Ο ανισόπεδος κόμβος Αυγού βρίσκεται στη Χ.Θ. 192+700 και η μορφή του είναι αριστερή τρομπέτα σε επίχωμα.

Περιγραφή του Ανισόπεδου Κόμβου Εγνατίας

Ο Α/Κ Εγνατίας είναι τύπου τρομπέτας και βρίσκεται μεταξύ των χωριών Κοσμιρά και Πεδινή, ανατολικά της σήραγγας Δωδώνη της Εγνατίας Οδού.

Θέματα που ενδιαφέρουν

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.