Απάντηση σε ερώτηση της Ελληνικής Λύσης για τη «δυνητική χάραξη σιδηροδρομικής σύνδεσης Αττικής με Αιτωλοακαρνανία» έδωσε η αρμόδια υπηρεσία του Υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών.
Σύμφωνα με την απάντηση, η σιδηροδρομική σύνδεση της Δυτικής Στερεάς Ελλάδος από Αμφιλοχία (Δήμος Αμφιλοχίας) ή Άκτιο (Δήμος Ακτίου – Βόνιτσας) προς Αθήνα -Πειραιά, μέσω Κεντρικής Στερεάς Ελλάδος δεν προβλέπεται στον Στρατηγικό Σχεδιασμό του Υπουργείου Υποδομών & Μεταφορών και σύμφωνα με τον κανονισμό (ΕΕ) αριθ. 1315/2013 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου δεν περιλαμβάνεται στο Διευρωπαϊκό Δίκτυο Μεταφορών.
Επισημαίνεται όμως ότι προβλέπεται η σιδηροδρομική σύνδεση Κρυονέρι -Αγρίνιο – Ιωάννινα στο Αναλυτικό Δίκτυο του Διευρωπαϊκού Δικτύων Μεταφορών του κανονισμού (ΕΕ) αριθ. 1315/2013 , με ορίζοντα υλοποίησης μέχρι το 2050.
Η ερώτηση του Κυριάκου Βελόπουλου
Ερώτηση για τη «δυνητική χάραξη σιδηροδρομικής σύνδεσης Αττικής με Αιτωλοακαρνανία» είχε καταθέσει ο πρόεδρος της Ελληνικής Λύσης Κυριάκος Βελόπουλος προς τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Χρήστο Σταϊκούρα.
Επικαλείται μάλιστα τα στοιχεία πρόσφατου άρθρου του agrinionews.gr για την πρόταση Βιτάλη το 1869
Η ερώτηση:
Κύριε Υπουργέ,
Το 1869, ένας διάσημος για την εποχή του μηχανικός ονόματι Βιτάλη (κατασκευαστής γραμμής Καλαβρίας – Σικελίας), είχε επινοήσει και προτείνει την κατασκευή σιδηροδρομικής γραμμής Αθηνών – Κραβασαρά (Αμφιλοχία) μήκους 305 χιλιομέτρων και δαπάνης 60 εκατομμυρίων δραχμών. Η εν λόγω γραμμή θα διερχόταν μέσω του Αγρινίου, θα διέσχιζε την Τριχωνίδα λίμνη (από τη βόρειά της πλευρά) και θα έφτανε μέσω Φωκίδας στη Θήβα. Έπειτα, θα προσέγγιζε την περιοχή της Κωπαίδας και του Παρνασσού (υπόγεια σήραγγα) και θα κατέληγε στην Αθήνα. Από δε την Αμφιλοχία η συγκοινωνία θα συνέχιζε ατμοπλοϊκώς προς το Μπρίντεζι της
Ιταλίας και κατά συνέπεια προς Κεντρική Ευρώπη. Το φιλόδοξο σχέδιο εκείνη της εποχής, όπως ήταν επόμενο, απορρίφθηκε ως «αλλόκοτο», αν και πρωτοποριακό. Ωστόσο και κατόπιν παρέλευσης 150 και πλέον ετών από εκείνη την εποχή και δεδομένης της αναπτυγμένης σύγχρονης κατασκευαστικής τεχνολογίας, η Στερεά Ελλάδα θα ηδύνατο να συνδεθεί πια σιδηροδρομικώς προς Αμφιλοχία (Δήμος Αμφιλοχίας) ή Άκτιο (Δήμος Ακτίου – Βόνιτσας) από Πειραιά – Αθήνα.
Με δεδομένα όλα τα παραπάνω,
Ερωτάται ο κ. Υπουργός:
Θεωρείτε ότι μία χάραξη σιδηροδρομικής σύνδεσης των προαναφερόμενων περιοχών της Στερεάς Ελλάδας θα μπορούσε να θεωρηθεί μια φιλόδοξη βραχυπρόθεσμη ή μεσοπρόθεσμη προοπτική, ως βούληση της Πολιτείας, αναδεικνύοντας τη Δυτική Στερεά στρατηγικό κόμβο αναβάθμισης της τοπικής οικονομίας;
Ο ερωτών Βουλευτής
ΒΕΛΟΠΟΥΛΟΣ ΚΥΡΙΑΚΟΣ
1 Σχόλιο
Εμείς εδώ καλά περνάμε, λέμε και καμιά κοτσάνα για να περνάει η ώρα. Δεν αφήνει τις αρλούμπες του λέω εγώ ο καθένας. Ισως το 2150 να γίνει σiδηροδρομική γραμμή.