Τελευταία η επικαιρότητα τρέχει, όχι όμως με γεγονότα, με έργα ή με διεκδικήσεις αλλά με ρητορικές κορώνες.
Στην επικαιρότητα της Αιτωλοακαρνανίας, αυτός που μπορεί να σηκώσει τους ρητορικούς τόνους είναι τα θρησκευτικά ζητήματα στενής ή ευρείας σημασίας Πολύ απλά γιατί απευθύνονται σε ένα κοινό πιστό στο θρησκευτικό κήρυγμα χωρίς να μπαίνει στην διαδικασία εκλογίκευσης. Πολύ περισσότερο όμως είναι το κοινό που δεν ενστερνίζεται όλες τις απόψεις ενός εκκλησιαστικού φορέα ( Ιερέα ενορίας, Μητροπολίτη, Αρχιεπισκόπου), προβληματίζεται όμως για πολλές από αυτές.
Πρόσφατα ακούστηκαν απόψεις για μετονομασία της Ιόνιας Οδού σε Κοσμά Αιτωλού και γνώμες αντίθετες για το καρναβάλι στο Μεσολόγγι.
Για την Ιόνια Οδό το θέμα είναι πιο κοσμικό και πιο ευρείας απήχησης, ίσως και προς τους πιο μετριοπαθείς. Για αυτό και την υιοθέτησε και πολιτικό κόμμα και στο πλαίσιο της εκλογικής επιρροής πολύ καλά έκανε για τον εαυτό του. Το θέμα του καρναβαλιού στο Μεσολόγγι απευθύνεται σε πιο στενό, εκκλησιαστικό θα λέγαμε ακροατήριο, που να μην έχει ουδεμία διάθεση αναθεωρητισμού των εκκλησιαστικών ερμηνειών.
Τέτοιες ρητορικές ή ζητήματα δεν μπορούν ούτε να φτιάξουν μια κάθετη σύνδεση της Ιονίας με το Αγρίνιο, ούτε νέες επιχειρήσεις στην περιοχή ούτε έργα.
Ούτε όμως μπορούν να εμποδίσουν καρναβαλίστικα φεστιβάλ ή “woodstock” με χιλιάδες επισκέπτες στην Αιτωλοακαρνανία. Τουλάχιστον το 2017. Αυτά δεν μπορεί να τα κάνει η Αιτωλοακαρνανία από μόνη της.
Ποια είναι η ταμπακιέρα; Η χρήση των απόψεων αυτών -που έτσι κι αλλιώς απευθύνονται σε συγκεκριμένο ακροατήριο- γίνεται εκουσίως η ακουσίως από τρίτους για να συσκοτιστεί την ανυπαρξία της τοπικών διεκδικήσεων μας. Είναι το κατάλληλο πέπλο που υιοθετείται για την άνευρη πολιτικά και οικονομικά περιοχή μας. Εκεί λοιπόν είναι το πρόβλημα. Και ας μην τσιμπάμε με το να δίνεται αξία σε ζητήματα, που δεν επηρεάζουν όσο νομίζουμε την καθημερινότητα μας.
Λ.Υ.
Υ.Γ. Από την αντικαρναβαλική τοποθέτηση έμαθα ότι υπάρχει καρναβάλι στο Μεσολόγγι.